Het Grote Blundertopic #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dafdriver »

Fles schreef:Navigatie in een oldtimer :cry:

Kaartlezen ftw
Ja het 80.000 stratenboek van de Shell past beter bij een wagen uit 1986. :lol: Maar de navi is toch handiger onderweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Ik zit me net rot te ergeren, de phpBB-supportfora door te neuzen en nog harder te ergeren. Maar bleef maar een foutmelding krijgen bij het plaatsen van 'n reisverslagje... blijkt het simpelweg een typfout in een BBCode-tag te zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Vinny »

Dafdriver schreef:
Fles schreef:Navigatie in een oldtimer :cry:

Kaartlezen ftw
Ja het 80.000 stratenboek van de Shell past beter bij een wagen uit 1986. :lol: Maar de navi is toch handiger onderweg.
Heerlijk..., ik heb nog een michelingids uit 1958 van mijn ouders op zolder liggen. Ben benieuwd of dezelfde restaurants nog altijd een omweg waard zijn. Het prijsniveau lijkt me wel aangepast, voor 12 frank een eenvoudig edoch voedzame maaltijd krijgen lukt echt niet meer, zelfs niet als je daar euro's voor denkt... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Ik heb ook een keer een opmerking gemaakt tegen een kampeerder over zijn TomTom in een ouderwetse legerwagen, zijn antwoord; een kaart waait uit je handen, een TomTom niet.

Tja het betrof een auto zonder deuren en dak. :wink:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Kwam vandaag een reiziger tegen in de s6000 (sprak zeer gebrekkig en vrijwel onverstaanbaar Nederlands) die vroeg: CASTELCUM ?? [of iets wat daar in ieder geval op leek] dus ik HOUTEN CASTELLUM? vrouwtje weer... CASTELCUM??
Ik maar met handen en voetenwerk naar haar kaartje gevraagd, komt er een kaartje tevoorschijn met de reis: Den Haag CS - Castricum.

Dat arme mens was dus al vanaf Gvc in Ut terecht gekomen, vervolgens in de s6000 beland om vervolgens terug te moeten richting Cas.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Zo kwam er een jaar of twee geleden ook eens een oude Chinese man bij mij aan de cabinedeur die begon te roepen: "TANGA! TANGA!" Ik kon er echt niets van maken en mijn hc kwam niet verder dan: "Ja, da's zo'n klein broekje!" :mrgreen:

Na een kwartier kwamen we er dan eindelijk achter dat de man naar Den Haag moest...
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Zo kwam er een jaar of twee geleden ook eens een oude Chinese man bij mij aan de cabinedeur die begon te roepen: "TANGA! TANGA!" Ik kon er echt niets van maken en mijn hc kwam niet verder dan: "Ja, da's zo'n klein broekje!" :mrgreen:

Na een kwartier kwamen we er dan eindelijk achter dat de man naar Den Haag moest...

Net zo iets als een Chinese dame die naar Flalinge moest: Waarop ik haar keurig netjes naar de s4100 had gestuurd, Later hoorde ik heel toevallig van een collega dat ze een Chinese dame in de trein had richting Hld die een kaartje had naar Fn
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Justin »

Ghehe, splaakgeblek...

Ach, tijdens dat tellen in de trein, had ik bijna een reiziger niet naar Breda Prinsenbeek gestuurd, omdat ik verstond of ik naar Prisonbreak keek. Hij mompelde namelijk heel erg en blijkbaar zei hij of ik naar "Prinsenbeek reed". Gelukkig had ik dat op tijd door, en dus had ik hem toch maar de s2200 ingestuurd :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dafdriver »

STF schreef:Ik heb ook een keer een opmerking gemaakt tegen een kampeerder over zijn TomTom in een ouderwetse legerwagen, zijn antwoord; een kaart waait uit je handen, een TomTom niet.

Tja het betrof een auto zonder deuren en dak. :wink:
Nee die valt naar beneden als de zuignap niet blijft plakken aan de voorruit. :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Zit aan het metalen dashboard vastgeschroefd. :wink:
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Gertjan »

Dafdriver schreef:Ja het 80.000 stratenboek van de Shell past beter bij een wagen uit 1986. :lol: Maar de navi is toch handiger onderweg.
Ik had de eer om een collega thuis te brengen donderdagnacht. (autopech, en na een late dienst wil je toch naar huis)
Dus zij me netjes de weg gewezen, haar thuisgebracht ... zegt ze "Moet ik je nog ff vertellen hoe je weer terug bij de N3 komt?"
'Nah, ik red me wel'
Op een gegeven moment toch maar de route van een buslijn opgepikt, en die maar blijven volgen tot ik op een herkenningspunt kwam 8-) Wat nou kaartlezen of navigatie :mrgreen:

Vrijdag vroeg ze nog of ik de weg terug makkelijk kon vinden ... het antwoord "Je woont in een leuke buurt" zei volgens mij genoeg.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Stefan »

Hoe herkenbaar! 8-) :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dafdriver »

Gertjan schreef:Ik had de eer om een collega thuis te brengen donderdagnacht. (autopech, en na een late dienst wil je toch naar huis)
Dus zij me netjes de weg gewezen, haar thuisgebracht ... zegt ze "Moet ik je nog ff vertellen hoe je weer terug bij de N3 komt?"
'Nah, ik red me wel'
Op een gegeven moment toch maar de route van een buslijn opgepikt, en die maar blijven volgen tot ik op een herkenningspunt kwam 8-) Wat nou kaartlezen of navigatie :mrgreen:

Vrijdag vroeg ze nog of ik de weg terug makkelijk kon vinden ... het antwoord "Je woont in een leuke buurt" zei volgens mij genoeg.
Hahaha.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ik weet niet hoe het kan, maar het is toch echt gebeurt.

Ik heb nog steeds een proefabonnement op het Parool. Op zaterdag zit daar altijd een magazine bij, PS van de week ofzo. Nu heb ik gisteren netjes het Parool ontvangen, alleen zat daar geen PS van de week bij, maar... Het blad Vrouw van de Telegraaf :shock:

Ik kan het niet verklaren. Het Parool en de Telegraaf zijn van twee totaal verschillende bedrijven, en de Telegraaf is een ochtendkrant en het Parool een middagkrant (ook op zaterdag). Dus hoe kan ik dan opeens een Vrouw bij de krant hebben :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Het is wel dezelfde drukkerij?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dus hoe kan ik dan opeens een Vrouw bij de krant hebben :?
Is ze lekker? Dan zie ik het probleem niet zo namelijk :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ik vind haar niet lekker nee.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

-o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ik zei het toch :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Trouwens nog wat feitjes over deze vrouw:
Haar leeftijd staat natuurlijk niet vermeld, maar ze is getrouwd met een man van 35 en heeft 2 kinderen (meisjes van 3 jaar en 1 jaar 8 maanden). Haar grootste inspiratiebron is haar moeder, je mag haar nergens voor wakker maken, ze wil nog eens met een coffee-to-go een drukke straat oversteken in New York en ze weet nog niet wat ze met moederdag gaat doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Reizigers... Loop ik vanavond met mijn hc van mijn trein naar het verblijf in Gvc, komt er in blinde paniek een vrouw op ons afrennen, roept tegen ons: "IK MOET NAAR UTRECHT!!!" ...En rent ons vervolgens in volle vaart voorbij... :P
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Reizigers... Loop ik vanavond met mijn hc van mijn trein naar het verblijf in Gvc, komt er in blinde paniek een vrouw op ons afrennen, roept tegen ons: "IK MOET NAAR UTRECHT!!!" ...En rent ons vervolgens in volle vaart voorbij... :P

_O- _O- _O- Hoe herkenbaar!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Het is wel dezelfde drukkerij?
Nee... Het Parool komt uit de drukkerij van De Persgroep in Amsterdam. Die plaatsnaam is de enige overeenkomst :P

Zelfde distributeur zou nog wel kunnen. Ben 'n tijd krantenbezorger geweest en destijds kwamen de bijlagen in het weekend altijd los van de krant. Dat kan dus misgaan al is 't wel wat zeldzaams en in dit geval zelfs wat zeer zeldzaams. (Met kranten van dezelfde uitgever is het bij mij al slechts eenmaal misgegaan in een jaar tijd, laat staan van verschillende uitgevers.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Maar laatst waren er toch een dag geen morgenkranten omdat er iets mis was gegaan in de drukkerij in Amsterdam. Ook kranten die niet van de persgroep waren bleken in dezelfde drukkerij te worden gedrukt...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Reizigers... Loop ik vanavond met mijn hc van mijn trein naar het verblijf in Gvc, komt er in blinde paniek een vrouw op ons afrennen, roept tegen ons: "IK MOET NAAR UTRECHT!!!" ...En rent ons vervolgens in volle vaart voorbij... :P

_O- "Keep running, het is nog wel een eindje" :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 86 gasten