Maar waarom dan niet rechtstreeks onder Connexxion?fogeltje schreef:Dan kan men Novio opdoeken, scheelt Connexxion weer een dochterbedrijf. Hermes rijdt nog zeker tot eind 2014 en misschien zelfs tot eind 2016 in Eindhoven rond.
Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Syntus gaat zich in ieder geval niet inschrijven. (jammer) ze willen zich meer op hun huidige consesies incl. Twente
Richten
Richten
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Misschien omdat Keolis (moederbedrijf van Syntus) al wel mee doet? Dochter- en moederbedrijven gaan elkaar natuurlijk liever niet beconcurreren.
Ja, maar 12-12-12 klinkt toch veel mooier? (Net zoals bij de Hanzelijn die natuurlijk ook gewoon op 9-12-12 in gebruik wordt genomen.)fogeltje schreef:Overigens meldt de Gelderlander dat de concessie op 12 december 2012 in zal gaan. Dat is een woensdag. Moet dat niet 9 december 2012 zijn?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Waar doen we moeilijk over? Een week daarna vergaat de wereld toch :pos:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Het schijnt, zie het topic over de stakingsdreiging bij Novio wel iets met arbeidsvoorwaarden te zijn. Hermes heeft andere arbeidsvoorwaarden dan Novio. Lees Hermes heeft goedkopere (voor CXX) arbeisdvoorwaarden. Chauffeurs moeten eerst tegen de huidige voorwaarden worden overgenomen, maar na 2 jaar kan een en ander toch worden aangepast? Management hoeft sowieso niet te worden mee genomen bij een aanbesteding, mocht Hermes winnen dan kan het op basis van vrijwilligheid mensen management overnemen van Novio. Neem je niet iedereen over dan kan Novio ivm teruglopende opdrachten (lees geen opdrachten) weer een aantal mensen op straat zetten: kortom lekker bezuinigen.huibf schreef: Beetje vreemd de naam Hermes.
Immers Breng wordt nu gereden door Novio en is 100% Connexxion.
Daarbij moet in 2013 moet ook worden gereden onder de naam Breng.
dus wat is het feitelijk verschil dan als Hermes (100% Connexxion) het wint. Dat de naam Novio definitief vervalt......
Concessie gaat overigens wel gewoon 9 december 2012 in, zal een foutje van de journalist zijn.
@Robinzes Syntus heeft niet ingeschreven, dat schijnt niet zo te zijn dat is zo.
Maar niemand nog een idee waarom Arriva niet mee heeft gedaan? Zijn er eisen gesteld waaraan Arriva niet kan voldoen/wil voldoen/denkt te kunnen voldoen?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ik ben ook wel benieuwd waarom Qbuzz niet heeft ingeschreven. Voor Qbuzz lijkt me dit een mooie concessie om zich te profileren als stadsvervoerder.
Als het alleen te maken heeft met de treindienst Arnhem - Doetinchem vind ik da een beetje apart: de treinen worden toch al geleverd, dus de winnaar hoeft alleen maar personeel van Syntus over te nemen. En als dat al te moeilijk is, had Qbuzz het treinvervoer altijd nog kunnen uitbesteden aan Arriva.
Over het niet meedoen van Arriva: misschien vindt men daar wel dat er recentelijk te veel is gewonnen (Achterhoek-Rivierenland, Vechtdallijnen, HOV Lelystad - Groningen, Stadsvervoer Lelystad)?
Als het alleen te maken heeft met de treindienst Arnhem - Doetinchem vind ik da een beetje apart: de treinen worden toch al geleverd, dus de winnaar hoeft alleen maar personeel van Syntus over te nemen. En als dat al te moeilijk is, had Qbuzz het treinvervoer altijd nog kunnen uitbesteden aan Arriva.
Over het niet meedoen van Arriva: misschien vindt men daar wel dat er recentelijk te veel is gewonnen (Achterhoek-Rivierenland, Vechtdallijnen, HOV Lelystad - Groningen, Stadsvervoer Lelystad)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Het zou misschien ook zo kunnen zijn dat de DB/Arriva iets had van: we rijden nu toch al op Arnhem - Zevenaar, we hebben niet nog een extra concessie erbij nodig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Wellicht wil Arriva liever niet onder een voorgeschreven huisstijl rijden? GD was wat dat betreft weer anders omdat dat verdediging van een eigen gebied was en geen nieuw gebied...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Wellicht heeft Hermes een betere naam in de regio dan Connexxion. In Eindhoven hebben ze zich ook met Hermes ingeschreven en niet als Connexxion. Of het arbeidsvoorwaarden verhaal speelt ook daarbij een rol (wellicht dat Hermes goedkopere arbeidsvoorwaarden heeft dan Connexxion zelf).Geert schreef: Maar waarom dan niet rechtstreeks onder Connexxion?
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
In Brabant rijdt Arriva ook niet in de eigen huisstijl.Daniel schreef:Wellicht wil Arriva liever niet onder een voorgeschreven huisstijl rijden? GD was wat dat betreft weer anders omdat dat verdediging van een eigen gebied was en geen nieuw gebied...
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dat Arriva niet onder een producthuisstijl wil rijden zal echt niets uitmaken, het zal meer te maken met het feit of het bedrijf capaciteit heeft om ook deze concessie te rijden en het belangrijkste, of er geld mee te verdienen valt. Daar is uiteraard niets mis mee, dat doen alle bedrijven in alle andere sectoren ook.
Ook belangrijk is natuurlijk om een voet tussen de deur op de Nederlandse markt te krijgen, en wat dat betreft hoop ik dan ook dat Keolis wint. Een aanbesteding kost nou eenmaal veel tijd en geld en daar wil een bedrijf wel graag wat voor terughebben!
Ook belangrijk is natuurlijk om een voet tussen de deur op de Nederlandse markt te krijgen, en wat dat betreft hoop ik dan ook dat Keolis wint. Een aanbesteding kost nou eenmaal veel tijd en geld en daar wil een bedrijf wel graag wat voor terughebben!
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Arnhem-Doetinchem: twee vervoerders
DOETINCHEM - De spoorlijn Arnhem-Doetinchem wordt het eerste regionale spoortraject in Nederland waar twee vervoerders gaan rijden. Dat gebeurt met ingang van 9 december 2012. Op die datum neemt Arriva de trein Arnhem-Winterswijk over van Syntus. De trein Arnhem-Doetinchem komt óf in handen van vervoerder Hermes óf gaat naar het Franse Keolis.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... erders.ece
Bron: Gelderlander d.d. 18-05-2011
DOETINCHEM - De spoorlijn Arnhem-Doetinchem wordt het eerste regionale spoortraject in Nederland waar twee vervoerders gaan rijden. Dat gebeurt met ingang van 9 december 2012. Op die datum neemt Arriva de trein Arnhem-Winterswijk over van Syntus. De trein Arnhem-Doetinchem komt óf in handen van vervoerder Hermes óf gaat naar het Franse Keolis.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... erders.ece
Bron: Gelderlander d.d. 18-05-2011
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 18 mei 2011, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Linkfix
Reden: Linkfix
Modder: trein Arnhem-Winterswijk wordt alleen maar beter
Modder: trein Arnhem-Winterswijk wordt alleen maar beter
Geplaatst op: woensdag 18 mei 2011 18:35
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 mei 2011 18:37
De reiziger die dagelijks met de trein op het traject tussen Arnhem en Winterswijk rijdt, gaat er eind 2012 helemaal niets van merken dat er dan twee vervoerders op de lijn rijden. Dat zegt voorzitter Jaap Modder van de Stadsregio Arnhem Nijmegen.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 18 mei 2011 18:35
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 mei 2011 18:37
De reiziger die dagelijks met de trein op het traject tussen Arnhem en Winterswijk rijdt, gaat er eind 2012 helemaal niets van merken dat er dan twee vervoerders op de lijn rijden. Dat zegt voorzitter Jaap Modder van de Stadsregio Arnhem Nijmegen.
Lees verder
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Merkwaardig. Bladeren op de rails is een probleem, maar met Modder kan het alleen maar beter worden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Trek jij die grapjurk eens snel uit.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Natuurlijk heeft Modder gelijk, het wordt beter. Er komen immers nieuwe treinstellen die sneller zijn en bovendien ook nog eens meer deuren hebben dan bijvoorbeeld een Lint. Ik snap alleen zijn punt over meer stations niet, immers die Westervoort gaat in december al open, andere stations die er mogelijk komen zijn allerminst zeker. Zevenaar-Oost, toch het station met de minste discussie, is nog niet eens gepland. Maar vooruit, laten we stellen dat de reiziger er op vooruit gaat.
Grootste mispunt daaraan vind ik dat de reiziger er nog meer op vooruit was gegaan als het 1 vervoerder was geweest. Neem nou de reserves. Voor de SAN-dienst zijn negen treinen vereist. Er worden ook exact negen treinen besteld. Kortom een reserve van nul komma nul. Er kunnen tal van oorzaken -geheel buiten de schuld van de vervoerder- zijn waardoor 1 (of meerdere) treinstellen uitdienst moeten. Gevolg: reiziger is de dupe. Was er 1 vervoerder geweest voor alle Achterhoekselijnen dan had men nog creatief kunnen zijn met het doorschuiven van treinstellen. Nu ontstaat er een eilandbedrijf van welgeteld negen treinen. Conclusie: de reiziger gaat er op vooruit, maar had er nog meer op vooruit kunnen gaan.
Grootste mispunt daaraan vind ik dat de reiziger er nog meer op vooruit was gegaan als het 1 vervoerder was geweest. Neem nou de reserves. Voor de SAN-dienst zijn negen treinen vereist. Er worden ook exact negen treinen besteld. Kortom een reserve van nul komma nul. Er kunnen tal van oorzaken -geheel buiten de schuld van de vervoerder- zijn waardoor 1 (of meerdere) treinstellen uitdienst moeten. Gevolg: reiziger is de dupe. Was er 1 vervoerder geweest voor alle Achterhoekselijnen dan had men nog creatief kunnen zijn met het doorschuiven van treinstellen. Nu ontstaat er een eilandbedrijf van welgeteld negen treinen. Conclusie: de reiziger gaat er op vooruit, maar had er nog meer op vooruit kunnen gaan.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dat lijkt me nou ook. Alle voordelen die genoemd worden, zou je ook gehad hebben als er één vervoerder was. Maar dan zonder de nadelen die je noemt. Dus waarom wil de stadsregio nou per se z'n eigen treintjes hebben...
Weet je ook of die negen SAN-stellen tweetjes of drietjes worden, of tweetjes én drietjes?
Bij mijn weten heeft een GTW toch niet meer deuren per bak dan een LINT. En accelereert een D-GTW echt zo veel sneller dan een LINT?Freek schreef:Er komen immers nieuwe treinstellen die sneller zijn en bovendien ook nog eens meer deuren hebben dan bijvoorbeeld een Lint.
Weet je ook of die negen SAN-stellen tweetjes of drietjes worden, of tweetjes én drietjes?
Wat ik dus een vreemde gedachte vind. Ik had juist verwacht dat Arriva zoiets gehad zou hebben van: doe die andere concessie er ook maar bij, dan hebben we meteen alle treintjes op die lijn.Gekko123 schreef:Het zou misschien ook zo kunnen zijn dat de DB/Arriva iets had van: we rijden nu toch al op Arnhem - Zevenaar, we hebben niet nog een extra concessie erbij nodig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het niet gelukt is voor de deadline in te schrijven. Lullig maar waar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Mijn hemel wat een onzin.Jaimie schreef:Arnhem-Doetinchem: twee vervoerders
DOETINCHEM - De spoorlijn Arnhem-Doetinchem wordt het eerste regionale spoortraject in Nederland waar twee vervoerders gaan rijden. Dat gebeurt met ingang van 9 december 2012. Op die datum neemt Arriva de trein Arnhem-Winterswijk over van Syntus. De trein Arnhem-Doetinchem komt óf in handen van vervoerder Hermes óf gaat naar het Franse Keolis.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... erders.ece
Bron: Gelderlander d.d. 18-05-2011
Krijg je natuurlijk ook weer 4 verschillende incheckpalen voor de chipkaart en moet je nog opletten met welke vervoerder je dat stukje gaat reizen.
Hou toch eens op zeg met dat eindeloos aanbesteden van losse stukjes traject, zo snapt toch niemand er meer wat van. :N :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Volgens mij is het een eis dat Arriva en het nieuwe Breng dezelfde paaltjes moeten gebruiken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ja. Op een rit Arnhem - Winterswijk scheelt dat een minuut of 5 als ik het goed onthouden heb, en dat is marge die je op dat overvolle baanvak goed kunt gebruiken.reisthijs schreef:En accelereert een D-GTW echt zo veel sneller dan een LINT?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Todat een manager besluit dat dat extra slijtage brengt, dus te duuris, het teruggeschroefd wordt, en je het weer kwijt bent...
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
@Mark en Bee over incheckpalen:
De twee vervoerders zijn verplicht om 1 incheckpaal te gebruiken. Naar alle waarschijnlijkheid zullen dat de huidige Syntuspalen zijn. Die moeten overgenomen worden door de vervoerders, maar het staat ze vrij er weer eigen palen voor terug te plaatsen. De vervoerders moeten onderling een verdeling maken van de inkomsten. Er is 100.000 euro per jaar beschikbaar voor onderzoek. Mochten ze onderling een afspraak maken dan mogen ze ieders 50 duizend in de zak steken.
@ReisThijs, Bee, Gekko123 over niet inschrijven Arriva
Wat ik begrepen heb, maar dat is via via dus onzeker, heeft Arriva bewust niet ingeschreven. Reden is mij niet bekend.
@ReisThijs over GTW's
Oef nu breng je me aan het twijfelen, maar per bak hebben ze evenveel deuren, zeker is dat het drietjes worden waarmee dan ook zeker is dat er per treinstel een deur extra is. En extra deuren zijn van belangen, want hoewel Linten sneller zijn dan de DM'90 zijn de Linten op de totale verbinding weer niet sneller omdat het beperkte aantal deuren weer voor langeren halteringen zorgt. De GTW's schijnen wel sneller te zijn dan de Linten. In 2013 bijvoorbeeld zullen in Arnhem alle overstappen weer herstelt worden die komend december (deels) verloren gaan door de opening van Station Westervoort. Daarmee zouden de GTW's dus op Ah-Dtc ongeveer 2 minuten sneller moeten zijn dan de Linten.
De twee vervoerders zijn verplicht om 1 incheckpaal te gebruiken. Naar alle waarschijnlijkheid zullen dat de huidige Syntuspalen zijn. Die moeten overgenomen worden door de vervoerders, maar het staat ze vrij er weer eigen palen voor terug te plaatsen. De vervoerders moeten onderling een verdeling maken van de inkomsten. Er is 100.000 euro per jaar beschikbaar voor onderzoek. Mochten ze onderling een afspraak maken dan mogen ze ieders 50 duizend in de zak steken.
@ReisThijs, Bee, Gekko123 over niet inschrijven Arriva
Wat ik begrepen heb, maar dat is via via dus onzeker, heeft Arriva bewust niet ingeschreven. Reden is mij niet bekend.
@ReisThijs over GTW's
Oef nu breng je me aan het twijfelen, maar per bak hebben ze evenveel deuren, zeker is dat het drietjes worden waarmee dan ook zeker is dat er per treinstel een deur extra is. En extra deuren zijn van belangen, want hoewel Linten sneller zijn dan de DM'90 zijn de Linten op de totale verbinding weer niet sneller omdat het beperkte aantal deuren weer voor langeren halteringen zorgt. De GTW's schijnen wel sneller te zijn dan de Linten. In 2013 bijvoorbeeld zullen in Arnhem alle overstappen weer herstelt worden die komend december (deels) verloren gaan door de opening van Station Westervoort. Daarmee zouden de GTW's dus op Ah-Dtc ongeveer 2 minuten sneller moeten zijn dan de Linten.
Qbuzz voorziet drama op spoor Arnhem - Doetinchem
Q Buzz voorziet drama op spoor
ARNHEM - Vervoersbedrijf Q Buzz voorziet een drama op het spoor tussen Arnhem en Doetinchem nu daar eind 2012 twee verschillende vervoersbedrijven gaan rijden. Aandeelhouder Rob van Holten zegt dat dit voor Q Buzz de hoofdreden was om niet mee te doen.
Lees verder in de Gelderlander
ARNHEM - Vervoersbedrijf Q Buzz voorziet een drama op het spoor tussen Arnhem en Doetinchem nu daar eind 2012 twee verschillende vervoersbedrijven gaan rijden. Aandeelhouder Rob van Holten zegt dat dit voor Q Buzz de hoofdreden was om niet mee te doen.
Lees verder in de Gelderlander
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
In het bestek waren het negen drietjes ;)reisthijs schreef: Weet je ook of die negen SAN-stellen tweetjes of drietjes worden, of tweetjes én drietjes?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten