Bron en meerDuitse verbinding Betuwelijn vertraagd
De aanleg in Duitsland van het zogenoemde derde spoor van de Betuwelijn, de goederenspoorlijn die de Rotterdamse haven met het Duitse achterland verbindt, heeft grote vertraging opgelopen. De spoorverbinding van Emmerich naar Oberhausen zou in 2013 klaar zijn, maar dat wordt op zijn vroegst vijf jaar later.
Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
_O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Dat is pas informatievoorziening *O* In Nederland zou je tachtig keer op rij horen dat het toch weer nog een paar maanden later wordt :')
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Dit is serieus slecht nieuws. De VRR wil namelijk bij de volgende aanbesteding de RE 5 Emmerich - Koblenz knippen in Düsseldorf Hbf, en dan het noordelijke deel doortrekken naar Arnhem, maar heeft aangegeven dat er nu te weinig ruimte en nog geen geschikt materieel is om dat tot uitvoering te brengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Goed nieuws dus voor Hispeed, anders zullen de inkomsten van de ICE teruglopen als er een goedkopere optie komt die nog eens vaker rijdt ook. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Slecht nieuws voor de Nederlandse economie, want de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven wordt niet bepaald beter doordat Duitsland dit traject voorlopig nog niet af heeft (en ondertussen leggen ze natuurlijk wel een goederenlijn aan naar Wilhelmshaven).
Maar ja, Nederland is niet veel beter op dat gebied, hoe lang geleden is al afgesproken dat de Schelde verbreed moet worden zodat de Antwerpense haven beter bereikbaar moet worden?
Maar ja, Nederland is niet veel beter op dat gebied, hoe lang geleden is al afgesproken dat de Schelde verbreed moet worden zodat de Antwerpense haven beter bereikbaar moet worden?
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Als het gaat om geld uitgeven aan asfalt in plaats van spoor moet je in Duitsland zijn inderdaad. En de Zwitsers maar een tweede Gotthardtunnel bouwen, zonder aansluiting in Duitsland en niet in Italie. De trucs Rotterdam-Milaan blijven dus gewoon in de file voor de wegtunnel staan... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Er wordt in Duitsland wel een berg geld geïnvesteerd, alleen verdwijnt veel geld in HSL-projecten, bijvoorbeeld in de ombouw van Stuttgart Hbf en een aansluitende HSL naar Ulm.
Maar het gaat ook naar projecten voor spoorlijnen rondom grote steden, dat is voor Duitsers gewoon belangrijker dan een grenslijn die relatief weinig verkeer trekt en van minder groot belang is dan een drukke binnenlandse verbinding.
Maar het gaat ook naar projecten voor spoorlijnen rondom grote steden, dat is voor Duitsers gewoon belangrijker dan een grenslijn die relatief weinig verkeer trekt en van minder groot belang is dan een drukke binnenlandse verbinding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Als je een spoorlijn Rotterdam-Milaan/Genua aanlegt dan is het stukje Emmerich - Dusseldorf gewoon net zo nodig als alle andere stukjes spoor. Treinen hebben nog altijd geen vleugeltjes, en kunnen dus niet van Zevenaar naar Basel springen om vervolgens in Tichino weer in lucht op te lossen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Je zit toch met nationale belangen, je kan hoog of laag springen, maar zolang de Duitse overheid en dus de politiek ervoor verantwoordelijk is zullen die altijd voor dingen gaan die van groter belang zijn voor eigen land. Leer mij politici kennen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Wat het extra complex maakt is de institutionele situatie in Duitsland. De republiek heeft heeft namelijk het akkoord met Nederland gesloten, maar ik heb begrepen dat NRW als deelstaat weer niet zo staat te trappelen om de aanleg en laat dat nou net weer de overheid zijn die daar een dikke vinger in de pap heeft. Burgers staan ook niet zo te trappelen. Positie van DB ken ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er ook geen overbelasting van het traject is. Dan valt de noodzaak voor aanleg al snel weg.
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Omdat er nu geen treinen rijden die Nederland wel wil laten rijden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Het punt is dat Duitsland zelf weinig heeft aan een transitverbinding Nederland - Italië, er wordt alleen verdiend aan de infravergoeding. Daarom is Duitsland zo traag met deze investering.Vinny schreef:Als je een spoorlijn Rotterdam-Milaan/Genua aanlegt dan is het stukje Emmerich - Dusseldorf gewoon net zo nodig als alle andere stukjes spoor. Treinen hebben nog altijd geen vleugeltjes, en kunnen dus niet van Zevenaar naar Basel springen om vervolgens in Tichino weer in lucht op te lossen...
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Iets met waar Europa al niet goed voor is...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Hoezo, te weinig ruimte? Die RE5 rijdt nu toch ook al (zij het tot Emmerich)? Het lijkt me dat het ruimtegebrek bij een naar Arnhem doorgetrokken RE5 juist op het traject Zevenaar-Arnhem zal ontstaan.Bee schreef:Dit is serieus slecht nieuws. De VRR wil namelijk bij de volgende aanbesteding de RE 5 Emmerich - Koblenz knippen in Düsseldorf Hbf, en dan het noordelijke deel doortrekken naar Arnhem, maar heeft aangegeven dat er nu te weinig ruimte en nog geen geschikt materieel is om dat tot uitvoering te brengen.
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Precies. Dan leggen we gewoon tot de grens een derde spoor alvast dat precies op de grens ophoudt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Je bedoelt zoiets?
Deze foto is gemaakt op de grens tijdens de reactivering van de lijn Maastricht - Lanaken, waar ProRail iets eerder klaar was met de werkzaamheden dan Infrabel.
Deze foto is gemaakt op de grens tijdens de reactivering van de lijn Maastricht - Lanaken, waar ProRail iets eerder klaar was met de werkzaamheden dan Infrabel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Duitse verbinding Betuwelijn vertraagd
Ach, de NL-DE grens is ook vrij duidelijk: het geluidsscherm stopt.
Re: Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Maar goed, de draad wordt weer eens opgepakt:
http://nos.nl/artikel/532703-geld-voor- ... elijn.html
http://nos.nl/artikel/532703-geld-voor- ... elijn.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
En het wordt nog later.
Duits deel Betuweroute jaren vertraagd
De Duitse aansluiting op de Betuweroute gaat flinke vertraging oplopen. Staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) gaat uit van ,,enkele jaren", schrijft zei woensdag aan de Tweede Kamer. Het gaat om het ruim 70 kilometer lang traject tussen Emmerich en Oberhausen. Dat moest in 2022 klaar zijn, maar die officiële planning van dit zogenoemde Derde Spoor is ,,niet langer realistisch", hebben Duitse partners Dijksma laten weten.
Bron: Telegraaf
Duits deel Betuweroute jaren vertraagd
De Duitse aansluiting op de Betuweroute gaat flinke vertraging oplopen. Staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) gaat uit van ,,enkele jaren", schrijft zei woensdag aan de Tweede Kamer. Het gaat om het ruim 70 kilometer lang traject tussen Emmerich en Oberhausen. Dat moest in 2022 klaar zijn, maar die officiële planning van dit zogenoemde Derde Spoor is ,,niet langer realistisch", hebben Duitse partners Dijksma laten weten.
Bron: Telegraaf
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 16 feb 2017, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van bericht ingekort ivm auteursrechten
Reden: Citaat van bericht ingekort ivm auteursrechten
Re: Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Het zou ook een een keer op tijd gaan in Duitsland
Re: Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Waarom zijn die duitsers zo langzaam? Heb het idee dat ze bij alles wel een paar jaar vertraging oplopen.
Re: Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Als gebruiker van het Wegenforum zou je inmiddels wel weten dat men een inefficiënte wijze van aanbesteding hanteert. Plus stroperig verlopende procedures.
Re: Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Ik heb er een account, maar ik kom er bijna nooit. ;) (En zelfs als ik er wel kom volg ik de buitenlandse zaken niet echt)
Maar als ze altijd eenzelfde aanbesteding gebruiken, zou men toch inmiddels wel moeten weten dat het vaak niet werkt? Kunnen hier nog sancties op komen te staan vanuit NL?
Maar als ze altijd eenzelfde aanbesteding gebruiken, zou men toch inmiddels wel moeten weten dat het vaak niet werkt? Kunnen hier nog sancties op komen te staan vanuit NL?
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Duitse verbinding Betuweroute vertraagd
Sancties? Dit is niet het enige project waar de Duitsers er in de verste verte niet in slagen om een afgegeven planning te halen:
Afgesproken met Zwitserland:
- uitbreiding capaciteit langs de Rijn
- electrificatie Munchen - Lindau
Kenners zullen nog wel veel meer kunnen noemen.
De sanctie komt van de Duitsers: we mogen meer gaan betalen voor het gebruik van een deel van de Duitse infrastructuur (Autobahnen).
En dan hadden we ook nog de Friesenbrucke...
Zullen we Elten en Tudderen maar weer opeisen?
Afgesproken met Zwitserland:
- uitbreiding capaciteit langs de Rijn
- electrificatie Munchen - Lindau
Kenners zullen nog wel veel meer kunnen noemen.
De sanctie komt van de Duitsers: we mogen meer gaan betalen voor het gebruik van een deel van de Duitse infrastructuur (Autobahnen).
En dan hadden we ook nog de Friesenbrucke...
Zullen we Elten en Tudderen maar weer opeisen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten