OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

BS-en waren de oude Benelux-stuurstandrijtuigen. Dat in combinatie met een 1800 was inderdaad wonderlijk geweest. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Weet een van de mensen die een beetje bekend is met het OV in Amsterdam misschien welke buslijn er vroeger bij de halte Dubbelinkdreef kwam? Ik zag van de week daar abri's staan met een poster dat de halte eind 2008 is opgeheven en via Google Streetview zie ik dat de halte Dubbelinkdreef heet, maar ik kan niet (meer) achterhalen welke buslijn hier dan heeft gereden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door TheKnitter »

Het liep zeker niet lekker op Metrolijn D. Ik kwam aan op Zuidplein met bus 144. Ik wou richting Rotterdam Centraal. Ik zag toen een Randstadrail metro op lijn D rijden ri Centraal. Dus ik rustig aan naar boven, schrok ik eerst al door het bord met de eerstvolgende metro, die aangaf 24 minuten.. :|
Ben ik boven, sluit er net een andere metro zijn deuren, en scheurt weg.
Komt er binnen 1 minuut alweer een metro, waar ik mee kon.
Sta ik op Centraal, werd er gelijk kop gemaakt, en de metro die voor mijn neus weg reed, vertrok toen al vanaf Rotterdam Centraal. De mijne vertrok 2 minuten later, maar vlak na de metro die vertrok kwam alweer een metro.
De metro waarmee ik aan kwam, vertrok ook alweer na amper 2 minuten. De andere metro bleef 4 minuten staan, en vertrok ook alweer. Op het andere perron kwam toen net weer een metro aan :shock:

De borden met de vertrektijden gaven geen vertrektijden, maar "vanwege een technische storing rijdt de Metro op lijn D erg onregelmatig. Hierdoor kan de wachttijd toenemen."
Die laatste metro bleef circa 3 minuten staan, toen er op het andere perron alweer een metro aan kwam.

Lekker hoge frequentie :lol:
Dat gaf wel het resultaat dat de metro's die elkaar erg kort opvolgden erg rustig waren.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door webguy »

Dexter schreef:BS-en waren de oude Benelux-stuurstandrijtuigen. Dat in combinatie met een 1800 was inderdaad wonderlijk geweest. :D
Behalve een ander kleurtje verschillen die optisch nou ook niet echt veel. Maar dat bedoelde ik inderdaad, BDs
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Bee schreef:Weet een van de mensen die een beetje bekend is met het OV in Amsterdam misschien welke buslijn er vroeger bij de halte Dubbelinkdreef kwam? Ik zag van de week daar abri's staan met een poster dat de halte eind 2008 is opgeheven en via Google Streetview zie ik dat de halte Dubbelinkdreef heet, maar ik kan niet (meer) achterhalen welke buslijn hier dan heeft gereden?
Nachtbus 356.

Edit: Ik heb een oude lijnnetkaart erbij gezocht voor de route van de 356:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door STF op za 14 mei 2011, 02:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

webguy schreef:
Dexter schreef:BS-en waren de oude Benelux-stuurstandrijtuigen. Dat in combinatie met een 1800 was inderdaad wonderlijk geweest. :D
Behalve een ander kleurtje verschillen die optisch nou ook niet echt veel. Maar dat bedoelde ik inderdaad, BDs
Is in feite ook hetzelfde ontwerp, alleen onze BDs heeft één grote frontruit in plaats van een gedeelde zoals de Benelux-BS. Maar technisch gezien en als je in de cabine kijkt, zijn het twee totaal verschillende cabines. De BS heeft een 'Belgische' cabine, aangepast aan de reeks 11-locs en die van de BDs heeft een 'Hollandse' stuurstand. En zoveel ruimte dat je een feestje kunt geven. *O* -> "Ik vier mijn verjaardag in de BDs, kom je ook?" :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

"zin in een cabinerit?" klinkt dan gelijk zo smerig :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Nou ja zeg, ik had het over een verjaardagsfeestje, niet over een orgie. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Milco1995 schreef:Op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl staan er bij de Dezeweek foto's, op de pagina 'diversen' vier foto's van Connexxion MAN Lion's City's van de concessie Amstelland-Meerlanden met naast de CXX-logo's ook TCR-logo's en wagenparknummers van TCR. :shock:
Er rijden er een paar bij TCR omdat er wat ritten/lijnen sinds kort zijn uitbesteed aan TCR. Dat is de reden dat er wat MAN's naar TCR zijn gegaan
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef: Er rijden er een paar bij TCR omdat er wat ritten/lijnen sinds kort zijn uitbesteed aan TCR. Dat is de reden dat er wat MAN's naar TCR zijn gegaan
Er zijn in totaal zo'n 10 lijnen naar TCR gegaan en daarvoor zijn zo'n 30 MAN's overgekocht.
For Your Railroad Adventures
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Milco »

Weet iemand ook welke lijnen naar TCR zijn gegaan?
En ik neem aan dat die lijnen tot Amstelland-Meerlanden horen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Voor de reizigers op de A-fase van perron 11/12 rond 16.45 uur was deze vrijdag de 13e letterlijk een ongeluksdag. Allereerst was de t12759 volledig op 11b binnengekomen met slechts 6 bakken. Vervolgens kwam ook de t1759 met een rotvaart binnen om met de volledige 10 bakken op 12b te belanden (voorste bak stond bij de vaste trap naar de stationshal)

Dodelijk voor de reizigersspreiding natuurlijk en de nodige reizigers zich hierover horen beklagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Weet iemand overigens of de NS een kaartsimulator voor normale papieren kaartjes heeft? Ik heb zelf gezocht, maar heb een vermoeden dat die ene die ik tegenkwam een beetje verouderd was.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

http://webdemo.ns.nl/ heeft diverse stappenplannen, voor zowel OV-Chipkaart als papieren kaartjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Dank je Bee. :) Weet je of de versie van de kaartautomaat met papieren kaartjes er nog tussen staat? Het kan aan mij liggen, maar ik zie hem er even niet tussen staan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Je bedoelt de postcode automaten? Daar is toch nooit een webdemo van geweest?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Ik bedoel van die touchscreen automaten. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

De pagina is aangepast. Vroeger kreeg je alleen de simulator te zien, nu heeft men er interactieve filmpjes van gemaakt. Je wordt volledig aan de hand genomen en kan alleen nog maar papieren enkele reizen kopen en papieren dagretourtjes. Daarvoor zijn de onderste linkjes in de lijst: Aanschaffen enkele reis en Aanschaffen dagretour.

Wist je trouwens dat er ook diverse kaartautomaten geschikt zijn voor hulp op afstand? Op deze kaartautomaten is een telefoonnummer geplaatst waarmee je kan bellen als je hulp wil, ze kunnen dan met je meekijken als je bijvoorbeeld toch dat speciale treinkaartje wil. Ik weet alleen niet of die proef nog steeds loopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Klopt inderdaad. :) Er was een hele poos terug een aankondiging op ns.nl van, met een complete lijst van stations en het bijbehorende kaartautomaatnummer. :)

In dit geval wilde ik in verband met een groepsreis even kijken wat de opties op de touchscreen automaat was. Hoezo goed willen voorbereiden? ;)

Maarja, beetje jammer dat ze die volledige touchscreen-simulator hebben geschrapt. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Ik snap het schrappen van die volledige simulator overigens wel, toegevoegde waarde ten opzichte van een kaartautomaat had hij namelijk niet, want elke vorm van uitleg ontbrak en alleen het scherm werd uitgelegd, en niet de diverse randapparatuur die ook in de kaartautomaat aanwezig is, zoals de munteninworp, pinautomaat en uitgiftelade. Dan zijn deze interactieve filmpjes leerzamer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Leuke fout in de demo bij het bekijken van de reishistorie trouwens... staat een oplaadtransactie op Utrecht Centraal gevolgd door een check-in 1 minuut later op dezelfde dag op Soest Zuid :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Ik snap het schrappen van die volledige simulator overigens wel, toegevoegde waarde ten opzichte van een kaartautomaat had hij namelijk niet,
De toegevoegde waarde was natuurlijk dat je die simulator thuis kan gebruiken :wink:
En ik vond 'm vooral handig om uit te zoeken wat voor kaartje ik nodig had voor 'bijzondere' reizen (zoals naar het buitenland, even kijken welke Belgische bestemmingen er in zitten bijvoorbeeld.)
Nu kan je alleen maar zien hoe je een enkeltje of een retourtje kan kopen, de allersimpelste handelingen bij de kaartautomaat. Natuurlijk voor bepaalde doelgroepen wel nuttig maar verder nogal beperkt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Heb jij geen kaartautomaat in de gang staan dan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Ik vul mijn loze minuten op stations ook wel eens met het simuleren op een kaartautomaat. Bv het maximale aantal retours (5 personen) naar Frankfurt am Main 1e klas zonder korting opvragen. Dan kom ik geloof ik op een bedrag uit van 1864€
Dan geeft ie wel aan dat je deze reis niet met muntgeld kan betalen :lol:
Alsof je dat even uit een automaat gaat trekken... :roll:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Ach ik kreeg bij het loket ooit eens een rekening van meer dan een miljoen voor een maandabbonement Castricum - Amsterdam, ging even iets niet goed geloof ik... :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten