Drie weekenden geen trams in Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Drie weekenden geen trams in Utrecht

Bericht door Daniel »

Drie weekenden geen trams in Utrecht
Geplaatst op: woensdag 4 mei 2011 20:17
Laatst bijgewerkt: woensdag 4 mei 2011 20:18


UTRECHT - De laatste drie weekenden van mei rijden er geen trams tussen Utrecht en Nieuwegein. De reden is werk aan de trambaan op het 24 Oktoberplein.
De spitstram rijdt de komende dagen niet. De reden daarvoor is dat de tram op de overweg bij het Westplein in Utrecht meer slijtage vertoont dan gebruikelijk.
Vanaf 2012 wordt de trambaan tussen Utrecht en Nieuwegein door Bestuur Regio Utrecht vervangen. De trambaan is dan bijna dertig jaar oud.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Drie weekenden geen trams in Utrecht

Bericht door Suus »

Wacht even, die zin over meer slijtage snap ik niet: Is de trambaan versleten, zijn de trams versleten of zorgen de afwijkende onderstellen van de tram voor een beduidend snellere slijtage dan normaal?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Drie weekenden geen trams in Utrecht

Bericht door reisthijs »

Blijkbaar is er één locatie waar (door die afwijkende onderstellen) de trams, het spoor of beiden overmatig snel slijten. Dat was tenminste ook het probleem toen die trams hier voor het eerst gingen rijden.

Toch ben ik dan wel heel benieuwd wat ze dan de komende dagen gaan precies doen om het probleem te verhelpen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Drie weekenden geen trams in Utrecht

Bericht door Dexter »

Als je het mij vraagt is gewoon alles helemaal versleten... :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Drie weekenden geen trams in Utrecht

Bericht door 010jongen »

inderdaad die hele baan heeft zijn tijd gehad. in de toekomst blijft het gebruik van de spitstram een probleem vormen. stop er gewoon mee en schaf nieuwe trams aan.
ik ben benieuwd of de bovenleidingsportalen ook vervangen worden. we zulllen zien
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 226 gasten