Wat eten we vandaag? #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Kipf Tandoori werd het vandaag :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Hah, ook vandaag ben ik er weer goed vanaf gekomen want er is voor me gekookt: Varkenshaasjes (Is dat nu een varken met hazenoren of een haasje met een varkenssnuit?) met gekruide aardappelschijfjes. Morgen kom ik er ook onderuit want dan gaan we naar het concert van Marco Borsato in het Gelredome en eten we ergens in de binnenstad van Arnhem.

En voor de donderdag verzinnen we nog wel wat. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Pangasiuswokstukjes, chinese wokgroente, restje champignons en meergranenrijst
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Bruine bonensoep. Tja, eten wat de pot schaft...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Justin schreef:Bruine bonensoep. Tja, eten wat de pot schaft...
Jouw dekbed hovert vannacht op een bruine wolk :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Nou jaaaa....

And so true :').

Ik had vanochtend wel veel buikpijn, maar allicht komt dat doordat Aziaten nogal vrij gevoelig zijn voor melkproducten :P. Maar ja, heb het toch nodig voor de calcium...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Geert »

Melk schijnt anders een slechte invloed te hebben op de calciuminname...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Terug naar de tabletten en medicijnen dan maar weer...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Met zijn vijven Grieks gegeten bij Dephi vlak voor het station in Arnhem. Eten met veel knoflook en andere kruiden waarvan je uit je waffel gaat meuren is niet echt aan te raden als je vlak daarna naar een concert gaat en daar luidkeels: "DE WAAHAAAAARHEEEEEIIIID!!!" in elkaars gezicht gaat staan meeblèren. Pheeeew, wat een lucht. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Macaroni met tomatenpuree, ham en kaas met komkommer :)

Maf eigenlijk, ik was net aan het koken en bedacht me dat als ik weinig tijd heb om te koken maar toch vers eten wil klaar maken het eigenlijk altijd macaroni is, net als vroeger thuis. Soort van nostalgie ofzo. Het smaakt ook nog steeds hetzelfde en ik kan er nog steeds ontzettend veel van eten.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Vandaag heb ik geen zin om te koken, dus gaan we met een vriendin samen bij McDo eten. Slecht, maar oh zo lekker. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Vandaag heb ik geen zin om te koken, dus gaan we met een vriendin samen bij McDo eten. Slecht, maar oh zo lekker. :')
Kook je überhaupt wel eens :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Nou zeg! (A) Ja natuurlijk, ik ben zelfs altijd degene bij ons thuis die kookt, mits ik vrij ben of vroege dienst heb natuurlijk. Maar nu is het inderdaad al wel sinds Koninginnedag dat ik echt zelf thuis heb gekookt. Da's eigenlijk idd wel schandalig. :lol: Maar als verzachtende omstandigheid voer ik een x-aantal uitjes en late diensten aan, waardoor ik niet kon koken. :Y
Laatst gewijzigd door Dexter op do 12 mei 2011, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Zolang niet koken en dan nog geen zin hebben ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Koken is net zoiets als de was doen: Je trekt iets uit de kast -> Je draagt het -> Gooit het in de wasmand -> Wassen -> Drogen -> Strijken -> Opvouwen -> In de kast -> En het hele circus begint weer van voren af aan. Koken vind ik leuker.
Laatst gewijzigd door Dexter op do 12 mei 2011, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Koken is gewoon leuk, de afwas echter wat minder...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Ik ruim gewoon tijdens het koken al heel veel op zodat ik na het eten al een heel stuk minder hoef te doen. En verder is het gewoon beginnen, radio aan en dan komt vanzelf een eind in zicht.

De was doen vind ik eigenlijk wel leuk of in elk geval niet erg. Dan ruikt alles weer zo lekker en kan ik weer al m'n kleren aan :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

De was doen is bij mij heel simpel.

Ik dump alle vuile was in een tas met Verrie Voordelig op de voorkant.
Ik loop naar de supermarkt
Ik plaats de tas in een rek
De volgende dag kom ik 's avonds terug
Ik geef wat geld aan de kassier
Ik heb een tas met schone, opgevouwen was

En ja, dat is best lui :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daniel »

De was doen is zo erg nog niet... gaat toch vanzelf na het aanzetten van de wasmachine :P En het grootste deel (handdoeken enzo) verzamel ik gewoon in de loop van de week in de wasmachine, hoef ik 'm aan 't eind van de week alleen nog aan te zetten.
Afwassen begin ik wel steeds meer 'n hekel aan te krijgen. Spoel het meeste tijdens/na het koken en eten wel vast even af dus op zich gaat het dan vrij snel maar toch ben je d'r altijd wel even mee bezig. Probeer dan ook altijd zo min mogelijk vuil te maken maar dat gaat helaas niet altijd.

Koken vindt ik echter wel gewoon leuk om te doen... Verbaas mezelf er weleens over dat ik eigenlijk zo weinig afhaal of kant-en-klaar koop terwijl er daar hier in de buurt zo gigantisch veel mogelijkheden voor zijn.
Vandaag werd het hier bloemkool met aardappels en kerriesaus met een karbonaadje erbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Bee schreef:De was doen is bij mij heel simpel.

Ik dump alle vuile was in een tas met Verrie Voordelig op de voorkant.
Ik loop naar de supermarkt
Ik plaats de tas in een rek
De volgende dag kom ik 's avonds terug
Ik geef wat geld aan de kassier
Ik heb een tas met schone, opgevouwen was

En ja, dat is best lui :mrgreen:
Wat kost dat dan? En hoef je het dan ook niet zelf te sorteren? Ik heb sinds m'n tweede kamer zelf een wasmachine en dat is toch wel super fijn. Was dat gesleur met m'n was naar huis al heel snel zat. Heb van thuis wel meegekregen dat zowat alles gestreken moet worden dus dat doe ik ook nog steeds braaf maar heb daar ook geen hekel aan.

De afwas tsja. Als ik alleen ben met koken en eten dan was ik vaak alles af, zet het op het afdruiprek, droog de glazen en het bestek af en laat de rest gewoon drogen met een theedoek eroverheen. Vlak voor ik naar bed ga en nog even brood ga maken voor de volgende dag ruim ik dan alles op.

Koken vind ik ook leuk, houd ook van lekker eten en nieuwe dingen uitproberen. Ik haal alleen soms iets af op vrijdag als ik gewerkt heb en gewoon moe ben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Kost 6 euro voor een volle tas en 9,50 als je ook beddengoed hebt (maar dat neem ik eigenlijk altijd mee naar mijn ouders aangezien 9,50 wel erg prijzig is). Ik hoef het verder niet te sorteren, alleen de sokken moet ik weer even bij elkaar zoeken om er bolletjes van te maken.

Wasmachine is niet mogelijk, ik heb geen wateraansluiting voor een wasmachine.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Wubbo »

Ik heb geen hekel aan koken (alleen koken voor 1 persoon vind ik stom, dan kook ik meestal voor 2x). Ik heb geen hekel aan de afwas, als het tenminste een beetje te overzien is. Ik heb geen hekel aan de was, alleen het vouwen van het (tweepersoons) hoeslaken vind ik een drama. En strijken doe ik niet aan :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:alleen het vouwen van het (tweepersoons) hoeslaken vind ik een drama.
Haha, klinkt erg bekend :P

Er is nog een groter drama... dat is het om een tweepersoons matras krijgen van zo'n tweepersoons hoeslaken bij mijn bed. Heb namelijk geen echte slaapkamer maar 'n soort van nis met dus aan drie kanten muren. Dan kan je er toch wel erg lastig bij om zoiets te doen in je eentje.
Voordeel van die nis is wel dat het veel ruimte scheelt waardoor m'n woonkamer iets groter is en ik een aparte keuken heb i.p.v. zo'n keukenblokje in een hoekje wat je vaak ziet in eenkamerappartementen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Wubbo schreef:Ik heb geen hekel aan koken (alleen koken voor 1 persoon vind ik stom, dan kook ik meestal voor 2x). Ik heb geen hekel aan de afwas, als het tenminste een beetje te overzien is. Ik heb geen hekel aan de was, alleen het vouwen van het (tweepersoons) hoeslaken vind ik een drama. En strijken doe ik niet aan :lol:
Idem hier :D. Strijken --- och, HATELIJK...

Voor de rest vind ik alle huishoudelijke taken wel prima...

Vandaag had ik weer gekookt:

Gekookte aardappel met tartaar, zelfgemaakte jus met champignonnen, en doperwten met worteltjes :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Tsja, de was is hier eigenlijk ook zo erg nog niet. Wij lopen beiden het grootste deel van de week in bedrijfskleding respectievelijk uniform en maken daardoor vrij weinig eigen kleding vuil. Ik spaar alles op en draai de was in het weekend. Strijken doe ik niet aan en dat is met mijn uniform ook niet nodig, het kreukgevoeligste onderdeel zijn de overhemden en zelfs die zijn zo degelijk qua stof dat uitslaan en ophangen voldoende is.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten