Wat er door je speakers blaast! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Caspar »

Net even dit forumonderdeel afgestruind om even wat nieuwe nummers te downloaden en over te hevelen op mijn telefoon voor onderweg :D
Met andere woorden... Heb al de hele tijd Hurry hurry hurry now quick quick quick in mijn hoofd. Maar ook: 'It's taking me higher higher' krijg ik er de komende uren niet meer uit. Bedankt Dexter :o
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Dexter »

Alstublieft, graag gedaan! :wink: Ik liep er gisteren ook al de hele dag mee rond. Wees blij dat je niet met Kim Kay in je hoofd zit, da's pas erg. :lol:

Edit: Alexis Jordan komt mij nu ook al lastig vallen, want het begin van mijn dienst komt al akelig dichtbij. Nog een keertje dan maar: :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=26jKtELitQE[/youtube]
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Wees blij dat je niet met Kim Kay in je hoofd zit, da's pas erg. :lol:
Ik vond dat echt een leuk liedje :Y Ik heb er de single CD nog van gekocht zelfs. U weet wel, in een winkel, met geld en zo _O_
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Caspar »

Die singles van haar zijn zo zeldzaam dat het misschien wel een collectors iten wordt ooit :lol: Ik heb 'm ook een keer gekocht bij de Free Record Shop voor uit de 10 voor 10 gulden bak. :D
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door AppleMoose »

Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Caspar »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CoPyXKqsDJo[/youtube]
Krijg al steeds meer zin om morgenavond in het vliegtuig te stappen :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Suus »

Vanavond is de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival.

De Volkskrant heeft vandaag al een voorbespreking van de verschillende liedjes gedaan en ze in categorieën ingedeeld, ben benieuwd of dit na de show nog steeds klopt:
Categorie A: Gaga Oh-la-la: Armenië (goede opbouw, geen prettige stem), Ierland (vrolijk liedje in Gaga-styling, maar vals) en Bulgarije (stijl van Pink, maar nummer heeft geen effect. Let op, enkele bandleden zijn wel degelijk mannen) en Albanië
Categorie B: Comeback Diva's: Duitsland (Lena van vorig jaar, lijkt een lange intro en is slaapverwekkend), Israël (Dana International, transseksuele superdiva, matig nummer maar episch gospelstuk) en Groot-Brittannië (Naakt poserende boyband met leuk liedje en jaren 90 dansjes)
Categorie C: Etnische crossover: Bosnië (vrolijk liedje, absurde choreografie), Noorwegen (Afrikaans feestje met enorme bos haar maar zingt vals), Macedonië (Elke 10 seconden een ander genre en liedje gaat over wodka en muziek), Wit-Rusland en Cyprus
Categorie D: Erepodium: Frankrijk (zeer goed liedje maar niet echt gezellig), Hongarije (Dijk van een clubhit, schitterende vrouw en fantastische stem), Zweden (De Zweedse Justin Bieber: Goed uiterlijk, goed nummer en spectaculaire show maar inhoud volledig afwezig), Estland en Azerbeidzjan
Categorie E: Jammer: België (Doet denken aan SBS6), Letland (Domme tekst, achtergrondzangeressen zingen vals), Portugal (alles is hier slecht aan), Griekenland, Denemarken, Malta en Spanje
Categorie F: Kampvuur Kumbaya: IJsland (hoog aaibaarheidsgehalte, echt songfestivalnummer), Finland (De finse James Blunt maat idealistische tekst en domme actnaam), Zwitserland (schattig meisje dat na anderhalve minuut irriteert)
Categorie G: Dark horses: Nederland (Engels is groot succes en kunnen echt gitaar spelen), Servië (goede retro styling, blij, makkelijk), Rusland (Chippendale met jaren 80 nummer), Turkije, Italië

Deze nummers zijn ideaal voor een pauze: Polen, Georgië, San Marino, Kroatië, Litouwen, Oostenrijk, Slowakije, Oekraïne, Moldavië, Slovenië en Roemenië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Justin »

Dank je wel Bee. Nu zit ik voor het eerst sinds 1998 iets van het Songfestival te kijken op vrijwillige basis :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Suus »

Ach, je moet wat toch.

Polen was inderdaad echte een baggernummer.
Noorwegen heeft echt een bizar nummer, en het is inderdaad vals...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door ODRAIL »

Misschien een nummertje voor de volgende Nederlandse inzending:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sQCc3_xd ... re=related[/youtube]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Suus »

Lijkt mij niet, dat gaat vast net zo goed werken als Sieneke vorig jaar :')

Ik val nu trouwens bijna in slaap door Finland, maar wil toch echt Portugal zo zien, dat zou het slechtste songfestivalnummer ooit zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Wubbo »

Weet je zeker dat alleen Portugal het slechtste nummer ooit was? :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Meltrain »

Portugal is zo slecht, dat het weer goed is. :lol:
Finland vond ik wel mooi errlijk gezegd.
En Azerbeidzjan stuurt weer eens een totaal niet on-knap koppel dat ook nog eens behoorlijk kan zingen. :D

Mijn top-10 bestaat uit: Noorwegen, Rusland, Zwitserland, Finland, San Marino, IJsland, Portugal, Litouwen, Azerbeidzjan en Griekenland.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 10 mei 2011, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Weet je zeker dat alleen Portugal het slechtste nummer ooit was? :lol:
Het niveau was dit jaar behoorlijk laag inderdaad :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef:Portugal is zo slecht, dat het weer goed is. :lol:
Finland vond ik wel mooi errlijk gezegd.
En Azerbeidzjan stuurt weer eens een totaal niet on-knap koppel dat ook nog eens behoorlijk kan zingen. :D

Mijn top-10 bestaat uit: Noorwegen, Rusland, Zwitserland, Finland, San Marino, IJsland, Portugal, Litouwen, Azerbeidzjan en Griekenland.
Oke, 7 van de 10 had ik goed. :)
Noorwegen, San Marino en Portugal zijn het niet geworden; in plaats daarvan Hongarije, Servië en Georgië,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Weet je zeker dat alleen Portugal het slechtste nummer ooit was? :lol:
Ik moest wel lachen. Leek een parodie op de 1 mei beweging te zijn, die in andere landen dan Nederland nog wel actief is....

Zelf vond ik Noorwegen toch niet zo slecht, ik denk dat Zwitserland een van de betere nummers had, en terecht dat ze zijn doorgegaan naar de finale. Verder een hoop bombastische nummers waar ik zelf toch niet zo fan van ben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Suus »

Het Nananananananananananananananananananananana gedeelte vond ik zelf nogal zwak. Ze had wel iets meer tekst mogen hebben :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Geert »

Ach, het was wel een vrolijk liedje. Die Finse jongen was wel schattig maar een beetje saai liedje, en Portugal... tja... :X
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Justin »

Whoa... voor het eerst dus sinds 1998 bewust het ESF gekeken...

Dat liedje van Portugal blijft in mijn hoofd jengelen, en dan ook de bordjes zoals "Struggle is Joy" :P.

IJsland vond ik niet onverdienstelijk, Litouwen ook zeker niet.
Azerbaijan en Zwitserland waren redelijk oké.

Rusland vond ik maar zo-zo, net als Finland en Griekenland.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door STF »

Beste nummertje ooit tijdens het songfestival blijft toch wel Spanje in 2008 met die halfgare vent:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=juaaUoH- ... re=related[/youtube]

Maar de Wild Dance tijdens het songfestival 2004 is ook geweldig:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=48XfMRxp ... ure=fvwrel[/youtube]
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Justin »

Als ik zo de Lijst van winnnaars eens bekijk, kan ik me de volgende (winnende) liedjes wel herinneren en die ik ook wel mooi/leuk (let op: ik zeg niet goed!) vind:

NOR - Nocturne - Secret Garden (1995) - is eigenlijk meer instrumentaal, maar Secret Garden heeft sowieso wel mooie muziek -- vooral Appassionata...

ISR - Diva - Dana International (1998) (en Edsilia kan ik me ook herinneren, ik moest die hele dag samen met m'n oma toen kijken ;-))

DEN - Fly on the wings of love - Olsen Brothers (2000)

TUR - Everywhere I can - Sertab Erener (2003) (alleen ze heeft zo'n valse schelle stem)

UKR - Wild Dances - Ruslana (2004)

NOR - Fairytale - Rybak (2009) (vind hem zo verkouden klinken) + AZE - Always - Arash & Aysel (maar dat is omdat ik Arash' muziek wel leuk vind, en denk ook wel bekend in Nederland van voornamelijk "Boro Boro" en misschien nog wel "Temptation").

Merk wel op dat ik al meer dan 15 jaar ook nog verweven ben in de gymnastiekwereld, en daar dus veelvuldig dit soort muziek gebruikt wordt sinds een aantal jaar... Zolang het maar een goede muzikale intro heeft, alsmede afwisseling in muziektempo en accenten, is het wel prima dan...

Zelf luister ik nu op dit moment wat instrumentale muziek:

Nicholas Gunn - Embrace
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door STF »

Ik kijk er totaal niet naar of het winnaars zijn of niet; gaat mij erom of ik het een mooi nummer vind of niet. :wink:
Maar Fly on the wings of love en Always heb ik ook regelmatig draaien.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Caspar »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1iQEB0Wa_T8[/youtube]
Afgelopen dagen een aantal keren dit Roemeense nummer gehoord, een grote hit daar. Behalve dit nummer ook aantal keren Alexandra Stan gehoord, maar de andere Roemeense chick Inna krijgt daar niet echt voeten aan de grond. Heb geen enkel nummer van haar gehoord in Boekarest. Ze stond wel zo ongeveer op ieder billboard schaars gekleed haar concert aan te prijzen, maar had niet het idee dat het gaat stormlopen. Er Kwamen op een gegeven moment zelfs promo-babes van haar op straat naar me toe die aan het flyeren waren met 50% kortingsbonnen (waar ze ook half naakt op staat) voor haar concert :lol: Heb 2 van die bonnen als souvenir.

Nu staat deze aan; ook een Roemeense concurrent van Inna :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wWNRyZIQ99Y[/youtube]
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Er Kwamen op een gegeven moment zelfs promo-babes van haar op straat naar me toe die aan het flyeren waren met 50% kortingsbonnen (waar ze ook half naakt op staat) voor haar concert :lol: Heb 2 van die bonnen als souvenir.
Straks ben je de eerste jongen die kortingsbonnen boven zijn bed hangt i.p.v. een poster of een kalender op de wc. :wink:

Leuke inspiratie heb je daar trouwens opgedaan, dat eerste nummer is al wat minder Inna-ig en het tweede lijkt een beetje op een vrouwelijke versie van Edward Maya.

Een van de nummers die ons vanavond onze stembanden hebben gekost: :Y

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EBBYsKlO8kY[/youtube]
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat er door je speakers blaast! #9

Bericht door Suus »

Vanavond de tweede voorronde, en dit keer mogen wij WEL stemmen. Uit statistieken blijkt dat Nederlanders van alle landen het meest op zichzelf proberen te stemmen, maar dat mag niet dus doe het dan ook niet ja :evil:

Maargoed, ondertussen zijn de Duitsers natuurlijk alweer volledig klaar voor hun (on)mogelijke winst van Lena. Er zijn maar liefst 42 dubbelgangers opgedoken :lol: Saddam Hoessein kan trots op haar zijn :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten