Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

Hoe bedoel je dat er maar 1 ding mis hoeft te gaan en alle andere lijnen lopen in de knoei. Sommige lijnen zijn wel gekoppeld, maar over het algemeen geldt het toch gewoon dat vertragingen op 1 lijn kunnen blijven? Kwestie van consequent de vertrektijd op het busstation strak houden.
Je moet je goed realiseren dat een 20-minutendienst in Nederland echt een slecht product oplevert, omdat alle treinen volgens een 30' of 15' patroon rijden. Je hebt dus een ruime overstap, een net aan overstap en een net niet overstap. En dan heb je dat dus structureel de gehele dag, ook nog eens naast dat je maar 3 ipv 4 reismogelijkheden per uur biedt.
Ik vind het dan ook geen goede oplossing om een kwartierdienst los te laten ten gunste van een 20 minutendienst enkel omdat er op een aantal dagen een paar uur per dag een probleem ontstaat waardoor bepaalde lijnen met wat vertraging rijden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Suus »

Natuurlijk gaat het wel over overstappen van trein naar bus. Je kan gerust 50% van je reizigers schrappen als je geen aansluiting meer geeft op de trein. En een 20 minutendienst sluit nu eenmaal niet aan op een kwartierdienst of een halfsuursdienst.

De tijden zijn nu:
15
27
45
57

Probeer daar maar eens een 20 minutendienst tegenover te zetten. Bijvoorbeeld:
12
32
52
Dan heb je een krappe en een iets ruimere aansluiting, maar heb je twee treinen zonder goede aansluiting achter elkaar, alleen een ruime aansluiting van 12 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

Niet dat ik er nou zo gek veel kom, maar ik zou mijn treinreis niet dusdanig plannen dat ik die aansluiting op de bus kan pakken. Dan reis ik wel door per trein naar station Osseveld. De Oost-Apeldoorner zal dit oplossen door hetzelfde te doen, of net zoals alle anderen dan maar per fiets naar het station te gaan. Dan kan je immers wel elke trein nemen die van/naar station Apeldoorn gaat en komt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Ruben schreef:Niet dat ik er nou zo gek veel kom, maar ik zou mijn treinreis niet dusdanig plannen dat ik die aansluiting op de bus kan pakken. Dan reis ik wel door per trein naar station Osseveld. De Oost-Apeldoorner zal dit oplossen door hetzelfde te doen, of net zoals alle anderen dan maar per fiets naar het station te gaan. Dan kan je immers wel elke trein nemen die van/naar station Apeldoorn gaat en komt.
Of als je met de trein moet en je weet dat de aansluiting krap wordt neem je gewoon een bus eerder, en dan ga je even lekker rustig op een bankje zitten voor een paar minuutjes ( zo erg is dat toch niet ) :wink:
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Snap wel dat 20 minuten dienst geen optie is. ( zeker in Nederland ).
Syntus heeft echter geen andere opties behalve met de gemeente apeldoorn gaan babelen en het centrum afsluiten voor autoverkeer ( exclusief bestemingsverkeer ), een busbaan langs deventerstraat aaleggen met boog naar kanaal voor de bussen naar Anklaar en lijn 294 naar Zwolle. ( een beetje zoals in Nijmegen bij het station ). Maarja hier hebben de gemeente en het rijk geen geld voor op het moment. Andere opties zijn zoals ik al eerder heb gemeld in dit forum lijn 1 aan lijn 4 koppelen ( alleen als lijn 4 rijd, dus tijdens drukke uren ) en hetzelfde geld voor lijn 8 en 9. Alleen ligt hierbij de Anklaar wat ingewikkelder. Je zou dan de ene lijn linksom kunnen laten rijden die dan rechtsom weer terug gaat. en de andere rechtsom en linksom weer terug ( zoals nu ). Hiermee laat je wel het ,01,16,31,46 patroon in behoud
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Waar ik vaak het probleem detecteer is vaak tussen de kruising Stationsstraat/Hofstraat tot de kruising nabij de halte Brug Deventerstraat. Naar mijn gevoel loop je daar vaak al wat in de +, waar je vervolgens (vooral in de spits) aansluit in de Deventerbrug/-straatfile.

Oplossingen voor dat stuk zijn er niet, behalve, zoals robinzes aangeeft, alleen maar bussen toe te staan vanaf de hierboven aangegeven kruising t/m de halte Markt. Dat is naar mijn gevoel het punt waar je vaak al staat te wachten. Dus eigenlijk de eenrichtingsverkeer vanaf station richting marktplein naar een verbodsbord omgooien en uitgezonderd-bordje laten hangen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Door een 20´dienst te maken duren je complete rondje nogsteeds een uur; maar met maar 3 bussen ipv 4 met een kwartierdienst.

Ja.. Of je laat al je bussen 10 minuten op het station wachten. En in de tijd dat ze op het station stilstaan, vervoeren ze geen reizigers...

@Xaland: Maak een busbaan op de Deventerstraat. Iig het eerste stukje. En op de stationsstraat is al bijna geen verkeer mogelijk (Auto;s alleen vanaf het station richting Markt; andere richting is al autoloos...

Er is ruimte zat.. en dat wegdek moet toch een keertje vervangen worden...

Edit:
Ik bedenk me ineens... Misschien zou je voor lijn 8/9 via de "Burgemeester Jonkheer Quarles van Uffordlaan" - Welgelegenbrug - Sophialaan - busstation/NS kunnen rijden. Wel jammer dat je de Markt niet aan doet, maar is wel sneller...
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Door een 20´dienst te maken duren je complete rondje nogsteeds een uur; maar met maar 3 bussen ipv 4 met een kwartierdienst.
Nee dat die 20' dienst ruimer is klopt wel, nu doen de lijnen een lus station - wijk - station in 30 minuten, in die opzet zouden ze daar 40 minuten voor mogen hebben. Twee lussen, dus een volledige lijn, zou dan in 1uur en 20 minuten gereden zijn.
MdJ schreef: Ik bedenk me ineens... Misschien zou je voor lijn 8/9 via de "Burgemeester Jonkheer Quarles van Uffordlaan" - Welgelegenbrug - Sophialaan - busstation/NS kunnen rijden. Wel jammer dat je de Markt niet aan doet, maar is wel sneller...
Is zeker een optie, net als lijn 17 over de Wapenrustlaan sturen zoals lijn 5 en 15. Al kan ik me nog herinneren (en is dat nog steeds zo?) dat de Wapenrustlaan met name in de middagspits volledig vaststaat. Wel eens meegemaakt dat lijn 7 die via de Markt gaat sneller langs de Tol was dan lijn 5.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

MdJ schreef:Door een 20´dienst te maken duren je complete rondje nogsteeds een uur; maar met maar 3 bussen ipv 4 met een kwartierdienst.

Ja.. Of je laat al je bussen 10 minuten op het station wachten. En in de tijd dat ze op het station stilstaan, vervoeren ze geen reizigers...

@Xaland: Maak een busbaan op de Deventerstraat. Iig het eerste stukje. En op de stationsstraat is al bijna geen verkeer mogelijk (Auto;s alleen vanaf het station richting Markt; andere richting is al autoloos...
Wat ik dan zou doen is de busbaan die al op de Deventerstraat ligt (die nu alleen richting Centrum is) omgooien naar de andere kant. Want richting het centrum is altijd minder druk dan richting Deventerbrug, naar mijn gevoel. Of dat moet nu liggen aan de werkzaamheden richting centrum/oranjepark, dat weet ik dus even niet.
MdJ schreef:Er is ruimte zat.. en dat wegdek moet toch een keertje vervangen worden...
Voor de Deventerbrug wordt lastig, maar na de Deventerbrug richting halte Julianakerk is het breed zat imo.
MdJ schreef:Edit:
Ik bedenk me ineens... Misschien zou je voor lijn 8/9 via de "Burgemeester Jonkheer Quarles van Uffordlaan" - Welgelegenbrug - Sophialaan - busstation/NS kunnen rijden. Wel jammer dat je de Markt niet aan doet, maar is wel sneller...
Je bedoelt voor de 8/9's die vanaf de Anklaar komen en dus richting ...kwartier via Station gaan? Maakt bij mijn weten alleen wat extra kosten (OVC)/reistijd uit voor de mensen richting Markt uit. Die zou je ook makkelijk via Kanaal Noord/Kanaalstraat kunnen laten gaan, tenminste, als die niet druk is.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Voor diegene die geinteresseerd zijn in de omlopen van buslijn 400. Klik op de link hieronder.
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CNbH94cL

De linker kolom zijn de bussen ( optares ) uit Apeldoorn en de rechter die van Harderwijk.
Je kan dan links op "file" klikken en vervolgends op "download original" dan heb je hem als pdf bestand op je computer.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Even een klein omloopvraagje ivm iemand die zijn SOVC in de bus is verloren.

Persoon had de 293 van 7.50 (vandaag 11-05-2011) op station Apeldoorn vandaag richting (ofc) Arnhem. Iemand die toevallig weet welk omloopnummer dat is en welke bus daar op reed?
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

dat was om loop 350 uit Ede.

Lege Rit 40350 6.30 Edegara 6.41 EdeedewN
Rit 108 40350 6.41 EdeedewN 7.34 Apelbuss
Rit 293 40350 7.50 Apelbuss 8.39 Arnhzuil
Lege Rit 40350 8.39 Arnhzuil 9.19 Apelbuss
Rit 109 40350 15.18 Apelbuss 15.57 Eerdcold
Lege Rit 40350 15.57 Eerdcold 16.29 arnhwink
Rit 293 40350 16.29 arnhwink 17.15 Apelbuss
Rit 109 40350 17.18 Apelbuss 17.57 Eerdcold
Lege Rit 40350 17.57 Eerdcold 18.25 Apelbuss
Rit 108 40350 20.26 Apelbuss 21.15 EdeedewN
Rit 107 40350 21.22 EdeedewN 21.58 Wittbuss
Rit 107 40350 22.00 Wittbuss 22.20 Puttstat
Lege Rit 40350 22.20 Puttstat 23.05 Edegara
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Ok, in ieder geval dankjewel. Inmiddels had ze hem al gevonden, dankzij de chauffeur! :)

Toch wel interessant om te zien, zo'n omloop. Zit toch weer heel wat achter bij mijn weten.
Trouwens (maar mss vraag ik nu te veel), welke omlopen rijden geleed van de Veluwelijn 294. Of kan dat elke dag anders zijn? Weet wel dat 40263 altijd geleed is, ochtendomloop van 7:10 - is dan ook wel nodig. :)

Nogmaals bedankt! :)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

ik zal die omloop even opzoeken, verder rijden wordt er s'morgens willekeurig een geleede op lijn 294 ingezet.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Omloop 40263
Lege Rit 40263 7.05 Apelgara 7.10 Apelbuss
Rit 294[V 40263 7.10 Apelbuss 8.07 Zwolbuss
Rit 294[V 40263 8.23 Zwolbuss 9.20 Apelbuss
Rit 294[V 40263 9.40 Apelbuss 10.37 Zwolbuss
Rit 294[V 40263 10.53 Zwolbuss 11.50 Apelbuss
Lege Rit 40263 11.51 Apelbuss 12.06 Apeltankgas
Tanken Gas 12.06 Apeltankgas 12.21 Apeltankgas
Lege Rit 40263 12.21 Apeltankgas 12.36 Apelbuss
Rit 294[V 40263 13.40 Apelbuss 14.37 Zwolbuss
Rit 294[V 40263 14.53 Zwolbuss 15.50 Apelbuss
Rit 294[V 40263 16.10 Apelbuss 17.07 Zwolbuss
Rit 294[V 40263 17.23 Zwolbuss 18.20 Apelbuss
Rit 294[V 40263 18.40 Apelbuss 19.37 Zwolbuss
Lege Rit 40263 19.37 Zwolbuss 20.17 Apelgara
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Suus »

robinzes schreef:dat was om loop 350 uit Ede.

Lege Rit 40350 6.30 Edegara 6.41 EdeedewN
Rit 108 40350 6.41 EdeedewN 7.34 Apelbuss
Rit 293 40350 7.50 Apelbuss 8.39 Arnhzuil
Lege Rit 40350 8.39 Arnhzuil 9.19 Apelbuss
Rit 109 40350 15.18 Apelbuss 15.57 Eerdcold
Lege Rit 40350 15.57 Eerdcold 16.29 arnhwink
Rit 293 40350 16.29 arnhwink 17.15 Apelbuss
Rit 109 40350 17.18 Apelbuss 17.57 Eerdcold
Lege Rit 40350 17.57 Eerdcold 18.25 Apelbuss
Rit 108 40350 20.26 Apelbuss 21.15 EdeedewN
Rit 107 40350 21.22 EdeedewN 21.58 Wittbuss
Rit 107 40350 22.00 Wittbuss 22.20 Puttstat
Lege Rit 40350 22.20 Puttstat 23.05 Edegara
Er zit in deze omloop maar liefst 11+40+32+28+45=156 minuten aan lege ritten in. Dat is 2 uur en 36 minuten, lijkt mij eigenlijk idioot veel, vooral die laatste rit van drie kwartier :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

ja klopt, maar wordt wel gerden met optare busje. Dit is nou typisch een omloop die wat ritjes moet opvullen die overblijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Meltrain »

Past dat wel met al die studenten op de 293?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Schijnbaar wel, ik heb volgends mij nog nooit met omloop 350 op lijn 293 gereden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Uit een ander topic
Xanland schreef:
flipje schreef:[...]
1 bus is aardig wat goedkoper dan 1 trein :wink:. & ik moet ook nog maar zien of Syntus met allemaal nieuw materiaal gaat rond rijden? Op de veluwe heb ik vandaag aardig wat oude amba's van Veolia zien rond rijden in Syntus (veluwelijn) jasje.
Wat niet meer dan logisch is, waarom zou je telkens nieuw materiaal aanschaffen? Vooral met de oog op bezuinigingen ook in het OV! Dan mag er toch wel iets zuiniger omgesprongen worden met materiaal :@
Die amba's zijn (gelukkig!) tijdelijk. Aangezien de provincie zich had gemist met snellere rijtijden en aardgasbussen. Dat gaat dus echt niet samen.
Inmiddels zijn er wel 4 nieuwe bussen besteld, dus in augustus gaan die amba's er alsnog uit. Was dus origineel niet in de planning. :+ Geleed was trouwens wel nodig op 294.
Van een ander forum :http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/v ... 476#p80476 komen de oude Citybus aardgaswagens van Arriva naar Syntus.6 stuks dus. Ook twee naar de Valleilijn?
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Dat is dan nog lucratiever geprijst (sorry dat ik het zeg, maar zo zei snorkel het zo mooi, met sarcasme). Was dit dan al eerder gepland, of moet nou een bestelling bij MAN worden afgezegd?
Gaan ze dan nog steeds in augustus in dienst of...?

Binnenkort ff kijken of ik er ééntje kan spotten. :D

Hebben ze in ieder geval wel handig gedaan, ze zijn mss net 2/3 jaar oud en hebben niet erg lang stilgestaan.
@MdJ: Misschien 2 als reserve, maar weet niet hoeveel er reserve zijn. In ieder geval zal er 1 voor de Valleilijn (reserve?) staan, voor zover ik toendertijd hoorde!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Het zou me niets verbazen als er eentje naar de Valleilijn gaat. (of de 5279, de citaro zonder Veluwelijn-opschriften)

Dan kan de 5275 een keer van zijn filmstoring afgeholpen worden. Aan de voorkant zijn soms alle LED's aan, of allemaal kleine streepjes. Wel langt achter de voorraam een A4tje met "90" erop.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Hadden we er geen meerdere met lijnstoring? :+

Vanmiddag zag ik ook ééntje met Geen Dienst (was achterop wel 294), waar een stukje uit de G was. Die 5275 heb ik inderdaad wel vaker gezien. Van alles aan, alles uit t/m de zogeheten sjoelbak.
Maar volgens mij is ie compleet gestoord, want checkte laatst in de bus in waar de OVC zei zwolcaro en dat ik uitstapte op zwolbuss. In werkelijkheid ging ik van zwolbuss naar heertran. :P

Kan de 5275 niet eerder gefixed worden, want het is toch een MB... Of meer in de zin van lange tijd uit de roulatie halen?
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Ik wist niks over het feit dat er ex arriva MAN bussen naar syntus komen. Ik denk persoonlijk dat dit een tijdelijke oplossing is tot de NIEUWE MAN bussen er zijn, Dat worden er volgends mij zes. Die zijn naar mijn weten ook besteld. .
Maar ik zal Zaterdag als ik weer bij syntus ben even navragen hoe en wat.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Bastiaan »

Dat zou dan het derde tijdelijke materieelpark op de Veluwelijn worden, na de Volvo's en de ex-Veolia Amba's. Het lijkt mij voor de hand liggender dat deze zes betrekkelijk jonge Aardmannetjes dan eindelijk de definitieve hoognodige uitbreiding gaan vormen :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten