OVer Missers in de Reisinformatie #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

Vandaag rijden er geen treinen tussen Purmerend Overwhere en Hoorn in verband met het vervangen van wissels. Een paar opmerkingen bij de Storingen-pagina op ns.nl:

1. Dit wordt aangekondigd als het traject 'Enkhuizen-Amsterdam Centraal'. Het traject Hoorn-Hoofddorp is voor het gemak maar even vergeten.
2. "•reis tussen Enkhuizen, Hoorn en Zaandam, Amsterdam via Alkmaar"
Volgens de NS-reisplanner is het ietsje korter om vanaf Zaandam met de Sprinter naar Purmerend Overwhere te gaan en van daaruit de bus naar Hoorn te nemen. Want de 'extra sneltrein' (zie hieronder) stopt bij elke stoeptegel behalve in Zaandam. ;)
3. "•tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal rijdt een extra Sneltrein"
Voor zover ik kan zien wordt de IC Amsterdam Centraal-Enkhuizen gewoon omgeleid en maakt een aantal extra stops, waaronder in Alkmaar. Een betere formulering zou zijn "De Intercity tussen Amsterdam Centraal en Enkhuizen wordt omgeleid en stopt extra te...".
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Milco »

De 4500 wordt inderdaad omgeleid, en vervangt tussen Hoorn en Uitgeest daarbij sneltrein s3400. Er wordt niet op Zaandam gestopt volgens mij, en hij is vreemd genoeg wel aan de s1500 naar Amersfoort Schothorst gekoppeld...
Het weekend van 21/22 mei wordt de 4500 weer omgeleid, en staat hij, volgens 9292ov, bij Amsterdam Centraal richting Amersfoort 33 minuten stil... Waarom geen 3? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

Milco1995 schreef:De 4500 wordt inderdaad omgeleid, en vervangt tussen Hoorn en Uitgeest daarbij sneltrein s3400. Er wordt niet op Zaandam gestopt volgens mij, en hij is vreemd genoeg wel aan de s1500 naar Amersfoort Schothorst gekoppeld...
Het weekend van 21/22 mei wordt de 4500 weer omgeleid, en staat hij, volgens 9292ov, bij Amsterdam Centraal richting Amersfoort 33 minuten stil... Waarom geen 3? :roll:
Dat de s4500 de s3400 tussen Uitgeest en Hoorn vervangt staat ook niet op de NS-website, terwijl dat op sommige trajecten toch weer een extra overstap betekent (of een overstap op een ander station).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Wat beeldmateriaal bij m'n berichten van eerder vandaag. 't lijkt zo makkelijk: wegens werkzaamheden rijdt de NoordOost na Utrecht in z'n geheel naar Rotterdam. Maar voor NS is het blijkbaar toch erg ingewikkeld.

Eerst maar eens de reisplanner die de boel in twee stukken knipt. Let ook op 't aankomstspoor in Utrecht wat hier nog zwart is...
Afbeelding

Op het station aangekomen tref je vervolgens dit aan...
Afbeelding

De trein komt dan weer binnengereden met deels Rotterdam Centraal en deels Utrecht Centraal op de koersdisplays en OBIS...
Afbeelding

Nadering van Utrecht: "over enkele ogenblikken station Utrecht Centraal. Na een korte teleportatie naar spoor 12 rijdt deze trein verder als intercity naar Rotterdam Centraal". Hier is de aankomst op spoor 8 ineens wel afwijkend geworden... was ook wel erg apart geweest als we op een buiten dienst zijnd spoor zouden binnenkomen...
Afbeelding

Verder nog wat andere TBP-eigenaardigheden te Dordrecht:
Zoals rare afkortingen (en voor de oplettende kijker: de V in Arriva is om een of andere duistere reden zwart i.p.v. het blauw van de rest van de tekst)...
Afbeelding

En je zou bijna afvragen of deze nog ergens wel stopt... alleen het niet stoppen in Leiden is afwijkend voor een IC vanaf dit station...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Suus »

20:44 op het station van Boskoop. Er staan twee treinen langs het perron. Op spoor 1 een naar Gouda met Alphen a/d Rijn op de koersrol, en op spoor 2 een naar Alphen aan den Rijn met Eindbestemming: Gouda op de displays :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Justin »

Zoals gebruikelijk bliep ik gewoon in en uit waarhet maar kan...

Zojuist op ns.nl is het nog niet bijgewerkt:


09-05-2011
04:52 Delft
niet uitgechecked
Studenten weekabonnement Vrij Reizen

Nou, ik checkte echt niet om 04:52 in hoor :'). En ik heb wel uitgecheckt, maar ja, het zal nog niet bijgewerkt zijn... Maar het staat er zo knullig...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ardan »

OBIS in de m4055 waar ik nu in zit is een beetje van slag.
Het scherm zegt:
IC naar Rotterdam Centraal................23:15
Verwachte aankomsttijd:
23:15 Groningen
Op tijd
19:02 Assen
bla
21:25 Rotterdam Centraal

Wanneer ik inlog op internet, zie ik dit:
U bevindt zich in de intercity naar:
Rotterdam Centraal
Het volgende station is:
18:46 Groningen 1
U kunt hier overstappen naar:
19:48 Deventer Arnhem 7 Intercity
19:49 Harderwijk Amersfoort 5a Stoptrein
19:50 Kampen 12 Stoptrein
19:56 Ommen Emmen 16 Trein

Groningen en Zwolle zijn dus door elkaar gehaald. Ook fijn om te weten dat ik naar Ommen en Emmen in een 'Trein' zit :lol:

Maar ik zit toch echt in de t1783 van Rotje Knor naar Enschede en scheur net door de bocht bij Barneveld :lol:
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 09 mei 2011, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Wubbo »

Dan zit je in een bijzondere trein, want trein 783 rijdt van Schiphol naar Groningen ;-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ardan »

Ow fukkeduk ik bedoel natuurlijk de t1783 xD
*past aan*
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ronald »

Als we voor het gemak het transactieoverzicht van de OV-chipkaart ook maar even als reisinformatie zien:

Afbeelding

Vooral bij een rit van meer dan € 4,00 ontspoort het overzicht toch wel een klein beetje :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Vanwege een uitgevallen stoptrein stopte de t2818 extra in Den Dolder. Aannemelijk voor reizigers Amf - Dld, maar te Amf werd dit niet omgeroepen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Weet niet hoor, maar het is alweer 9:45... Logo mist ook nog eens.
Afbeelding
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Weet niet hoor, maar het is alweer 9:45... Logo mist ook nog eens.
--foto--
Dames en heren... De website hervat met een nog onbekende vertraging. .... Herhaling.....
Laatst gewijzigd door webguy op di 10 mei 2011, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Nu is 'is 'ie live. Maar 3 uur vertraging :)
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Xanland »

GtbV'je, iemand ? :+
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Suus »

De site ligt weer plat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Michael »

Inmiddels werkt het weer
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Toch wel typisch dat die site steeds plat gaat als je hem het hardste nodig hebt :')
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Freek »

Er is weer een infoxx-update geweest in Nijmegen. De scrollende regel onder het eindbestemming is voor lijn 7 verdwenen, die rijden weer met de oude teksten rond. Voor lijn 3 is een en ander ook aangepast. Nu is het namelijk niet meer op de bovenste regel staat nu Maartenskliniek met daaronder scrollend via Nijmegen, Burchstraat (of op maandag Nassausingel).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal was blijkbaar een bandje blijven hangen... tussen 16.50 en 17.00 uur heb ik maarliefst vier keer de complete drietalige aankondiging van de ICE naar Frankfurt mogen horen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:Toch wel typisch dat die site steeds plat gaat als je hem het hardste nodig hebt :')
gelukkig deed de mobiele website het nog wel :D
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond wilde ik de t2678 vanaf Leiden Centraal nemen. Het viel mij op dat hij wel een stukje doorreed (ik kwam net het perron oplopen toen hij binnenkwam), maar ik stond er niet bij stil.
Dus zit je nietsvermoedend op een deurknopje te drukken... Gaat hij gewoon niet open... Een behulpzame Amerikaans wees mij op het feit dat dit deel van de trein donker was en dat we nog een stukje moesten doorlopen. :)
Het zou toch wel handig zijn geweest als dit werd omgeroepen (was al zeker 10 minuten op het station). Aan de hand van de rennende mensen op Amsterdam Sloterdijk te zien was dit bericht ook niet echt goed doorgekomen. Sja, waar zou je dan toch die omroepinstallaties op het station voor hebben heh? -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ardan »

Blijkbaar gaat niet iedere medewerker er van uit dat niet elke slechtziende een begeleider bij zich heeft die dat soort dingen kan zien..
Op CTA's wordt er niet altijd weergegeven dat er een stel wordt afgetrapt op het station waar ik in wil stappen. Op het afkoppelpunt staat dan een gele-hesjes-figuur. Tegenwoordig weet ik al hoe laat het is als ik er eentje zie, maar toen ik dat nog niet doorhad en bij het eraf te trappen stel erin wilde, kregen ik en mijn medereizigers een flinke snauw en een schreeuw van het gele-hesjes-figuur. Lekker vriendelijk dan.
Ondanks het gele hesje valt zo iemand in het donker niet heel erg op, zeker niet voor een slechtziende. Als die dan probeert in te stappen zonder medereizigers, ergens ver weg een 'HEEEEUW!' hoort, en zijn armgebaar niet kan zien, weet diegene ook niet wat-ie moet..
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Justin »

Zou lullig zijn...

@_($*@_)(T#)I(@)_($* waarom stap je daar ook in?! Ik gebaar toch dat je hier in moet stappen!!)(!@*)!

*Meneer, ik ben blind....*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Wel eerst even heel erg "HO!SORRY!" dat gele hesje een ros verkopen met je blindenstok dan he :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten