Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door Wubbo »

Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Venlo - Veolia Transport Limburg heeft dinsdag in Venlo voor haar trein- en busbedrijf het ISO 9001:2000 certificaat ontvangen. Veolia is hiermee het eerste Nederlandse spoorbedrijf dat een ISO-certificaat behaalt. Met de ontvangst van deze certificaten toont Veolia aan de beloftes die zij aan haar klanten doet waar te kunnen maken. De officiële uitreiking van de certificaten vond plaats in Venlo, waar tevens de eerste nieuwe elektrische trein voor de Heuvellandlijn gepresenteerd werd.

Het behalen van de ISO certificaten geeft aan dat Veolia Transport Limburg zodanig is georganiseerd dat zij de belofte die zij aan haar klanten doet waar kan maken, zowel wat betreft de kwaliteit als wat betreft de kwantiteit. Een voorbeeld hiervan is de verbeterde punctualiteit van de treinen op de Maaslijn. Deze treinen rijden met een punctualiteit van ruim 90%, ondanks dat het hier gaat om een enkelsporig traject, waarop tussen Venray en Nijmegen tijdens de spits bovendien twee keer zoveel treinen rijden als vroeger. Veolia overtreft hiermee NS, die eerder op dit traject reed.

Tevens presenteerde Veolia Transport Limburg de eerste nieuwe elektrische trein voor de Heuvellandlijn. In totaal arriveren de komende maanden 8 nieuwe treinen ter vervanging van het oude materieel. De treinen zijn afkomstig van het Zwitserse bedrijf Stadler en voldoen aan de strenge Europese veiligheidseisen. Ze zijn vrijwel volledig van aluminium, daardoor veel lichter en zuiniger met energie en dus beter voor het milieu. Bovendien zijn de treinen stil, en zien ze er modern uit.

Met de komst van de nieuwe treinen op de Heuvellandlijn verwacht Veolia in navolging van de Maaslijn, een forse kwaliteitsverbetering te realiseren, zoals verbeterd comfort, instapgemak en sociale veiligheid. Bovendien bereiken de treinen een hogere snelheid, waardoor een nog betrouwbaardere dienstregeling geboden kan worden.

Bron: Blik op Nieuws
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door Geert »

Een hogere snelheid? :shock: Ik neem aan dat een hoger acceleratievermogen wordt bedoeld? :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door Vinny »

ISO 9001 is een prima certicficaat, maar zegt weinig over de punctualiteit op zich. Wel leuk trouwens, lang niet ieder bedrijf heeft een dergelijk certificaat in de OV-wereld...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door Geert »

Vinny schreef:ISO 9001 is een prima certicficaat, maar zegt weinig over de punctualiteit op zich.
Precies, het is een certificaat dat aantoont dat het kwaliteitssysteem in orde is (bijvoorbeeld: er is een beleid, medewerkers kennen dit, de kwaliteit wordt regelmatig gemeten, op basis van de metingen worden verbeteringen uitgevoerd etc.).
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door Dubbele P »

Hmm, ik kan me anders herinneren dat er onlangs een nieuwsbericht verschenen is waarin men de noodklok luidt over het vervoer op de Maaslijn aangaande reizigerscomfort. Je kunt dus wel veel treinen op tijd laten rijden, maar als het vervolgens meer veevervoer is, lijkt dat me geen prijs waard. Overigens bevalt het woord 'transport' uit 'Veolia transport' me ook niet :P Ik had liever 'Veolia vervoer' gezien. Mensen vervoer je immers, producten en (helaas) dieren transporteer je...
trainboy2004
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 20:34
Locatie: Sittard (Std)

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door trainboy2004 »

Wubbo schreef:
Tevens presenteerde Veolia Transport Limburg de eerste nieuwe elektrische trein voor de Heuvellandlijn.
Zijn er foto's van deze onthulling?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door Vinny »

Dubbele P schreef:Hmm, ik kan me anders herinneren dat er onlangs een nieuwsbericht verschenen is waarin men de noodklok luidt over het vervoer op de Maaslijn aangaande reizigerscomfort. Je kunt dus wel veel treinen op tijd laten rijden, maar als het vervolgens meer veevervoer is, lijkt dat me geen prijs waard. Overigens bevalt het woord 'transport' uit 'Veolia transport' me ook niet :P Ik had liever 'Veolia vervoer' gezien. Mensen vervoer je immers, producten en (helaas) dieren transporteer je...
Transport is een internationale term, waarin personenvervoer ook onder de noemer: transport valt. In Nederland bestaat een negatieve gevoelswaarde, omdat de deportatie van Joden in de Tweede Wereldoorlog 'transport' genoemd werd; maar feitelijk was dit een door de Nazi's misbruikt normaal woord. Ook de zinsnede 'Arbeid maakt vrij' zou zonder bovenstaande gebeurtenis waarschijnlijk een betekenisloze tegeltjeswijsheid zijn gebleven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door Karl »

Vinny schreef:(...) maar feitelijk was dit een door de Nazi's misbruikt normaal woord. Ook de zinsnede 'Arbeid maakt vrij' zou zonder bovenstaande gebeurtenis waarschijnlijk een betekenisloze tegeltjeswijsheid zijn gebleven...
Het woord transport is eigenlijk niet door de nazi's misbruikt. Het was toch ook transport?

Maar dat het woord een 'negatieve gevoelswaarde' heeft is zeker zo, maar een bedrijf als Veolia behoort toch ook te weten dat er zo'n gevoel is bij het woord transport in combinatie met mensen...
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Veolia ontvangt ISO-certificaat vanwege hoge punctualiteit

Bericht door tsov »

Mja, punt blijft natuurlijk vooral dat het een internationale naam is van een Frans bedrijf... In het Frans/Engels kan ik niet zo snel een ander woord voor 'transport' bedenken :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten