Het grote computertopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Firefox: zeer traag als ie voor het eerst opgestart wordt (nog niet in het geheugen geladen)
Niet bij mij. Wel de stomme neiging om bij iedere versie een nieuw geheugenlek te hebben waardoor ik na een dag mijn browser opnieuw moet opstarten.
Dat had ik met 3.6 in combinatie met AVG 2010. 4.0.1 met AVG 2011 gaat stukken beter :Y
Ik ben nu op een conferentie waar ik van iedereen zo'n beetje hetzelfde hoor. En iedereen gebruikt andere virusscanners. Zelfs de linuxgebruikers zonder virusscanners en firewalls.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Ik weet wel wat hij bedoelt maar ik vind het een ronduit domme uitspraak. Evenals die over Microsoft. Ooit eens een keer iets gehoord van een MS/Google-basher. Microsoft maakt prachtige producten, net als Google, net als Mozilla.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

deadlock schreef:
Bee schreef:Je vergeet Opera :evil:

De moeder alle browsers, op dit moment de oudste browser op de markt en de uitvinder van bijna alle functies die in andere browsers zitten.
Euh, nee.
Eh ja:
Tabs in browsers: Opera
Snelstarter: Opera
Turbo: Opera
Bijna alle webstandaarden: Voor het eerst in Opera
Elke andere browser sukkelt achter Opera aan, er zijn maar weinig features die niet in een of andere vorm eerder in Opera zaten dan in andere browsers. Grote uitzondering zijn extensies, maar extensies blijf ik een overrated concept vinden.

Het is niet de oudste browser, maar wel de oudste browser die nog steeds in ontwikkeling is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Eh ja:
Tabs in browsers: Opera
Snelstarter: Opera
Turbo: Opera
Bijna alle webstandaarden: Voor het eerst in Opera
Nee. Er waren browsers voor andere platformen die al tabs ondersteunden. Turbo is holle kreet. Die 80% wordt lang niet altijd gehaald en dat geldt dan alsnog alleen voor mobiele pagina's. Als je normale websites opent die geen mobiele versie heeft dan is er zoveel data die niet gecomprimeerd kan worden (plaatjes) dat het niet meer uitmaakt. Wat is snelstarter, dat de browser heel snel gestart wordt? Volgens mij had IE4 dat als eerste met volledige integratie in Windows Explorer. Als je dan een filebrowsevenster open had kon je (toen nog) gewoon de URL in de adresbalk invullen en dan werd de pagina direct geopend.
Elke andere browser sukkelt achter Opera aan, er zijn maar weinig features die niet in een of andere vorm eerder in Opera zaten dan in andere browsers. Grote uitzondering zijn extensies, maar extensies blijf ik een overrated concept vinden.
FireShot is voor mij toch echt compleet onmisbaar.
Het is niet de oudste browser, maar wel de oudste browser die nog steeds in ontwikkeling is.
Ook niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Lynx_(web_browser)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Dan vraag ik me alleen af hoe Netscape zich verhoudt t.o.v. Lynx. De oude netscapekern is gebruikt in bij de opstart van het "Mozilla-project" wat heeft geleid tot Firefox.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Ja, en NCSA Mosaic is gebruikt voor IE. Zo lust ik er nog wel een paar :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Dan bestaat NSR ook pas sinds een paar jaar. *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Dan vraag ik me alleen af hoe Netscape zich verhoudt t.o.v. Lynx. De oude netscapekern is gebruikt in bij de opstart van het "Mozilla-project" wat heeft geleid tot Firefox.
Ik gaf het alleen als voorbeeld dat het niet zo is, er zijn namelijk nog wel oudere browsers. Je kan ook nog renderengines ertegenover zetten trouwens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ik heb weer een conflict met de IT *O*

Ik had al maandenlang het probleem dat de computer geen USB-sticks herkende. Hij wilde drivers installeren als ik een USB-stick in de computer stak. Nou, probeer maar eens een USB-stick te kopen met drivers erbij. Lang geleden misschien, maar tegenwoordig niet te vinden :lol:

Maar ik kreeg te horen dat het de schuld is van de USB-stick en niet van de computer. Waarom doet hij het dan bijna alle andere computers wel in een keer :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik heb weer een conflict met de IT *O*

Ik had al maandenlang het probleem dat de computer geen USB-sticks herkende. Hij wilde drivers installeren als ik een USB-stick in de computer stak. Nou, probeer maar eens een USB-stick te kopen met drivers erbij. Lang geleden misschien, maar tegenwoordig niet te vinden :lol:

Maar ik kreeg te horen dat het de schuld is van de USB-stick en niet van de computer. Waarom doet hij het dan bijna alle andere computers wel in een keer :X
Kijk eens bij Disk Management? Ik heb hier geregeld USB-sticks die niet verschijnen in Explorer, terwijl in Disk Management blijkt dat ze een driveletter aannemen die al in gebruik is door een netwerkshare. Handmatig een andere letter kiezen voor de stick en hij verschijnt :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ze verschijnen bij andere computers die aan hetzelfde netwerk zijn aangesloten met hetzelfde inlogaccount wel. Het lijkt specifiek het probleem dat er geen drivers zijn om USB-sticks te openen, de Wizard Hardware Installeren verschijnt ook direct na insteken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Heb je de image dr al opnieuw op gezet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Al een aantal keer, maar dat doen we liever niet omdat we dan ook de drivers van de barcodescanner en van de RFID-plaat opnieuw moeten configureren. Vooral die van de RFID-plaat zijn een ***-klus waar de honden geen brood van lusten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Is een van die laatste twee niet het probleem? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Toevallig kwam net een kwartier geleden een man van de ICT langs. We hebben bij vijf computers nu het probleem vastgesteld, zowel bij modeltype 76 en 77. Modeltype 79 en DT1 hebben het probleem dan weer niet :X

Van al die computers hebben er maar 2 een barcodescanner en maar een een RFID-lezer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Laat die IT-ers als admin inloggen en effe een stickje er in stoppen. Problemen vast opgelost
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Kijk eens bij Disk Management? Ik heb hier geregeld USB-sticks die niet verschijnen in Explorer, terwijl in Disk Management blijkt dat ze een driveletter aannemen die al in gebruik is door een netwerkshare. Handmatig een andere letter kiezen voor de stick en hij verschijnt :)
USB Drive Letter Manager is your friend. En dan is het geautomatiseerd. En het is gratis.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

De ICT heeft de oplossing gevonden, het is een bug in Windows XP die soms optreed als USB-sticks "veilig" worden verwijderd. De drivers worden dan ook gedeïnstalleerd en die moeten dan voor elke USB-stick opnieuw geïnstalleerd worden.

Imagen zou het probleem kunnen oplossen (1 computer loste het op, andere computer niet) maar de echte oplossing zat volgens de ICT in een gedragsverandering en in een nieuwe versie van Windows. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

De HvA?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Waar anders ken je een ICT-afdeling die alles oplost met imagen of ducktape en met Novell werkt :lol:

Over dat Ducktape kan ik nog wel een verhaal vertellen. Soms loopt het programma waarmee ik RFID-tags kan uitlezen vast. Nu bleek de ICT toen er wat kabeltjes waren die makkelijk los raakten dat vastgezet te hebben met ducktape. Echter, nadat ik de ducktape had verwijderd bleek een van de pinnetjes in zo'n stekker dus te ontbreken, en daardoor kwam het signaal soms niet goed aan (had voor de zekerheid maar gebeld met Autocheck, de leverancier en die bevestigde dat)...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Novell (y)

Er is gewoon simpelweg concurrerend product, dat is deze week wel weer bewezen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Nochtans proberen ze hier elke keer Novell eruit te werken. De eerste berichten daarover verschenen al in oktober vorig jaar. Inmiddels heb ik ook al Powerpoint-presentaties gezien over het nieuwe computersysteem waarbij vooral benadrukten dat de nieuwe computers nooit meer softwareproblemen hebben, alle computers zijn voorzien van alle benodigde software maar niet via Novell (aldus de presentatie).

Veel verder zijn ze trouwens ook niet gekomen, want men gaat nu over op een virtualisatieprogramma van Microsoft (A)

Ik blijf Novell wel minder praktisch vinden dan gewoon direct Windows (vooral het eeuwige gelazer met printers blijft een probleem, elke keer als ik een computer heb hersteld vanwege troep van studenten begint het gezeur over installeren weer) boeit het mij eigenlijk niet meer. Ik start mijn programma's op, ik sluit het venster en het is gewoon Windows.

Ik heb ook vernomen dat vanaf deze zomer de mail uitbesteed gaat worden. Thank lord voor dat zeg, mailboxen van 20 mb voor studenten komen uit de oertijd en geven elk jaar weer problemen. Het aantal mailtjes dat wegens volle mailboxen niet verstuurd kan worden loopt wekelijks op. Die mailtjes worden automatisch verstuurd door het computerprogramma, dus aan het eind van de dag kan ik de mailbox gaan puinruimen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Nochtans proberen ze hier elke keer Novell eruit te werken. De eerste berichten daarover verschenen al in oktober vorig jaar. Inmiddels heb ik ook al Powerpoint-presentaties gezien over het nieuwe computersysteem waarbij vooral benadrukten dat de nieuwe computers nooit meer softwareproblemen hebben, alle computers zijn voorzien van alle benodigde software maar niet via Novell (aldus de presentatie).
Ik weet van de problemen bij de HvA. Ze zijn gewoon vrij incompetent. Wij hebben bijna 2000 applicatieobjecten, roaming profiles en group policy's en de gemiddelde inlogtijd voor een account is 46 seconden. Volledig acceptabel.
Veel verder zijn ze trouwens ook niet gekomen, want men gaat nu over op een virtualisatieprogramma van Microsoft (A)
Als je alleen Windows doet, tsjah. Het is een stuk goedkoper dan VMware maar ook vele malen beperkter.
Ik blijf Novell wel minder praktisch vinden dan gewoon direct Windows (vooral het eeuwige gelazer met printers blijft een probleem, elke keer als ik een computer heb hersteld vanwege troep van studenten begint het gezeur over installeren weer) boeit het mij eigenlijk niet meer. Ik start mijn programma's op, ik sluit het venster en het is gewoon Windows.
Gebruiken ze daar iPrint? En moet je de printer dan installeren vanuit het applicatiemenu of via een webpagina?
Ik heb ook vernomen dat vanaf deze zomer de mail uitbesteed gaat worden. Thank lord voor dat zeg, mailboxen van 20 mb voor studenten komen uit de oertijd en geven elk jaar weer problemen. Het aantal mailtjes dat wegens volle mailboxen niet verstuurd kan worden loopt wekelijks op. Die mailtjes worden automatisch verstuurd door het computerprogramma, dus aan het eind van de dag kan ik de mailbox gaan puinruimen :')
Wij doen 40MB. We zijn trouwens de studentenmail ook aan het uitbesteden maar we hebben nog niet gekozen of het Microsoft Live@Edu of Google Apps for Education wordt. Beide heeft zo zijn voor en nadelen, zelf neig ik naar Live.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ja, er is iPrint, en je moet dat via webpagina's met liftknopjes die die in de NAL te vinden zijn, behalve voor de kleurenprinter, die staat direct zelf in de NAL maar opent dan alsnog een webpagina met een look-a-like windowsschermpje...

De uitbesteding van de mail geeft trouwens ook aan hoe incompetent men is bij de ICT, want de UvA kiest voor Google en de HvA voor Microsoft, terwijl ze "proberen" alle onderwijsondersteunende afdelingen, en dus ook de ICT, te laten fuseren. Overigens wordt personeelsmail niet uitbesteed en zo zit ik dus nog steeds opgescheept met een SQL-foutmeldingen producerende webmail. Zucht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ja, er is iPrint, en je moet dat via webpagina's met liftknopjes die die in de NAL te vinden zijn, behalve voor de kleurenprinter, die staat direct zelf in de NAL maar opent dan alsnog een webpagina met een look-a-like windowsschermpje...
Mail ze dat ze iprintcmd moeten gebruiken. Veel efficiënter en handiger.
De uitbesteding van de mail geeft trouwens ook aan hoe incompetent men is bij de ICT, want de UvA kiest voor Google en de HvA voor Microsoft, terwijl ze "proberen" alle onderwijsondersteunende afdelingen, en dus ook de ICT, te laten fuseren. Overigens wordt personeelsmail niet uitbesteed en zo zit ik dus nog steeds opgescheept met een SQL-foutmeldingen producerende webmail. Zucht.
Een inhoudelijke beslissing over welke oplossing er gebruikt wordt voor welke subschool heeft niets met incompetentie te maken. Wij hebben zes losse scholen binnen onze school en de ene school wil dit en de andere wil dat. De zogenaamde Identity Manager Drivers zijn eenvoudig te configureren en daarna komt er geen beheer meer bij kijken.

Geen GroupWise? Aha.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten