Mag ik even kwijt #80

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Angry Birds Seasons is niet te koop voor een Mac. Heb hem wel op mijn telefoon staan, maar volgens mij is elke minuut Angry Birds 1% van de batterij :lol:

@Fles: Alleen op Android is Angry Birds gratis. Voor iPhone/iPod Touch, iPad en Mac moet je ze kopen, maar dan zitten er weer geen advertenties is, op Android wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Fles »

Ik heb m wel (op mijn Android foon) maar ik gebruik het eigenlijk nooit :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Daantje »

Fles schreef: Is er ook bekend waarom je bij die Lyme infectie niet oif niet altijd antistoffen gaat aanmaken? :?:
Dat weet ik niet en ook google geeft me geen duidelijk antwoord. Ik vermoed dat veel vals negatieve testen te wijten zijn aan te vroeg testen. Normaal gesproken heb je na een aantal dagen een IgM respons en na een aantal weken een IgG respons maar bij borrelia duurt dat langer. Als je te vroeg test zijn die antistoffen nog niet opgekomen.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Dafdriver »

Daniel schreef:Leuk taaltje hoor dat Vlaams, maar het kost toch net wat meer moeite het te volgen als je 'n Vlaming aan de telefoon hebt :P IRL ging het wat later op de middag een stuk beter, en eindelijk is 't probleem dat ik met 'n apparaat op het werk had opgelost... net een klein dingetje dat ze dan weer niet in de handleiding zetten.
1 Vlaming verstaan gaat nog wel. Moet je eens proberen een gesprek tussen diverse Vlamingen te volgen dan word je er al helemaal niet wijs uit, of wel onnavolgbaar.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door STF »

Ik heb het vanmiddag nog even nagevraagd bij de dokter; ze hebben toch nog niet op Lyme getest, komende week gaan ze me testen op AIDS, Hepatitis B, C en doen dan gelijk Lyme erbij.
De eerste drie zal ik vast en zeker niet hebben, zou tenminste niet weten hoe ik daar aan gekomen ben dan.

Een dezer dagen moeten we thuis een suikertest doen en de resultaten inleveren bij de dokter, verder komen er meerdere neurolgische onderzoeken in het ziekenhuis maar de eerste start pas 20 juni dus dat is nog fiks lang wachten...

Maag en darmonderzoek laten ze voorlopig toch maar even achterwege, dat kan naderhand altijd nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Daniel »

@Dafdriver: Ach, da's met alle talen... ik spreek bijvoorbeeld best goed Duits (volgens een Duitse collega, ik was er zelf destijds wat minder van overtuigd), maar als er twee in het Duits met elkaar in discussie gaan kan ik 't ook niet meer volgen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Fles »

Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Caspar »

Zo ik ben weer terug uit Boekarest. Zo ongeveer alle OV vormen daar gedaan inclusief een illegale taxi. Zelfs voor het eerst van mijn leven in een trolleybus gezeten. Het chippen met de Roemeense OV chipkaart ging niet helemaal goed; in Boekarest is er een vaste ritprijs dus moet je alleen inchecken en niet uitchecken. Als je dat wel doet, dan heb je dus 2 ritten gemaakt... Je voelt hem al aankomen, doordat ik 10000x gehoord heb: ''Vergeet niet uit te chekcen met uw ov-chipkaart'' heb ik dus bij het uitstappen in de bus daar voor de 2e keer ingecheckt. Overigens kan je op 1 kaart wel met 100 mensen reizen op die manier, gewoon naar gelang het aantal reizigers het pasje een aantal keer voor de kaartlezer houden :pos: Ik had trouwens een pasje+ 4 ritten voor 9,6 LEI wat gelijk is aan 2,30€ Daarmee kon je dus 4 ritten maken voor de hele stad (geen zonegrenzen). 1 losse rit kost overigens 1,5LEI wat 0,37€ is :pos:
Sowieso wel goed dat een anonieme OV Chipkaart daar dus maar 1 euro kost omgerekend. Waarom moet dat hier dan zo duur :cry:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Klaasje »

Da's goedkoop.
Mag ik kwijt dat dit mijn 1000e post hier is? Tijd voor een feestje *O*
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Zo ik ben weer terug uit Boekarest. Zo ongeveer alle OV vormen daar gedaan inclusief een illegale taxi. Zelfs voor het eerst van mijn leven in een trolleybus gezeten. Het chippen met de Roemeense OV chipkaart ging niet helemaal goed; in Boekarest is er een vaste ritprijs dus moet je alleen inchecken en niet uitchecken. Als je dat wel doet, dan heb je dus 2 ritten gemaakt... Je voelt hem al aankomen, doordat ik 10000x gehoord heb: ''Vergeet niet uit te chekcen met uw ov-chipkaart'' heb ik dus bij het uitstappen in de bus daar voor de 2e keer ingecheckt. Overigens kan je op 1 kaart wel met 100 mensen reizen op die manier, gewoon naar gelang het aantal reizigers het pasje een aantal keer voor de kaartlezer houden :pos: Ik had trouwens een pasje+ 4 ritten voor 9,6 LEI wat gelijk is aan 2,30€ Daarmee kon je dus 4 ritten maken voor de hele stad (geen zonegrenzen). 1 losse rit kost overigens 1,5LEI wat 0,37€ is :pos:
Sowieso wel goed dat een anonieme OV Chipkaart daar dus maar 1 euro kost omgerekend. Waarom moet dat hier dan zo duur :cry:
Uhh snap ik hem nou niet helemaal, 1 rit is € 0,37 en 4 ritten € 2,30 :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Caspar »

Nee 4 ritten plus de aanschaf van de anonieme OV-chipkaart is 2,30€.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door STF »

De winterbanden lijken na maanden op te zijn geweest eindelijk weer in productie te zijn, gezien de reclamefoldertjes die we van de week in de brievenbus kregen. Ik zal volgende week eens langs gaan bij zo'n bandenhandel, zullen ze wel raar staan kijken dat ik ze er direct onder wil hebben. :lol:

Bij onze vorige bestelbus was het de ultieme oplossing om het hele jaar met winterbanden te rijden, hopelijk bij deze ook. Je hoeft maar net een wat slecht onderhouden weg te treffen en hoppa de zomerbanden beginnen direct door te slippen en pakken alleen bij maximum toerental de grip nog terug op.

Zo'n situatie als dit bijvoorbeeld, de auto liep er afgelopen donderdag hopeloos vast:
Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Het chippen met de Roemeense OV chipkaart ging niet helemaal goed; in Boekarest is er een vaste ritprijs dus moet je alleen inchecken en niet uitchecken. Als je dat wel doet, dan heb je dus 2 ritten gemaakt... Je voelt hem al aankomen, doordat ik 10000x gehoord heb: ''Vergeet niet uit te chekcen met uw ov-chipkaart'' heb ik dus bij het uitstappen in de bus daar voor de 2e keer ingecheckt.
Hoe gaat dat daar dan in metro, staan daar poortjes of is het een open systeem met incheckpalen?

Overigens is het in Londen ook opletten geblazen, daar moet je in de metro in- en uitchecken (dat kan niet misgaan omdat daar poortjes staan) maar in de bus en de tram moet je dan weer alleen inchecken anders betaal je ook dubbel.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Stefan »

STF schreef:Bij onze vorige bestelbus was het de ultieme oplossing om het hele jaar met winterbanden te rijden, hopelijk bij deze ook. Je hoeft maar net een wat slecht onderhouden weg te treffen en hoppa de zomerbanden beginnen direct door te slippen en pakken alleen bij maximum toerental de grip nog terug op.
Ik heb wel eens met een oudere Ford Transit helemaal vast gestaan op een grindpaadje. Op de heenweg was het geen probleem aangezien het busje goed beladen was, maar de terugweg (toen het busje dus leeg was :P ) was onbegonnen werk.. Omdat die busjes natuurlijk op de achterwielen zijn aangedreven en het busje verder eigenlijk geen gewicht had, kwam ik gewoon niet weg.. Om het makkelijk te houden hebben we gewoon 5 man achterin gezet en toen ging het prima. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Zin Boekarest is er een vaste ritprijs dus moet je alleen inchecken en niet uitchecken
En er is geen leuke Roemeense die zegt "You tourist? You doing falsch mit Card. Must not bliep zwei times :N "? Jammer zeg -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Fles »

App meet seksprestaties
Door de iPhone tijdens de seks op het bed, of een andere zachte ondergrond, te leggen, wordt de kwaliteit van de seks gemeten. Na afloop wordt een totaalscore opgesteld. [..]

In detail meet de app de tijdsduur, het aantal stoten, de snelheid en de intensiteit van de seks. Na afloop wordt door middel van een aantal grafieken duidelijk hoe "goed" de seks was.
_O-

Wanneer komt dit voor Android beschikbaar? :D (lekkere term ook in deze context, Android :D )
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door find_your_spot »

For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Michael »

Die vent is dus echt gestoord om met die hagelbui het gras te gaan maaien :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door STF »

Als het tijdens het maaien begint te regenen werk ik meestal nog vijf minuten door want ten eerste is het gras dan nog niet direct dermate nat dat het niet meer te maaien zou zijn en ten tweede zijn het vaak genoeg suffe buitjes die binnen een paar minuten weer over zijn.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Daan »

STF schreef:Zo'n situatie als dit bijvoorbeeld, de auto liep er afgelopen donderdag hopeloos vast:
Afbeelding
Op dat weggetje presteer jij het om niet meer weg te komen met je auto? Hoe hard heb je je best moeten doen om dat voor elkaar te krijgen? :shock:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door STF »

Heel simpel; ik kwam het parkeerterreintje oprijden, stopte, schakelde hem in zijn achteruit om het parkeervak in te draaien, zonder gas te geven de koppeling op laten komen en toen stond ie daar rustig men zijn banden rond te draaien zonder van de plek weg te komen.

Het enige wat in zo'n situatie dan nog helpt is de koppeling weer terug intrappen, gaspedaal tot de bodem toe intrappen en koppeling weer op laten komen, maar het motorblok krijgt er wel enorm van op zijn duvel aangezien het toerental tot ver boven het toelaatbare maximum komt.
Het is om gek van te worden aangezien het gemiddeld twee keer per week voorkomt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Stefan »

Mag ik trouwens even kwijt dat ik van 2 tot en met 6 juni in Londen zit? :mrgreen: Gisteren even de trein en het hotel geboekt. :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Dafdriver »

Stefan schreef:Ik heb wel eens met een oudere Ford Transit helemaal vast gestaan op een grindpaadje. Op de heenweg was het geen probleem aangezien het busje goed beladen was, maar de terugweg (toen het busje dus leeg was :P ) was onbegonnen werk.. Omdat die busjes natuurlijk op de achterwielen zijn aangedreven en het busje verder eigenlijk geen gewicht had, kwam ik gewoon niet weg.. Om het makkelijk te houden hebben we gewoon 5 man achterin gezet en toen ging het prima. :mrgreen:
Ooit met een Hyundai H100 ( Koreaans busje ) op pad gemoeten in de sneeuw. Motor onder je stoel en totaal geen druk op de achteras welke aangedreven wordt. De perfecte combinatie dus als de straat spekglad is. Overigens heb ik me aardig ingehouden op dat moment zo slim was ik ook nog wel.

Loop ik vanmiddag bij een klant rond daar gelijk de Italië planner op mijn nek. Moet jij komende week voor ons naar Italië? Geen idee was mijn reactie omdat daar nog niet over gebeld was. Nog geen uur later telefoon en onze opdrachtgever aan de lijn. Komende week naar Italië kan dat? Afijn dus komende week voor de 4de keer in korte tijd naar Italië dus.
Laatst gewijzigd door Dafdriver op do 12 mei 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Caspar »

Pff mijn hele huis ruikt naar de Ambi-pur lavendel. Denk probeer eens zo'n luchtverfrisser voor op toilet. Maar dat ruikt wel errug sterk bah. Ik ben opzoek naar iemand die een talencursus Roemeens aanbiedt om bv in een groepje een keer of 2 per maand bijeen te komen. Maar dat vinden is nog lastiger dan ik dacht :(
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door webguy »

Hongaars dan? De helft van het land spreekt dat ook wel toch?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten