Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Daniel »

Eerlijk gezegd heb ik vandaag pas voor het eerst een omroep gehoord over het niet geldig zijn van de OV-studentenweekkaart. En dan ook nog toen ik reeds in de trein zat, in het kwartier dat ik op die trein stond te wachten was er niks van een omroep te horen.

Maargoed, heb toch wel het idee dat het minder vaak mis ging toen gewoon eenduidig op de kaart stond welke dagen de feestdagen waren. Toen was er tenminste ook geen tegenstrijdige communicatie vanuit de vervoerders en de IBG.
Al heb ik toen ik zelf nog een SOV had weleens een buschauffeur gehad die me vroeg wanneer de periode dat 'ie niet geldig was in de zomer ook weer begon :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Justin »

Ik checkte vandaag gewoon met m'n week SOV in, bij mijn reisje Ass-Gvc. Conducteur in de s2600 was helemaal positief verbaasd dat ik op een juiste manier er mee om ging :'). Had immers toch 38 Euro erop staan. Reisje koste 5.80 enkele reis daarmee... ik doe niets anders als ik er in het weekend ermee reis :). Gewoon voldoende geld er op gezet :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Suus »

Ik vind het zo grappig dat Ennes zegt dat ze maar snel het verplicht inchecken van studenten moeten invoeren. Moeten ze eerst zijn collega maar eens overtuigen dat inchecken doordeweeks bij studenten dus GEEN kwaad kan :')

En we gaan vooral niet de tweede Kerstdag, tweede Paasdag en tweede Pinksterdag afschaffen. Die dagen zijn er juist om de feestdagen WEL in de week te krijgen en zo de arbeiders wat rust te gunnen in het verder tamelijk feestdagenvrije jaar. Tenslotte heeft Nederland slechts 2 nationale feestdagen, wat buitengewoon weinig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Fles »

Bee schreef:En we gaan vooral niet de tweede Kerstdag, tweede Paasdag en tweede Pinksterdag afschaffen. Die dagen zijn er juist om de feestdagen WEL in de week te krijgen en zo de arbeiders wat rust te gunnen in het verder tamelijk feestdagenvrije jaar. Tenslotte heeft Nederland slechts 2 nationale feestdagen, wat buitengewoon weinig is.
Hier ben ik het helemaal mee eens, dat mag ook weleens gezegd worden :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Geert »

Ik wil anders best 2e pinksterdag inruilen voor een bevrijdingsdag die voor iedereen standaard een vrije dag is :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Suus »

Het is trouwens wel grappig dat dan 31 augustus als alternatieve datum voor Koninginnedag wordt genoemd, dat was namelijk lang geleden de dag waarop het werd gevierd :P Maar al sinds 1949 is het 30 april, overigens ook omdat Beatrix in januari jarig is en dan is het niet echt mooi weer. Vraag mij trouwens af of Koninginnedag straks Koningsdag op 27 april wordt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Fles »

Bee schreef:Vraag mij trouwens af of Koninginnedag straks Koningsdag op 27 april wordt :P
Geloof er niks van :D Voor zo'n wijziging heb je BALLEN nodig namelijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Suus »

Ja, en dan zitten we daarna nog heeeeeeeeel lang met die dag opgescheept denk ik, want 7 december, de dag dat Amalia jarig is, is ook al zo'n fantastische dag voor Koninginnedag :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Fles »

Het blijft tot zeker de troonsbestijging van de dochter van Amalia nog 30 april. En daarna ook nog wel omdat niemand meer anders weet :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Ennes »

Gisteren in de spits ook reizigers met een studentenkaart EN een fiets, hadden ze braaf een kaartje bij hun week OV gekocht, werden ze nog de trein uitgezet omdat fietsen meenemen in de spits niet is toegestaan. Die waren niet blij!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door iljitsch »

Nouja die kon in elk geval verder fietsen! Geluk bij een ongeluk.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door reisthijs »

Ennes schreef:Gisteren in de spits ook reizigers met een studentenkaart EN een fiets, hadden ze braaf een kaartje bij hun week OV gekocht, werden ze nog de trein uitgezet omdat fietsen meenemen in de spits niet is toegestaan. Die waren niet blij!
Het is ook niet logisch. Studenten moesten een kaartje kopen bij hun week-OV omdat het gisteren een feestdag was, en op feestdagen is het normaal gesproken wel toegestaan een fiets mee te nemen in de spitsuren... :roll:

Dus waarom dan studenten die zich gewoon aan de regels houden uit de trein zetten?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Caspar »

Ennes schreef:Gisteren in de spits ook reizigers met een studentenkaart EN een fiets, hadden ze braaf een kaartje bij hun week OV gekocht, werden ze nog de trein uitgezet omdat fietsen meenemen in de spits niet is toegestaan. Die waren niet blij!
Ik had gisteren ook mijn fiets mee omdat ik dacht dat het mocht in de middagspits :oops: Overigens had ik het aan de HC gevraagd en die vond het prima. Trein was ook nog niet half zo vol als normaal.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door VIRM »

webguy schreef:De Pers online heeft nu ook een artikeltje hier, met de choice quote van een woordvoerder:
De NS wil binnenkort met DUO in gesprek om de communicatie voor volgend jaar te verbeteren. Stevens: "Dat kan helderder."
Tja, alsof dat niet geldt voor alle NS communicatie...
Dus dankzij FYS gaat NS nu eindelijk communiceren?

@Caspar: het omroepen op stations over de geldigheid van de Weekkaart wordt, voor zover ik meemaak, niet altijd gedaan.

Overigens zou een oplossing zijn om achterop de SOV de geldigheid te vermelden, net zoals voor het Chipkaart-tijdperk.
In- en uitchecken is ook een oplossing (al ben ik zelf na de vorige twee chipkaart-ervaringen met de NS heel erg gefrusteerd weggelopen, maar da's een ander verhaal :P).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Geert »

Dat wordt een beetje lastig aangezien vanaf volgende maand iedere persoonlijke chipkaart gebruikt kan worden als studenten ov-chipkaart. Of men zou stickers moeten uitdelen die je op je chipkaart kunt plakken ofzo :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Caspar »

Precies en de data van de studenten zomerstop (om het zo maar even te noemen) veranderen natuurlijk ook ieder jaar weer wat.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door VIRM »

@Geert: dan zouden ze die maatregel terug moeten draaien. Of inderdaad die stickers. :)

@Caspar: het is altijd van 16 juli tot 16 augustus. Twee jaar geleden maakte ik die fout, want 16 juli viel op een woensdag of donderdag. Sta je daar nietsvermoedend in de trein, wordt je gecontroleerd en blijkt de vakantieperiode middenin de week in te zijn gegaan (doe het dan op een maandag...). Gelukkig een conducteur die mij gewoon op het volgende station (waar ik sowieso moest overstappen) een kaartje liet kopen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Of men zou stickers moeten uitdelen die je op je chipkaart kunt plakken ofzo :lol:
Maak je dit grapje per toeval of wist je er van?
Stickers op OV-chipkaart

Er worden stickers te koop aangeboden die u op de OV-chipkaart kunt plakken. Door deze stickers verdwijnt de herkenbaarheid van de OV-chipkaart. U handelt dan in strijd met de Algemene Voorwaarden OV-chipkaart.
Daarom raden wij u de aanschaf en het gebruik van deze sticker ten zeerste af. Door het afplakken van de OV-chipkaart kan deze niet meer goed gecontroleerd worden. Bijvoorbeeld omdat de naam niet meer zichtbaar is. U kunt zich dan niet identificeren. Hierdoor bestaat er een reële kans op een boete tijdens het reizen.  
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/60093
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:
Ennes schreef:Gisteren in de spits ook reizigers met een studentenkaart EN een fiets, hadden ze braaf een kaartje bij hun week OV gekocht, werden ze nog de trein uitgezet omdat fietsen meenemen in de spits niet is toegestaan. Die waren niet blij!
Het is ook niet logisch. Studenten moesten een kaartje kopen bij hun week-OV omdat het gisteren een feestdag was, en op feestdagen is het normaal gesproken wel toegestaan een fiets mee te nemen in de spitsuren... :roll:

Dus waarom dan studenten die zich gewoon aan de regels houden uit de trein zetten?
Omdat het voor ons geen feestdag is, en er dus in de spits geen fietsen mee mogen ( klik ) dat de DUO van die idiote afwijkende regels heeft wil dat niet zeggen dat dan ook alle andere regels niet meer gelden, en omdat mijn trein ook echt over vol was. En er bovendien nog een reiziger met een gewoon kaartje met een fiets meewilde.

Caspar schreef:
Ennes schreef:Gisteren in de spits ook reizigers met een studentenkaart EN een fiets, hadden ze braaf een kaartje bij hun week OV gekocht, werden ze nog de trein uitgezet omdat fietsen meenemen in de spits niet is toegestaan. Die waren niet blij!
Ik had gisteren ook mijn fiets mee omdat ik dacht dat het mocht in de middagspits :oops: Overigens had ik het aan de HC gevraagd en die vond het prima. Trein was ook nog niet half zo vol als normaal.
Mijn trein puilde dus uit! als het rustig was geweest had ik er ook geen problemen mee gehad.

zo´n boeman ben ik nou ook weer niet hoor Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door hauptbahnhof »

En gelijk hebben ze. Bij controle wordt altijd naar de naam en foto gekeken... Beetje naïef van die bedenker(s) van die stickers.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:En gelijk hebben ze. Bij controle wordt altijd naar de naam en foto gekeken... Beetje naïef van die bedenker(s) van die stickers.
Daarom hebben ze iets handigs bedacht voor de OV-chipkaart: twee kanten. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Ennes »

hauptbahnhof schreef:En gelijk hebben ze. Bij controle wordt altijd naar de naam en foto gekeken... Beetje naïef van die bedenker(s) van die stickers.
Er zijn inmiddels al zoveel verschillende kaart lay-outs dat ik regelmatig echt goed moet kijken wat voor kaart in nu weer in mijn handen gestopt krijg, zolang de controle kenmerken maar zichtbaar zijn boeit het mij niet wat er verder opgeplakt zit

Het aller handigste zou natuurlijk gewoon zijn dat informatie voor verschillende kaartsoorten gewoon duidelijk en overzichtelijk op 1 locatie te vinden zijn. (en dat deze uitvoerig gecontroleerd zijn op fouten natuurlijk :lol: )
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef: Daarom hebben ze iets handigs bedacht voor de OV-chipkaart: twee kanten. ;)
Wat valt hier niet aan te onthouden?

zaterdag 1 januari (Nieuwjaarsdag), zondag 24 april (Eerste Paasdag), maandag 25 april (Tweede Paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (Pinksteren), maandag 13 juni (Tweede Pinksterdag), zondag 25 en maandag 26 december (Eerste en Tweede Kerstdag)

Overigens kun je bij alle NS balies ook de folder "Reizen met de Studenten OV-chipkaart" halen, daar staat achterop in koeien letters ook alle feestdagen!
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
VIRM schreef: Daarom hebben ze iets handigs bedacht voor de OV-chipkaart: twee kanten. ;)
Wat valt hier niet aan te onthouden?

zaterdag 1 januari (Nieuwjaarsdag), zondag 24 april (Eerste Paasdag), maandag 25 april (Tweede Paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (Pinksteren), maandag 13 juni (Tweede Pinksterdag), zondag 25 en maandag 26 december (Eerste en Tweede Kerstdag)

Overigens kun je bij alle NS balies ook de folder "Reizen met de Studenten OV-chipkaart" halen, daar staat achterop in koeien letters ook alle feestdagen!
wat er niet aan te onthouden valt is dat op de website van NS donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag) GEEN feestdag is, maar de vrijdag NA hemelvaartsdag WEL :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Conducteurs hebben handen vol aan studenten

Bericht door Fles »

Ennes schreef:wat er niet aan te onthouden valt is dat op de website van NS donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag) GEEN feestdag is, maar de vrijdag NA hemelvaartsdag WEL :wink:
Huh? Dat lijkt me een foutje? :?:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten