Het Grote Blundertopic #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Maar laatst waren er toch een dag geen morgenkranten omdat er iets mis was gegaan in de drukkerij in Amsterdam. Ook kranten die niet van de persgroep waren bleken in dezelfde drukkerij te worden gedrukt...
Weet niet hoelang het geleden is geweest, maar Het Parool is eerder naar De Persgroep gegaan maar werd toen nog wel in de drukkerij van het toenmalige PCM in Amsterdam gedrukt. Verder is er zover ik weet geen combinatie van kranten van verschillende uitgevers in dezelfde drukkerij meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ik liep vandaag langs restaurant Science Park op het Science Park in Amsterdam, en daar stond een groot bord:

Graag uw servies na de afwas brengen. Bedankt voor uw medewerking!

Dat is wel heel erg self-service voor een restaurant hoor :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Stefan »

Dus je servies moet je brengen nádat de afwas gedaan is? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Weet niet hoelang het geleden is geweest, maar Het Parool is eerder naar De Persgroep gegaan maar werd toen nog wel in de drukkerij van het toenmalige PCM in Amsterdam gedrukt. Verder is er zover ik weet geen combinatie van kranten van verschillende uitgevers in dezelfde drukkerij meer.
En toch was het een week of twee gelden wel zo dus of je kennis is fout, of twee weken geleden verkeerd gelezen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ennes »

Na een week zoeken heb ik uiteindelijk mijn slaapzakken gevonden. na al een paar keer het halve huis overhoop gehaald te hebben bleken ze in een opbergzak te zitten onder een dekbed, het erge is dat ik al een paar keer in die zak had gekeken, maar in de veronderstelling dat daar alleen dat dekbed niet verder gekeken :oops:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daantje »

Ach, ik was al minstens een jaar op zoek naar een tafelkleed wat ik voor het laatst op m'n verjaardag gebruikt heb een jaar geleden. M'n schoonvader is het toen gaan uitkloppen buiten en heeft het ergens neergelegd maar ik kon het nergens meer vinden. Nou heb ik niet zo'n groot huis en niet zo heel veel opbergruimte dus ik heb echt overal gezocht maar kon het niet vinden. Uiteindelijk de zoektocht maar opgegeven, m'n schoonvader wist ook van niets. Afgelopen vrijdag kwamen ze weer eten en bedacht ik me dat het handig was om de tafel groot te maken (heb zo'n uittrek-tafel) en toen m'n moeder dat deed kwam ze ineens het kleed tegen in het opklapmechanisme van de tafel :D Niemand wist meer of hij/zij het daar neer gelegd had maar in elk geval kwam het goed van pas (want ik wist ook niet welk kleed ik moest gebruiken op de grote tafel).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door AppleMoose »

Mijn moeder zou gezegd hebben: *Bedenk, waar je het als laatste gezien hebt* :') :X :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daantje »

Ja, dat was dus in de handen van m'n schoonvader en die had geen idee meer waar hij het kleed had neergelegd :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Ik heb nog weleens de gewoonte om een totaal verkeerde sleutel uit het sleutelkastje te pakken; dan wil ik bijvoorbeeld even iets uit de auto halen maar kom ik daar aanlopen met de slagboomsleutel in mijn handen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Ow zelfs met een sleutelbos krijg ik dat nog voor elkaar hoor :P Hoe vaak ik al niet met de sleutel van m'n voordeur de toegangsdeur van het appartementencomplex heb proberen te openen...
Of met m'n huissleutel de deur op 't werk ofzo...

En vanmorgen op 't werk nog twee keer hetzelfde tabblad van een excel-sheet geprint i.p.v. twee verschillende. Bleek er op degene die ik dubbel geprint had ook nog een fout te staan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door STF »

Ik weet de sleutels aan mijn sleutelbos redelijk uit elkaar te houden terwijl er toch o.a. drie precies dezelfde aan hangen (die er uiteraard alleen hetzelfde uitzien maar niet op elkaars sloten passen).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Geert »

Daniel schreef:En vanmorgen op 't werk nog twee keer hetzelfde tabblad van een excel-sheet geprint i.p.v. twee verschillende. Bleek er op degene die ik dubbel geprint had ook nog een fout te staan :P
Hoop dat het geen grote spreadsheet was dan. Ik had vorige week op mijn werk per ongeluk 60 velletjes afgedrukt terwijl ik alleen de eerste twee nodig had, en uiteraard ontdekte ik dat pas bij de printer. Oeps :oops:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ik weer in de bocht vandaag hoor...

Op Gv had ik een bakkie thee bij de Broodzaak op spoor 3/4 gehaald en stond naast de cabine van mijn mDDMetje te praten met mijn hc, toen er een vrouw reisadvies kwam vragen. Dus ik zet mijn thee neer op de treeplank en pak mijn Railpocket om het reisadvies voor de vrouw op te vragen. Daarna was het vertrektijd, dus ik stap in en rij weg.

Eenmaal vertrokken uit Gv dacht ik bij mezelf: "Hee, ik had toch thee voor mezelf gehaald?" :roll: Maar, waar heb ik het dan gelaten, ik heb mijn thee toch niet op het perron laten staan?

Op het volgende stopstation toch maar even buiten gekeken en toen ik omlaag keek, vond ik mijn bakkie thee terug buiten op de treeplank... Het stond er nog onaangeroerd, maar was wel een heel stuk afgekoeld. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ardan »

Dat dat bakkie er nog stond dan :lol: na een rit met snelheid en wissels xD

Over die sleutels: mijn huissleutel en de sleutel van de poort in mijn achtertuin hebben op het ronde vlak een ander logo waaraan ik ze overdag makkelijk kan herkennen. In het donker moet ik even wat beter kijken. Beide sleutels kan ik echter wel in beide sloten steken, maar ik kan er alleen niet mee draaien.
Dus ik ging een keer weg toen het donker was. Ik pak mijn sleutels uit mijn zak, steek er één in de poort, maar die geeft geen sjoege. Ik heb daar een tijdje staan prutsen en wroeten, en dacht toen Boeiee, ik ga wel door de voordeur. Dus ik de andere sleutel gepakt in de veronderstelling dat dát dus de huisdeursleutel was, werkte die wéér niet. Toen ik even goed keek bleek dus dat ik de hele tijd met de verkeerde sleutels bezig was xD

Hetzelfde heb ik als ik bardienst heb in het COC-café in Zwolle. Er is een aparte ruimte waar de jassen opgehangen kunnen worden. Op rustigere avonden houden mensen hun jas bij zich, of leggen hem in een hoek op een bank, maar sommigen vinden het prettig om hem in de garderobe te hangen. Sommigen maken de deur open zodat iedereen in en uit kan, maar wanneer ik leiding heb wil ik die deur op slot houden, voor het toezicht en tegen diefstal. Ik heb namelijk al eens een gigantische troep aangetroffen, vandaar. Netjes een briefje op die deur 'Jas ophangen? Vraag even om de sleutel aan de bar'. Zijn er dus óók twee sleutels die op elkaar lijken aan die bos xD Sta ik daar ook steeds te klungelen :lol: 'Wacht hoor.... mòòòmentje....'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Ardan »

Sinds een tijdje ben ik naast barman in het Zwolse COC ook actief als dj. Ontzettend leuk :D
Maar goed. Je hebt dus twee CD-spelers, en een computer. Alledrie hebben ze schuifjes op het mengpaneel, als je die omhoog doet kun je het nummer horen dat je op de betreffende speler hebt aanstaan, nadat je op 'play' hebt gedrukt. Wil je het nummer alleen door je koptelefoon luisteren, bijvoorbeeld om te weten hoe hij begint of om een geschikt moment te zoeken om hem in te laten faden, druk je op de knop 'CUE', die boven het schuifje zit. Als je dan op play drukt hoor je het nummer alleen door je koptelefoon, maar moet je het schuifje dus omlaag laten, omdat anders dus iedereen het hoort.
Zaterdagavond stond ik dus lekker te draaien. Via CD-2 was ik een nummer aan het draaien en ik had al een nummer geselecteerd die ik via CD-1 erna wilde laten spelen. Het schuifje van CD-1 had ik alvast omhoog gedaan zodat ik bij afloop van CD-2 alleen maar op Play hoefde te drukken bij CD-1. Toch wilde ik nog even luisteren hoe CD-1 ook alweer begon. Dus ik op CUE drukken en door mijn koptelefoon even het begin luisteren.
Ik kreeg vreemde blikken vanuit de danszaal en toen zag ik het pas, ik had eerst het schuifje omlaag moeten doen omdat nu iedereen dwars door het andere nummer het volgende al kon horen xD
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Dat dat bakkie er nog stond dan :lol: na een rit met snelheid en wissels xD
Kan je nagaan hoe netjes ik rij. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door htm_tram »

Heb je geluk dat er geen medewerkers langs de baan liepen die de hete thee op hun kregen. Anders had jij een probleem gehad. Je hebt dus geluk gehad... ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Hoop dat het geen grote spreadsheet was dan. Ik had vorige week op mijn werk per ongeluk 60 velletjes afgedrukt terwijl ik alleen de eerste twee nodig had, en uiteraard ontdekte ik dat pas bij de printer. Oeps :oops:
Nee het viel mee gelukkig, was maar één A4'tje dat dubbel was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Stefan »

htm_tram schreef:Heb je geluk dat er geen medewerkers langs de baan liepen die de hete thee op hun kregen. Anders had jij een probleem gehad. Je hebt dus geluk gehad... ;)
En hoe groot is de kans dat zoiets gebeurd? :') In zo'n geval kun je ook zeggen dat Dexter geluk heeft gehad dat z'n trein niet ontspoorde, dan had 'ie ook z'n thee kwijt geweest. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Vandaag nieuw toegevoegd aan mijn inmense verzameling gevonden voorwerpen: Een harde schijf, een iPad2 en één schoen. Hoe kan je nu een schoen kwijtraken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:
webguy schreef:Maar laatst waren er toch een dag geen morgenkranten omdat er iets mis was gegaan in de drukkerij in Amsterdam. Ook kranten die niet van de persgroep waren bleken in dezelfde drukkerij te worden gedrukt...
Weet niet hoelang het geleden is geweest, maar Het Parool is eerder naar De Persgroep gegaan maar werd toen nog wel in de drukkerij van het toenmalige PCM in Amsterdam gedrukt. Verder is er zover ik weet geen combinatie van kranten van verschillende uitgevers in dezelfde drukkerij meer.
Het NRC Handelsblad wordt in dezelfde drukkerij als de kranten van De Persgroep gedrukt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij ook nog enigszins historisch gegroeid, NRC Media is nog geen 3 jaar zelfstandig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Justin »

Oeps, i.p.v. een afdruk van tweemaal vier foto's in 9x13 cm uit mn printer, heb ik een volledige A4 afdruk gemaakt van acht foto's... Tja, zo ga je wel hard door je inkt heen :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Dafdriver »

Bee schreef:Vandaag nieuw toegevoegd aan mijn inmense verzameling gevonden voorwerpen: Een harde schijf, een iPad2 en één schoen. Hoe kan je nu een schoen kwijtraken?
Dat is niet zo moeilijk. Diverse truckers rijden graag op hun sokken. Is dan ook niet voor het eerst dat je dan ergens een achtergelaten schoen of Zweedse klomp langs de straat ziet liggen omdat die van de treeplank is gevallen. Collega van mij deed het nog veel leuker die loopt op houten klompen en ook die klompen gaat dus uit tijdens het rijden hoe hij het voor elkaar gekregen heb Joost mag het weten maar op één of andere manier heeft ie het presteerd om over zijn eigen houten klompen heen te rijden. Het behoeft ook weinig fantasie om te weten hoe die uit de strijd gekomen zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #3

Bericht door Suus »

Ja, alleen werk ik een bibliotheek en je hebt volgens mij toch al snel door dat je een schoen mist...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten