Mag ik even kwijt #80

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Dat gedoe met die handtekening moet elke bank doen, dat ligt niet aan de ING.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

Toen ik twee jaar terug bankzaken ging regelen bij de Abn werd er meteen gevraagd om een nieuwe handtekening. "Je zit in de leeftijd dat je handtekening nog wel eens wil veranderen, dus doe dat maar, het scheelt een hoop problemen". Als daar dus niet op tijd en adequaat op is gereageerd is dat wel de schuld van de bank omdat het vaker voorkomt.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door microshit »

Geert schreef:De ragout en perensap mag je opsturen maar met hazelnootkoffiepads hoef je bij mij niet aan te komen zetten :')
Oew die vind ik juist lekker :p
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door webguy »

Klaasje schreef:Toen ik twee jaar terug bankzaken ging regelen bij de Abn werd er meteen gevraagd om een nieuwe handtekening. "Je zit in de leeftijd dat je handtekening nog wel eens wil veranderen, dus doe dat maar, het scheelt een hoop problemen". Als daar dus niet op tijd en adequaat op is gereageerd is dat wel de schuld van de bank omdat het vaker voorkomt.
Nja, ING zelfde geneuzel toen ik een Credit card aanvroeg, "ja, er ging iets mis met je gegevens, laat maar controlleren bij een kantoor". Wat bleek? Het aanvraagformulier voor een _studenten_creditcard online vroeg een normal creditcard aan waarvoor ik niet in aanmerking kwam.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door STF »

Ik vraag me af of mijn handtekening uberhaubt wel bekend is bij ABN-AMRO, heb bij het openen van de rekening niks hoeven ondertekenen ofzo.
Jaren later toen ik al in Luxemburg woonde ontving ik volgens mij een brief dat mijn handtekening niet in hun systeem bekend was en of ik langs wilde komen bij het plaatselijke ABN-AMRO kantoor, ja dag bekijk het maar...

Maakt mij verder niet zo uit bij welke bank ik zit, betaal toch eigenlijk alles contant aangezien ik me "salaris" ook contant ontvang dus op me bankrekening staan een paar luttele tientjes en me pinpas is bedekt met een dikke laag stof.

Wel jammer dat verlopen pinpassen tegenwoordig echt geblokkeerd worden, vroeger smeet ik nieuwe pinpassen rechtstreeks in een rommellade aangezien de oude het tot in het oneindige bleef doen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Dat gedoe met die handtekening moet elke bank doen, dat ligt niet aan de ING.
Verhaal gaat er om dat de mensen mij bij het ING filiaal zeiden: "Nee, dat kan alleen telefonisch"

En nu is het dus zo dat ze er in de brief staat: "ga naar een filiaal"

Sowieso ben ik ook niet meer van plan langs het filiaal van Amstelveen te gaan, want daar werken me toch twee achterlijke medewerkers die geen klant serieus nemen en je met een gele post it de deur uit werken.

Overigens ook schande dat ik op Twitter ING helemaal kapot kan maken, zonder dat hun webcare team vraagt of ze mij kunnen helpen. Dat is bij de ABN AMRO wel anders, binnen 5 minuten krijg je een tweet terug of ze je kunnen helpen. En zo hoort het!
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door STF »

Ik heb net de suikertest achter de rug, is ook weer niks bijzonders uitgekomen. Het is toch om gek van te worden dat ik uit elke test maar gezond blijf komen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

De ING heeft een meer dan uitmuntende klantenservice, daar heb ik nog nooit in de wacht hoeven staan en hun spraakherkenning werkt uitstekend, want ik wordt altijd correct doorverbonden :)

De medewerkers op het kantoor van Alphen en Diemen zijn ook meer dan vriendelijk. Elke keer als ik langs kom voor een gesprek werd ik netjes door het stappenplan begeleid, kreeg ik een flesje Leeuwenwater aangeboden, bovendien zijn ze regelmatig tot 20:00 geopend, dus ik kan er ook na het werk nog langs :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Geert »

Laatste keer dat ik er was (voor iets vrij simpels) zat ik een uur te wachten. ING Den Haag (aan het Spui)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Tja, hier vooral positieve ervaringen met de ABN-Amro. Ben er ook al een keer uitgenodigd voor een adviesgesprek omdat m'n saldoverloop dusdanig was dat ik er meer uit kon halen (qua rente enzo).
Moet ook nog eens een oude ING-rekening opheffen trouwens... ben dus bij deze voorbereid :P Volgens mij heb ik die nog niet eens zelf geopend maar is dat ooit nog door m'n ouders gedaan...

Net maar eens m'n huisarts laten kijken naar m'n nek en schouders die al een paar weken stijf en pijnlijk zijn, maar dat blijkt gelukkig mee te vallen. Niks ernstigs maar gewoon een spier die rot doet, dus 't advies gekregen er mee naar een fysiotherapeut te gaan.
Dacht vervolgens... mooi, ben lekker vroeg thuis dus gelijk maar eens kijken of ik een afspraak kan maken. Hebben ze hele ruime openingstijden, maar kan je ze slechts tot 14.00 uur bellen. Schiet ook niet op :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:en hun spraakherkenning werkt uitstekend, want ik wordt altijd correct doorverbonden :)
Ja, totdat je de volgende woorden probeerd:

- opzeggen
- ik wil mijn rekening opzeggen
- weg
- kappen
- stoppen

Update: Loop net het filiaal uit, ze kunnen mij niet helpen met mijn rekening opzeggen en ik moet maar proberen te herrineren hoe mijn handtekening uit mijn pennie tijd eruit zag....
Of anders de klantenservice bellen.
AAAAAAAAAAAAAAAH!
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Dexter »

Mark schreef:
Caspar schreef:Om 8u gaat de wekker weer, dus dat is best schappelijk.
Lol, ik lag er gisteravond ook rond 1:00 in en dan vind ik 8:00 toch wel behoorlijk vroeg.Maargoed het kon niet anders want mijn auto moest vóór 9:00 bij de garage staan voor de apk.
Op het werk ben ik zo'n beetje de hele week dan wel weer gezegend met late diensten. *O*
Ik lag er ook ongeveer zo laat in en mijn wekker liep om 6:00 uur al af. Morgen wordt het pas echt pijnlijk: Dan gaat ie om 3:15 af. :') Dan moet je voor 8 uur slaap om 19:15 al naar bed. :? Mooi dus dat ik na mijn dienst even terug kruip.

Als ik alleen was geweest en met niemand rekening hoefde te houden, dan koos ik ook voor een laat/nachtrooster, want ik ben écht geen ochtendmens. Niet dat mijn wederhelft het erg zou vinden als ik dat deed, maar van uitsluitend nachtdiensten wordt je op den duur een kluizenaar en om nou via briefjes op de keukentafel te communiceren... :N
Laatst gewijzigd door Dexter op do 19 mei 2011, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daantje »

Mijn ervaring is dat ik bij de ING vaker en makkelijker dingen online kan regelen dan bij de Rabobank, daarbij moet je voor een adreswijziging al langskomen in een filiaal en daarna moest ik weer een afspraak maken waar ik helemaal niet op zat te wachten. Beide banken hebben voor en nadelen maar in dit soort dingen kies ik toch voor ING.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Tja, hier vooral positieve ervaringen met de ABN-Amro. Ben er ook al een keer uitgenodigd voor een adviesgesprek omdat m'n saldoverloop dusdanig was dat ik er meer uit kon halen (qua rente enzo).
Moet ook nog eens een oude ING-rekening opheffen trouwens... ben dus bij deze voorbereid :P Volgens mij heb ik die nog niet eens zelf geopend maar is dat ooit nog door m'n ouders gedaan...
Daarvoor ben ik wel eens gebeld voor de ING, die hebben toen gelijk een spaarrekening voor mij geopend met een hogere rente en zelfs een jaar een bonusrente. En daarbij kreeg ik toen ook nog eens een cadeau toegezonden 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Gertjan »

Ah, Dexter is zo te lezen net zo dol op vroege diensten als mij :mrgreen: 1 geluk, ik hoef er tot 1 december nog maar 42 te draaien (naast 14x dag en 73x laat ... Helaas geen nachten meer dit jaar, omdat ik die niet mag draaien :()

Inmiddels begin ik een schurfthekel aan makelaars te krijgen. Had een afspraak gemaakt voor vanmorgen 11 uur (was al een keer door de makelaar verschoven omdat ze het 'te druk' hadden) ... sta ik om 11 uur bij dat adres, geen makelaar ... na een kwartier, geen makelaar ... Ik dus een beetje boos bellen waar die vent blijft "Ik kom eraan". Om half twaalf was ie er nog niet (ze zitten op hooguit 10 minuten afstand) dus toen ben ik nog maar een keer gaan bellen, en heb ik maar besloten om naar huis te gaan. "Ik doe wel zaken met een echte makelaar"
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Dexter »

Gertjan schreef:Ah, Dexter is zo te lezen net zo dol op vroege diensten als mij :mrgreen: 1 geluk, ik hoef er tot 1 december nog maar 42 te draaien (naast 14x dag en 73x laat ... Helaas geen nachten meer dit jaar, omdat ik die niet mag draaien :()
Het ergste aan vroege dienst is het vroeg op moeten staan. Zit ik eenmaal op de trein, dan valt het wel mee. Nachtdiensten vond ik ook heerlijk (vooral toen de diensten nog niet zo volgebouwd zaten, dan kon je op zaterdagnacht een shoarmaatje halen met de collega's) maar ik ben 6 jaar geleden met de nachten gestopt en in een vroeg/laatrooster gegaan. De vroege om mijn huwelijk en sociale leven in stand te houden en de late zodat ik niet langzaam doodga door slaapgebrek en het vroege opstaan. :lol:
Gertjan schreef:Inmiddels begin ik een schurfthekel aan makelaars te krijgen. Had een afspraak gemaakt voor vanmorgen 11 uur (was al een keer door de makelaar verschoven omdat ze het 'te druk' hadden) ... sta ik om 11 uur bij dat adres, geen makelaar ... na een kwartier, geen makelaar ... Ik dus een beetje boos bellen waar die vent blijft "Ik kom eraan". Om half twaalf was ie er nog niet (ze zitten op hooguit 10 minuten afstand) dus toen ben ik nog maar een keer gaan bellen, en heb ik maar besloten om naar huis te gaan. "Ik doe wel zaken met een echte makelaar"
Klinkt als een makelaar die ook echt wat wil verkopen... :N Ga je trouwens in Dordrecht wonen?
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Ik ben ook geen ochtendmens, werk liever ´s avonds. Alleen in het weekend vind ik het niet zo erg om ´s ochtends te werken, het is dan lekker rustig onderweg en alle managers zitten ergens aan een sloot te vissen of staan op de tennisbaan dus die zie je dan ook niet op de werkvloer :D Plus dat je dan ´s avonds niet in een trein vol uitgeleefde dronken mensen hoeft te zitten als je met je nuchtere hoofd van je werk weer naar huis wilt gaan.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Gertjan »

Nee Dexter, ik ga voor Zwijndrecht. Ook lekker dicht bij het werk, maar niet té dicht bij het werk :wink:

En ja, dat vroege opstaan is het ergste aan vroeg. Voor 8 uur ben ik gewoon nog half in coma, na 9 uur is er niets aan de hand :mrgreen:
@Caspar; Bij ProRail had ik nooit last van de onregelmatigheid. Maarja, aanvang dienst 4.27 of 6.45/7.00 is ook een groot verschil.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Ja dat klopt, maar als ik even voor 7u startklaar in Amsterdam wil zijn, moet ik de trein van 5u50 pakken vanuit mijn woonplaats. Dat doet een mens ook geen goed. Al zijn vooral de wat oudere dames gek op die diensten, omdat ze dan weer lekker optijd thuis zijn...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Dexter »

Gertjan schreef:Maarja, aanvang dienst 4.27 of 6.45/7.00 is ook een groot verschil.
Klopt, het erge van onze onregelmatigheid is dat je eigenlijk een dubbele onregelmatigheid hebt. Gisteren ben ik om 9:10 uur begonnen en morgen begin ik om 4:22 uur. Dat is een halve werkdag verschil. Geen wonder dat het nooit went.
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Gertjan »

Alleen dat is iets wat ze op 'kantoor' nooit zullen begrijpen ;)

Totdat er een of ander combimachinist om 5 uur z'n manager gaat lopen bellen omdat hij geen kaartlezer én geen kniptang kan vinden in de kast van de controleapparatuur :twisted:

En dan de opmerking over vroeg "Dan ben je lekker vroeg klaar, en dan heb je nog wat aan je dag.";
Als ik thuiskom van de dienst 4.27-11.32 of 4.32-11.01, dan heb ik op de bank de grootste moeite tijdens het eten van mn lunch om niet in slaap te vallen :)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Ik heb een tijdje voor de OV-Chipkaart gewerkt, sindsdien weet ik echt wel wat een vroege dienst is.

Voor Rotterdam was ik eigenlijk zelfs te laat op mijn werk, toen had ik de eerste s9500 van de dag en de laatste s14000 van de dag :wink:

In Amsterdam fietste ik naar Diemen Zuid voor de eerste metro 53 van de dag (dat is ook de eerste metro in de tunnel dan) om op tijd te kunnen beginnen :')

Nu moet ik nog steeds wel eens met de metro naar de Wibautstraat (werk nu in het gebouw ernaast) maar dan op een wat vriendelijker tijdstip: 9:00 of 13:00. Moet over 3 weken een dagje in Osdorp werken, dat is 70 minuten fietsen en met het OV ben ik geen seconde sneller :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door hauptbahnhof »

Morgen heb ik mijn 3e en laatste ochtenddienst. Beginnende om 5:21 helemaal op TIJS. Een beetje trammetjes rangeren voor de baas. :D

Vanaf maandag zomerdienst wat dus betekent dat er een aantal zware weken aankomen (bijv. 4 dagen werken, 1 dag vrij, 4 dagen werken.)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Ennes »

Die idioot vroege diensten zullen inderdaad nooit wennen, en zat er vroeger nog een beetje lijn in... dat is tegenwoordig ook helemaal voorbij met zoals Dexer al zei met gewoon een halve dag verschil, krijg je ineens een dagdienst tussen allemaal vroege, ben je gelijk helemaal uit je ritme (voor zover je in een ritme kan komen)
Maar dag-diensten is gewoon helemaal niets, dat gaat op werken lijken (met 2x op een dag die chagrijnige spits koppen)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Gertjan »

Of ze gooien je van een late naar een dagdienst :roll:
'Ja, er zit *zoveel* uur rust tussen, dus het mag.' Oké, het mag ... maar na die overgang ben je gewoon helemaal naar de *****
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten