OVer Missers in de Reisinformatie #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door willy84 »

Etienne schreef:En proppen dat het was in de IC's tussen Amersfoort en Zwolle :|
Dat gold ook voor het treinvervangend busvervoer -o-
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Gisteren dacht ik nog dat het alleen de treinen betrof waarvoor iets in de vakantiedienst gewijzigd is, maar vanmorgen bleek ook bij de t719 (die ook buiten de vakantie geen voortrein heeft) het Leeuwarder deel op de TBP's te ontbreken... :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ardan »

Gisteravond ging van de t783 ook het voorste deel naar Groningen, maar het achterste slechts tot Zwolle.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Op de site van Qbuzz (Groningen-Drenthe) staan twee linkjes naar een PDF-lijnennetkaart: eentje naar de huidige en eentje naar die vanaf 8 mei, althans, dat staat in de tekst. In de praktijk verwijzen beide links naar dezelfde PDF, die vanaf 8 mei :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Milco »

Op www.connexxion.nl staat bij de omleidingen dat lijn 152 (Almere Parkwijk - Amsterdam Amstel) zaterdag 7 mei niet bij Toekomstig station Porot stopt door een afsluiting van de snelwegafrit of -oprit.
Als alternatief kun je met lijn 2 of4 vanaf / naar Gooisekant-West.

Ware het niet dat lijn 2 op zaterdag helemaal niet in Poort komt... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

In Hoogland en Amersfoort-Nieuwland is men wel erg zuinig geweest met stickers... bij veel haltes hangt alleen een vertrekstaat van lijn 276 en staat deze niet op het haltebord.
Een aanzienlijk aantal van de bussen op lijnen 276 en 296 reed trouwens ook met blanco koersdisplay en een briefje met lijnnummer achter de voorruit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

Iemand wel eens opgemerkt hoeveel herrie een TBP kan maken? Toen ik het perron van Heiloo opliep hoorde ik de TBP al vanaf een meter of 30 loeien. Blijkbaar krijgt de koeling het zwaar als de hele dag de zon erop staat. Het geluid deed niet onder voor een airco installatie op het dak van een winkel.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Stefan »

Ja, ik hoorde laatst op Zlw zo'n kleine TBP (met de vertrektijden van de komende X aantal treinen) ook al ontiegelijk hard loeien. Verbaasde me er best wel over.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

Niet helemaal een misser, maar ik zag gisteren tegen 17:00 uur 3 zilvermeeuwen vertrekken van het opstelspoor tussen Postjesweg (?) en Lelylaan toen ik er met de s2100 langskwam. Hij was zijn koersrol aan het draaien en in zag in die paar seconden M4 en M4 ingekort langskomen. Toekomstmuziek?
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door STF »

Er zit zoveel onzin op die lijnfilm, kijk maar:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Volgens de Reisplanner Xtra zijn er op Gd - Gvc nu zowel geplande werkzaamheden als een verstoring door herstelwerkzaamheden :roll:
De NoordOost staat daarnaast in Drenthe op de CTA's als IC naar Rotterdam Centraal/Utrecht Centraal. Net alsof Utrecht aan een andere tak ligt... De AV laat voor het gemak maar heel het stuk naar Rotterdam weg terwijl de koersdisplays van de trein waar ik nu in zit doen vermoeden dat'ie compleet naar Rotterdam gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Wubbo »

Is het sinds de laatste update dat Loes in de SLT niet meer vertelt dat je op de eindbestemming bent gekomen, over kan stappen en uit moet checken? Beetje jammer iig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Vervolg op m'n vorige bericht... in Zwolle maken ze er weer gewoon "Rotterdam C/Den Haag C" van...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door reisthijs »

Vanmiddag in Amersfoort was het ook een leuke, daar stond de trein naar Rotterdam dus als IC naar Utrecht aangegeven. Gelukkig werd er wel omgeroepen dat die trein toch wel naar Rotterdam ging en reizigers voor Den Haag in Utrecht gingen overstappen. (In de trein zelf stond het op de OBIS-schermen ook als IC naar Utrecht, en daarop was bij aankomst in Utrecht (op spoor 11) te lezen dat de aansluitende IC naar Rotterdam van spoor 11 zou vertrekken :lol: )
Meltrain schreef:Ik wist niet dat er vanuit Dordrecht ooit een trein heeft gereden die in Oisterwijk stopte (en ook nog eens Boxtel, Best en E. Beukenlaan oversloeg). :?
Er staat er een in het spoorboekje van '98: dat was de eerste IC 1900 richting Venlo op zondagochtend (blijkbaar omdat er zo vroeg nog geen stoptrein langs Oisterwijk reed). Die trein stopte dan niet op de drie stations met een B omdat daar dan de stopper uit Den Bosch stopte (in Eindhoven aansluitend op de IC).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Vanmiddag in Amersfoort was het ook een leuke, daar stond de trein naar Rotterdam dus als IC naar Utrecht aangegeven. Gelukkig werd er wel omgeroepen dat die trein toch wel naar Rotterdam ging en reizigers voor Den Haag in Utrecht gingen overstappen
Inderdaad, wilde net schrijven dat ze het in Amersfoort nog wel het bontst maakten...
Vertrek 18.24 Intercity
Utrecht Centraal

Extra trein
18.24 IC Rotterdam C/Den Haag C rijdt niet
... en dan inderdaad 'n omroep erbij dat de IC's naar Utrecht Centraal van .24 en .54 doorrijden naar Gouda en Rotterdam Centraal. Kent Infoplus soms de koppeling 700500 -> s20500 niet ofzo waardoor dit misgaat?

De andere kant op was overigens de bestemming van de IC's naar het Noorden aangepast in Assen i.p.v. dat er stond "Groningen - rijdt niet verder dan Assen wegens geplande werkzaamheden" :roll:
En van het Leeuwarder deel van die trein nogsteeds geen spoor op de TBP's
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Iemand wel eens opgemerkt hoeveel herrie een TBP kan maken? Toen ik het perron van Heiloo opliep hoorde ik de TBP al vanaf een meter of 30 loeien. Blijkbaar krijgt de koeling het zwaar als de hele dag de zon erop staat. Het geluid deed niet onder voor een airco installatie op het dak van een winkel.
Die TBP's kunnen inderdaad behoorlijk lawaai maken, maar in feite zijn het ook gewoon (Linux) computers met aan weerszijden grote plasmaschermen gemonteerd. Dat zal vast wel wat warmte genereren :)

Gisteren had de RET wat kuren met de DRIPs, die stonden namelijk op alle stations uit (voor zover ik kon zien). Op de perrons van lijn D scrollde een mededeling "Als gevolg van een technisch probleem rijden de metro's op lijn D onregelmatig", op de perrons van de Calandlijn was dezelfde mededeling te lezen maar dan voor lijnen A, B en C. Korter en effectiever was dan geweest "Alles heeft vertraging!". :lol:

Vanmiddag zag ik een RET RandstadRail vanuit Den Haag wegrijden met "E Melanchtonweg" op de displays. Kunnen die metrostellen niet gewoon Berkel Westpolder filmen?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door hauptbahnhof »

Wubbo schreef:Is het sinds de laatste update dat Loes in de SLT niet meer vertelt dat je op de eindbestemming bent gekomen, over kan stappen en uit moet checken? Beetje jammer iig.
In de t4067 vandaag volgens mij SLT 2620 met in ieder geval overstapinfo op Duivendrecht en Amsterdam Bijlmer ArenA (die trouwens in de lijst met de volgende stations als "Arena" wordt geschreven.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Marc »

Vanmiddag kon ik enkele fouten spotten in Amsterdam. Vooral de CTA op spoor 11a aan de westzijde maakte het bont.

Deze had ik volgens mij een keer gepost, de IC naar Enkhuizen via Sloterdijk, Lelylaan en Schiphol. Vandaag reed deze trein via Uitgeest, Castricum, Heiloo, Alkmaar en verder als stoptrein naar Hoorn, maar het flapje "Let op omroepbericht" was zeker niet beschikbaar:
Afbeelding

De sprinter naar Uitgeest rijdt even via Den Haag HS, dan naar Heiloo en vervolgens terug naar Uitgeest:
Afbeelding

De IC naar Roosendaal (door werkzaamheden) zou omgeleid worden volgens de CTA (het is mogelijk, via Watergraafsmeer en Diemen Zuid :mrgreen:). Dat deze trein niet in Zaandam stopt lijkt me toch duidelijk :wink::
Afbeelding

Een IC via Schiphol non-stop naar Alkmaar:
Afbeelding

Een ommetje naar Schothorst:
Afbeelding

En de leukste van vandaag, de trein naar Den Helder rijdt "even" om via Keulen en Frankfurt:
Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

Op alle stations van de s2200 werd vandaag keurig omgeroepen dat deze serie tot Hlm was ingekort wegens werkzaamheden en netjes met het bijbehorende reisadvies. Alleen erg jammer dat op veel stations het bandje ingestart werd op de vertrektijd zelf. :?

En de TBP's op station Hlm maakten het bij deze serie wel erg bont door maar liefst 5 blauwe onderregels te tonen, waarvan 4 voor treinen die wegens de werkzaamheden niet doorreden naar Asd.

Op station Ddr is men nu ook eindelijk bezig om de digitale TBP's op te hangen, ze zijn inmiddels over de helft: sporen 1a/1b/1c, 2a/2b, 3a, 15 en 20 zijn uitgerust. Nu nog 4 stuks voor de sporen 4a/4b en 5a/5b. Vandaag werkten alleen die op de sporen 1a/b/c, 2a en 15 nog. De oude flappen-CTA's zijn inmiddels uitgezet en blanco.

Op Sdm bleven vandaag ook de CTA's blanco door een storing.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Justin »

Oh ik heb die op 3a niet eens opgemerkt :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Gaat weer leker met de NoordOost... in Amf is zowaar de "rijdt niet" regel van de TBP's af, maar een trein met Ut op de koersdisplays en op OBIS maakte het toch nog wat verwarrend.
Vervolgens zo'n 10 minuten voor Ut gestaan omdat ons aankomstspoor bezet was... was spoor 8 volgens OBIS en de planner maar dat was notabene buiten dienst wegens werkzaamheden :roll: Uiteindelijk op 4 aangekomen en vertrokken terwijl op de AV spoor 12 als vertrekspoor stond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Gaat weer leker met de NoordOost... in Amf is zowaar de "rijdt niet" regel van de TBP's af, maar een trein met Ut op de koersdisplays en op OBIS maakte het toch nog wat verwarrend.
Vervolgens zo'n 10 minuten voor Ut gestaan omdat ons aankomstspoor bezet was... was spoor 8 volgens OBIS en de planner maar dat was notabene buiten dienst wegens werkzaamheden :roll: Uiteindelijk op 4 aangekomen en vertrokken terwijl op de AV spoor 12 als vertrekspoor stond...
Als niet alles volgens het boekje gaat lijkt het maar niet te kunnen werken, als het eigenlijk niet gewoon diep triest was zou je er bijna om moeten lachen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door MdJ »

De NO uit Amf ri Rtd vanaf 11, de NO uit Rtd ri Amf vanaf 12; de omgleide IC Ut-Gvc vanaf 18a. Die is toch vrij; de 2000 rijdt toch niet.

9800 van 12B; 2800 ri Amf van 12A, ri Rtd van 11.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Tja, dat zou het meest logisch zijn inderdaad... 11 was volgens de AV ook vrij toen we voor de inrijder stonden. 4 ook trouwens, leek gezien wat er langs kwam vlak voor we groen kregen dat we stonden te wachten op een IC ri. Asd die volgens de AV van spoor 5 kwam: daar hadden we dus nieteens op hoeven wachten.
Maar zal vanavond nog wat leuke foto's en screenshots plaatsen van doorgaande treinen die in de reisinfo op 't ene spoor binnenkwamen en elders vertrokken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Nu in de stoptrein naar o.a. "Hardinxveld-Gies"... stomme afkortingen op die TBP's
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten