OVer Missers in de Reisinformatie #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Volgens de koersdisplays gaat het middelste stel van de t12561 tot Zwolle mee, de rest gaat wel naar Leeuwarden. Lekker onhandig splitsen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Meltrain »

Rond 19:20 kwamen er langs Dtz 3 ICMm'en in de s1900 --> Gvc, die elk iets anders toonden: het voorste stel toonde correct 'Den Haag Centraal', het middelste stel toonde 'Schiphol' en het achterste stel toonde 'Groningen'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

Ghehe. :mrgreen:
Overigens liep er geen geel hesjesmens rond. Kennelijk was hij er in Den Haag Centraal aangekoppeld en waarschijnlijk pas in Amsterdam Centraal weer afgekoppeld.

@Ardan: jah, deze slechtziende maakt over het algemeen stations onveilig zonder begeleider. :mrgreen: (en anders zijn er over het algemeen altijd wel behulpzame mensen :)).

Overigens vanmiddag in de s5700: "Dames en heren, het volgende station is Hoofddorp. Aan de overkant van het perron staat de Sprinter naar Amsterdam Sloterdijk, Zaandam en Hoofddorp. Deze trein gaat verder als Stoptrein naar Schiphol, Amsterdam Zuid, Weest, Hilversum en Utrecht." Klein foutje, maar wel mooi dat deze aansluiting werd omgeroepen, aangezien dat niet of nauwelijks gebeurd. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Stefan »

De RET is ook lekker handig bezig geweest op de halte Erasmus MC/'s-Gravendijkwal. Ze hebben een mededeling die van 16 mei tot en met 5 augustus van kracht is alvast óver de dienstregeling van lijn 44 en 46 gehangen.. Dat het handig is vanaf dat die periode in gaat, snap ik.. Maar had dan tenminste nog even tot vrijdag gewacht ofzo. :')

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

NS.nl over de Libelle Zomerweek:

"Het gezelligste tuinfeest ooit op het strand van Almere."

Sinds wanneer heb je een tuinfeest op het strand? Volgensmij heb je voor een feestje op het strand een ander woord... :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:NS.nl over de Libelle Zomerweek:

"Het gezelligste tuinfeest ooit op het strand van Almere."

Sinds wanneer heb je een tuinfeest op het strand? Volgensmij heb je voor een feestje op het strand een ander woord... :mrgreen:
komt wss door het thema 'summer garden' maar het blijft een raar gezicht :P
Komt wel goed schatje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

"Meid, wat heb jij een grote zandbak in je tuin zeg!" :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

Dexter schreef:"Meid, wat heb jij een grote zandbak in je tuin zeg!" :mrgreen:
Mocht je toevallig de Flevolijn bedienen en een extra stop moeten maken op Almere Strand, vergeet dan niet alle klapstoeltjes te vervangen door tuinstoelen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

Ja en om oordoppen in te doen, wat maken die huisvrouwen een lawaai zeg! Dat ging echt zo van: "TOK TOK TOK TOK KAKELDEKAKEL TOK TOK Stopt u ook op Almere Strand? POK POK POK POK" Nou ja, Fles kon het nog beter uitbeelden. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Klaasje »

Is het al bijna weer zover? Ennn.. stopt de s4900 ook bij Alms? (Hopelijk heb ik er geen last van!)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Klaasje »

Mag ik me afvragen waarom je bij de "actuele spoorkaart" je geen verkortingen voor de Actuele vertrektijden kunt invullen? Inmiddels heb ik gezien dat mijn trein daar ook stopt -o-
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door microshit »

Ik denk dat die pagina geen link heeft tussen afkortingen en volledige stationsnamen, en juist die volledige nodig heeft om de juiste gegevens te verzamelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:Ja en om oordoppen in te doen, wat maken die huisvrouwen een lawaai zeg! Dat ging echt zo van: "TOK TOK TOK TOK KAKELDEKAKEL TOK TOK Stopt u ook op Almere Strand? POK POK POK POK" Nou ja, Fles kon het nog beter uitbeelden. :wink:
Kerstmarkt in Düsseldorf: Als dat gebeurt dan koop ik voortaan een overgangsbewijs 2 -> 1e klas voor de ICE... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

Jongens, letten we wel op?

Werkzaamheden op het traject Zaandam-Amsterdam Centraal:
Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen:
•tussen Zaandam / Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal rijden minder treinen
Actuele vertrektijden leert ons het volgende:
1. De s800 rijdt in ieder geval niet tussen Amsterdam Centraal en Alkmaar.
2. De s4500 is opgeheven op het stuk Amsterdam Centraal-Enkhuizen. Hiervoor in de plaats is de s3300 verlengd tot aan Enkhuizen.
3. De s3000 en de s4000 rijden niet tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk.

Conclusie: is het dan niet handig om ook even te vermelden dat als je vanuit de richting Zaandam/Alkmaar/Hoorn komt en je moet naar Amsterdam Centraal en verder, je over moet stappen op Amsterdam Sloterdijk op spoor 12? 'Er rijden minder treinen' is dan zo'n vage zin.
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ja en om oordoppen in te doen, wat maken die huisvrouwen een lawaai zeg! Dat ging echt zo van: "TOK TOK TOK TOK KAKELDEKAKEL TOK TOK Stopt u ook op Almere Strand? POK POK POK POK" Nou ja, Fles kon het nog beter uitbeelden. :wink:
En dan zonder blikken of blozen omroepen dat je een extra stop maakt op Almere Strand i.v.m. de "LIBRESSE ZOMERWEEK"
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

De tramvervangende bussen in Utrecht heeft men keurig in InfoXX gezet, waardoor dus de chipkaartapparatuur in de bus bruikbaar is en de halteaankondiging werkt. Alleen hoe ze 't nu voor elkaar gekregen hebben op connexxion.nl te zetten dat de bus van "Busstation Noord" vertrekt (wat in de praktijk ook zo is) en in de halteaankondiging "Busstation Zuid" op te nemen :lol:
Ander minpuntje is dat op de haltes nergens te vinden is wat de vertrektijden van de bussen zijn. Wil je de tijden weten dan moet je eerst onder het rood/witte afzetlint de tramhalte op kruipen, daar op de vertrekstaat kijken en er 5 minuten van aftrekken (ri. Nieuwegein) of bij optellen (ri. Utrecht). Toppunt is het 5 Meiplein ri. Utrecht waar de bussen stoppen bij een halte met halte-vervallen zakken over de borden en een poster "Deze halte is buiten gebruik" in het vertrektijdenbord.

Opmerkelijk genoeg gaan de bussen trouwens ook niet naar "Utrecht CS" zoals de rest van de bussen, maar hebben ze "Utrecht Centraal Station" (tweeregelig, onderste scrollend) ingeprogrammeerd.

En owja, zou 't bijna vergeten... de TBP's in Amersfoort geven de vleugeltreinen weer weer met indien van toepassing een melding over een inkorting door werkzaamheden. Waarom we het nu twee weken zonder moesten stellen, geen idee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Justin »

Het viel me vandaag pas op in de t5152 van Ddzd naar Zwd, dat bij Ddr een vreemde overstapmogelijkheid wordt weergegeven:

16:07 Gorinchem NSB

NSB is beetje ongelukkige afkorting. Maak er dan zoiets als "BUS" van (aangezien waarschijnlijk NS BUS bedoeld was, terwijl het Arriva had moeten zijn)... :neg:

Vreemd dat ze niet de 16:12 IC Amsterdam Centraal erbij hebben gezet. Tenslotte geeft de s5100 op Rtd geen aansluiting op diezelfde s2100...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Justin schreef:aangezien waarschijnlijk NS BUS bedoeld was, terwijl het Arriva had moeten zijn
Tja, is zowiezo een raar gedoe met de bussen op dat traject... de bussen die op woensdagavond rijden wegens het tweewekelijkse onderhoudsrooster staan zelfs als "NS Bus" op de vertrekstaten :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Milco »

Op de actuele vertrektijden van http://www.ns.nl, wordt te Alkmaar de sneltrein van 15:15 naar Haarlem aangekondigd met 123 minuten vertraging. Hef dat ding dan gewoon op, zou ik zeggen... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

@Milco: op de AV van Zaandam staan diverse treinen uit de serie s3000 aangegeven als 'extra trein'. Juist...

Overigens is er tussen Uitgeest en Alkmaar een defecte bovenleiding. Volgens de NS-website duurt de verstoring tot morgen 12:00. Zo lang duurt het toch niet om een bovenleiding te fixen?

Opvallend is dat de s3400 niet rijdt en dat er bussen worden ingezet tussen Alkmaar en Heerhugowaard. Op dat traject rijdt dus de s3000 gewoon nog. Dit betekent dat het station van Obdam en het traject Heerhugowaard-Alkmaar dus niet wordt bediend. Hadden ze die bussen beter niet op de lijn Heerhugowaard-Obdam-Hoorn in kunnen zetten dan? Of de s3400 Haarlem-Uitgeest en Alkmaar-Hoorn laten rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

Nee wat je zegt klopt niet helemaal. Er rijd (welliswaar onregelmatig) een pendeltrein Hoorn- Obdam- Heerhugowaard. En een pendeltrein Heerhugowaard- Den Helder.
Overigens is er tussen Uitgeest en Alkmaar een defecte bovenleiding. Volgens de NS-website duurt de verstoring tot morgen 12:00. Zo lang duurt het toch niet om een bovenleiding te fixen?
Als er genoeg kapot is, kan het zelfs maanden duren... Denk aan de Schipholtunnel vorige zomer...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:@Overigens is er tussen Uitgeest en Alkmaar een defecte bovenleiding.
Het defect (lees: een te hoge vrachtwagen heeft de bovenleiding omlaag gehaald) bevindt zich bij de brug over het Noordhollands kanaal. Tussen Alkmaar en Alkmaar Noord dus...
Zie ook hier voor een (vrij onduidelijke) foto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

Ik vraag net even een reisadvies Amsterdam- Den Helder op, is de eerst mogelijke aankomsttijd 22.54 volgens de planner :shock: In die tijd kan je ook zo ongeveer naar Parijs rijden met Thalys...
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

Hmmm, of ik heb dan heel erg snel gelezen/verkeerd gekeken, of diegene die de storingenpagina beheert heeft een gebrek aan geografische kennis. Gezien eerdere trajectaanduidingen die niet klopten en gebrekkige reisadviezen is dat laatste ook mogelijk. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Ik denk dat het die geografische kennis is want...

Vanmorgen stond op de Argos-borden te Amersfoort: "Utrecht - Amersfoort: er rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring".
Uit de omroep en welke treinen er wel en niet reden bleek echter dat er een seinstoring tussen Amersfoort en Zwolle was :roll: De NoordOost die kant uit keerde in Amersfoort en de voortreinen die in Amersfoort starten reden gewoon, dus richting Utrecht had je daar allesbehalve last van.

Opmerkelijk was ook dat reizigers richting Zwolle een omreisadvies ri. Deventer met uitsluitend de s2800 kregen terwijl je gewoon een direct (weliswaar nu even niet cross-platform) aansluitende IC hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten