Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door fogeltje »

Al-iee91 heeft op de meeste SRE lijnen een toevoeging gemaakt over welk perron die betreffende lijn vertrekt in Eindhoven. Ik zie dat Daniel er al eentje heeft teruggedraaid op http://wiki.ovinnederland.nl/w/index.ph ... ldid=69571 met de verwoording "perronvermelding is vrij zinloos bij een dynamisch busstation..."

Ik ben dus blijkbaar niet de enige die er zo over denkt, maar heb tot nu toe nog niets gedaan (op lijn 24 omdat het daar gewoon te onduidelijk was, die heeft namelijk twee busstations als mogelijk beginpunt) omdat ik geen zin had in een massa revert war. Maar gezien ik niet de enige ben die zo denkt lijkt het me toch handig om hier even te polsen.

Bovenstaande ja of nee? Als we besluiten nee en de zooi gaan terugzetten dan moeten we wel even een korte uitleg op Al-iee91 zijn OP geven denk ik zodat hij het hopelijk ook snapt.
"Een touringcar is geen bus"
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Xanland »

Nou, daar zit op zich wel wat in. Ware het niet dat niet alle dynamische busstations zo dynamisch, denk maar aan Apeldoorn. Hier vertrekt elke bus vanaf een vast perron, hoewel we wel DRIPs hebben (die werkte, nu even totaal kapot). Kan dus best nog discutabel puntje zijn!

Dus zelf bij een dynamisch kan je nog vaste perrons hebben. Bij beginstations voor lijnen als die in Zwolle beginnen kan je het uiteraard wel doen. Die zijn gewoon statisch.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Suus »

Is dit niet gewoon te gedetaileerd? We geven toch ook niet op elk treinstation de perrons aan waar welke trein stopt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Daniel »

Eerlijk gezegd vindt ik vertrekhaltes meer iets voor op een pagina over het (bus)station, daar kan je dan ook een plattegrond neerzetten.
Bedenk ook dat dit soort dingen (ook op statische busstations) nog weleens willen wijzigen. Dan is de pagina van het (bus)station aanpassen nog wel te doen, maar om dan alle lijnpagina's ook nog te moeten gaan wijzigen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Wubbo »

Mijn voorstel zou inderdaad ook een plattegrondje zijn. Dat kan trouwens voor stations wellicht ook handig zijn (dan zou ik niet beginnen met Klarenbeek, maar een station als Den Haag Centraal of Eindhoven ofzo).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door fogeltje »

Ik kan me vinden in het meeste wat er gezegd worden. Ten eerste klopt het dat de meeste busstations eigenlijk maar semi-dynamisch zijn, in ieder geval Eindhoven en Nijmegen. Maar ik zou de discussie daar graag los van zien.

Ook ik vind dat dit voor een buslijn artikel gewoon te detaillistisch is. Straks gaan we er ook nog de basisvertrektijden bij zetten en dan schieten we te ver door in mijn ogen.

Bovendien kunnen zulke indelingen in principe om de haverklap omgegooid worden, dan kun je alle artikelen weer aan gaan passen. Op een stationspagina of busstation pagina zou een klein overzicht in de vorm van een kaartje niet misstaan denk ik. Als er dan veranderingen op treden hoeft ook alleen dat aangepast te worden.
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Wubbo »

Bovendien gaan wijzigingen van perronindeling vaak gepaard met een wijziging in lijnvoering: dan moet je de busstationspagina toch al aanpassen om alle verwijzingen te corrigeren. De vergeetkans is dus relatief klein.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Mijn voorstel zou inderdaad ook een plattegrondje zijn. Dat kan trouwens voor stations wellicht ook handig zijn (dan zou ik niet beginnen met Klarenbeek, maar een station als Den Haag Centraal of Eindhoven ofzo).
Of Utrecht :|
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Daniel »

Als je het minstens elke week wilt corrigeren de komende tijd zou ik zeker een plattegrond van Utrecht Centraal maken ja :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door fogeltje »

Ik heb betreffende wijzigingen op SRE lijnen ongedaan gemaakt. Alvorens ik daarmee begonnen ben, heb ik Al-iee91 hierover verwittigd inclusief de achterliggende redenering. Nu maar hopen dat hij niet boos wordt en vind dat wij met een hetze tegen hem bezig zijn ofzo.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Milco »

En over Al-iee 91 gesproken: op veel buslijnpagina's van het SRE staan nog steeds foto's van Al-iee91 die allesbehalve mooi en duidelijk zijn. Je ziet vaak alleen een bestemmingsfilm op de foto en veel foto's zijn vaag.
Is het geen idee om deze foto's van de lijnpagina's te verwijderen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Suus »

Foto's als
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voegen inderdaad niet zoveel toe. Er staan wel een aantal foto's tussen waarvan de kwaliteit matig is, maar die nog wel wat zeggen.

Maar wat je nu met deze foto moet:
Afbeelding
Dat is het dus half wel, half niet :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door fogeltje »

Daar hebben we ook al over gehad (in "zijn eigen" topic op het forum) en hij is erover aangesproken op zijn OP op de wiki. Die bovenste foto die jij laat zien is overigens de eerste foto die hij sinds 23 maart heeft toegevoegd en die foto is vooralsnog alleen geupload naar de wiki maar nog niet op een pagina gelinkt.

Ik stel voor dat we daarover verder gaan in zijn topic: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=29&t=5862

Dan kunnen we hier even centraal houden over busstations in het algemeen :)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Perronvermelding van bussen op dynamische busstations

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Ik heb betreffende wijzigingen op SRE lijnen ongedaan gemaakt. Alvorens ik daarmee begonnen ben, heb ik Al-iee91 hierover verwittigd inclusief de achterliggende redenering. Nu maar hopen dat hij niet boos wordt en vind dat wij met een hetze tegen hem bezig zijn ofzo.
Ik geloof dat 'ie het begrepen heeft, zie net een bewerking van hem waarin hij de perronvermelding bij lijn 16 ook nog even heeft weggehaald...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten