OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Opmerking voor Bee; ik heb in mijn bericht van vanmiddag over nachtbus 356 de lijnnetkaart er nu ook bij gezet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Vandaag werkzaamheden rondom Sloterdijk en Zaandam. De treinenloop zelf liep gesmeerd, alleen waren er wel wat andere perikelen.
De s4500 serie reed in zijn geheeld niet vandaag, in plaats daarvan rijdt de sprinter Hoofddorp- Hoorn Kersenboogerd verder door naar Enkhuizen. De materieel inzet was daar helaas niet op berekend, er werd gereden met losse SGMm3 of SLT4. Dat leverde vanmiddag tussen Zaandam en Hoorn een behoorlijk aantal staanplaatsen op met een hoop dagjesmensen. Dat niemand op het idee was gekomen om de s3300 vandaag te versterken naar 2 stellen... :roll:

Verder ging de reisinformatie behoorlijk mis. Op de stations in West Friesland hangen geen aangepaste vertrekstaten, op station Zaandam alleen blauwe vertrekstaten richting Amsterdam, maar niet richting Alkmaar en Hoorn/ Enkhuizen, terwijl daar ook best wat is aangepast. Goed in Hoorn dus geen blauwe vertrekstaten maar dat was niet het enige.
De TBP's kwamen vandaag ook niet verder dan dit:

Afbeelding
Daar moet je het dus ook al niet van hebben.

Dan maar in de trein zelf... De SLT bleef stug Hoorn Kersenboogerd als eindpunt tonen en omroepen terwijl dat Enkhuizen moest zijn. De HC hoorde ik enigzins gefrustreerd bellen naar een helpdesk (weet even niet waar die naartoe bellen voor dat soort problemen) Maar ook met een telefonische ondersteuning lukte het 'm niet. Hoorde hem nog wel zeggen: ''Ja wat heb ik er aan dat ik al de zoveelste ben die hier voor belt vandaag, ik word al de hele tijd door reizigers belachelijk gemaakt dat zo'n moderne trein zoiets simpels niet kan behappen, en dat ook de vertrekstaten en de CTA's niet kloppen''.

Vervolgens ging de HC dan maar handmatig alle stations omroepen, maar veel meer dan een hoop gekraak kwam er niet uit de luidsprekers... :neg:

Ik vond het in ieder geval allemaal wel vermakelijk... Maar wat een geblunder overal zeg :shock:

Oja voor het eerst vandaag een Engelstalige automatische omroep in de SLT gehoord. Jammer alleen dat ze het over "Sprinter train" heeft.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

@Caspar: de informatie op de NS-site is ook een beetje niet helemaal geweldig.
Dat er een extra overstap moet worden gemaakt op Amsterdam Sloterdijk om richting Amsterdam Centraal te gaan wordt niet vermeldt. En dat de s4500 niet rijdt en deels wordt vervangen door de s3300 ook niet. En het uitvallen van de s800 ook niet, zodat Heiloo maar 2x per uur richting Amsterdam wordt bediend. ;)

In de s3300 hadden ze inderdaad best twee stelletjes SGMm kunnen doen; dat lukt overdag toch ook? Of gewoon de VIRM-stelletjes van de s4500 inzetten...

Trouwens, wat was die Engelstalige omroep van de SLT? Ik heb er echt nog nooit eentje gehoord...
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

In de s3300 hadden ze inderdaad best twee stelletjes SGMm kunnen doen; dat lukt overdag toch ook? Of gewoon de VIRM-stelletjes van de s4500 inzetten...
In het weekend rijden die altijd met losse stellen. Maar idd er stond genoeg (dubbeldeks)materieel te nietsen in onder andere Hoorn.

En de automatische omroep in de SLT zegt iets als: Ladies and Gentlemen, this Sprinter train goes further to Schiphol airport (en dan andere stem van Loes) Hoofddorp. Volgens mij is die engelstalige vrouwenstem van iemand anders dan Loes? In ieder geval klinkt er wel een aardig verschil qua klank en intonatie tussen "Schiphol airport" en het hollandse Hoofddorp. En Sprinter-train vind ik persoonlijk ook nogal lomp klinken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Loes is helaas een tijdje terug overleden, dus elke tekst die ze nog niet ingesproken had moet nu wel door een andere mevrouw ingesproken worden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Oh dat wist ik helemaal niet (dat Loes er niet meer is) O.O.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door mb90 »

Op de Coen Moulijnweg naast de Rotterdamse Kuip stond vanmiddag om 16:30 uur een Connexxion Interliner Volvo 8700. En nummer kon ik niet zien vanaf de stadiontrappen, maar het zal wel een gezelschap meegenomen hebben van en naar De Kuip.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Vandaag wederom losse sprinter 3tjes en SLT4 op de lijn Enkhuizen-Hoofddorp. Volgens de HC leverde dat al vanaf 9.30 staanplaatsen op. Ook in de treinen tussen Sloterdijk en Amsterdam centraal veel staanplaatsen en hordes mensen die niet meer meekonden. Er stond een man met een hesje "proces manager" aan als een malle te schreeuwen, hij had bijna geen stem meer over. Hij stond ook letterlijk reizigers naar binnen te duwen op spoor 12 Sloterdijk, en daarna sloot ie een voor een de deuren. Japanse toestanden. Hij liet zich op een gegeven moment een beetje gaan en riep loeihard: Fokking Shitzooi hier. Tsja, wie is er dan verantwoordelijk om losse sprintertjes in te zetten op zo'n dag als nu, waar ook half Noord Holland voor het voetbal onderweg is... De treinen stonden gemiddeld 5 tot 7 minuten stil op Sloterdijk voor iedereen in en uitgestapt was. Op Amsterdam centraal waren trouwens de roltrappen uitgezet naar spoor 10, omdat ze voor extreme opstoppingen zorgden.
Daarna kwam de bovenleiding naar beneden in Alkmaar, en moeten de reizigers voor Alkmaar, Heerhugowaard en Den Helder ook via Hoorn reizen, allen in het losse sprinter 3tje wat 1x per half uur uit Sloterdijk naar Hoorn vertrekt :? :shock:
Kwamen er nog twee verontwaardigde reizigers met hun vouwfiets die wilde instappen, maar de HC had gelukkig heel kordaat gereageerd en verteld dat ze met die vouwfietsen niet meemochten omdat er geen ruimte voor was. Die reizigers begonnen helemaal los te gaan, maar de HC gaf gelukkig geen krimp, en zei dat ze dan maar moesten gaan fietsen :pos:

Wat reisinformatiebronnen:
Afbeelding

Afbeelding
Dit zou de pendeltrein Hoorn- Heerhugwaard moeten zijn, maar er was geen machinist voor om hem te rijden. De dienstmededeling van de treindienstleider dat de machinist contact moest opnemen met hem, was dan ook in het luchtledige omgeroepen. De reizigers naar Alkmaar, Den Helder konden allemaal weer uistappen en wachten op de volgende.
Die kwam ook binen, maar de machinist die daarop zat had einde dienst en was snel verdwenen.

Afbeelding
Tsja hier word je ook niet veel beter van...

Afbeelding
Uitgeest- Uitgeest? :roll:

Uitindelijk werd de sprinter naar Hoofddorp gespoorwijzigd naar spoor 1 in Hoorn omdat de andere sporen allemaal bezet waren met leeg materieel zonder personeel, maar de TBP op spoor 1 bleef leeg. Wel een omroepberichtje.
Ik ben bnenieuwd hoe het straks gaat, als alle supporters dronken naar huis gaan, en Alkmaar, Heerhugowaard, Hoorn, Purmerend, Enkhuizen, Den Helder allemaal in een los sprintertje moeten omreizen...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Gekko123 »

Vandaag tijdens mijn werk moest ik door de s800 lopen, die wegens voetbal extra zou stoppen op Amsterdam Bijlmer. Toen ik voor de tweede run opnieuw naar Eindhoven moest uit Utrecht was duidelijk te zien dat er (dronken) voetbalsupporters in de trein hadden gezeten: hele bergen lege bierblikjes, biervlekken op de vloer etc. En als klap op de vuurpijl waren er ook nog eens in een 1e klas-coupé een paar lichtbakken naar beneden gehaald -o- Gezien de richting waar de trein uit kwam, weet ik vrijwel zeker dat het Ajax-supporters geweest moeten zijn.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

@Caspar: dat gaat dus gergarandeerd niet. En kennelijk heeft de afdeling Planning/Bijsturing of welke afdeling dit soort dingen ook doet dan kennelijk niks van gisteren geleerd. -o-
Gisteren zag ik dat op Sloterdijk op spoor 11/12 de s2100 een extra stop maakte. Als dat allemaal op 11/12 met kort materieel rijdt en mensen uit de richting Haarlem moeten er nog bij... Aan jouw verhaal te lezen gaat dat dus niet echt lekker...
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Er hangt al urenlang achter een bus op lijn 502 een fietsenaanhanger, geen idee waar het op slaat. Rare jongens hoor die Luxemburgers. Beetje lang convooi, Setra van 15 meter met een aanhanger van een metertje of vijf erachter.
Oja er staat ook echt de hele tijd een fiets op, maar die zal wel van de chauffeur zijn. mrgreen:
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Xanland »

Net toen ik onderweg naar Zwolle was, zag ik onderweg een Breng Amba op de snelweg. Was ééntje in de serie van 844x, stond of met pech of was (maar lijkt me stug) verkeerd gereden.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Meltrain »

Stefan schreef:Ben benieuwd of die van Qbuzz er ooit op gaan komen, ik weet niet precies hoe het zit, maar Qbuzz schijnt de benodigde data voor deze borden niet te kunnen leveren. Het fijne weet ik er echter niet van.
Vanmiddag zag ik op het bord bij Station Lombardijen (kant van Guido de Brès) ook de lijnen van Qbuzz erop staan. Tenminste: lijn 143 en 144 stonden er wel op, maar lijn 183 dan weer niet, net als lijn 163 van Arriva. Geheel toevallig zijn dat de enige twee streeklijnen die niet (rechstreeks) naar het Zuidplein gaan.
Kan iemand mij verder trouwens uitleggen waarom voor alle streeklijnen naar het Zuidplein als eindbestemming 'Rotterdam Zuidplein' wordt gegeven, behalve voor lijn 190 waarbij 'R'dam Zuidplein' als eindbestemming getoond wordt? :?

Op de het bord in de andere richting staan nog steeds alleen de stadslijnen, waarbij lijn 71 als bestemming 'Onbekend' heeft gekregen. Van mijn oma hoorde ik dat dat ook bij de halte Guido Gezelleweg het geval is voor lijn 71.

Iets héél anders: waarom heeft Qbuzz in GD dezelfde OVC-lezers als het GVB, terwijl ze in ZOF en SRR dezelfde OVC-lezers hebben als de RET? :?
In elk geval geven de NS automaten nu wel 'QBZ' (in plaats van 'RET' )voor een reis met Qbuzz. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door mb90 »

Lijn 71 heeft denk ik de bestemming Onbekend, omdat de bestemming Maasstad Ziekenhuis Clara eruit gaat vanaf morgen. Daar komt de bestemming Varkenoord als het goed is voor terug. Ik denk dat dat nog niet bijgewerkt is bij de schermen. Net als pendelbuslijn 74 (de zuidtak van vooral lijn 44 door de werkzaamheden aan de Maastunnel), want deze lijn is op alle schermen helemaal niet te zien.

Over lijn 190. Is er bij die lijn ook toevallig afwisselend de tekst Sneldienst te zien? Op de bussen zelf zie ik die lijn namelijk regelmatig daarmee op het Zuidplein aankomen, dus met Sneldienst / R'dam Zuidplein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Vanochtend was er toegangscontrole op metrostation Verrijn Stuartweg. Eigenlijk wel het laatste station waar ik zoiets verwacht, maargoed. Dat leverde een hilarische scène op. Een man kwam van de trap gerend, zag de controleurs staan en rende als een gek weer de roltrap op. Daarna ging de man elke keer bovenaan de trap staan, kijken wanneer ze weg waren. De agenten hadden het door, en liepen zogenaamd weg. In feite gingen ze even om het hoekje staan. Toen hij beneden kwam probeerde hij een poortje in te trappen en toen hebben de controleurs hem bekeurd :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Wat is dat toch met die spoorwandelaars... vanmiddag weer eentje tussen Den Dolder en Amersfoort. 'tis ook niet dat het een snellere route is ofzo, dat hele stuk heb je een voet-/fietspad direct langs het spoor.

Edit: en Connexxion leert het ook nooit zeg, chipkaartapparatuur programmeren... met nu wel de bizarste van allemaal: voor een ritje Nieuwegein Zuilenstein - Utrecht Westplein is meer saldo afgeschreven dan wat de rit volgens 9292 zou kosten als ik één halte langer was blijven zitten en op het eindpunt was uitgestapt (let wel: was overstap dus ritprijs van 9292 min 79 cent) :roll: Maar het product is wel herkend zegt 'ie...
14-05-2011 help Check-uit 15:53 bij Connexxion
Check-in bij Connexxion
Product: NS-Jaartrajectabonnement Zones
Ritprijs € 1,13 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,87) 2,87
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Thijs »

Vanochtend zat ik in de trein van 07:57 van Enschede naar Schiphol. In Hengelo (oorspronkelijke vertrektijd 08:06) werd gemeld dat de stoptrein voor ons in Borne was gestrand omdat er iemand onwel was geworden. Ook werd omgeroepen dat dit even kon duren.

Omdat wij in Hengelo spoor 2 bezet hielden, werd de stoptrein 08:16 Hengelo>Zutphen op spoor 3A afgehandeld. Na het vertrek van deze trein mocht de Sprinter van ook 08:16 Hengelo>Enschede op spoor 3A binnenkomen. Meteen daarna (08:20) mochten wij vertrekken uit Hengelo: we reden Linkerspoor tot Almelo. Onderweg vaak langzaam rijdend en toeterend over overwegen. In de tunnelbak haalde de betreffende stoptrein die stil was gaan staan in Borne ons rechts in en deze mocht eerst Almelo binnenrijden. Een dubieuze beslissing. Hierdoor duurde het voor ons nog langer dat wij Almelo mochten binnenrijden en hielden we al het verkeer Almelo>Hengelo bezet. Achteraf hadden we ook rechterspoor kunnen rijden tussen Almelo-Hengelo, maar dat kon je van tevoren natuurlijk niet weten. ;)

Aankomst en vertrek Almelo werd daardoor een klein half uur! Om 08:43 vertrok de IC 08:13 Almelo>Enschede. Er was dus een half uur lang geen trein van Almelo naar Hengelo gegaan. In Almelo een unieke situatie: op spoor 2 stond eerst de IC van 08:13, daarachter 2 stellen DM’90 (stoptrein 08:18 Almelo>Enschede) en daarachter de Sprinter 08:27 Almelo>Enschede! Drie treinen achter elkaar dus. ;)

Vertrek in Deventer met +25, ik stapte daar uit. Op de AV zag ik dat de trein niet verder zou rijden dan Amersfoort. Lijkt me vrij vervelend aangezien de 9 bakken ICMm vrij vol zaten!

De IC achter ons (die om 08:44 Deventer>Den Haag moest rijden) zat op +20. Uur daarna nog wat chaos in Twente. ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Vanmiddag strandde er een defecte goederentrein op de Moerdijkbrug en het treinverkeer tussen Rtd - Ddr - Bd / Rsd was een instant puinhoop. Ik stond in Ddr, wat langzaam volliep en overliep door binnenkomende treinen vanuit Rtd. Een reizigers met bestemming Ehv ging volledig door het lint en schreeuwde dat ie NU ONMIDDELIJK een taxi eiste, want hij had een jaarkaart van wel 3500 euro en rekening ging hij declareren, brieste hij.

Op een gegeven moment waren er genoeg treinen, maar geen personeel. Dus ik heb me gestrand gemeld via mijn RP en 3x geprobeerd te bellen met Bijsturing, want ik wilde gevonden worden zodat ik mezelf nuttig kon maken maar ze waren niet thuis. Uiteindelijk in overleg met de PLP met een collega-mcn als sleutelaar met de s2100 naar Asd vertrokken.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Vanmiddag strandde er een defecte goederentrein op de Moerdijkbrug en het treinverkeer tussen Rtd - Ddr - Bd / Rsd was een instant puinhoop. Ik stond in Ddr, wat langzaam volliep en overliep door binnenkomende treinen vanuit Rtd. Een reizigers met bestemming Ehv ging volledig door het lint en schreeuwde dat ie NU ONMIDDELIJK een taxi eiste, want hij had een jaarkaart van wel 3500 euro en rekening ging hij declareren, brieste hij.

Op een gegeven moment waren er genoeg treinen, maar geen personeel. Dus ik heb me gestrand gemeld via mijn RP en 3x geprobeerd te bellen met Bijsturing, want ik wilde gevonden worden zodat ik mezelf nuttig kon maken maar ze waren niet thuis. Uiteindelijk in overleg met de PLP met een collega-mcn als sleutelaar met de s2100 naar Asd vertrokken.
Tja, bij een verstoring zijn ze het spoor nog wel eens bijster!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Die achterlijke fietsenaanhanger hangt ook weer achter de bus, stond gisteren een stukje over in de krant dat er twee buslijnen uitgekozen zijn waarop voortaan bussen met fietsenrek rijden, vreemd genoeg stond er op de foto inderdaad een fietsenrek terwijl ik toch echt elke keer een fikse aanhanger voorbij zie komen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Etienne »

Vanochtend hield een reiziger in tram 4 (Zoetermeer > Den Haag De Uithof) de deuren bij de halte Spui wel erg lang open voor een (mede)reiziger die nog op de trap liep, dit tot ongenoegen van andere reizigers (incl. mezelf) in de tram. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Overal Libelle vrouwen (en een enkele man) op de been vandaag; zat een gezelschap in een 73500 vanaf Schiphol naar Hoofddorp opstel, maar ik kwam ook een groepje van een stuk of 10 dames tegen in de t2141 tussen Schiphol en Den Haag HS. Pas toen de HC zei dat ze verkeerd zaten, hadden ze door dat ze al in Leiden waren :roll: Gelukkig hadden ze de lol er nog aardig in zitten.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Tja, bij een verstoring zijn ze het spoor nog wel eens bijster!
Nee! Je meent het! :lol: Maar soms doen ze ook goede dingen hoor, dat moet ik er wel eerlijkheidshalve bij zeggen.

Zoals vanmorgen, toen had ik bij een snelheid van 124 km/h een aanrijding met een grote reiger. Het was een enorme rotklap en wel zodanig hard dat ik gewoon vreesde dat de frontbeplating er aan was. (het was SLT vs. reiger) De reiger zelf, of liever gezegd de resten daarvan werden ver weg geslingerd. Toen ik het front van mijn trein inspecteerde, bleek de beplating nog heel maar was de voorkant van de trein niet meer om aan te zien. BMP regelde via LBM meteen een urgente reiniging.

En vanmiddag moest ik tussen twee slagen Rtd - Hlds ineens verschrikkelijk nodig naar de wc :shock: maar ja dat is nou precies wat er ontbreekt in een SLT. Op Hlds sta je bijna een half uur, maar daar is geen toilet en op Rtd is het gelijk teruglopen en meteen keren. Toen ik BMP en de Trdl belden, moesten ze er wel om lachen maar vonden ze het totaal geen bezwaar als ik iets later zou vertrekken. Dus ben ik in Rtd snel 4 trappen op naar boven gerend en na een korte pitstop was ik nog precies op tijd terug om vrijwel op tijd weer te kunnen vertrekken. Tja, ik ben ook maar een mens.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Elke twee uur kan je fiets gratis mee, deze lijn wordt door twee vervoerders gereden en alleen vervoerder Simon doet mee met de nieuwe actie om het fietsen te stimuleren in Luxemburg dus het is wel even goed kijken op de dienstregeling welke rit door welke vervoerder wordt gereden als je daadwerkelijk je fiets mee zou willen nemen.

Afbeelding

Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Dexter schreef:Tja, ik ben ook maar een mens.
:mrgreen: Plasfles is ook maar zo-zo.

Kunnen ze geen wc-hok maken op Hlds :P?

Anyway, sinds vandaag heeft Zwd nu ook een AV op het station hangen, aan beide ingangen :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten