Mag ik even kwijt #80

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Caspar »

Alleen in het westelijke deel van het land. En dat Hongaars valt geen touw aanvast te knopen, dat zie ik mezelf nog niet zo een twee drie doen voor de lol.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door webguy »

Het zijn geen live lessen, maar voor wat basis dingen kom je hier denk ik eind mee: http://www.livemocha.com/learn/view/l:34
Ben wel eens met spaans begonnen, maar je moet dan wel motivatie en concentratie hebben
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Suus »

De UvA heeft een studie Roemeens, maar ik kan mij eigenlijk niet een verhaaltje van die opleiding herinneren toen de 15 kleinste opleidingen van mijn faculteit zich presenteerden. Dat kan twee dingen betekenen:
- Het is niet een van de 15 kleinste opleidingen van de faculteit
- Er geen geen enkele student die die opleiding doet :|

Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Roemeens een grotere studie is dan Italiaans of Duits :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Ronald »

Stefan schreef:Mag ik trouwens even kwijt dat ik van 2 tot en met 6 juni in Londen zit?
Ja hoor, van mij wel :P . Leuk, veel plezier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ik ben opzoek naar iemand die een talencursus Roemeens aanbiedt om bv in een groepje een keer of 2 per maand bijeen te komen. Maar dat vinden is nog lastiger dan ik dacht :(
Er is vast wel ergens een clandestiene Roemeen te vinden die tegen een kleine vergoeding wil bijbeunen. :mrgreen: Kunnen we dan spoedig een omroepbericht in het Roemeens van jou verwachten op Asd of Shl? :D
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Dan gaat Geert Wilders kamervragen stellen of er soms aardbeienplukkers worden aangenomen bij Prorail, terwijl er nog genoeg mensen in de kaartenbakken van het UWV zitten :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Pff mijn hele huis ruikt naar de Ambi-pur lavendel. Denk probeer eens zo'n luchtverfrisser voor op toilet. Maar dat ruikt wel errug sterk bah. Ik ben opzoek naar iemand die een talencursus Roemeens aanbiedt om bv in een groepje een keer of 2 per maand bijeen te komen. Maar dat vinden is nog lastiger dan ik dacht :(
Je kan ff kijken via volksuniversiteit.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Chauf21 »

Of een briefje ophangen in de supermarkt. Als er niemand reageert of het blijkt toch niets te zijn, heb je ook niets verloren :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #79

Bericht door tsov »

Bee schreef:De UvA heeft een studie Roemeens, maar ik kan mij eigenlijk niet een verhaaltje van die opleiding herinneren toen de 15 kleinste opleidingen van mijn faculteit zich presenteerden. Dat kan twee dingen betekenen:
- Het is niet een van de 15 kleinste opleidingen van de faculteit
- Er geen geen enkele student die die opleiding doet :|

Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Roemeens een grotere studie is dan Italiaans of Duits :|
Ik ken drie mensen die Roemeens studeren!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

En dat zijn niet meteen ALLE mensen die Roemeens studeren mag ik hopen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Justin »

Zucht, niet echt lekker dagje vandaag...

Rugpijn, kort geslapen...
Nog e-mails die ik niet had moeten versturen e.d.

zucht...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door find_your_spot »

Mag ik even kwijt dat ik inmiddels al 2 maanden bezig ben om mijn ING rekening op te zeggen.

Ik zal het kort proberen uit te leggen:

1. Geen zin meer in ING, ik wil het opzeggen
2. ING Filiaal in gelopen "nee meneer dat kan alleen via 0900 ING"
3. ING 0900 nummer: "u heeft meerdere rekeningen, u moet voor iedere rekening 1 opzegformulier invullen"
4. Duurde acht dagen toen ik welgeteld 1 opzegformulier ontving
5. Opnieuw opgebeld dat ik maar 1 formulier had ontvangen
6. Weer vier dagen wachten op de volgende formulieren
7. Alle formulieren samen telefonisch ingevuld en op de brievenbus gedaan
8. Nu zijn we acht dagen verder en brief terug dat alle opzegformulieren zijn geweigerd
9. ING 0900 nummer: "U had geen kopie van een geldig legitimatiebewijs mee gestuurd"
10: hoe had ik dat kunnen weten?
11. ING 0900 nummer: "Dat vertel ik u nu toch" "En ohja er is een nieuwe regeling sinds 1 mei 2011 dat je je rekening alleen nog persoonlijk kan opzeggen bij ons filiaal"

AAAAAAAH :twisted:
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Zucht, niet echt lekker dagje vandaag...

Rugpijn, kort geslapen...
Nog e-mails die ik niet had moeten versturen e.d.

zucht...
Dat valt nog mee voor op een vrijdag de 13e. :wink: Ik heb vrijgenomen en blijf lekker binnen vandaag. En na het eten komen er 2 vriendinnen en een vriend buurten.
find_your_spot schreef:Mag ik even kwijt dat ik inmiddels al 2 maanden bezig ben om mijn ING rekening op te zeggen.[...]AAAAAAAH :twisted:
Dan is dit misschien wel iets voor jou:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oYJenZ1nBx0[/youtube]

Dus probeer het eens door een container voor de inrit van de ING-parkeergarage te pleuren, wedden dat je zo geholpen bent? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Ik zag vandaag in Hoorn een SLT binnenrijden in de sneltrein uit Den Haag. Een paar jongens: ''dat zijn toch die treinen die allemaal kapot waren". :) En: "daar kan je toch ook in internetten? " zegt een ander: Nee dat zijn die intercity's, je weet wel die er zo oud uitzien maar volgens mij pas net nieuw zijn. :lol:

Zo hoort NS commercie het niet graag in ieder geval 8-)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Ik zag vandaag in Hoorn een SLT binnenrijden in de sneltrein uit Den Haag. Een paar jongens: ''dat zijn toch die treinen die allemaal kapot waren". :) En: "daar kan je toch ook in internetten? " zegt een ander: Nee dat zijn die intercity's, je weet wel die er zo oud uitzien maar volgens mij pas net nieuw zijn. :lol:

Zo hoort NS commercie het niet graag in ieder geval 8-)
Kan je nagaan hoe wereldvreemd ze daar in die ivoren toren zijn met hun gedachten van "dat is wat de klant wil" !
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Thom91 »

Waar ik me nog steeds over verbaas, is het feit dat de NS op Koninginnedag de meeste reizigers naar Zuid wil hebben. Maar alle treinen uit het oosten naar Amsterdam Centraal stuurt..
Komt wel goed schatje.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door htm_tram »

Vandaag een geluksdag ofzo?

Bij de AH to go op Amsterdam centraal bij de metro... Koop iets van 1,50. Betaal met 5,00 euro en krijg 8,50 wisselgeld :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Mark »

Thom91 schreef:Waar ik me nog steeds over verbaas, is het feit dat de NS op Koninginnedag de meeste reizigers naar Zuid wil hebben. Maar alle treinen uit het oosten naar Amsterdam Centraal stuurt..
Dat snap ik ook niet.
Overal geldt het advies om station Zuid te mijden, maar om daar te komen vanuit Amf moet je juist die dag omreizen via Utrecht. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door MdJ »

MAG IK EVEN KWIJT DAT HET VANDAAG CAPSLOCKFRIDAY WAS? ..
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Mark »

:')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door STF »

Nadat de dealer vorige keer bij het ophalen van de zitmaaier het ene achterlicht eraf heeft gereden hebben ze er nu een oplossing voor bedacht; vanmiddag bij het opnieuw ophalen (i.v.m. die meldingen van weggevallen oliedruk en oververhitte motor) hebben ze de banden laten leeg lopen zodat de grasmaaier net iets lager is (de verlichting zit op het hoogste punt) en niet meer tegen het dak van die auto aankomt. :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Thom91 »

Mark schreef:
Thom91 schreef:Waar ik me nog steeds over verbaas, is het feit dat de NS op Koninginnedag de meeste reizigers naar Zuid wil hebben. Maar alle treinen uit het oosten naar Amsterdam Centraal stuurt..
Dat snap ik ook niet.
Overal geldt het advies om station Zuid te mijden, maar om daar te komen vanuit Amf moet je juist die dag omreizen via Utrecht. :')
Die NS is ook een wirwar van hier tot ginter..
Kom naar zuid kom naar Zuid, daar staan de DJ's van 538 al op je te wachten! Maar ondertussen de volste treinen naar centraal sturen. Wordt tijd dat er eens iemand nadenkt bij dat stelletje
Laatst gewijzigd door Thom91 op za 14 mei 2011, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

Ja, het lijkt wat vreemd. Er is alleen heus wel over nagedacht. De term monguls lijkt me dan ook wat misplaatst eigenlijk. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Het gaat ongetwijfeld om het opsplitsen van de reizigersstromen. Iets wat je prima voor elkaar krijgt door Oost en Noordwest naar Amsterdam Centraal te sturen en West en Zuid naar Amsterdam Zuid :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Je moet inderdaad ook rekening houden met de capaciteit van Hoofddorp opstel. Als je alle treinen die opstel aandoen versterkt laat rijden dan past het daar allemaal niet meer. Als een trein bezet binnenkomt op Hoofddorp opstel en hij blijft met zijn kont nog een stukje in de wissels staan, dan blijft er een spoorbezetting achter in de wissels bij vertrek vanaf die sectie. En dat wil je natuurlijk niet op zo'n dag. Even de trein die er voor staat een stukje laten optrekken als er nog ruimte voor is, en daarna de achterste trein ook laten optrekken kan ook, maar dat duurt meestal ook een kwartier voordat daar 2 machinisten voor zijn, en een kwartier de wissels bezet houden staat ook gelijk aan een uur vertragingen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten