EU werkt aan Europees treinkaartje

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Suus »

EU werkt aan Europees treinkaartje

De Europese Unie wil een Europees systeem om een internationaal treinkaartje te boeken. Ook het plannen van een treinreis in Europa moet makkelijker worden.

We moeten treinreizigers dezelfde naadloze boekingsfaciliteiten bieden als die van luchtvaartmaatschappijen, benadrukte Eurocommissaris Siim Kallas (Transport) donderdag.

Dat is nodig ''als we werkelijk willen dat mensen de trein nemen en het spoor op middellange afstanden werkelijk kan concurreren met het vliegtuig''.

Bron: nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door webguy »

Iemand komt er achter... Overigens dacht ik dat Railteam hiervoor ook was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Fles »

Gaaf. En wanneer staan er in heel Europa op elk station OV-Chipkaart palen? _O-
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Reiziger Delft »

Super idee :pos: Ik zeg alles integreren in bahn.de, waar je dan voortaan zowel Delft-Rotterdam als Amsterdam-Palermo kan boeken, inclusief alle aanbiedingen.

(Is dat eigenlijk site-technisch mogelijk, of krijgt zo'n site dan veel te veel dataverkeer?)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Gaaf. En wanneer staan er in heel Europa op elk station OV-Chipkaart palen? _O-
Zet dan meteen poortjes neer op halta Bichigiu :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Wubbo »

Waar kan ik een enkeltje Klarenbeek - Bichigiu via Leiden Lammenschans met railplus kopen? :Y
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Ruben »

Wubbo schreef:Waar kan ik een enkeltje Klarenbeek - Bichigiu via Leiden Lammenschans met railplus kopen? :Y
Railplus? Dat wordt dan natuurlijk geldigheid van het kortingsabonnement van NS bij alle vervoerders. Waarbij je halverwege Duitsland tussen 16:00 en 18:30 de trein uit moet, omdat je dan niet met korting mag reizen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Geert »

Reiziger Delft schreef:(Is dat eigenlijk site-technisch mogelijk, of krijgt zo'n site dan veel te veel dataverkeer?)
Alles is mogelijk, maar het hangt er van af hoe groot je portemonnee is :)
Ik kan me ook wel voorstellen dat er een gedeelde backend komt maar dat de reguliere verkoopkanalen gewoon actief blijven (met dus meer mogelijkheden). Je zou dan bij NS dus precies hetzelfde kaartje kunnen boeken als bij DB.

Maar ja, eerst zien en dan geloven ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Suus »

Ik kan mij voorstellen dat er dan een internationaal orgaan wordt opgezet voor de verkoop van treinkaartjes, aangezien anders zeker weten de DB en SNCF ruzie krijgen wie die taak op zich mag nemen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Fles »

Caspar schreef:
Fles schreef:Gaaf. En wanneer staan er in heel Europa op elk station OV-Chipkaart palen? _O-
Zet dan meteen poortjes neer op halta Bichigiu :wink: .
Ja. En meteen ook paaltjes van alle andere concurrerende systemen _O_

Dat Bichigiu daar moeten we nogeens een minimeet organiseren *O*
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EU werkt aan Europees treinkaartje

Bericht door Vinny »

Ah gewoon het TCV uit de mottenballen kast halen, opnieuw afstoffen, flesje champagne erbij en verkopen onder het mom van: We hebben iets nieuws: Nu nog duurdere internationale kaartjes met nog minder service nog klantvriendelijker en concurrerend geprijsd :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten