OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Wubbo »

Stickers verwijderen blijkt inderdaad best lastig: VIRM 8639 heeft nog steeds oranje letters met Geel en blauw houdt van oranje...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Nou, dat is volgens mij zeker niet het enige treinstel wat nog rondrijdt met die teksten :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

In ieder geval hebben we ook nog een DDAR met die teksten, bij het ICM heeft de revisie het al opgelost :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Volgens mij rijdt er ook nog een ICRm stel rond met die tekst.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Stefan »

Een ICRm stel? Die kon ik nog niet. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Dit staat op www.nicospilt.com :
ICR = intercityrijtuig, gebaseerd op middenbak Koplopers; ook in Benelux-uitvoering
en m erachter staat toch voor gereviseerd? Want ik dacht dat ze gereviseerd waren
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Stefan »

Je bedoeld vast een ICRm-stam.... ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Ik denk dat Stefan bedoelt dat ICRm geen treinstel is maar slechts een rijtuig. Treinstellen zijn bijvoorbeeld ICM en SLT, waarvan de verschillende bakken in principe lange tijd bij elkaar blijven en ook lastig uit elkaar te halen zijn. ICR is een rijtuig, wat betekent dat een losse wagon relatief eenvoudig afgekoppeld kan worden. Meerdere rijtuigen bij elkaar heet dan weer een stam, verschil met een treinstel is dat een treinstam geen eigen tractie heeft. :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Ah okee bedankt voor de info. Ik bedoelde inderdaad een ICRm-stam
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Geert schreef:...verschil met een treinstel is dat een treinstam geen eigen tractie heeft. :)
En de uitzondering op die regel zijn dan weer de mDDM en de VIRM, die officieel als treinstam door het leven gaan, maar wel eigen tractie hebben. Maar overigens worden ook die twee gewoon als treinstel gezien en behandeld hoor, van de 'stam'-functionaliteit wordt eigenlijk alleen gebruik gemaakt voor snelle bakwisselingen na bv. een aanrijding.
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Etienne »

Zonet stonden er op perron 11 te Gvc 2 mannetjes van de RET die kennelijk iemand hadden aangehouden, want enkele minuten later kwamen wat mensen van S&V die een mevrouw meenamen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Jurre »

Zondagmiddag voor Amsterdam CS (i.i.g. rond 15.00) kwam tram 5 uit Amstelveen aanrijden via de Dam. Aangezien deze altijd linksom binnenrijdt moesten enkele wissels met de hand bediend worden. Dit zorgde voor een chaos op het zebrapad en vooral op de weg.

En vanmiddag rond 15.15 zag ik bij de Kerkbrink in Hilversum lijn 121 (die overgaat op lijn 70) rijden met een Man Lions City. Kon niet zien of het er een van CXX Utrecht of CXX Noord-Holland was, maar meende het laatste.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Gekko123 »

Voor zover ik weet heeft CXX Utrecht geen MAN-bussen, maar alleen Amba's en Citaro's.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Zou iemand over tractie gesproken dat begrip en de werking e.d. uit kunnen leggen? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Etienne »

Etienne schreef:Zonet stonden er op perron 11 te Gvc 2 mannetjes van de RET die kennelijk iemand hadden aangehouden, want enkele minuten later kwamen wat mensen van S&V die een mevrouw meenamen.
Ook nog iets:

Wij rijden met metro E station Nootdorp binnen, vanaf het achterste rijtuig komt er iemand uitrennen naar voren om in te checken bij zo'n CI-CO. Ondertussen zijn de slagbomen gesloten en de deuren dicht gegaan. Maar de deuren werden ook niet open gedaan, waardoor deze vrouw dus in verbazing achterbleef. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Zou iemand over tractie gesproken dat begrip en de werking e.d. uit kunnen leggen? :)
Tractie is de aandrijving van een trein. Tractieinstallatie is een moeilijk spoorwoord voor een of meerdere motoren. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Op de Balijelaan in Utrecht is men deze week begonnen met de eerste fase van grootschalige wegwerkzaamheden (complete vernieuwing van het wegdek). Als eerste is de rijstrook richting Anne Frankplein op de oprit naar de Balijebrug aan de beurt en wordt het verkeer in die richting over de busstrook in het midden geleid, waarvoor een doorsteekje in de middenberm is gemaakt net voorbij de Rijnlaan.
Een nogal krap bochtje is dat met aan weerszijden betonnen barriers: vanmorgen reed er een gelede wagen voor mijn bus uit die er amper doorheen kwam, zelfs 'n Amba had er nog moeite mee... ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat daar een bus vastzit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door TheKnitter »

mb90 schreef:Vanmiddag zag ik dat na de buslijnen van de RET en Connexxion nu ook Arriva de actuele vertrektijden op de schermen bij de haltes in (in ieder geval) Rotterdam laat zien. Hier te zien bij de halte van station Rotterdam Lombardijen in de richting van het Zuidplein:
[ afbeelding ]

De eerste 3 regels laten de eerstvolgende bussen zien en op de onderste regel zijn de daaropvolgende lijnen afwisseld te zien met op het moment van de foto bijvoorbeeld lijn 163, maar ook lijn 71, 91 en 92 waren er te zien. Nu alleen de lijnen Qbuzz nog en alle lijnen van bijvoorbeeld deze halte staan erop.
Die schermen hangen er al een paar weken, en alleen RET laat hun informatie zien. Niks CXX of Arriva...
Een chauffeur van Arriva zei tegen mij "Dat RET niet wil dat er andere lijnen op staan omdat hun het betaald hebben"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Stefan »

Op het display op de halte Vaanweg (in de richting stad-uit) in Rotterdam worden inmiddels wel wat bussen weergegeven. Ik geloof dat het scherm 6 regels kent, echter worden er alleen op de eerste 2 bussen getoond en volgens mij alleen de bussen van Arriva.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Vanmorgen had mijn s4900 wat probleempjes met de ATB. Na vertrek uit Almere Centrum stonden we al op de wissels na het station stil. Toen we weer reden vertelde de machinist er het een en ander over maar werd onderbroken door *riiiiiinnnggg* waarna we weer stil stonden. Gelukkig bleek er een storingsmonteur aanwezig te zijn die op Muziekwijk de boel gefixt heeft. Daarna konden we de reis snel vervolgen. Bij de Gooiboog bleek dat niet alleen de s1500 maar ook de s700 er voorlangs gegooid te worden. -o- Dat is jammer want de s700 kan zich wel een paar minuten vertraging permiteren en hierdoor werden alle reizigers richting Amf en verder opgezadeld met minimaal +25 minuten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

TheKnitter schreef:Die schermen hangen er al een paar weken, en alleen RET laat hun informatie zien. Niks CXX of Arriva...
Een chauffeur van Arriva zei tegen mij "Dat RET niet wil dat er andere lijnen op staan omdat hun het betaald hebben"
De RET heeft weinig te willen, want de Stadsregio Rotterdam is de opdrachtgever voor dit project en ik neem aan dat de SRR ook informatie van andere vervoerders wil laten zien.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

Ik heb geen idee of dat makkelijk gaat. De Stadsregio Rotterdam is niet aangesloten op GOVI. (Dan kan het héél snel geregeld zijn.)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Een ICRm stel? Die kon ik nog niet. ;)
"Kon ik nog niet"? :cry:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door mb90 »

TheKnitter schreef:
mb90 schreef:Vanmiddag zag ik dat na de buslijnen van de RET en Connexxion nu ook Arriva de actuele vertrektijden op de schermen bij de haltes in (in ieder geval) Rotterdam laat zien. Hier te zien bij de halte van station Rotterdam Lombardijen in de richting van het Zuidplein:
[ afbeelding ]

De eerste 3 regels laten de eerstvolgende bussen zien en op de onderste regel zijn de daaropvolgende lijnen afwisseld te zien met op het moment van de foto bijvoorbeeld lijn 163, maar ook lijn 71, 91 en 92 waren er te zien. Nu alleen de lijnen Qbuzz nog en alle lijnen van bijvoorbeeld deze halte staan erop.
Die schermen hangen er al een paar weken, en alleen RET laat hun informatie zien. Niks CXX of Arriva...
Een chauffeur van Arriva zei tegen mij "Dat RET niet wil dat er andere lijnen op staan omdat hun het betaald hebben"
Heb je de schermen wel eens gezien op Voorne-Putten of rondom Rotterdam Alexander? Daar zijn de Connexxion-lijnen volop te zien op de schermen. En de Arriva-lijnen zijn ook op de haltes in IJsselmonde, waar de RET ook komt, te zien. Gewoon door elkaar dus, net als op de foto van station Lombardijen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag rond 16:30 was er op Rotterdam Lombardijen (in elk geval op spoor 3/4) een uitgangscontrole. Erg strict ging dat echter niet, want het laten zien van mijn OV-C was al genoeg. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten