OVer Missers in de Reisinformatie #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Klaasje »

".... reist u met de OV-chipknip, vergeet dan niet...." :X
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Etienne »

Vanochtend wilde MDDM m7837 vanaf Leidschendam naar Ddrs toe :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Justin »

Ik kon niet inchecken in Lijn 12 op Zwd richting mijn huis. Het was de laatste rit, dus dan eindigt hij na het rondje ook op Zwd zelf. Alleen de CICO dacht dus dat hij al op het eindpunt was, en dus kon men niet inchecken.... :mrgreen: *bus*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Op de AV van Utrecht Centraal stond rond 16.45 uur een niet rijdende trein naar Antwerpen Noorderdokken. Tja logisch dat 'ie niet reed, er rijdt vanaf Utrecht überhaupt geen trein daarheen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

Gisteren wel een Thalys zonder reizigers via Utrecht. Weet niet of dat leeg mat misschien iedere dag rijdt en dat het systeem het als reizigerstrein aanziet?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door M57 »

Lege Thalyssen rijden vaak als serie 19600, wat lijkt op een spitstoevoeging van een stoptreinserie 9600.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Neem trouwens aan dat het hier dan incidentele ritten betreft (mits wat Caspar noemt de oorzaak is). Kijk namelijk geregeld rond dat tijdstip op de AV maar heb 'm er niet eerder op zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

Afbeelding
:D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

Dat Hoorn, dat wordt toch steeds belangrijker tegenwoordig. :lol: Er worden tijdens werkzaamheden speciaal treinen omgeleid om Hoorn te kunnen bedienen en nu hebben ze zo te zien ook al vleugeltreinen naar Hoorn.

What's next? Fyra naar Hoorn? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door VIRM »

@Caspar: aan het bord en aan het dak te zien is dat Amsterdam Sloterdijk spoor 11, achterste CTA (tussen de trap naar de hal en de trap naar P+R Piarcoplein). Die CTA leidt al een hele poos zijn eigen leven: ik heb zelf interessante combinaties gezien. Zo gaan achterste treinstellen niet alleen naar Hoorn, maar bijvoorbeeld ook richting Amersfoort. Flapjes met stops in Almere of flapjes met stops bij Duivendrecht en Bijlmer heb ik daar ook wel eens voorbij zien komen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Suus »

Kan iemand de CTA's op Amsterdam Amstel uit hun lijden verlossen? Ik overdrijf volgens mij niet als een derde van de gebruikte flapjes daar handgeschreven is, en dat op alle CTA's :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

Als het nu allemaal steeds lelijker en van ellende bijna uit elkaar gaat vallen zijn de nieuwe TBP's extra mooi en vindt meteen iedereen het een verbetering. :lol:
Laatst gewijzigd door Caspar op di 17 mei 2011, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Mits ze werken dan... in Amersfoort waren ze bijvoorbeeld de oude inrichting van de stationshal zat en hebben ze onlangs o.a. de kaartautomaten een kwartslag gedraaid een stukje verderop neergezet. Daartoe moest ook de dubbele TB7 in de hal verplaatst worden, maar kennelijk is men een kabeltje vergeten aan te sluiten want sindsdien staat het ding op zwart...

Dan merk je pas hoe erg je aan zo'n ding gewend raakt... van de week nog bij spoor 6 aangekomen toen ik op de halaanwijzer keek zo van, huh, waar is de t2818 gebleven om 'm later op spoor 5 terug te vinden :P

En owja, had vanmorgen weereens een bus met een halteafroep met kuren... "Vvolgende halte: Ba... lije.. laan"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Geert »

In Rotterdam hangt nu aan bij de achterzijde van het CS zo'n T7-scherm maar dan met een bijzondere inhoud: in plaats van de eerstvolgende 7 treinen kun je nu jezelf bewonderen, want het scherm laat beelden zien van vier camera's die daar hangen. Reuze nuttig natuurlijk, want je had nog niet door dat er daar camera's hangen (minstens 15 stuks volgens mij :lol:)
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door visgraat »

Ik neem de trein uit Amersfoort van 12.07 naar Enschede, maar deze komt vijf minuten te laat binnen. We kunnen vertrekken om 12.11 uur, maar dat is ook de vertrektijd van de Valleitrein. Daardoor vertrekken we 2 minuten later (12.13 uur). Omdat we strak achter de stoptrein rijden kunnen we niet op volledige snelheid rijden. Vervolgens komen we bij de splitsing naar Barneveld Noord. Daar moeten we afremmen, want de trein vanuit Barneveld Noord moet voor langs (Barneveld Noord heeft maar een spoor). De vertraging loopt op.

In Apeldoorn wordt de aansluiting naar Zutphen gemist.
Ook loopt door onze vertraging ook de sprinter naar Enschede vertraging op (mensen moeten bovendien rennen, omdat de stoptrein niet bij het middenperron vertrekt).

Omdat de trein in Apeldoorn normaal even stilstaat loopt de trein nu weer iets in, maar in Deventer moet er afgekoppeld worden, waardoor de trein daar niet inloopt.

In Deventer wordt de aansluiting naar Zwolle erg krap. De trein wacht wel even, maar mensen moeten doorlopen en de trein krijgt een kleine vertraging mee.
In Wierden loopt vervolgens de stoptrein uit Nijverdal naar Enschede vertraging op door onze vertraging.

Uiteindelijk is de trein alleen op tijd in Hengelo en Enschede.

Deze situatie komt vaker voor en soms wordt zelfs de intercity een tweede keer achter een stoptrein of sprinter gestuurd. Volgens mij kan in Amersfoort beter de keus gemaakt worden de intercity voor te laten op de Valleitrein. Dat scheelt een hoop ellende en bovendien kan de Valleitrein 2 minuten vetraging door marge nog wel inlopen.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Reiziger Delft »

Als de trein richting Barneveld te laat vertrekt, gaat de kruisende trein vanuit Barneveld Centrum ook te laat weg. Deze kan dan ook weer voor ellende zorgen rondom Amersfoort.

Oplossing voor de intercity; gewoon op tijd uit Utrecht vertrekken. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

En bij kleine vertragingen vanuit Utrecht niet direct de stoptrein ervoor scheelt ook, genoeg marge daar om wat in te lopen... las gisteren nog dat een kamerlid pleit voor inhaalsporen tussen Utrecht en Amersfoort. Ehm, dat is er al op het stuk waar het relevant is... maar het handig gebruiken, tja, da's zeldzaam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Klaasje »

Inhaalsporen Bilthoven. Die zijn nodig als je de Valleilijn zou doortrekken naar Utrecht....... Het is een vooropgezet plan van Slob :wink:
Overigens is de stoptrein naar Zwolle één van de stoptreinen met relatief weinig marge.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Alleen de ruimte he... 'tis nogal krap rondom de stations en waar je ze niet nodig hebt daar past 't wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Klaasje »

Geen idee. Het is overigens heel simpel om een inhaling bij Putten te bouwen voor sprinters. Passen 4 sprinters per uur tussen Utrecht en Harderwijk ook meteen. Je hoeft alleen maar 4 wissels te vervangen door snellere exemplaren, 4 nieuwe te plaatsen (de oh, zo heilige veiligheidskopjes van prorail :X ) en de perronetjes te verplaatsen naar de zijsporen. Dat heeft alleen niets meer te maken met missers in de reisinfo :X
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

visgraat schreef:Deze situatie komt vaker voor en soms wordt zelfs de intercity een tweede keer achter een stoptrein of sprinter gestuurd. Volgens mij kan in Amersfoort beter de keus gemaakt worden de intercity voor te laten op de Valleitrein. Dat scheelt een hoop ellende en bovendien kan de Valleitrein 2 minuten vetraging door marge nog wel inlopen.
De situatie die jij beschrijft heet het sneeuwbaleffect. Het komt vrijwel overal in het land voor, door verschillende oorzaken en het is behoorlijk frustrerend voor zowel de reizigers als het personeel.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
visgraat schreef:Deze situatie komt vaker voor en soms wordt zelfs de intercity een tweede keer achter een stoptrein of sprinter gestuurd. Volgens mij kan in Amersfoort beter de keus gemaakt worden de intercity voor te laten op de Valleitrein. Dat scheelt een hoop ellende en bovendien kan de Valleitrein 2 minuten vetraging door marge nog wel inlopen.
De situatie die jij beschrijft heet het sneeuwbaleffect. Het komt vrijwel overal in het land voor, door verschillende oorzaken en het is behoorlijk frustrerend voor zowel de reizigers als het personeel.
alleen die sneeuwballen zijn vaak van verkeerde sneeuw
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

Oh ja, het verkeerde type sneeuw. _O-
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Raymond »

Geert schreef:In Rotterdam hangt nu aan bij de achterzijde van het CS zo'n T7-scherm maar dan met een bijzondere inhoud: in plaats van de eerstvolgende 7 treinen kun je nu jezelf bewonderen, want het scherm laat beelden zien van vier camera's die daar hangen. Reuze nuttig natuurlijk, want je had nog niet door dat er daar camera's hangen (minstens 15 stuks volgens mij :lol:)
In Eindhoven hangen ze ook en zijn ze gekoppeld aan de camera's op de perron. Kan je mooi zien of je trein er nog is.

Merkwaardige storing op Amsterdam Centraal vanmorgen. De stroom leek weggevallen op de CTA's op in ieder geval spoor 4 t/m 8. Alle secondenwijzers waren collectief op hetzelfde moment gestopt en CTA's waren donker en leken iets achter te lopen. Opvallend genoeg versprong de minutenwijzer wel netjes iedere minuut.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Dexter schreef:
visgraat schreef:Deze situatie komt vaker voor en soms wordt zelfs de intercity een tweede keer achter een stoptrein of sprinter gestuurd. Volgens mij kan in Amersfoort beter de keus gemaakt worden de intercity voor te laten op de Valleitrein. Dat scheelt een hoop ellende en bovendien kan de Valleitrein 2 minuten vetraging door marge nog wel inlopen.
De situatie die jij beschrijft heet het sneeuwbaleffect. Het komt vrijwel overal in het land voor, door verschillende oorzaken en het is behoorlijk frustrerend voor zowel de reizigers als het personeel.
Ik sta er ook telkens weer van te kijken dat de IC naar Enschede in Apeldoorn 5 minuten moet wachten voordat het boemeltje naar Zutphen voorlangs gekruist is. Maakt mij niemand wijs dat dat echt "de beste manier voor de meeste reizigers" is :N :neg:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten