Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door huibf »

Vinny schreef:Het is een typische frequentie voor 4 tot 8 reizigers per uur. Maar goed, in veel gevallen kan je bij dergelijke frequenties de buslijn helemaal afschaffen en vervangen door een lijn die alleen heen rijdt in de ochtendspits en terug in de avondspits. Dat hebben ze met de lijn Enkhuizen - Lelystad ook gedaan...
die 2 uurlijke ritten zijn meestal in het weekend, dus is er geen spits. Veel buurtbussen hebben een 2 uurs frequentie, en dan vooral op zaterdag. maar een belbus heeft ik helemaal afgrijselijk.
In SRE zijn en ook aan Brabant zijn genoeg lijnen die 2 uurslijks rijden, met name op zondag. Maarja SRE heeft ook uitzonderingen. Daar reed vorig jaar een buurtbus in een frequentie van 15 minuten ! dat lijkt me ook niet wenselijk.
Ik vindt zelfs lijn 476 (Valkenswaard-Achel) als vreemd. Hier rijdt de buurtbus in een 1/2 uur frequentie.
Maar of een uurlijkse bus dan 'beter' is, is ook weer de vraag. Een BB kost wel wat minder knaken, das een feit.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Ik vind het wel opvallen dat er expliciet Arriva Achterhoek-Rivierenland staat... :?
Verder verbaast het me totaal niet dat precies deze drie bieders hebben ingeschreven en hoop ik dat Syntus wint (al gok ik dat het Connexxion wordt).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Mark »

Wat zijn volgens jou de voordelen van Syntus tov Connexxion dan?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik vind het wel opvallen dat er expliciet Arriva Achterhoek-Rivierenland staat... :?
Arriva kent tig BV'tjes... al vindt ik deze ook weer opvallend (aangezien een OVC-restitutie van een reis in de Achterhoek juist van de rekening van Arriva DAV BV kwam, dat zou betekenen dat er geen BV voor Achterhoek-Rivierenland zou zijn :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Freek »

ik verwacht dat het Arriva wordt. Cxx heeft bewezen niet goed te kunnen inschrijven. Arriva kan heel veel synergie voordeel behalen uit achterhoek-rivierenland, denk alleen maar aan onderhoud van de gtw's in Zp.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Michael »

Het valt me trouwens op dat Veolia zich bijna nergens meer inschrijft
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Gekko123 »

Ach, ze zullen wel besloten hebben om voortaan overal in te schrijven onder de naam Connexxion. Ze zijn nu immers één bedrijf (A)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Vinny »

Sterker nog, dat schijnt een afspraak met de bonden geweest te zijn, maar het fijne weet ik er eerlijk gezegd niet van...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
sverige
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 14:53

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door sverige »

Al bekend wie er gewonnen heeft? wordt vandaag bekend gemaakt toch?
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door wwijker »

Eerst is de uitslag uitgesteld tot 17.15 uur vandaag. Nu zou de uitslag zijn uitgesteld tot woensdagavond (20.00 uur) volgens een bericht op twitter...
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door willy84 »

Lekker knudde dan. Ambtenaren niet zo ervaren met aanbesteden.
immer kwaliteits posts
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Thijs »

Zo, dat is een onderbouwde mening.
Reiziger7
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 14:20

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Reiziger7 »

Ik mag toch hopen dat ze nu wel voor kwaliteit gaan en niet alleen voor prijs zoals in omliggende concessies. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Wel knap dat er nog helemaal geen geruchten zijn. Nog niets uitgelekt?
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door flipje »

Reiziger7 schreef:Ik mag toch hopen dat ze nu wel voor kwaliteit gaan en niet alleen voor prijs zoals in omliggende concessies. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Wel knap dat er nog helemaal geen geruchten zijn. Nog niets uitgelekt?
Zo slecht is syntus in Salland (lees Syntus Overijssel) toch niet? Heb er tot nu toe alleen maar positieve ervaringen mee gehad (A)
Maar ben benieuwd waar de Tukkers mee komen :wink:
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door wwijker »

volgens een bericht op twitter is het Syntus geworden!
sverige
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 14:53

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door sverige »

wwijker schreef:volgens een bericht op twitter is het Syntus geworden!
bah!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Klaasje »

Gefeliciteerd Syntus *O*
Ze mogen bij CXX wel eens naar het maken van de offertes gaan kijken lijkt me.. Alweer een aanbesteding met meerdere inschrijvers die ze verloren hebben. (welke was de laatste met meerdere die ze wonnen? :X )
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Etienne »

Jammer dat XX alweer een gebied kwijt raakt, maar ik ben wel te spreken over Syntus *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Syntus wint aanbesteding OV in Twente

Bericht door Wubbo »

Syntus wint aanbesteding OV in Twente
Geplaatst op: woensdag 11 mei 2011 20:38
Laatst bijgewerkt: woensdag 11 mei 2011 20:40


Het dagelijks bestuur van Regio Twente heeft op 11 mei 2011 het voorlopig gunningsbesluit genomen voor de aanbesteding van het openbaar vervoer in Twente. Syntus heeft de beste aanbieding ingediend en verzorgt vanaf december 2013 tot en met 2023 het busvervoer in geheel Twente en de treindienst Zutphen - Hengelo - Oldenzaal.
Lees verder
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Milco »

Gaaf dat Syntus gewonnen heeft!
Alleen ik vraag me wel af wat er met het huidige materieel gaat gebeuren; de bussen zijn rood, dan zouden ze wel weer gespoten moeten worden als ze elders bij Connexxion of een andere vervoerder gaan rijden neem ik aan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

Ben blij dat Syntus het is geworden. Ik had ook geen problemen mee gehad als Arriva won. Zolang Connexxion het maar niet wordt. Persoonlijk vind ik hun te groot en vooral na de fusie met Veolia Transport.

Maar Connexxion moet inderdaad wel eens kijken naar de aanbestedingsprocedures van hun. Ze hebben de laatste tijd geen "nieuwe" concessies gewonnen. Ik bedoel dan niet concessies waar ze tijdens de aanbesteding al reden. Maar ja dat moesten ze 5-6 jaar geleden al doen na dat gedoe in Brabant ;).
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op wo 11 mei 2011, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Dafdriver »

Zal Syntus misschien ook niet goedkoper in hebben kunnen schrijven omdat ze geen nieuwe treinen nodig hebben maar overbodige treinen hiervoor kunnen gebruiken na een eventuele opknapbeurt. Scheelt toch een aardig zakcentje naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Daniel »

Lijkt me inderdaad zeer aannemelijk... in 't persbericht van de Regio Twente staat namelijk dat Syntus precies gaat doen wat je zegt: de huidige treinen opknappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Klaasje »

Michael 1988 schreef:Maar Connexxion moet inderdaad wel eens kijken naar de aanbestedingsprocedures van hun. Ze hebben de laatste tijd geen "nieuwe" concessies gewonnen. Ik bedoel dan concessies waar ze tijdens de aanbesteding al reden. Maar ja dat moesten ze 5-6 jaar geleden al doen na dat gedoe in Brabant ;).
Sterker nog.. Sinds 2009 hebben ze geen concessies meer gewonnen waar ze niet de enige inschrijver waren. En het is niet dat er weinig is aanbesteed...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Chauf21 »

Naar eigen zeggen zet Connexxion tegenwoordig in op kwaliteit (zowel in de offertes als in de bestaande concessies), maar kiezen de aanbestedende overheden liever goedkopere vervoerders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten