Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Daniel »

Schiphol is wel het enige station dat boven de 50.000 reizigers zit en geen Centraal achter de naam heeft...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Nee, dat is weer ander beleid. Men wil HSL-treinen alleen op Centraal Stations laten stoppen :')
Amsterdam - Zuid-Centraal of Centraal-zuid? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Dat project is met nog 299 andere projecten in de vriezer beland volgens mij. Ik zie er ook nog steeds het nut niet van, een aantrekkelijk HSL-station is het grootste station van de stad, niet het hipste station van de stad :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Klaasje »

De grap is dat je met de NZ-lijn wel sneller in op je bestemming in Amsterdam bent als die dingen naar -Zuid rijden dan wanneer ze naar -CS rijden. Het ook logisch dat er nu niets bij Zuid gebeurd omdat de economie even niet zo hard gaat. Die komt vanzelf wel weer. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Daniel »

Ehm, dat ligt er toch maar net aan wat je bestemming is toch :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Maar als ik naar Noord-Holland boven het Noordzeekanaal moet ben ik in 9 van de 10 gevallen beter uit op Amsterdam Centraal :idea: Voor bijna de gehele rest van het land die naar België of Frankrijk wil is Schiphol of Rotterdam Centraal ook praktisch of zelfs praktischer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:Ehm, dat ligt er toch maar net aan wat je bestemming is toch :wink:
"Amsterdam Centraal" zelf zal maar voor heel weinig mensen de eindbestemming zijn. Je ziet veel reizigers gelijk naar de tram, metro, pont of fiets lopen om hun reis te vervolgen. Als je wilt winkelen of als toerist de stad in komt, maakt het niet uit waar je begint, dat hoeft niet per sé bij het centraal station te zijn. Bedenk dat je vanuit het zuiden altijd met een boog om het centrum heen rijdt. Daardoor heb je vrijwel altijd een langere reistijd dan wanneer je het centrum dwars kan doorkruisen.
Bee schreef:Maar als ik naar Noord-Holland boven het Noordzeekanaal moet ben ik in 9 van de 10 gevallen beter uit op Amsterdam Centraal :idea: Voor bijna de gehele rest van het land die naar België of Frankrijk wil is Schiphol of Rotterdam Centraal ook praktisch of zelfs praktischer.
Hoeveel (internationale) HSL-reizigers zullen hun bestemming boven het Noordzeekanaal hebben?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

Chauf21 schreef:Als je wilt winkelen of als toerist de stad in komt, maakt het niet uit waar je begint, dat hoeft niet per sé bij het centraal station te zijn. Bedenk dat je vanuit het zuiden altijd met een boog om het centrum heen rijdt.
Een stukje gevoelskwestie telt vooral bij toeristen denk ik ook wel mee. Als je naar een vreemde stad reist, zal je het liefst naar het Centraal Station of hoofdstation reizen. Een ander station heeft iets onzekers, waar kom ik uit in de stad en hoe kom ik in het centrum. Bij het Centraal Station verwacht je dat je het dichtst bij het centrum uitkomt, of dit in ieder geval gemakkelijk kunt bereiken.

(maar eigenlijk gaat dit niet heel erg meer over bordjes zie ik zo :oops: )
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Freek »

Aan de andere kant, wat is hèt centrale station van Londen? En ik heb er totaal geen moeite mee om in Parijs naar Gare du Nord te reizen, hetzelfde geld voor Brussel. Centraal is danwel voor het centrum, maar mocht het Brussel-Zuid zijn dan heb ik daar ook geen moeite mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Maar het verschil van Parijs en Londen is dat er niet echt een duidelijk aanwijsbaar centrum is, er zijn meerdere hotspots elk met hun eigenschappen, terwijl in Amsterdam het centrum waar alles is duidelijk gedefinieerd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Caspar »

Ja je zou eens een kaartje moeten maken met de hotel dichtheid in Amsterdam. Ik denk dat het gebied rondom Centraal station het hoogste scoort. Verder zijn er best een hoop Duitsers die na Amsterdam nog doorrijden richting de Noord Hollandse kust, Zandvoort, Alkmaar, Den Helder in de zomer. Maargoed, die zouden dan (deels) in Utrecht centraal op de s3000 kunnen stappen als ICE naar Zuid zou moeten gaan rijden.
Je kan nu al goed zien in Hilversum hoeveel toeristen daar wel niet overstappen vanuit de Berlijn-IC op de s1500. Er reizen er niet zo veel door naar Zuid.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Ronald schreef:(maar eigenlijk gaat dit niet heel erg meer over bordjes zie ik zo :oops: )
Precies. Aan de bak maar weer :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Vinny »

Je kan nu al goed zien in Hilversum hoeveel toeristen daar wel niet overstappen vanuit de Berlijn-IC op de 1500. Er reizen er niet zo veel door naar Zuid.
Die mensen moet gewoon een keer verteld worden dat je vanuit het Leidseplein / Museumplein met tram 5 net zo makkelijk op Amsterdam Zuid staat waar je gewoon meteen in de internationale trein kan stappen 8-)

Overigens over de naamgeving "-Centraal" gesproken: In de Italiaanstalige omroepberichten van de Zwitserse spoorwegen wordt "Zürich Hauptbahnhof" vertaald met "Zurigo Centrale", terwijl in het Engels wel keurig netjes "Zurich Main Station" wordt gezegd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Klaasje »

De communicatie vanuit de hotels en reisorganisaties kan ook een hoop doen schat ik zo in.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

:evil:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

@Fles: Leuke scøre weer!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door deadlock »

Vanuit Ishøj ben ik ooit eens naar huis gelift 8-) En Ølby betekent vertaald bierstad (jaja of oliestad) en ik vind het nog gaver dan Sexbierum 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Klaarrrr :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Daniel »

Wees gerust, eind dit jaar heb je er nog wel een paar nieuwe stations bij in Nederland :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Hoevelaken ja? Westervoort misschien? :P
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door visgraat »

Hoevelaken: Daar hebben ze nog geen schop in de grond gezet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Daniel »

Kwartiersdienst Dordrecht - Gorinchem gaat in september in, dan zal in ieder geval Boven-Hardinxveld open moeten zijn want anders past 't niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Klaasje »

Sassenheim?
En eind 2012:
Dronten, Kampen Zuid, Almere Poort. (tevens sluiting Almere Libelle.)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Daniel »

Sassenheim had Fles toch al? Ik zie net op de ProRail site dat Sliedrecht Baanhoek ook dit jaar nog geopend zou worden. Blauwe Zoom (na de TBP's gaat ProRail nu ook al de plaatsnamen op de stationsbordjes weglaten) is nog geen schop voor in de grond gegaan en Gorinchem Noord is vertraagd, die zullen dus later pas volgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Sassenheim had ik al ja :Y
Daniel schreef:Blauwe Zoom (na de TBP's gaat ProRail nu ook al de plaatsnamen op de stationsbordjes weglaten)
Laat me raden: "Om het aanbod voor de reiziger overzichtelijker te maken"? Hersenloze actie weer :N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten