Wat eten we vandaag? #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Je kan ook overdrijven :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Caspar »

Een grote OVNL-Knorr-Zomermeeting in aantocht?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Je kan ook overdrijven :')
Ik heb ook een tijdje 'strategisch' gegeten omdat je een tijdje terug Efteling-zegels kon sparen, die zaten op de Knorr-Wereldgerechten. Ik ben gek op de Efteling en op Knorr. :P (En op Chocomel, die had onlangs ook Winter Efteling-zegels)
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Nou, ik ben wel vaak genoeg in de Efteling geweest voorlopig :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daniel »

Vandaag maareens wat ingewikkelder gegeten (vooral bij gebrek aan voldoende handen om alles tegelijk te kunnen doen): gebakken pangasiusfilet, die vervolgens bestrooid met kaas en gegratineerd onder de grill. Daarbij roergebakken spinazie en aardappelpuree. En om 't af te maken een romige bieslooksaus.

En om in de trend hier vandaag te blijven... ja die saus was 'n zakje van Knorr :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Jullie zijn allemaal wannabe Daantjes :P :mrgreen:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Caspar schreef:Een grote OVNL-Knorr-Zomermeeting in aantocht?
Ik zeg: DOEN!

Vandaag Indonesische dish weer op, met veel tahoe en sperziebonen en nog veel meer groenten... Hebben we ook weer gehad :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Heeft Knorr geen Indische gerechten? Geloof dat dat allemaal Conimex is he :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

M'n moeder en m'n tantes koken toch beter dan Knorr en Conimex :P.

Ik voel me net zo'n Mammioni wanneer het om Indonesisch eten gaat :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Heeft Knorr geen Indische gerechten? Geloof dat dat allemaal Conimex is he :')
Unilever is natuurlijk van alle markten thuis. :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Fles schreef:Jullie zijn allemaal wannabe Daantjes :P :mrgreen:
:cool:

Vroeger at ik veel van die wereldgerechten, heb ze allemaal wel eens uitgetest, toen een tijd veel minder/niet en de laatste tijd weer voor zo af en toe al vergeet ik het ook vaak. Er zijn wel dingen veranderd in de samenstelling want m'n Kip madras saus was wel erg dun en dat was ie een tijd geleden zeker niet. Had ook nog een lekker toetje: frambozen met bosbessen en vanilleyoghurt in de blender :) Speeltje heb ik pas voor m'n verjaardag gekregen dus moet er ff wat dingetjes mee uit proberen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Daantje schreef: in de blender :) Speeltje heb ik pas voor m'n verjaardag gekregen dus moet er ff wat dingetjes mee uit proberen.
Ben benieuwd wat een frietje met, een frikandel speciaal en een saterol samen in de blender wordt :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Justin schreef:M'n moeder en m'n tantes koken toch beter dan Knorr en Conimex :P.
Ain't nothing but the real thing. :wink: Mijn moeder heeft zo'n oud groen notitieboekje met recepten, wat zij weer van mijn oude Indonesische omaatje heeft gekregen en op die manier al generaties in de familie circuleert.
Daantje schreef:frambozen met bosbessen en vanilleyoghurt in de blender :) Speeltje heb ik pas voor m'n verjaardag gekregen dus moet er ff wat dingetjes mee uit proberen.
Als je een goede blender hebt, kan je daar veel plezier van beleven. Ik gebruik de mijne voor omeletten, milkshakes, smoothies en op verjaardagen voor frozen strawberry Margharita's :arrow: Lol gegarandeerd.

Ik heb nu een joekel van Philips in RVS (al onze keukenapparatuur is in RVS, vinden we mooi) maar daarvoor maakte ik de epic fail om me er eentje van Tell Sell te laten aansmeren. (Don't ask please) Van zo'n na-gesynchroniseerde middernachtelijke reclame: [Zet overdreven Amerikaans accent op] "Wow Mike, de WONDER MAXX is echt amaaaaazing, je kunt er mee kloppen, hakken, blenden, mixen en mengen! *O* En als je nu de WONDER MAXX bestelt, krijg je er zelfs een gratis Kip Knip bij! *O* (= Gewoon een grote keukenschaar waar je toevallig ook mee in kipf kan knippen)

In een vlaag van verstandverbijstering besteld en voor mijn verjaardag een paar jaar geleden binnen gekregen. Dus wilden mijn vrienden en ik op mijn verjaardag lekker een paar frozen strawberry Margharita's maken, net zoals in die commercial.

Dus ik gooi triomfantelijk een handje aarbeien en wat ijsblokjes in dat ding: (Net zoals in de commercial)

ZZZZZZZZZZZZZZZZ
(Vriendin 1: "Wat ruik ik toch, het lijkt wel brandlucht..."
ZZZZZZZZZZZZZZZZ
(Vriendin 2: "Hee, komt er nou rook uit de achterkant?"
ZZZZZZZZZZZZZZZZ
Ik: (Stug doormixend, hun commentaar negerend) "Welnee, dat is vast de oven die je ruikt!"
ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzieeeeeeuuuuuwww [Klein plofje, sliertje rook uit achterkant apparaat]
Was het apparaat gewoon vastgelopen en door gebrand... -o- :X Door een paar aardbeien en ijsblokjes. :')

(Na 7 weken heen en weer mailen en bellen, het apparaat eindelijk retour kunnen zenden en geld teruggekregen)
Laatst gewijzigd door Dexter op vr 20 mei 2011, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Ik heb een staafmixer waar ook zo'n bak bij zit waar dat mes dan ook in kan en dan heb je eigenlijk een blender. Een garde zit er ook nog bij. Lekkere smoothie combinaties zijn welkom, alleen zonder sinaasappel want daar ben ik allergisch voor. :)

Vanavond eet ik twee broodjes visburger met ravigottesaus, komkommer en tomaat met salade :)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Mark »

Hier thuis stond een blender (overigens gewoon van de blokker) die er ook al na enkele dagen mee ophield. Blijkbaar kunnen die apparaten niks hebben. :')

Vanavond maar eens een zwitserse aardappelschotel (aardappelrösti met spek en uitjes) bakken en een visje er bij.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »


knip [heel verhaal] knip

ZZZZZZZZZZZZZZZZ
(Vriendin 1: "Wat ruik ik toch, het lijkt wel brandlucht..."
ZZZZZZZZZZZZZZZZ
(Vriendin 2: "Hee, komt er nou rook uit de achterkant?"
ZZZZZZZZZZZZZZZZ
Ik: (Stug doormixend, hun commentaar negerend)
Dus ik denk "Huh, even terugscrollen wie dit is, het lijkt Dexter wel :!: "

En ja hoor :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Is het al zo erg aan het worden dat je kunt raden dat ik het ben aan de hand van mijn posts? :')

Vanavond eten we hier Kipf Tandoori Wraps, was ook al weer een tijdje geleden dus een extra grote portie mag wel. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Is het al zo erg aan het worden dat je kunt raden dat ik het ben aan de hand van mijn posts? :')
Uh huh :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

:@ Hmm, misschien moest ik dan maar een tijdje geen blunders meer rapporteren. :X
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Caspar »

@ Dexter, zo erg is dat niet hoor wat van Tel-sell. Een paar vrienden hebben eens de cd-box ''Mooi was die tijd" van Giel Montagne voor mij besteld als verjaardagscadeau, omdat ik (na wat biertjes genuttigd te hebben) die reclame van Tel-sell van die cd altijd zo leuk imiteerde aldus hun. Best een heel erge cd, met bv Ron Brandsteder- Engelen bestaan niet en Bonnie st Clair- Bonnie kom je buiten spelen etc.

Over het eten: Pasta met roerbakgroente en een braadworst. Niet helemaal goede combi, maar die worst moest vandaag gewoon op.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door webguy »

Patatje weer :P Slecht, maar had geen energie of puf om te bedenken wat ik nou wel moest gaan eten. Soms heb je die dagen.
Verder gisteren lekkere groentesoep van mn oma met een broodje...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daniel »

Biefstukje met brood. Daar nog maar een flinkje bak sla bij gemaakt met wat rode ui, tomaat, restje fricandeau en kaas erdoor. En afgemaakt met wat olijfolie knoflook/chilipeper, beetje pittige salade vind ik toch 't lekkerst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Vanavond wordt het Gado Gado... Tja, ook al is het INdonesische wel goed klaargemaakt, toch ben ik het Indonesische wel een beetje zat. Belooft nog wat als ik volgende week naar de Tong Tong Fair/Pasar Malam in Den Haag ga :').

Overigens Dexter: ja, dat kunnen we lezen ja :P. Je anekdote van Tell-sell doet me denken aan de manier waarop Herman Finkers in Kalm aan en Rap een beetje wat gekkig doet met een blokje hout, wat een aerobic step moet voorstellen :P.

En de Blender is geweldig ja! Maak er erg graag smoothies mee. Echt geen grote picnic bijeenkomst organiseren met z'n allen? :mrgreen: *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Caspar »

Dat lijkt me wel wat hoor!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

ik wil dan wel barbeknoeien *O* :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten