OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Klaasje »

De volnorm wordt op alles losgelaten wat Sprinter heet. Ik geef je dus weinig kans. Ik heb wel gezien dat de SLT's op de Flevolijn in één omloop terecht komen waar nu 8 á 9 bakken SGMm in de spits rijden. Zouden er dan ritten met 14 bakken SLT komen?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Reiziger Delft »

Probleem is vaak dat het geplande volgens volnorm nog net voldoet, maar als er dan een 4tje rijdt waar er een 6je moet rijden gaat het fout. Ik nam ongeveer een half jaar lang vaak de s5100 vanuit Rotterdam naar Delft in de avondspits. Bij een 6je moesten er al veel mensen staan, maar kon iedereen mee en was er nog wel wat lucht over. Vaak kwam er dan echter een 4tje aanrijden, waardoor het betere propwerk begon en er op Schiedam Centrum soms reizigers niet meer bijpasten.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Justin »

2xSLT-IV in de s5100 in de (ochtend)spits is ook gezellig proppen op Ddr-Rtb en op Rtd-Sdm-Dt :mrgreen:. Maar 1x IV lijkt me nogal... vervelend...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Dexter »

2x Mat '64 in de t3442 vandaag en ik kwam nog ergens een setje van 2x Mat '64 tegen, maar weet even niet meer waar en in welke trein want het was vanmorgen weer pijnlijk vroeg. :')
Vallend blad maakt rails glad.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door TheKnitter »

Justin schreef:2xSLT-IV in de s5100 in de (ochtend)spits is ook gezellig proppen op Ddr-Rtb en op Rtd-Sdm-Dt :mrgreen:. Maar 1x IV lijkt me nogal... vervelend...
Ik als regelmatige reiziger Zwd-Rlb kan dat ervaren ja.. -o-
Vooral wanneer de s5000 om wat voor knullige reden dan ook uitvalt...
Probleem die ik zie zit hem vaak in de t5118 (rijdt regelmatig met maar een solo zesje ipv 10 bakken), dan krijg je de t5020 die met een mDDM rijdt, en bij voorgaande 5118 uitval betekent dat proppen :(
En wanneer de t5020 uitvalt betekent dat ook dat de 5120 enorm proppen is, en komen ze daar met een solo zesje :')
Heb met de t5020 uitval en t5120 te kort regelmatig achterblijvers in Barendrecht mogen zien :evil:

En toen er (alweer tijdje geleden) een anderhalve week lang spoor 2 tussen Zwd en Ddr niet gebruikt kon worden, werd er op de maandag maar de serie s5000 opgeheven Rlb-Ddr "omdat ze niet kunnen keren in Zwijndrecht". Toen heb ik een paar foto's naar NS gemaild, en contact gehad met NSKlantenservice. Toen was het zelfs zo erg dat reizigers die normaal de t5116 hebben nog niet eens met de t5118 mee konden te Zwd :| En JA, dat zat afgrijselijk vol gepropt toen hoor, HC kon nog maar net zijn deur sluiten, en stond ook in elkaar geperst..
Toen hadden ze vanaf de dinsdag ineens WEL de mogelijkheid om de s5000 te keren op Zwd *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Meltrain »

Vandaag was in Arnhem naast de 5180 (op lijn 2) nog een andere Volvo op pad, namelijk de 5177 op lijn 1. :D
Een foto ervan op de Nijmeegseweg, bij het oprijden van de John Frostbrug:
Afbeelding

Verder reed er op lijn 5 een Amba en minimaal één Citaro G (ik zag er twee keer eentje rijden, maar omdat ik niet op het nummer gelet heb, weet ik niet of het twee keer dezelfde was of twee keer een andere).
Ik dacht eerst dat dat te maken had met de omleiding in presikhaaf, maar omdat ik ook troleybussen op lijn 5 naar Presikhaaf zag rijden, neem ik aan dat er op de omleidingsroute ook bovenleiding hangt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Dexter »

De t5431 reed vandaag met 3x Mat '64 (dat zie je ook vaak opduiken de laatste tijd) *O* de stelnummers kon ik tijdens het passeren niet zien.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Caspar »

Ik zag ze ook rijden idd, zo tegen 10.45 reden ze ook weer Asd uit naar Zandvoort. Verder zag ik wat knusse losse SLT´s rijden over de Zaanlijn naar Uitgeest want er was blijkbaar een storing. Door die storing zag ik vanuit mijn ooghoeken op de T14 (scherm met de eerst volgende 14 vetrekkende treinen) in Zaandam dat er en hoop was opgeheven. Ik zat op de fiets maar werd opgeschrikt door een machinist in een SLT die de overweg nabij station Koog Zaandijk aanreed.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Dexter »

Daar ben ik ook langsgekomen met een SLT, maar dat was al heel erg vroeg. Hoelaat was dat, want ik heb - gelukkig - niks van een storing op Zaanlijn meegekregen.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Daar ben ik ook langsgekomen met een SLT, maar dat was al heel erg vroeg. Hoelaat was dat, want ik heb - gelukkig - niks van een storing op Zaanlijn meegekregen.
Kwam daar rond 16.45 langs...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Dexter »

Nee ik ben er ongeveer 10 uur eerder langsgekomen. Rond het tijdstip dat jij er was, trok ik net weer mijn luiken open na een middagdutje. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door AppleMoose »

@Meltrain: De keren dat ik lijn 1 heb mogen aanschouwen, werd die altijd met zo'n volvo gereden.
Overigens het afgelopen jaar regelmatig in zo'n volvo op lijn 2 gereden, van begin tot eindpunt. Toch wel nostalgische gevoelens bij deze bussen. (Iets met oma's en als klein kind tijdens logeerpartijtjes naar de stad gaan enzo)

Overigens reed er vandaag een bus in Veoliakleurstelling (naam Veolia wel "keurig"*ahum :X afgeschraapt) op lijn 105 (Arnhem - Barneveld v.v.)van Syntus.

wtf. een post van mij die alleen over bussen gaat? :shock: :X straks denkt men nog dat ik bussen leuk ben gaan vinden... :X :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door TheKnitter »

Vandaag liep ik van Rlb richting school en kwam net bij de bushalte (rond 8:15) (ri Zuidplein) een "lijn"bus van Snelle Vliet aankarren. Reed ook op een lijndienst, welke is mij onbekend gebleven. De display zei "Geen Dienst". De chauffeur zei te Rlb maar zo tegen de reizigers dat ze mee konden.
Toen kwam ik aan de andere kant van de weg, en reed op lijn 90 zo'n witte bus die Arriva huurt.
's Middags kwam ik dezelfde bus (of kan ook een andere zijn, maar zelfde type) tegen, maar dan ri Zuidplein op lijn 90 :mrgreen:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door MdJ »

Ronaldussen schreef: Overigens reed er vandaag een bus in Veoliakleurstelling (naam Veolia wel "keurig"*ahum :X afgeschraapt) op lijn 105 (Arnhem - Barneveld v.v.)van Syntus.
De 2146, denk ik zo :lol:

Ze hebben daarvan wel het lettertype aangepast. De Valleilijnamba's tonen hun bestemming in het lettertype van Veolia; deze amba -en de 2147, 2149- heeft dezelfde lettertype als de 10-meter amba's.

Zie je vooral bij de 4: Veolia heeft een "h" op de kop staan (ook met de rechte stukken), Syntus heeft eentje met een schuin streepje zoals "4".
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door mb90 »

TheKnitter schreef:Vandaag liep ik van Rlb richting school en kwam net bij de bushalte (rond 8:15) (ri Zuidplein) een "lijn"bus van Snelle Vliet aankarren. Reed ook op een lijndienst, welke is mij onbekend gebleven. De display zei "Geen Dienst". De chauffeur zei te Rlb maar zo tegen de reizigers dat ze mee konden.
Snelle Vliet rijdt de 2 ritten van lijn 691 van Hardinxveld Giessendam naar Rotterdam, dus ik denk dat je een van de twee ritten hiervan gezien hebt. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Suus »

SLT m2416 zorgt vandaag voor heel wat overcapaciteit in de s9500.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Daniel »

In de t32266 vanavond een losse GTW 2/6, dat werd nogal knus. Kennelijk ook tussen Venlo en Nijmegen nog veel omreisverkeer wegens de werkzaamheden tussen Weert en Sittard ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door TheKnitter »

mb90 schreef:
TheKnitter schreef:Vandaag liep ik van Rlb richting school en kwam net bij de bushalte (rond 8:15) (ri Zuidplein) een "lijn"bus van Snelle Vliet aankarren. Reed ook op een lijndienst, welke is mij onbekend gebleven. De display zei "Geen Dienst". De chauffeur zei te Rlb maar zo tegen de reizigers dat ze mee konden.
Snelle Vliet rijdt de 2 ritten van lijn 691 van Hardinxveld Giessendam naar Rotterdam, dus ik denk dat je een van de twee ritten hiervan gezien hebt. :wink:
Aha, oké. Ik heb die bussen nog niet eerder te Rlb als lijnbus gezien namelijk.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Caspar »

Ik zag dat er een of andere leegmat serie gisteren en vandaag keert op station Wormerveer. Op een van de buitenspoortjes stond 's ochtends een Mddm en 's avonds 6 bakken SGMm. Zou dat de stopper Beverwijk-Heemskerk-Uitgeest zijn? Snap niet zo goed waarom dat is, in de spoorbezetting van Uitgeest is nog wel ruimte om een trein gewoon langs een perron te keren...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Wubbo »

Die keren op Wormerveer is sowieso niet handig (kopmaken in Uitgeest). Is het niet de s3300 die niet naar Hoorn kan?
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door VIRM »

Gistermiddag betrapte ik in de s3300 met vertrektijd 16:59 vanuit Zaandam de m7839. In Zaandam was deze trein gespoorwijzigd van 5 naar 4 (de s4000 vertrekt 1 minuut later van spoor 5). Opvallend was dat deze trein uit noordelijke richting kwam, terwijl er tussen Zaandam en Purmerend helemaal geen treinen reden; weet iemand hoe dat zit?
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Caspar »

Zie de twee posts hierboven :D
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door VIRM »

Oops, dankje Caspar!

Maar als ik zo even naar Sporenplan kijk, zijn er andere mogelijkheden dan om helemaal naar Wormerveer te gaan:
1. De s3300 afhandelen op spoor 2 in Zaandam, laten keren vlak onder het viaduct van de Hoornse lijn en dan weer binnen laten komen op spoor 4.
2. De middelste tunnelbuis van de Hemtunnel gebruiken en gewoon binnen laten komen op spoor 4. Als tijdens verstoringen of werkzaamheden Zaandam het eindpunt is van de s800, dan wordt die ook gewoon afgehandeld op spoor 4.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Suus »

Bee schreef:SLT m2416 zorgt vandaag voor heel wat overcapaciteit in de s9500.
En zoals gebruikelijk in de s9500: Alles wat op zaterdag rijdt, rijdt er ook op zondag en ditmaal dus ook de m2416 :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Suus »

Vanavond was treinstel m2416 omgewisseld voor een SGM-II. Misschien hadden ze dat beter niet kunnen doen, want treinstel m2131 had nogal wat kuren vanavond, wilde maar niet vertrekken op station Boskoop (hoorde van een medereiziger dat hij ook in Waddinxveen vertrekproblemen had) en kwam na een langzame rit te laat aan in Alphen waar de s8800 natuurlijk al weg was.

Vervolgens een tochtig half uur op Alphen aan den Rijn: eerst de trein naar Utrecht gezien, die uit 2xICM-III bestond, en vervolgens de trein naar Leiden, die ook met ICM-III werd gereden :shock:

In Leiden tenslotte de s5700 gepakt, maar m7804 had een kapot raam, het wilde namelijk niet meer dicht door een gesprongen veer ofzo. Ik had een hoop bagage bij me, dus kon niet even door de trein lopen om de conducteur te zoeken, maar anders had ik dat wel even gedaan :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten