Misschien krijgen de bussen ook wel een display aan de achterzijde. In Amsterdam zijn die dingen er ook om dezelfde reden (als het nieuwe busplatform op CS klaar is).Ennes schreef:Wat me wel opviel is dat de bussen met de voorkant richting GHG komen te staan.
Er zullen ongetwijfeld displays boven het busplatform komen, maar andersom zou de bestemmingsaanduiding op de bus zelf ook te zien zijn voor reizigers komende vanaf de stationsterminal
Verbouwing station Rotterdam Centraal
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Misschien dat er ook grote DRIPs geplaatst worden bij de haltes? Hopelijk dan niet die dingen die nu overal in Rotjeknor geplaatst worden, die zijn op zich wel aardig maar van een grote afstand is het display niet te lezen.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Ik ben bang van niet. Waarschijnlijk blijven de IC's op spoor 11 en verhuizen de s2200, s5000 en s5100 naar spoor 9.Daantje schreef:Ik hoop wel dat de s2200, s1900, s5100 en s5000 dan weer vanaf een eilandperron gaan vertrekken. Als ik nu 's ochtends in de stationshal loop moet ik gokken of ik nog net de s2200 van 7.41 uur haal op spoor 7 of dat ik vast naar de s1900 op spoor 11 loop van 7.46 uur. Niet echt handig. Ook niet omdat ze nogal van het op het laatste moment spoorwijzigen zijn.
Verder is het perron aan spoor 8 ok al weer aardig betegeld zag ik gisteren. Persoonlijk vind ik nogal tijdverspilling aangezien dat perron toch weer opengebroken moet worden als ze aan de fundering onder de sporen bezig zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Zijn dit nu dan ook de definitieve tegels?
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Als het goed is niet, want op het voorplein liggen allemaal teststukjes met verschillende tegels, ik dacht dat het de bedoeling was dat het een van die zou moeten gaan worden. Maarja, bij een te hoge kostenoverschrijding zal daar wel op beknibbelt worden.lamar schreef:Zijn dit nu dan ook de definitieve tegels?
Overigens hoorde ik dat ze van de week een stukje van het tijdelijke stationsgebouw gaan afknabbelen, zodat ze verder kunnen met het nieuwe gebouw.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Dat klopt, het staat in de weg en ze hebben al een aantal ruimtes in het 'Smurfenpaleis' ontruimd. Het schijnt ook de reden te zijn dat de airco daar nu uitstaat. Niet dat ik dat geloof, want het is daar boven altijd veel te warm/te koud.Ennes schreef:Overigens hoorde ik dat ze van de week een stukje van het tijdelijke stationsgebouw gaan afknabbelen, zodat ze verder kunnen met het nieuwe gebouw.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Ben alleen benieuwd wat ze dan precies weghalen, want volgens mij is dat de hoek waar de smullers beneden zit, en dus ook de looproute naar de tunnel loopt.Dexter schreef:Dat klopt, het staat in de weg en ze hebben al een aantal ruimtes in het 'Smurfenpaleis' ontruimd. Het schijnt ook de reden te zijn dat de airco daar nu uitstaat. Niet dat ik dat geloof, want het is daar boven altijd veel te warm/te koud.Ennes schreef:Overigens hoorde ik dat ze van de week een stukje van het tijdelijke stationsgebouw gaan afknabbelen, zodat ze verder kunnen met het nieuwe gebouw.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Vraag me toch alleen af hoe het zit met de perronhoogte over de gehele lengte. Bedoel, aan de Sdm-zijde is het perron zo ver verzakt dat je nog een flinke stap moet zetten om in een DD-AR bijvoorbeeld te staan... Heb er nu een tijdje niet meer op gelet eigenlijk, aangezien ik toch vaak voorin een SLT stap...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Alle nieuwe perrons zijn nieuwe wanden gezet, alles is dus weer op 1 hoogte (tot alles weer verzakt is natuurlijkJustin schreef:Vraag me toch alleen af hoe het zit met de perronhoogte over de gehele lengte. Bedoel, aan de Sdm-zijde is het perron zo ver verzakt dat je nog een flinke stap moet zetten om in een DD-AR bijvoorbeeld te staan... Heb er nu een tijdje niet meer op gelet eigenlijk, aangezien ik toch vaak voorin een SLT stap...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
En kunnen ze het spoor weer lager leggen :) En meteen de bovenleiding
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Als het goed is wordt vanaf 2 mei de grote Liebherr LR 1750 kraan geplaatst, zo´n 50 vrachtwagens zullen de onderdelen aanleveren waarna de kraan half mei operationeel moet zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Op Rtd waren ze druk bezig met het plaatsen van de grote kraan. Vanaf de loopbrug (spoor 1) is een en ander goed te zien.
voorbeeldje van het kraantype
voorbeeldje van het kraantype
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
De hele looproute is nu ook aangepast, als je richting Weena/centrum wilt moet je nu via het Groothandelsgebouw lopen. De Burger King, Doner Company e.d. zullen wel balen, want die zitten nu alleen nog maar in de looproute naar de metro.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Is het voor het centrum niet logischer om via de tramperrons te lopen en dan daar over te steken richting het Kruisplein/Weena/Lijnbaan...
Het is een spectrum.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Ik werd al stil bij het zien van het onderstel alleen al, dus dat belooft wat.Ennes schreef:Op Rtd waren ze druk bezig met het plaatsen van de grote kraan. Vanaf de loopbrug (spoor 1) is een en ander goed te zien.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Burgering gaat verhuizen naar Gebouw 1 (naast T&S op de 1e verdieping) waar la place heeft gezetenGeert schreef:De hele looproute is nu ook aangepast, als je richting Weena/centrum wilt moet je nu via het Groothandelsgebouw lopen. De Burger King, Doner Company e.d. zullen wel balen, want die zitten nu alleen nog maar in de looproute naar de metro.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Voor wie 'm nog niet gezien heeft een foto.Dexter schreef:Op Rtd waren ze druk bezig met het plaatsen van de grote kraan. Vanaf de loopbrug (spoor 1) is een en ander goed te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Ben er vandaag eens wezen kijken. Wat een immens groot ding zeg... 154 meter hoog (Voor de liefhebbers: het is een Liebherr LR 1750).
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
154 meter? Dat is nog hoger dan het Nationale Nederlanden-gebouw en bijna net zo hoog als de Maastoren (momenteel het hoogste kantoorgebouw van Nederland).
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Oh ja, even kijken straks. Was vanochtend wel op Rotterdam Centraal, maar liep meteen uit de trein naar de fietsenstalling aan de achterkant
Bij het perron van spoor 6/7 kun je nu trouwens goed zien hoe breed de nieuwe tunnel wel niet gaat worden, er was vanochtend een immense open ruimte te zien. De wapening van het beton lag al klaar, het kan niet lang duren voordat er een mooi vloertje ligt :)
Bij het perron van spoor 6/7 kun je nu trouwens goed zien hoe breed de nieuwe tunnel wel niet gaat worden, er was vanochtend een immense open ruimte te zien. De wapening van het beton lag al klaar, het kan niet lang duren voordat er een mooi vloertje ligt :)
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Het verschil in breedte tussen de oude perrontunnel en de nieuwe moet straks ook immens zijn: Op die handige infoborden waar ik op spoor 6 altijd precies mijn cabine naast parkeer (als ik met 4 bakken rij) staat dat de oude slechts 8 meter breed was en de nieuwe maar liefst 49 meter! Dan komen er nog winkels in en blijft er nog 30 meter over.
Even voor de beeldvorming: Wordt het ongeveer net zo breed als de Westtunnel in Asd en weet iemand hoe breed die is?
Even voor de beeldvorming: Wordt het ongeveer net zo breed als de Westtunnel in Asd en weet iemand hoe breed die is?
Vallend blad maakt rails glad.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
De Westtunnel in Amsterdam is 35 meter breed (maar ik weet niet of dat met of zonder winkels is).
Wel apart, als je nieuwe tunnels vergelijkt: in Zwolle wordt de tunnel 47 meter breed maar blijft daar als de winkels er in zitten maar 17 meter van over.
Wel apart, als je nieuwe tunnels vergelijkt: in Zwolle wordt de tunnel 47 meter breed maar blijft daar als de winkels er in zitten maar 17 meter van over.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Het ligt er ook aan in hoeverre de winkels worden 'weggewerkt' in een soort uitbouw aan de zijkanten van de tunnel. Dat zal dan in Zl wel niet zo zijn, maar ik kan me dan ook niet voorstellen dat daar een tunnel van 47 meter breed nodig is.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbouwing station Rotterdam Centraal
Je vloertje ligt erin!Geert schreef:Oh ja, even kijken straks. Was vanochtend wel op Rotterdam Centraal, maar liep meteen uit de trein naar de fietsenstalling aan de achterkant
Bij het perron van spoor 6/7 kun je nu trouwens goed zien hoe breed de nieuwe tunnel wel niet gaat worden, er was vanochtend een immense open ruimte te zien. De wapening van het beton lag al klaar, het kan niet lang duren voordat er een mooi vloertje ligt :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 132 gasten