Mag ik even kwijt #80

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Het is sowieso een luxe probleem. In landen waar de treinen 1x per uur rijden of nog minder vaak, staan de reizigers al ruimer van te voren op het perron klaar dan hier. Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat ik reizigers heb zien rennen in landen als Hongarije, Polen, Roemenië maar ook Frankrijk etc om hun trein te halen. Die zorgen wel dat ze er al minstens 5 minuten van te voren staan...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daantje »

Gecondoleerd en sterkte, webguy!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door webguy »

Bedankt voor alle steun en meeleven hier! Mn ouders (die in Oeganda wonen), vliegen vannacht naar Nederland, de begrafenis is vrijdag.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Gekko123 »

Sterkte met het verlies webguy. Maar gelukkig voor jou heb je nog op een redelijke manier afscheid kunnen nemen, dat vergemakkelijkt het rouwproces.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Vorige week werd er op m'n werk een pallet verzenddozen afgeleverd wat, na wat rondvragen, door niemand bleek te zijn besteld. Trof het toevallig dat ik vanmorgen open deed voor de chauffeur die het weer kwam ophalen, waarvoor ik op niet minder dan vijf verschillende formulieren moest tekenen :shock:
Maargoed, we zijn er weer vanaf... en nu op zoek naar die kaboutertjes die stiekem 's nachts achter de computer kruipen en bestellingen doen want later in de afgelopen week heb ik ook nog 'n tweede pallet dozen geweigerd :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Vorige week werd er op m'n werk een pallet verzenddozen afgeleverd wat, na wat rondvragen, door niemand bleek te zijn besteld. Trof het toevallig dat ik vanmorgen open deed voor de chauffeur die het weer kwam ophalen, waarvoor ik op niet minder dan vijf verschillende formulieren moest tekenen :shock:
Maargoed, we zijn er weer vanaf... en nu op zoek naar die kaboutertjes die stiekem 's nachts achter de computer kruipen en bestellingen doen want later in de afgelopen week heb ik ook nog 'n tweede pallet dozen geweigerd :mrgreen:
Misschien een stille hint voor iemand op je werk dat hij/zij zijn biezen zou moeten pakken :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Iemand die veel bezittingen mee te nemen heeft dan... we praten hier immers over niet misselijke aantallen dozen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Fles »

:idea: Oh ik heb Daniel zijn geliefde vervoerder ook nog gespot dit weekend, momentje :P

Afbeelding

:mrgreen:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Iemand die veel bezittingen mee te nemen heeft dan... we praten hier immers over niet misselijke aantallen dozen :P
het management misschien?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

Geert schreef:Soms zijn mensen laat op het station doordat een bus slecht aansluit. Dan kun je best eerder aan willen komen, maar ben je afhankelijk van iets anders. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af hoe een lampje wat aangeeft uit welke richting een trein komt (zoals in Japan) dit probleem op moet lossen. In Nederland gaan de bomen toch ook omhoog zodra alle trein voorbij zijn geweest? Totdat de bomen op zijn moet je gewoon wachten.
Totdat de bomen omhoog zijn moet je wachten. Dat klopt. Het probleem is alleen het volgende:
De beveiliging op een overweg heeft een veiligheidsfunctie. Dat begrijpt iedereen. Dat je moet blijven wachten als de bomen omlaag zijn, dat weet ook iedereen. Wanneer de bomen eerder dichtgaan dan strikt noodzakelijk dan zijn ze een gedeelte van de tijd dicht voor lucht, en een gedeelte van de tijd dicht voor de veiligheid. Als de overweg veel tijd dicht ligt voor iets anders dan de veiligheid, dan raakt het systeem dat voor veiligheid zou moeten zorgen zijn gezag kwijt; Mensen nemen het na verloop van tijd dus niet meer serieus. Dat mag nooit het geval zijn omdat meer mensen onterecht over gaan steken. Helaas zal je nooit iedereen tegenhouden. Mijn hele punt in deze discussie is het volgende:
Door de overweg korter dicht te houden zou de veiligheid toe moeten nemen. Daar is alleen wat voor nodig in het geval van een stop-door. De vertrekprocedure moet tegelijk lopen met het sluiten van de overweg. Het sein gaat niet op groen voordat de overweg dicht is en dus, zal de vertrekprocedure met een rood licht moeten starten. (Anders dan nu dus.) Om dat niet te vroeg te doen is een signaal naar het treinpersoneel nodig om aan te geven dat de rijweg is ingesteld en dat de vertrekprocedure gestart mag worden. Dat kan met bijvoorbeeld een knipperend vertreksein. Andere ideeën zijn ook welkom. :Y
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door htm_tram »

Vanavond erg geschokken op het busplatform van Den haag centraal... :?

Staat een man op 1 van de perrons en valt in 1x naar achter. En begint te trillen of hoe je dat noemt. En opeens ligt hij doodstil. Gelijk de spoorweg politie gebeld en verteld wat er allemaal gebeurde. Een HTM buschauffeur en een paar andere reizigers kwamen ook proberende helpen. Voor je gevoel duurt het echt uren voordat de hulpdiensten aanwezig zijn... Gok dat het een paar minuten was toen de Spoorweg politie kwam aanrennen. Verder is er personeel van de HTM gekomen, gewone politie, S&V van ns en uiteindelijk de ambulance... :(

Politie wou mijn gegevens hebben en vroeg of ik erg geschokken was. Uiteindelijk maar gelijk naar huis gegaan. Ben best wel geschokken. Dit moest ik ff kwijt... Sorry :(
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

Dat lijkt me niet echt prettig idd, om mee te maken. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment ligt iemand compleet stil. Sterkte.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Ennes »

htm_tram schreef:Vanavond erg geschokken op het busplatform van Den haag centraal... :?

Staat een man op 1 van de perrons en valt in 1x naar achter. En begint te trillen of hoe je dat noemt. En opeens ligt hij doodstil. Gelijk de spoorweg politie gebeld en verteld wat er allemaal gebeurde. Een HTM buschauffeur en een paar andere reizigers kwamen ook proberende helpen. Voor je gevoel duurt het echt uren voordat de hulpdiensten aanwezig zijn... Gok dat het een paar minuten was toen de Spoorweg politie kwam aanrennen. Verder is er personeel van de HTM gekomen, gewone politie, S&V van ns en uiteindelijk de ambulance... :(

Politie wou mijn gegevens hebben en vroeg of ik erg geschokken was. Uiteindelijk maar gelijk naar huis gegaan. Ben best wel geschokken. Dit moest ik ff kwijt... Sorry :(
klinkt als een epileptische aanval. En kan me voorstellen dat je schrikt, zeker als dat de eerste keer is dat je zoiets meemaakt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Fles »

Ennes schreef:klinkt als een epileptische aanval. En kan me voorstellen dat je schrikt, zeker als dat de eerste keer is dat je zoiets meemaakt.
Ja inderdaad. Maar als je weet wat er aan de hand is en wat je moet doen valt het best mee :)

Neemt niet weg dat het best beangstigend kan zijn als het onverwacht komt -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Fles schreef::idea: Oh ik heb Daniel zijn geliefde vervoerder ook nog gespot dit weekend, momentje :P
Lol, die kende ik nog niet... d'r is ook nog een stadsvervoerder in Duitsland die hetzelfde heet (afgekort dan) trouwens :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Dexter »

Gertjan schreef:
Dexter schreef:Ik check-check-check: Vertrektijd -> is het sein veilig? HC sleutelt -> Is het sein veilig? Groene lamp Deuren dicht -> Is het sein veilig? En dan rij ik weg. :mrgreen:
Mooi om te zien hoe jij het doet. Bij 'ons' is het iets anders, omdat de mcn ook de deuren moet sluiten. Ook daarin zie je veel verschillende werkwijze.
De tip die ik gehad heb; Blijf zitten tot het sein uit de stand stop is, dan pas vertrekprocedure. Kan je ook niet door rood vertrekken.
Zo leren we van elkaar he? :D Wat ik mezelf ook heb aangeleerd: Ik zet mijn rijrichtingschakelaar in de 0-stand totdat het sein uit de stand stop komt. Dan is het niet eens mogelijk om tractie te geven en weg te rijden.
Justin schreef:Hoe dichter bij Dordt .... ;-)
Hoe rotter 't wordt. -o- Maar... zit je er eenmaal in, dan heb je het reuze naar je zin! (Die kenden we nog niet he?) :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

In principe zijn het allemaal gebeurtenissen die ook in een andere plaats hadden kunnen gebeuren, net zoals de hele happening in Alphen ook in een willekeurig winkelcentrum in Nederland hadden kunnen plaatsvinden, maar helaas heb je dat soort dingen niet voor het uitzoeken. Alleen Zwijndrecht heeft nu wel de pech dat er wel erg veel zware misdaden in hun dorp plaatsvinden, het lijkt wel een miljoenenstad zo af en toe :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Vannacht rond half vier moest ik naar het toilet en toen ik daar was hoorde ik in de keuken iets ritselen. Het bleef maar ritselen, ik vond het verdacht. Ik klapte in mijn handen en toen was het opeens stil. Had daardoor het vermoeden dat er ergens een muis rondsloop. Dat vermoeden had ik zaterdag ook al maar toen kon ik niets vinden: geen keutels, geen duidelijk holletje. Vannacht heel voorzichtig alles langsgeslopen, en toen kwam ik dus een muis tegen achter de lege colaflessen en ook heb ik nog twee keutels gevonden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Geert »

Tijd voor een muizenval!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Muizenvallen zijn peanuts bij de middelen die ik in ga zetten :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Ennes »

Bee zag een muis (8)
Waar? (8)
Daar, achter die fles (8)
Waar achter die fles? (8)
Nou Daar!
...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

Geert schreef:Tijd voor een muizenval!
Wel in combinatie met Mars. Dat vinden die muizen erg lekker!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Geert »

Pindakaas ook :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Fles »

Bee schreef:Muizenvallen zijn peanuts bij de middelen die ik in ga zetten :twisted:

:D Ga je je hele flat opblazen om een muis ja? :D _O-
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Ennes »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B0p46OsA ... r_embedded[/youtube]
Afbeelding

Afbeelding
Fles schreef:
Bee schreef:Muizenvallen zijn peanuts bij de middelen die ik in ga zetten :twisted:

:D Ga je je hele flat opblazen om een muis ja? :D _O-

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gOBxphyK ... re=related[/youtube] Zo en we hebben geen last meer van muizen!!!
Laatst gewijzigd door Ennes op di 17 mei 2011, 12:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten