'Forensen parkeren buiten de ring A10'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

'Forensen parkeren buiten de ring A10'

Bericht door VIRM »

AMSTERDAM Automobilisten die dagelijks in de file staan naar Amsterdam, moeten al ver buiten de ringweg A10 hun auto kwijt kunnen op zogenoemde P+R Plus plaatsen.

De SP in de gemeenteraad stelt voor om zulke parkeerplaatsen aan te leggen onder andere langs de A8 bij Zaandam en de A4 bij Schiphol.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/56921/%27For ... ing+A10%27
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Forensen parkeren buiten de ring A10'

Bericht door find_your_spot »

Een P+R maken langs de A8 in Zaandam om dan vervolgens de forenzen in de trein te stoppen op Station Zaandam? Of laten we een pendelbus in de file op de A10 rijden en stilstaan in de Coentunnel?

Nogal vreemd idee, aangezien er in de regio Westpoort nog ruimte zat is voor zoiets te ontwikkelen, vind ik A4 Schiphol of A8 Zaandam gewoon tever als je in Amsterdam wilt zijn.

Verder reis ik iedere dag met de auto over de A10 en 9/10 ritten is geheel fileloos. Wat mij betreft voldoen de huidige P+R terreinen prima!
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 'Forensen parkeren buiten de ring A10'

Bericht door iljitsch »

Voordeel van schiphol is dat het een intercitystation is waar je dus de hele dag veel treinen hebt.

Maar ik vind aansluiten op de trein niet zo'n bizar goed plan, de kans dat iemand precies in de buurt van een station moet zijn is niet enorm groot. Verschillende van die terreinen die aansluiten op de verschillende metrolijnen lijkt me handiger, dan heb je meer kans dat je komt waar je zijn moet zonder overstap en als er een overstap op de tram of bus bij komt zal dat een overzichtelijke zijn zonder een kilometer te hoeven lopen zoals makkelijk kan gebeuren bij Amsterdam CS en Rotterdam CS met name in de huidige staat.

Je zou zoiets ook mooi hebben kunnen doen bij de A4/A12 en randstadrail maar daar is nu geen ruimte meer voor.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'Forensen parkeren buiten de ring A10'

Bericht door VIRM »

FYS: een P+R langs de A8 en overstappen op de trein in Zaandam is niet zo'n handig idee. Het is toch nog wel een stukje met de bus (afhankelijk van welke je hebt) om naar het station van Zaandam te komen. Om vervolgens daar in de volle treinen richting Amsterdam te stappen. En ik weet niet in hoeverre het echt realistisch is om de bestaande buslijnen te gebruiken (de 92 duurt er volgensmij nog een half uurtje over om in Amsterdam CS te komen, geen idee of er genoeg ruimte is voor in de bus naar Amsterdam Sloterdijk). Dus er moet wel een goede en frequente OV-verbinding zijn die niet al te lang duurt.

Overigens bij de A4: was het niet een van de plannen om de metro van Amsterdam uit te breiden naar Schiphol, waarbij een van de varianten langs de A4 zou lopen? Dan zou je meteen die P+R mee kunnen pakken. :)
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Forensen parkeren buiten de ring A10'

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:FYS: een P+R langs de A8 en overstappen op de trein in Zaandam is niet zo'n handig idee.
Een P+R langs de A4 en mensen laten overstappen op de trein in Schiphol is ook geen handig idee.

Alleen al de medewerkers van Schiphol moeten al 4 km verderop hun auto parkeren op de P30, P40 en P80 parkeerplaatsen...
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten