BESCHRIJVING VAN DE AARD EN DE OMVANG OF WAARDE VAN LEVERING OF DIENSTEN:
De provincie Overijssel is voornemens om over 1 -2 maanden een Europese aanbesteding te starten voor de concessie van het vervoer per tram tussen Zwolle en Kampen en de tussengelegen haltes. Deze reguliere spoorlijn wordt in 2013 omgebouwd voor tramexploitatie. Met ingang van de nieuwe concessie zal deze spoorlijn gereed zijn voor exploitatie. De concessie loopt vervolgens 15 jaar.
De vervoerder is verantwoordelijk voor het laten rijden van de trams en dus voor het vervoer van de passagiers. Bij het laten rijden van de trams is de vervoerder naast het rijden van de trams en vervoerder van reizigers ook verantwoordelijk voor de personele- en materiele planning en het preventief- en correctief onderhoud.
Link: http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=7b95bf22-35ba-45ac-8947-6fe86658a312
Blijkbaar is de 'tram' nu losgekoppeld van de concessie IJsselmond. Na stadsdiens Lelystad wordt nu de tram ook apart aanbesteed. Zal wel met risico's te maken hebben?
Concessie IJsselmond wordt zo wel een hele minimale concessie
