Iljitsch neemt de tram

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Iljitsch neemt de tram

Bericht door iljitsch »

Afbeelding

Maar in welke stad?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Iljitsch neemt de tram

Bericht door Suus »

Ik vermoed Murcia, gezien de dubbele witte golf op de zijkant terwijl het niet in Madrid is (daar zijn ze rood en blauw). Het zijn wel tweedehands trams dan, maar toch in nieuwstaat, aangezien Madrid way too many trams had gekocht voor 3 tramlijnen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Iljitsch neemt de tram

Bericht door iljitsch »

Nope.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Iljitsch neemt de tram

Bericht door Suus »

Ik zie al waar ik de fout in ben gegaan.

Er is een proeftram geweest in Murcia die ook groen was, maar de echte groene trams zoals op deze foto komen uit Parla.

Poe, een tramnet met iets meer dan 4 miljoen reizigers per jaar, dat stelt ook echt geen ruk voor eigenlijk :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Iljitsch neemt de tram

Bericht door iljitsch »

Bee is een OV-robot.

Volgens mij zijn deze inderdaad identiek aan die in Madrid, op de kleur na. Zie ook de rode vlek boven de deur vooraan, die zegt iets in de trant van "transportautoriteit Madrid". Er zit net als in de Madridse tram ook bij iedere ingang één kaartlezertje dat magneetkaartjes pakt (te koop bij de automaten bij de haltes), wat tot flinke opstoppingen leidt als veel mensen instappen, zoals bij het station. En volgens mij reed-ie ook niet meer dan 37 km/u. Het zijn tweerichtingstrams maar het is een cirkellijn dus echt nodig is dat niet, hoewel de perrons zich wel afwisselend aan beide kanten bevinden.

Grappig wel dat zo'n klein stadje een tram heeft. Wikipedia zegt 93000 inwoners maar het zal wel wat meer zijn gezien de enorme nieuwbouwwijken. Tram door de nieuwbouw deed me nogal denken aan Ypenburg of IJburg. Een net zou ik het niet noemen met één lijn. (-:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Iljitsch neemt de tram

Bericht door Suus »

Spanje, en zeker Madrid kennende zal er vast een extreem uitgebreid plan liggen met tientallen uitbreidingen, het liefst allemaal binnen een paar jaar klaar. Op dat punt is het misschien wel goed dat de crisis in Spanje heeft toegeslagen, want ze bouwden daar ver boven hun stand op kosten van Europa :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten