Mag ik even kwijt #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daan »

Ik heb ook wel zo ongeveer vakantie. Ben over, en ben vanmorgen voor t laatst naar school geweest voor de laatste dingetjes. Zit alleen nog in zo'n heerlijke rompslomp verwikkeld die 'stagebedrijf zoeken' heet.... :(
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Justin »

Ik heb mijn poster over alternatieve snelweg Baexem-Asten toch nog effe verbeterd vanmiddag en wordt nu ingestuurd ofzo. (Conclusie: bouw niet, als je het dan toch doet, dan maar dat ene alternatiefje :p). Als ik win dan mag ik kostenloos naar Londen voor een GIS-conferentie. Hoop dat ik win. Was vandaag met de beoordeling op visualisatie 2e en inhoudelijk 1e (van de 9 groepen)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Dubbele P »

Vakantie komt in zicht inderdaad! Dit weekend nog even een paar verslagen afronden, volgende week nog een paar dagen naar school, mee op schoolreis naar de Efteling :P en nog een dagje stage om afscheid te nemen van mijn groep 7 :cry: :D
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door tsov »

http://www.nu.nl/news/1630074/12/Grote_ ... Noord.html
Da's dus bij mij om de hoek... Ik las het rond 16u en ben toen naar buiten gegaan om te kijken, ben nu net weer terug. Heel veel foto's gemaakt, van de brand, maar ook van de omgeleide bussen :) Misschien komt daar nog een reportagetje van :wink:
De brand was iig best fors! :shock:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door webguy »

Justin schreef:Als ik win dan mag ik kostenloos naar Londen voor een GIS-conferentie. Hoop dat ik win.
Jij ook al zo'n GIS-freak? Ik kom geregeld Bos en Natuurbeheer-lui tegen en die zijn ook al zo laaiend enthousiast :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Meltrain »

Ook ik heb nu vakantie. :D Vandaag had ik mijn laatste toets (economie1) en morgen gaan we met H4/V4/V5 naar Parijs. :D 8-)
volgende week en de week erna zijn alleen nog administratieve dingen als cijfers te horen krijgen, SE-cijfers aftekenen en boeken inleveren en nog een dag sportdag en daarna is het dan echt officieel vakantie, die gelijk goed begint met de SSN Limburg Expres. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daniel »

Zeg, maak me niet zo jaloers jullie... stelletje verwende studentjes :mrgreen: Achja, mijn vakantietje komt nog wel. En ik krijg die vakantiedagen tenminste nog betaald ook zonder wat te doen (op die dagen dan :P )

Kan dan wel weer 2x per dag 5 minuutjes genieten van het windje vanaf de zee, 't uitzicht, de relatieve stilte en een klein beetje de bijbehorende geur op de grens van de Nieuwe Waterweg en de Nieuwe Maas :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Cookie »

Ik heb morgen nog even een eindpresentatie, de dag erop zit ik lekker in Duitsland (nabij Traunstein) :D .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Justin »

No offence, maar ik heb even weinig behoefte om een bejaarde te zien. Nam vandaag de 2800 van 10.03 vanaf Ut naar Rtd, en bij Rta kwam er een bejaarde naast me zitten (waarom weet ik niet, de bak was vrijwel leeg), maar oké. Gaat hij dicht bij me hijgen, tikt hij me aan en zit hij nog verder door te tikken met zijn handen/vingers, op nog geen 5cm van mijn edele delen :evil: . Ik heb hem verzocht daar mee op te houden, maar hij bleef nog even door gaan. Hij ging gelukkig vanuit zich zelf weg, om nog eerst de jongen rechts van het gangpad te irriteren, en daarna zich naar het balkon te begeven... :evil:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Geert »

Wat een viezerik, bah. :? :evil:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Mark »

Gadverdamme ja zeg.

Hij zou het eens moeten proberen bij mij :evil:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daan »

Had ie niet bij mij moeten proberen, dan was de coupé waarschijnlijk te klein geweest.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daantje »

Ik moet nog drie weken ;) Heb 18 juli pas vakantie :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Meltrain »

Zo, weer terug uit Parijs. :D Het was ontzettend leuk, maar ik ben helaas niet met de metro geweest, omdat de rest van mijn groepje dat niet wilde. :wink:
Ook was ik vanochtend pas rond 6:00 thuis, waardoor ik tot 12:00 heb geslapen. Al met al wa het een vermoeiende dag, maar de tijd en het geld meer dan waard. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door mb90 »

Rotterdam heeft sinds vandaag bezoek van een klein bootje...:
Afbeelding

De MS Eurodam. 285 meter lang, 54 meter hoog en 31,5 meter breed. Alsof het niets is. Dit is zijn eerste grote vaartocht, want hij wordt dinsdag door koningin Beatrix gedoopt. Rotterdam wordt namelijk de thuisbasis van dit cruiseschip van de Holland America Line. 8-) Diezelfde avond komt er ook nog om 23:15 uur wat vuurwerk om de doop meer glans te geven. Voor mij overigens wat te laat, aangezien ik de volgende dag om 6:15 uur alweer eruit mag. Hij ligt nog t/m woensdagmiddag aan de Wilhelminakade bij de cruiseterminal, dus wie hem zelf wil zien heeft nog even de tijd. :wink:

De volgende boot om naar uit te kijken is nog mooier. De SS Rotterdam komt namelijk eind dit jaar terug. :)
Laatst gewijzigd door mb90 op zo 29 jun 2008, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Bastiaan »

Dat is echt een geweldig gezicht om zo'n enorm schip in de stad te zien. Één keer heb ik zo'n schip zien liggen bij de PTA in Amsterdam. Het leek wel groter dan de meeste gebouwen in de buurt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door tsov »

Vanmiddag met 0900-8844 gebeld, man wat krijg je dan een lang bandje voor je iemand aan de lijn hebt :roll: Wel begrijpelijk, maar toch lang...
Ik belde overigens de politie omdat ik nabij Zunderdorp een koe in de sloot zag liggen... Dat leek me niet helemaal de bedoeling, dus toch maar even gebeld :P Het was al bekend en er zou iemand onderweg zijn, werd mij verzekerd. Gelukkig maar :wink:

En ohja, afgrijselijk wachtmuziekje hebben ze bij de politie Amsterdam-Amstelland :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zag ik de MS Eurodam nog langs varen terwijl m'n trein halteerde op Vlaardingen Centrum. Niet zo moeilijk natuurlijk, 'tis zo'n joekel dat 'ie boven alles wat tussen station en de Nieuwe Maas staat uitstak :P
Jammer dat'ie niet een half uurtje eerder vertrok, vanaf de pont was't helemaal een mooi gezicht geweest natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Jurjen »

tsov schreef:Ik belde overigens de politie omdat ik nabij Zunderdorp een koe in de sloot zag liggen... Dat leek me niet helemaal de bedoeling, dus toch maar even gebeld :P Het was al bekend en er zou iemand onderweg zijn, werd mij verzekerd. Gelukkig maar :wink:
Bel volgende keer maar 112. Doe je toch ook bij een mens in de sloot?

Bij alles wat gaande is, bel je 112. Dat kan brand zijn, maar ook diefstal, huisvredebreuk, geweld etc. Alleen voor zaken waarbij het niet uitmaakt of ze meteen komen, of over een paar uur, bel je 0900-8844. Dingen die al gebeurd zijn, en waarbij de dader al weg is, bijvoorbeeld.

Ik denk dat de koe toch wel blij zal zijn als 'ie niet uren in een sloot ligt te wachten...
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Linkerspoor »

Jurjen schreef:Bel volgende keer maar 112.
Alsjeblieft niet! Laat die lijnen nou open voor de echte noodsituaties...
Jurjen schreef:Doe je toch ook bij een mens in de sloot?
Nee, dan bel ik helemaal geen politie, dus al helemaal geen 112... :roll: (tenzij de persoon niet meer bovenkomt, bij bovenkomst geen normale ademhaling meer heeft, onderkoelingsverschijnselen vertoont, enz.)
Jurjen schreef:Ik denk dat de koe toch wel blij zal zijn als 'ie niet uren in een sloot ligt te wachten...
Ik denk dat het die koe het niet veel uitmaakt. En als het hem wel uitmaakt dan had ie niet zo dom moeten zijn er in te gaan... ;) Maar in de meeste situaties van "koe in de sloot" kan de koe echt wel een paar uur wachten hoor.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door STF »

De hele straat zal wel blij zijn met buurman Frank; om 23.30 uur viel de stroom uit, toen rond middernacht de stroom nog niet terug was heb ik de generator uit de garage gehaald en gestart. Want we hebben in de kantine een ijsjesvriezer, met van die glazen deksels. Zoiets warmt met deze temperaturen natuurlijk erg snel op, ondanks het isolatiemateriaal wat ik erop had gelegd. Dus de vriezer liep netjes op de generator verder, alleen die stroomstoring duurde tot 2.15 uur, dus die generator heeft behoorlijk lang buiten staan ronken. ;)

Wat een maffe stroomstoring trouwens, zowiezo al erg langdurig, dat maken we hier niet vaak mee. Maar de stroom is ongeveer 12 à 15 keer heel kortdurend teruggekomen (2 seconden) en 3 keer echt teruggeweest, alleen viel dan na 2 à 5 minuten alsnog weer weg.

Ik zag de bestelbus van het energiebedrijf de hele tijd door het dorp rijden van links naar rechts, konden de storing kennelijk niet direct vinden.

Wel grappig, echt de hele gemeente donker, nergens zie je nog een lichtpuntje. Alleen bij ons zag je overal nog licht, i.v.m. die noodverlichtingsunits die ik van de winter heb gemonteerd. :D
Alleen die zijn na 2 à 2,5 uur toch ook wel leeg, en die storing duurde langer dan die tijd...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door M57 »

Over die koe: het liep goed af :)

Afbeelding

De foto's zijn van Martin Damen en staan op gespot.at5.nl.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Geert »

Linkerspoor schreef:
Jurjen schreef:Bel volgende keer maar 112.
Alsjeblieft niet! Laat die lijnen nou open voor de echte noodsituaties...
(...)
Jurjen schreef:Ik denk dat de koe toch wel blij zal zijn als 'ie niet uren in een sloot ligt te wachten...
Ik denk dat het die koe het niet veel uitmaakt. En als het hem wel uitmaakt dan had ie niet zo dom moeten zijn er in te gaan... ;) Maar in de meeste situaties van "koe in de sloot" kan de koe echt wel een paar uur wachten hoor.
Hoe zit dat eigenlijk bij een schaap in de sloot? Kunnen die wel zo lang wachten?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Justin »

Die nemen veel te veel water op met hun vacht, neem ik aan :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Fles »

M57 schreef:Over die koe: het liep goed af :)

Afbeelding

De foto's zijn van Martin Damen en staan op gespot.at5.nl.
Typerende pose van die politie-functionaris. Niks zegg'n, dom kiek'n. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten