OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Op metrostation Wibautstraatr kan men volgens mij zo het bandje "Mind the gap" gaan afspelen. De eerste deur richting CS of de laatste deur richting Amstelstation staan net iets te vaak langs het schuine stukje van het perron :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ardan »

Nou is het daar natuurlijk ook wel heel krap met die afzetting. Een half perron van 150 meter is...?
En twee LHB-treinen van elk 37 meter lang is bij elkaar...? Juist!
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door MdJ »

Half perron: 75.
2x 37 = 74.
*doet alvast iets aan het wiskunde examen:)*
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Toen ik rond 08:10 vanochtend op Sloterdijk overstapte van de ene trein naar de andere, was in de hal duidelijk de volgende boodschap te horen: *Pling* Dames en heren, op lijn 50 richting Gein is een metro uitgevallen. Kijk voor de eerstvolgende metro op de borden met actuele vertrektijden.
Gezien dit spitsuur is zal het vast haringen-in-een-ton zijn geweest (als dat uberhaupt al niet het geval is in de 50?) in de volgende metro. :)
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Okeee. Welke Bekende Machinist die rijdt op de s4000 (eigenlijk 4057) vond het net om 14:56 nodig mij op Koog Bloemwijk te laten schrikken door vol de tyfoon te luiden?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Bijdehand... op Utrecht Centraal stond bij een van de deuren van de t2849 iedereen te wachten tot deze open ging. Daartoe was het allicht handig geweest als degene aan de kant van het knopje dat ingedrukt had, maar op dat idee kwam hij pas toen ik aanstalten maakte het dan maar te doen (stond aan de andere kant van de deur)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

find_your_spot schreef:Okeee. Welke Bekende Machinist die rijdt op de s4000 (eigenlijk 4057) vond het net om 14:56 nodig mij op Koog Bloemwijk te laten schrikken door vol de tyfoon te luiden?
Ik was het niet, want ik heb geen s4000 gereden vandaag. En dan zou ik je 2x cappuccino schuldig zijn, want de eerste krijg je ook nog. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Raymond »

Het tellen in de trein lijkt wel weer een beetje terug te zijn. Gisteren kwam er in de t822 tussen Utrecht C en Amstel iemand voorbij met een handtellertje en tussen Amstel en Amsterdam C nogmaals. Vanmorgen deed iemand anders dat ook in de t3122 tussen Utrecht C en Bijlmer ArenA. Hoop niet dat NS op basis van die tellingen de treinsamenstelling die in beide treinen nu op maximale capaciteit is gaat inkorten, want voor beide treinen is het getelde stuk niet het drukste deel.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Raymond schreef:Het tellen in de trein lijkt wel weer een beetje terug te zijn.
Je hebt toch ook reizigersonderzoek die tellen? Want daar ben ik de afgelopen 3 weken weer 2 keer mee dood gegooid.

Altijd leuk door te zeggen dat je je kaartje niet wilt laten zien, om hun vervolgens de halve trein op stelten te laten zetten. Hilarisch!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Het is maar wat je hilarisch vindt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Raymond schreef:Het tellen in de trein lijkt wel weer een beetje terug te zijn.
Je hebt toch ook reizigersonderzoek die tellen? Want daar ben ik de afgelopen 3 weken weer 2 keer mee dood gegooid.

Altijd leuk door te zeggen dat je je kaartje niet wilt laten zien, om hun vervolgens de halve trein op stelten te laten zetten. Hilarisch!
Alsof ze daarvoor de trein op stelten zouden zetten, ze vinken gewoon aan reiziger zonder vvb. en zullen daar geen woord over vuilmaken. Fictie en werkelijkheid liggen volgens mij vaak dicht bij elkaar bij jou!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Vorige week zat er een meid tegenover me die geen geldig kaartje had en begon een heel verhaal tegen die synovate mevrouw dat ze al een X aantal keren bij de DUO had aangegeven dat haar chipkaart het niet deed etc. Toen de synovate dame eindelijk ruimte kreeg om ook wat te zeggen zei ze: O maar ik ben geen conducteur hoor, en scande wat op haar apparaatje en wenste de studente een fijne dag verder :D
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Freek »

Synovate doet toch het hele jaar door onderzoek. Ik kom ze geregeld tegen. Vandaag liepen er in de 3600 ook twee tellers door te trein. Althans ik denk dat het tellers waren, hadden geen bedrijfskleding aan maar wel een klapper met een papiertje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Je hebt ook nog het NS-comfortonderzoek kwam ik twee jaar geleden in de s4000 achter. Dat was een man, gewoon in een trui, maar wel met een NS-badge opgespeld. Die liep met een klembord door de trein en ging tijdens de rit uitgebreid elke coupe in de SGM bekijken. Vloer bekijken, of de stoelen wel zacht en schoon waren, of het informatiesysteem werkte. Omdat ik mij toch afvroeg wat die man nu aan het zoeken was vroeg ik of ik kon helpen en toen kreeg ik dat te horen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Ja die heb ik ook eens gezien :D Heb zelfs zo'n lijstje gekregen van zo'n vrouw met wat ze allemaal noteren. Bv of de condeucteur na vetrek van een knooppuntstation een welkomstbericht omroept, bij aankomst de overstap mogelijkheden. Aanwezigheid van WC-papier, waswater en tissues, serviceronde van de HC, controle ronde van de HC en ga zo maar door.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

En dan heb je ook nog onderzoeken van NS waarbij je in de trein een enquête in moet vullen. Dan krijg je zo'n mooie NS-pen :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

En die pennen schrijven behoorlijk prettig!! =D

Vandaag lekker timing...

-Last minute nog besloten toch de bus van 8:44 van mn huis te pakken naar Zwd, en warempel gehaald.
-Op Zwd waren de TBP's nu geïnstalleerd, dus dat zag er weer fraai uit.
-Pakte de t5024 en bij aankomst om 09:19 vlug mevrouw geholpen met zware koffer naar beneden tillen (had daar bwust naar gevraagd en gezegd dat ik snel richting Utrecht moest). Zo gezegd, zo gedaan en toen als een speer de t2833 in... NET gehaald!
-Met +5 in Ut aangekomen. Moest nog Trachitol van de Etos hebben omdat ik wat keelpijn heb. En yes, binnen 3 minuten heen en weer, en de t3133 weten te halen!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Raymond schreef:Het tellen in de trein lijkt wel weer een beetje terug te zijn.
Je hebt toch ook reizigersonderzoek die tellen? Want daar ben ik de afgelopen 3 weken weer 2 keer mee dood gegooid.

Altijd leuk door te zeggen dat je je kaartje niet wilt laten zien, om hun vervolgens de halve trein op stelten te laten zetten. Hilarisch!
Dat durf je geeneens jij, met je grote waffel :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:ze vinken gewoon aan reiziger zonder vvb. en zullen daar geen woord over vuilmaken.
Hahahah nee. De eerste van die twee riep: "Dan ga ik NU de conducteur erbij halen!" waarna ze vervolgens weg liep en 5 minuten later aan kwam zetten met de conducteur.

Die heb ik keurig mijn Studenten OV laten zien. Vrouw van de reizigersonderzoek was kwaad.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Vandaag lekker timing...
Haha, klinkt bekend voor wat betreft vandaag... met de t2818 op Ut aangekomen, snel nog even naar langs de AH to Go t.b.v. de lunch, precies een kassa zonder wachtrij en alsnog op m'n gemak de bus van 7.32 gehaald. (Zat er al om .28 in, da's planmatig de aankomsttijd van m'n trein :mrgreen: )
Had die van 7.29 zelfs nog kunnen hebben als ik tenminste gezien had dat die achter lijn 63 verstopt stond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef:ze vinken gewoon aan reiziger zonder vvb. en zullen daar geen woord over vuilmaken.
Hahahah nee. De eerste van die twee riep: "Dan ga ik NU de conducteur erbij halen!" waarna ze vervolgens weg liep en 5 minuten later aan kwam zetten met de conducteur.

Die heb ik keurig mijn Studenten OV laten zien. Vrouw van de reizigersonderzoek was kwaad.
Ja hoor, tuurlijk. Die conducteur gaat even op hoge poten meelopen omdat zo'n teller iemand vindt die te belazerd is om zijn kaartje te laten zien. Neem je moeder in de maling man :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:Neem je moeder in de maling man :lol:
Mijn moeder laat je er buiten, verzin maar iemand anders.

Misschien even controleren of iemand beide ouders nog heeft voordat je zo'n uitspraak doet?
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Ik heb jaren geleden precies hetzelfde meegemaakt als find_your_spot beschrijft.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Fles schreef:Neem je moeder in de maling man :lol:
Mijn moeder laat je er buiten, verzin maar iemand anders.

Misschien even controleren of iemand beide ouders nog heeft voordat je zo'n uitspraak doet?
Oh, dat wist ik niet. Maar goed, het is een vrij gangbare en onschuldige uitdrukking hoor. Anyway, je verhaal wordt er niet geloofwaardiger op, maar dat kan ook met je inmiddels opgebouwde imago te maken hebben. Maar goed, waar zal ik me verder ook druk om maken :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef:ze vinken gewoon aan reiziger zonder vvb. en zullen daar geen woord over vuilmaken.
Hahahah nee. De eerste van die twee riep: "Dan ga ik NU de conducteur erbij halen!" waarna ze vervolgens weg liep en 5 minuten later aan kwam zetten met de conducteur.

Die heb ik keurig mijn Studenten OV laten zien. Vrouw van de reizigersonderzoek was kwaad.
Hou toch eens op met je fabeltjes man!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten