Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
De uitgangen Waterlooplein / Stadhuis en Nieuwe Amstelstraat / Blauwbrug van metrostation Waterlooplein in Amsterdam zijn vanaf 2 mei tot 4 juni dicht voor alle reizigers behalve kinderwagens en mindervaliden. Ook een deel van het perron is afgesloten, om zo de brandveiligheid van het metrostation en de metrotunnel te kunnen verbeteren. De uitgang aan de Nieuwe Herengracht blijft wel geopend en het metrostation dus ook in gebruik.
===
Dit is de eerste keer dat men een half ondergronds metrostation afsluit volgens mij. Ik dacht dat de renovatie van de metrostations pas in 2013 zou beginnen. Heeft dit misschien nog wat te maken met het ronde gat dat er in het plafond zat?
===
Dit is de eerste keer dat men een half ondergronds metrostation afsluit volgens mij. Ik dacht dat de renovatie van de metrostations pas in 2013 zou beginnen. Heeft dit misschien nog wat te maken met het ronde gat dat er in het plafond zat?
Laatst gewijzigd door Suus op za 14 mei 2011, 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Uitgang Noord Waterlooplein vanaf 2 mei dicht.
Kinderwagens met supersonische aandrijving of wat? En de hamvraag, mag je als 18+ er in een kinderwagen zitten om er toch langs te mogen?voor alle reizigers behalve kinderwagens
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Uitgang Noord Waterlooplein vanaf 2 mei dicht.
Ze verwachten twee jaar vertraging op te lopen en beginnen daarom alvast maar.Bee schreef:Dit is de eerste keer dat men een half ondergronds metrostation afsluit volgens mij. Ik dacht dat de renovatie van de metrostations pas in 2013 zou beginnen. Heeft dit misschien nog wat te maken met het ronde gat dat er in het plafond zat?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Uitgang Noord Waterlooplein vanaf 2 mei dicht.
Dat is mijn uitgang vriend :')
dit breng ik in rekening bij de baas. (A)
dit breng ik in rekening bij de baas. (A)
immer kwaliteits posts
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
En ook metrostation Wibautstraat gaat vanaf maandag voor 50% dicht, in dit geval aan de zuidkant. De uitgangen Platanenweg en Gijsbrecht van Aemstelstraat en de helft van het perron zijn afgesloten voor reizigers. Dit duurt tot 19 juni.
Op Waterlooplein pakken ze het stevig aan, ik zag dat de vloer en de lichtbakken eruit gesloopt waren en de stationsbordjes zijn volledig in hout verpakt.
Op Waterlooplein pakken ze het stevig aan, ik zag dat de vloer en de lichtbakken eruit gesloopt waren en de stationsbordjes zijn volledig in hout verpakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Hadden ze dit niet beter zo veel mogelijk in combinatie met de sluiting van de hele tunnel deze zomer kunnen doen? Of gebeurt dat ook?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Je weet toch dat alles wat met bouwen te maken heeft beter kan dan in Amsterdam? :X
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Misschien dat ze dit als soort van 'proef' doen. Dat heb ik liever dan dat de werkzaamheden wéér uitlopen. Meen dat het in bijvoorbeeld Londen heel normaal is dat een station helemaal dicht gaat en de metro dus het perron voorbij rijdt. Mazzel overigens dat de perrons in Amsterdam 8 bakken kunnen hebben en er altijd maar met 4 gereden wordt.
immer kwaliteits posts
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Dus je weet liever zeker dat eea extra lang gesloten is dan dat je geluk kan hebben dat het tijdens de periode dat eea toch al dicht is lukt? Dat klinkt inderdaad wel als de Amsterdamse aanpak...
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Ik denk dat de problematiek hem vooral zit in het feit dat de zomersluiting te kort is om alle werkzaamheden in een keer uit te voeren. Door de stations die eenvoudig gedeeltelijk afgesloten kunnen worden alvast onder handen te nemen wordt de tunnelsluiting waarschijnlijk wat minder haastwerk. Tenminste, dat is mijn vermoeden hierover.
En ja, werkzaamheden in Amsterdam blijven vaak een groot feest. Alles wordt uit de kast getrokken om de overlast en irritatie zo groot mogelijk te maken. Dagelijks verschuivende bouwhekken, toezichthouders, verkeersregelaars, een veel te lange overlastperiode en de onvermijdelijke blunder maken het dagelijkse forensen voor iedereen inclusief de fietsers een groot feest *O*
En ja, werkzaamheden in Amsterdam blijven vaak een groot feest. Alles wordt uit de kast getrokken om de overlast en irritatie zo groot mogelijk te maken. Dagelijks verschuivende bouwhekken, toezichthouders, verkeersregelaars, een veel te lange overlastperiode en de onvermijdelijke blunder maken het dagelijkse forensen voor iedereen inclusief de fietsers een groot feest *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Uhh zo kan je het natuurlijk ook benaderen :@iljitsch schreef:Dus je weet liever zeker dat eea extra lang gesloten is dan dat je geluk kan hebben dat het tijdens de periode dat eea toch al dicht is lukt? Dat klinkt inderdaad wel als de Amsterdamse aanpak...
Ik had eigenlijk gedacht dat de bouwvakkers alvast konden 'oefenen' op 1 of 2 stations zodat de rest sneller gaat.
immer kwaliteits posts
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Kun je je de afsluiting van het stationsplein voor het Centraal nog herinneren? Nou toen stonden er zelfs voetgangersfiles. Ik heb het nooit zo bizar meegemaakt...werkzaamheden in Amsterdam blijven vaak een groot feest
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Ik herinner mij ook nog werkzaamheden aan de Oranje Vrijstaatkade. Toen stonden er op de hoek van de Lineausstraat verkeersregelaars die een hek over het fietspad trokken als er bouwverkeer aan kwam rijden of weg ging rijden :')
Noodfietspaden zijn ook altijd hi-ha-larisch. Die lopen over een plein en worden dan met een soort van hek afgezet zodat iedereen kan zien dat het een fietspad is. Maar op de een of andere manier komt er op een gegeven moment een bocht in zo'n fietspad en die bochten worden dan steeds irritanter. Op een gegeven moment ligt het fietspad niet eens meer op een lijn met de geimproviseerde houten oprit die tegen de stoeprand is gebouwd. Tijdens de jaarwisseling 2009/2010 was dat op het Markenplein het geval, vorige maand op de Amstelboulevard tussen de Weesperzijde en de Omval :X
Op de Wibautstraat had men een tijdelijke voetgangersoversteek aangelegd over vers gestort asfalt. Zelfs zo vers dat toen de voetgangers aan de overkant waren hun schoenen een nieuwe zool van asfalt had :X
Noodfietspaden zijn ook altijd hi-ha-larisch. Die lopen over een plein en worden dan met een soort van hek afgezet zodat iedereen kan zien dat het een fietspad is. Maar op de een of andere manier komt er op een gegeven moment een bocht in zo'n fietspad en die bochten worden dan steeds irritanter. Op een gegeven moment ligt het fietspad niet eens meer op een lijn met de geimproviseerde houten oprit die tegen de stoeprand is gebouwd. Tijdens de jaarwisseling 2009/2010 was dat op het Markenplein het geval, vorige maand op de Amstelboulevard tussen de Weesperzijde en de Omval :X
Op de Wibautstraat had men een tijdelijke voetgangersoversteek aangelegd over vers gestort asfalt. Zelfs zo vers dat toen de voetgangers aan de overkant waren hun schoenen een nieuwe zool van asfalt had :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Glom en plakte het goedje? Dan kan het ook de kleeflaag zijn die tussen twee asfaltlagen inzit wanneer alles netjes af is.
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Dat is wel te hopen ja. Voetafdrukken zijn niet bevordelijk voor de kwaliteit van het verse asfalt... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Ja, daar fietste ik toen altijd langs. Van die figuren die hun uitkering willen behouden ofzo. :')Bee schreef:Ik herinner mij ook nog werkzaamheden aan de Oranje Vrijstaatkade. Toen stonden er op de hoek van de Lineausstraat verkeersregelaars die een hek over het fietspad trokken als er bouwverkeer aan kwam rijden of weg ging rijden :')
Maar serieus: er zijn in Amsterdam diverse fietsers doodgereden door betonmolens. En dat is geen pretje. Het is ook gewoon mega druk op de fietspaden en zij houden zich nou niet bepaald aan de regels. Wat dat betreft is een verkeersregelaar geen overbodige luxe.
immer kwaliteits posts
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Wat je wel meestal ziet is dat als er een stremming is voor fietsers dat je dan ineens op een afgesloten fietspat stuit, ze komen zelden op het idee om aan het begin van de straat een bordje te zetten dat je beter een andere route kan nemen.
Een fietser zal natuurlijk nooit terugrijden en een andere straat nemen, maar dan gewoon de rijbaan op gaan. (In Pijnacker kwam ik zelfs een situatie tegen waarbij dit moest (niet dat het anders kon, éénrichtingsverkeer en de stoep was ook weg) en de fietsers verteld werd midden op de rijbaan te rijden om te zorgen dat auto's ze niet gevaarlijk in gingen halen. (Het feit dat ik dat bordje ging fotograferen was natuurlijk wel levensgevaarlijk.)
Een fietser zal natuurlijk nooit terugrijden en een andere straat nemen, maar dan gewoon de rijbaan op gaan. (In Pijnacker kwam ik zelfs een situatie tegen waarbij dit moest (niet dat het anders kon, éénrichtingsverkeer en de stoep was ook weg) en de fietsers verteld werd midden op de rijbaan te rijden om te zorgen dat auto's ze niet gevaarlijk in gingen halen. (Het feit dat ik dat bordje ging fotograferen was natuurlijk wel levensgevaarlijk.)
Re: Amsterdamse metrostations voor 50% dicht
Dat snap ik, maar de manier zoals ze het deden was heel erg fout. Men trok het hek dicht en ging er bij staan zodat fietsers er niet langs gingen. Wat men vergat was ook op enige afstand te gaan staan en aankomende fietsers te waarschuwen: die zien fietsers stilstaan, die gaan er omheen en dan is er opeens een *#$&@! hek midden op het fietspadwilly84 schreef:Ja, daar fietste ik toen altijd langs. Van die figuren die hun uitkering willen behouden ofzo. :')Bee schreef:Ik herinner mij ook nog werkzaamheden aan de Oranje Vrijstaatkade. Toen stonden er op de hoek van de Lineausstraat verkeersregelaars die een hek over het fietspad trokken als er bouwverkeer aan kwam rijden of weg ging rijden :')
Maar serieus: er zijn in Amsterdam diverse fietsers doodgereden door betonmolens. En dat is geen pretje. Het is ook gewoon mega druk op de fietspaden en zij houden zich nou niet bepaald aan de regels. Wat dat betreft is een verkeersregelaar geen overbodige luxe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 157 gasten