Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Legendarische dag Daniël, 24 maart :D
TWEE KEER gecontroleerd. Uniek _O_
TWEE KEER gecontroleerd. Uniek _O_
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik ben maar 3 keer op 1 dag 2 keer gecontroleerd, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik bijna de hele rit uitzit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
April 2011 is in punctualiteit een redelijk normale maand met maar weinig afwijkingen ten opzichte van maart. Wel is, sinds m'n ochtend-trein t2818 met IRM is gaan rijden, de controlekans fors gekelderd. Opmerkelijk feitje is dat ik uitsluitend in enkeldeks treinen controle gehad heb: eenmaal afwijkend materieel in de normale trein, de andere keer een treintje later genomen.
Het aantal minuten vertraging van de treinen zelf is wel gehalveerd. Daarnaast staat de reispunctualiteit op m'n heenreis voor de derde maand op een rij op 100% met nu zelfs ook daadwerkelijk 0 minuten vertraging!
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 92,86% (maart: 94,34%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (maart: 96,23%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,48% (maart: 90,57%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 95,24% (maart: 94,34%)
Controlekans: 4,76 (maart: 18,87%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 30 (maart: 59)
Aantal minuten aankomstvertraging: 39 (maart: 55)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 51 (maart: 50)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100% (maart: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 90,48% (maart: 88,89%)
Vertragingsminuten heen: 0 (maart: 9)
Aantal minuten te vroeg heen: 46 (maart: 44)
Vertragingsminuten terug: 39 (maart: 46)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (maart: 6)
Het aantal minuten vertraging van de treinen zelf is wel gehalveerd. Daarnaast staat de reispunctualiteit op m'n heenreis voor de derde maand op een rij op 100% met nu zelfs ook daadwerkelijk 0 minuten vertraging!
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 92,86% (maart: 94,34%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (maart: 96,23%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,48% (maart: 90,57%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 95,24% (maart: 94,34%)
Controlekans: 4,76 (maart: 18,87%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 30 (maart: 59)
Aantal minuten aankomstvertraging: 39 (maart: 55)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 51 (maart: 50)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100% (maart: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 90,48% (maart: 88,89%)
Vertragingsminuten heen: 0 (maart: 9)
Aantal minuten te vroeg heen: 46 (maart: 44)
Vertragingsminuten terug: 39 (maart: 46)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (maart: 6)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Gek. Ik word juist flink gecontroleerd tussen Est en Dv. Schat de controlekans in op zeker 3 van de 5 ritten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Is ook wel een iets langer stukje natuurlijk. En wellicht heeft jouw trein er gewoon meer HC's op zitten...
Wat is de norm eigenlijk voor een IRM-IV? En zitten er dan op 8 bakken ICM normaal meer of minder conducteurs? Dat verklaart wellicht al wat meer verschillen: een enkeldeksstel controleert makkelijker alleen dan een dubbeldekker.
Wat is de norm eigenlijk voor een IRM-IV? En zitten er dan op 8 bakken ICM normaal meer of minder conducteurs? Dat verklaart wellicht al wat meer verschillen: een enkeldeksstel controleert makkelijker alleen dan een dubbeldekker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Weet het niet: als er dubbeldekkers rijden tref ik minder HC's.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hmm, fenomeen treedt dus bij jou ook op. (En klopt ook met het feit dat ik meerdere keren Ddr-Asd, met de in Ddr beginnende s2100, heb afgelegd zonde een HC te zien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik hou het deze maand ook maar eens bij. Nou is mijn traject ongeveer dubbel zo lang als dat van jou (41 vs 21 km enkele reis) maar ik kom tot nu toe niet boven de 25 % trefkans.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
VIRM 4 of 6 is 1Hc, ICM is t/m 7 bakken 1 Hc vanaf 8 bakken 2 HcDaniel schreef:Is ook wel een iets langer stukje natuurlijk. En wellicht heeft jouw trein er gewoon meer HC's op zitten...
Wat is de norm eigenlijk voor een IRM-IV? En zitten er dan op 8 bakken ICM normaal meer of minder conducteurs? Dat verklaart wellicht al wat meer verschillen: een enkeldeksstel controleert makkelijker alleen dan een dubbeldekker.
Het gebeurd regelmatig dat ik met een VIRM VI Asd - Ddr of andersom rijdt, en dat je het niet haalt om tijdens die rit de hele trein te knippen. daarbij komt dat Hc´s die tot na hun pensioen met hun knieën willen doen bepaalde (stukken van) baanvakken gewoon niet gaan controleren.
Pas geleden: s2200 Bd - Asd met een VIRM VI, begonnen met controleren na Bdpb bij aankomst in Asd was ik 4 uitstellen van betaling verder, en ik moest nog iets meer 2 bakken (boven) doen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dit verklaard een hoop... sinds ik 's ochtends IRM heb moet dus hetzelfde aantal reizigers door de helft van 't aantal HCs gecontroleerd worden (Want met ICM waren het altijd 8-10 bakken)
En, zeker met vluchtpogingen van zwartrijders, is een enkeldekstrein natuurlijk makkelijker in je eentje te doen...
En, zeker met vluchtpogingen van zwartrijders, is een enkeldekstrein natuurlijk makkelijker in je eentje te doen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zwartrijders?? die zijn er toch niet meer sinds de invoering van de Chipkaart?Daniel schreef:Dit verklaard een hoop... sinds ik 's ochtends IRM heb moet dus hetzelfde aantal reizigers door de helft van 't aantal HCs gecontroleerd worden (Want met ICM waren het altijd 8-10 bakken)
En, zeker met vluchtpogingen van zwartrijders, is een enkeldekstrein natuurlijk makkelijker in je eentje te doen...
Ter aanvulling nog even: Ook al ben je dan met 2 HC´s Ook de vertrekstations zijn nog eens van invloed, Veel stations hebben toch ergens een bocht in het perron,of de locatie van het vertreklicht/sein hangt enigszins onmogelijk, dan is ook weer de plaatsbepaling van de Hc die van invloed tijdens het vertrek. En dus ook op de controle.
En zo zijn er nog meer factoren.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
@Ennes aha, zou dat daarom verklaren waarom ik zelden gecontroleerd wordt op Asd-Ddr in de s2100 (gek genoeg word ik wel regelmatig gecontroleerd op Ddr-Asd in diezelfde serie). Vooral opvallend als het de s2100 is die eindigt in Ddr...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het zal ongetwijfeld niet alles verklaren, maar het kan zeker van invloed zijn, daarnaast heb je natuurlijk ook de luie conducteur, de conducteur die alleen een service ronde loopt (wat de baas graag wil), overvolle treinen, beetje gedonder in trein waardoor Hc in een bepaald treindeel blijft, Tunnels, apparatuur die niet goed werkt en controle onmogelijk maakt, een Hc die er ff helemaal klaar mee is op dat moment enz enz.Justin schreef:@Ennes aha, zou dat daarom verklaren waarom ik zelden gecontroleerd wordt op Asd-Ddr in de s2100 (gek genoeg word ik wel regelmatig gecontroleerd op Ddr-Asd in diezelfde serie). Vooral opvallend als het de s2100 is die eindigt in Ddr...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Collega's liepen zich juist te beklagen niet vaak gecontroleerd te worden, terwijl zij in dezelfde trein zitten als ik.
Ligt er heel erg aan waar je in het traject instapt en waar je in de trein gaat zitten
Ligt er heel erg aan waar je in het traject instapt en waar je in de trein gaat zitten
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Overigens is mei bezig zich tot het absolute dieptepunt te ontwikkelen bij mij... nog geenenkele controleronde gehad deze maand en slechts iets van twee servicerondjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik word de laatste weken juist bovengemiddeld veel gecontroleerd, helemaal voor het traject Hgl - Es v.v.
Ook tijdens mijn reisje Hgl - Rtd v.v. gisteren in alle drie de treinen controle gehad.
Ook tijdens mijn reisje Hgl - Rtd v.v. gisteren in alle drie de treinen controle gehad.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hoorn- Amsterdam bijna altijd controle. Ook in de s14500 hebben ze dikwijls nog wel zin om door de drukte heen te laveren 's ochtends (terwijl daar volgens mij bijna 100% met een abbonement of studenten ov reist). In Hoorn beginnen ze meestal meteen in de voorste bak omdat ze daar dan ook zijn ingestapt na het sleutelen van de overweg. De controlekans is denk ongeveer 8 van de 10. De andere kant op uit Amsterdam is de controlekans wel wat lager valt me op.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In de s4900 Alm - Hvs heb ik zelden controle (al drie weken niet meer gehad geloof ik :X ) De andere richting op nog minder controle. In de s1500 op Hvs - Amf en andersom heb ik niet zo vaak controle en als ik dat heb is dat meestal 's ochtends dezelfde vrouwelijke conductrice (die overigens heel aardig is :) ) Ik zou het misschien eens bij moeten gaan houden.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Tussen Utrecht en Baarn word ik vaker gecontroleerd dan tussen Utrecht en Maastricht (ongeveer 90% om 70% denk ik). Dat is toch raar...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hwd - Asa, vrijwel nooit, alleen op zaterochtend als ik uit Rta kom, maar dat is ook zelden :(
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Als je nou zo graag wil dat je kaartje gecontroleerd wordt, kan je ook gewoon even voor het instappen naar de conducteur lopen en vragen of hij je kaartje even controleert hoor, vindt hij vast niet erg, en het scheelt je een heel stuk reizen, want het lijkt niet om de reis van A naar B, maar om de controle te gaan.
Het is en blijft altijd gewoon een steekproef!
Vergelijk het eens met een rijbewijs cq verzekerings/keurings papieren, daarmee mag je dus met de auto op de weg, wil je dan ook bij elk ritje dat je maakt een verkeerscontrole krijgen?
Het is en blijft altijd gewoon een steekproef!
Vergelijk het eens met een rijbewijs cq verzekerings/keurings papieren, daarmee mag je dus met de auto op de weg, wil je dan ook bij elk ritje dat je maakt een verkeerscontrole krijgen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Gelukkig nietEnnes schreef: Vergelijk het eens met een rijbewijs cq verzekerings/keurings papieren, daarmee mag je dus met de auto op de weg, wil je dan ook bij elk ritje dat je maakt een verkeerscontrole krijgen?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik begrijp het niet. Ik heb altijd begrepen dat een van de taken van conducteurs is dat ze door de trein lopen en vervoerbewijzen controleren. Dat dat niet altijd lukt snapt iedereen, maar het valt een aantal mensen op dat ze wel erg weinig gecontroleerd worden. Dat wordt hier dan gemeld, maar dat is dan meteen niet goed?
Waarom mag je het kennelijk wel melden als een CTA verkeerd staat (je kunt toch ook op de vertrekstaat kijken, en je koopt toch geen kaartje om een juiste CTA te zien) maar mag het niet gemeld worden als er geen kaartjes gecontroleerd worden?
Waarom mag je het kennelijk wel melden als een CTA verkeerd staat (je kunt toch ook op de vertrekstaat kijken, en je koopt toch geen kaartje om een juiste CTA te zien) maar mag het niet gemeld worden als er geen kaartjes gecontroleerd worden?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het is ook niet direct als kritiek bedoelt. Het is gewoon een constatering.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Misschien omdat de richtlijnen hier en daar iets aangepast zijn! en een verkeerd ingestelde CTA een fout is, terwijl je mag verwachten dat je de juiste informatie krijgt.Wubbo schreef:Ik begrijp het niet. Ik heb altijd begrepen dat een van de taken van conducteurs is dat ze door de trein lopen en vervoerbewijzen controleren. Dat dat niet altijd lukt snapt iedereen, maar het valt een aantal mensen op dat ze wel erg weinig gecontroleerd worden. Dat wordt hier dan gemeld, maar dat is dan meteen niet goed?
Waarom mag je het kennelijk wel melden als een CTA verkeerd staat (je kunt toch ook op de vertrekstaat kijken, en je koopt toch geen kaartje om een juiste CTA te zien) maar mag het niet gemeld worden als er geen kaartjes gecontroleerd worden?
Die informatie is namelijk een onderdeel van het product "treinreis van A naar B"die je hebt gekocht. En de kaart controle is slechts een steekproef van de vervoerder om te controleren of je wel betaald hebt voor het product "treinreis van A naar B"
Ik zie het ook niet als kritiek.Klaasje schreef:Het is ook niet direct als kritiek bedoelt. Het is gewoon een constatering.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten