Fyra staat uren stil in weiland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Klaasje »

Je hebt daar helemaal geen wegbekendheid nodig omdat alles in de ETCS display staat. :X
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Geert »

Ja, op de HSL zelf, maar niet voor het stuk door de Schipholtunnel :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:maar er staat niets over een verbod op diesel.
Alweer twee jaar geleden heb ik welgeteld 1 diesel loc door de Schipholtunnel zien gaan van Amsterdam naar Hoofddorp over perron 6.
Het was overduidelijk want je hoorde een zwaar diesel geronk en na het passeren van deze locomotief stond de tunnel blauw van de rook. *O*

Het kan dus wel, het is al is vaker gebeurd. Waarom zou het anno nu ook niet gewoon kunnen?
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Klaasje »

Volgens mij weet bijna niemand precies waarom het niet zou kunnen. Toch is het een soort mythe. (tenmiste, zoiets hoorde ik van een ex-ns-er.)
De seinafstanden zijn geschikt voor waardeloos beremde goederentreinen. Diesel is officiëel niet verboden maar kan er kennelijk niet doorheen. Goederentreinen met bulkgoed zijn volgens de netverklaring verboden maar kunnen met E-tractie er sowieso veilig doorheen. Voor gevaarlijke stoffen kan ik me daarentegen een beperking voorstellen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door iljitsch »

Ok, als ik eens wat tijd over heb ga ik met m'n camera in aanslag op station schiphol zitten totdat ik een dieseltrein betrap...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door find_your_spot »

iljitsch schreef:Ok, als ik eens wat tijd over heb ga ik met m'n camera in aanslag op station schiphol zitten totdat ik een dieseltrein betrap...
Mag hopen dat je een grapje maakt. Deze kans dat dit gebeurd is waarschijnlijk 1:362
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Wubbo »

Als je op het goede moment er gaat zitten moet je Sherloc van Volker langs kunnen zien komen, die rijdt er planmatig namelijk. Dan zou je kans dus nog wel eens flink richting de 1:1 kunnen gaan.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Ennes »

heeft een en ander niet te maken met dat brand/rook alarm in de tunnel? het is immers zo dat als er iemand met een rokershoestje kucht dat dat alarm afgaat.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Freek »

Vandaag staat er overigens een vervolg in de Metro. Het aantal reizigers is daarbij overigens ook met 100 gedaald naar 400.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Ennes »

Freek schreef:Vandaag staat er overigens een vervolg in de Metro. Het aantal reizigers is daarbij overigens ook met 100 gedaald naar 400.
KLIK
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door iljitsch »

Maar in hoeverre is het nu waar dat de HSL continu met grote storingen te maken heeft?

Naar aanleiding van wat er in de Metro staat ga ik maandag toch maar met de benelux of één van de weinige intercity's die nog rechtstreeks van Rotterdam via Leiden naar schiphol rijden in plaats van met de fyra, want ik heb geen zin om m'n vlucht te missen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Dexter »

Klaasje schreef:Je hebt daar helemaal geen wegbekendheid nodig omdat alles in de ETCS display staat. :X
Ga jij eens even onmiddelijk je mond spoelen met zeep ja! :lol:
Gertjan schreef:Even een sleepkoppeling in de cabine leggen, en je bent klaar.
Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn, maar dat mag weer niet van de ARBO want die vinden een sleepkoppeling te zwaar om te tillen.

Ik kan me niet onttrekken aan de gedachte dat dit land nog eens helemaal vastloopt in zijn eigen heikneuterige regeltjes... :') Even een dieselloc door Shl, betekent echt niet dat er mensen onwel worden hoor. Ja, je zal het even ruiken en misschien is er een klein rookpluimpje dat even blijft hangen. Maar ik vind dat het belang van die gestrande reizigers voor gaat. In dit geval is het wellicht goed dat er een Metro-redacteur in die trein zat, misschien gebeurt er nu eens wat.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Ennes »

Optimist! :lol:
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 20 mei 2011, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Klaasje »

Dexter schreef:Ik kan me niet onttrekken aan de gedachte dat dit land nog eens helemaal vastloopt in zijn eigen heikneuterige regeltjes... :') Even een dieselloc door Shl, betekent echt niet dat er mensen onwel worden hoor. Ja, je zal het even ruiken en misschien is er een klein rookpluimpje dat even blijft hangen. Maar ik vind dat het belang van die gestrande reizigers voor gaat. In dit geval is het wellicht goed dat er een Metro-redacteur in die trein zat, misschien gebeurt er nu eens wat.
Dat is natuurlijk allemaal gegroeid omdat het altijd gigantisch belachelijk is dat wanneer er iets fout gaat er mensen omkomen. Om dat te voorkomen moeten we daar het uiterste voor doen. Dat 3 gram oliedamp er dan voor zorgt dat alle toeters en bellen afgaan, daar had niemand over nagedacht. En waar ze al helemaal niet over nagedacht hebben is, dat er door dit soort overdreven strenge regels nog een keer doden gaan vallen omdat helpen onveilig was. :')
Als je de overheid overal de schuld van geeft krijg je vanzelf dit soort onzin. -o-
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Caspar »

Zo snel gaan die toeters daar ook weer niet af. Er is ook wel eens willens en wetens een machinist met een defecte rem aan een 1700loc door de tunnel geraasd waarna het helemaal blauw stond van de rook daar, maar behalve wat geschrokken collega's van die machinist zijn er verder geen alarmen afgegaan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Caspar »

Even terugkomend op het reizigersaanbod in die Fyra; er was een normale trein opgeheven waarbij reizigers zonder toeslag met die Fyra mee mochten als omreisadvies. Dat verklaart het grote aantal aan reizigers misschien ook wel.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Ennes »

Extra lang genieten van de service van onze Nationale Schande en nog zonder toeslag ook, ze rouden die reizigers een naheffing moeten sturen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Even terugkomend op het reizigersaanbod in die Fyra; er was een normale trein opgeheven waarbij reizigers zonder toeslag met die Fyra mee mochten als omreisadvies. Dat verklaart het grote aantal aan reizigers misschien ook wel.
Nja, WEER een reden om omreisadviezen in de wind te slaan. Het is aan de orde van de dag gewoon -o-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Wubbo »

Die Fyra bleek niet alleen defect, maar ook de bovenleiding spanningloos gemaakt te hebben. Dat maakte wegslepen met iets elektrisch onmogelijk.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Fles »

Nooit iemand aan gedacht dat dat überhaupt zou kunnen natuurlijk... :roll:

Maar hiervan wordt natuurlijk geleerd dat er op Hoofddorp Opstel tactisch een dieselloc standby gehouden moet worden. Toch? :idea:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door BR628 »

Natuurlijk niet. Die locs zijn elders nodig he, een stilstaande lok kost geld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Geert »

Tja, hoe vaak strandt er een Fyra door een stroomstoring? Ik denk niet dat het erg effectief is om een dieselloc bijna 24/7 paraat te hebben staan op Hoofddorp (inclusief een bevoegde machinist) voor die paar keer per jaar. Ik hoop dat hier wel van wordt geleerd om wat sneller een dieselloc heen te sturen (al dan niet via de Schipholtunnel)...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Fles »

Geert schreef:Tja, hoe vaak strandt er een Fyra door een stroomstoring?
Dit is een eenmalig iets in een verder vlekkeloos verlopende dienstuitvoering bedoel je? :')

In Duitsland is het trouwens heel normaal hoor, daar staan op een aantal plaatsen standaard tandempjes van 2 BR 218's paraat om gestrande ICE's af te kunnen slepen in geval van. Tenminste, dat was een paar jaar geleden zo. Weet niet of dat nu nog zo is.

En tsja, of je hem nou in Hoofddorp paraat hebt staan of dat je hem ergens anders vandaan naartoe moet sturen maakt natuurlijk niet uit: in beide gevallen moet er een loc beschikbaar gehouden worden.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door BR628 »

Fles schreef:In Duitsland is het trouwens heel normaal hoor, daar staan op een aantal plaatsen standaard tandempjes van 2 BR 218's paraat om gestrande ICE's af te kunnen slepen in geval van. Tenminste, dat was een paar jaar geleden zo. Weet niet of dat nu nog zo is.
Ja:
Afbeelding
In de vroege ochtend van 5 mei 2010 is de ICE 11 uit Bruxelles-Midi naar Frankfurt(Main) Hbf ergens tussen Luik en Aachen defect geraakt. Nadat de reizigers ongetwijfeld zijn opgepikt door de half uur daar achter rijdende Thalys uit Paris Nord naar Köln Hbf, werd pas uren later het defecte stel weggesleept. Omdat de ICE3 treinstellen BR 406 van automatische centrale bufferkoppelingen (Scharffenbergkoppeling) zijn voorzien, kan niet zomaar elk loktype een ICE stel verslepen. De Deutsche Bahn heeft daarom enkele setjes van 2 BR 218 dieselloks zo aangepast dat zij wel een ICE kunnen wegslepen. Zo passeerde in een flauw zonnetje ruim 4 uur later dan de planning ICE 4607 achter de DB 218 833 en 218 825 het station van Eschweiler op weg naar Köln Deutzerfeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef:Tja, hoe vaak strandt er een Fyra door een stroomstoring?
Dit is een eenmalig iets in een verder vlekkeloos verlopende dienstuitvoering bedoel je? :')
Nee, zeker niet, maar niet bij elke storing hoeft een trein weggesleept te worden, bedoelde ik maar te zeggen. Duitsland kan een investering in locs wel iets makkelijker rechtvaardigen met hun honderden ICE's. Komt Nederland aan met zijn HSL'tje ;)

Overigens heeft ProRail de mogelijkheid om een loc+machinist te vorderen om treinen weg te slepen. Er kan dus ook een goederenlocomotief ingezet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten