Seinen en borden

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Seinen en borden

Bericht door Ardan »

Okee, wie heeft er aanvullingen of verbeteringen?
Een stukje over die blauwe ruitbordjes komt nog ;)
Een nieuw artikel over seinen en borden.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Seinen en borden

Bericht door webguy »

Ook hier zou ik een link maken naar het seinhandboek, net als bij het seinstelsel... Daar staan namelijk ook de borden in.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Seinen en borden

Bericht door Klaasje »

Afhankelijk van het doel kan ik een héle hoop verzinnen wat toegevoegd kan worden. Ik doe niet voor niets een afstudeerstage op het gebied van seinen, beveiliging en capaciteit. *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Seinen en borden

Bericht door Geert »

Misschien (deels) samenvoegen/integreren met http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Neder ... einstelsel ?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Seinen en borden

Bericht door Klaasje »

Ik heb er alleen nu even geen zin in.. omdat ik nu al genoeg papierwerk mag produceren over seingeving e.d. Als iemand een voorzetje wil doen: Graag (A). Dan is het voor mij ook minder werk om iets toe te voegen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Seinen en borden

Bericht door Ardan »

De pagina over het seinstelsel gaat alleen over de lichtseinen, een pagina over borden kon ik zo snel niet vinden. Dingen die ik zelf zo weet zet ik er zelf op, maar kom maar op met de aanvullingen!
Met de pagina wilde ik bereiken dat seinen en borden op een makkelijke manier worden uitgelegd, zonder verder diep in te gaan op de technische kant van beveiliging. Dat kan ergens anders ;)
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Seinen en borden

Bericht door Klaasje »

Ik heb een poging gedaan deze pagina wat te updaten ik hoop dat het een beetje tevredenheid leidt. Ik heb de pagina's nog niet samengevoegd. Misschien is dit wel een goed idee:
  • Een bordenpagina
  • Een lichtseinstelsel NS'54 seinpagina.
De teksten lopen nu redelijk parallel op beide wiki pagina's en hebben ook aanvullingen op elkaar. Bij twee pagina's kunnen er ook heen en weer verwijzingen komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten