OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Freek »

In Nijmegen is de tunnel voor zien van nieuwe CTA-bakken die aangeven waar welke perron zich bevind en welke trein daar vertrekt. Weet niet hoe ze officieel heten, maar in Amersfoort hangen ze ook in de passerelle. Verder hangt er nog een TB7 als de ingang vanuit de Tunnelweg genomen wordt. Ook komend vanaf spoor 1a en vanaf spoor 35 loop je tegen een TB7 aan. Verder zijn in ieder geval de stations van Brummen en Velp ook (eindelijk) voorzien van de TB7, de palen staan er denk ik al wel een jaar de scherm nu ook. De CTA-bakken zijn overigens nog niet vervangen door info-plusschermen.

Verder een conducteur die niet helemaal uit z'n omroepen kwam.
Voor Arnhem volgende dit:
"Goedemorgen Dames en Heren....Goedemiddag Dames en heren....de tijd gaat snel....vanwege een wisselstoring kunnen we station Amersfoort niet binnen rijden. Zodra de stoptrein voor ons weg is kunnen we Arnhem binnen rijden waarna wij door gaan als IC richting Dieren, Zutphen, Deventer, Wijhe, Olst en Zzzwwwwhhholluh." en "D+H vanwege een wissel en wegstoring kunnen we nog niet Arnhem binnen rijden"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door webguy »

Gister en vandaag weer fijn kennis mogen maken met Syntus op de Veluwe. Ivm het overlijden van mn opa twee keer naar Garderen, met mn vriendin die geen OV heeft. Buiten de spits wordt bus 107 tegenwoordig gereden met Optares ipv Ambas. Gisteren een groene (die waren toch voor Apeldoorn?), vandaag een blauwe. Op zich aardige busjes, maar gisteren is Syntus 4,60 misgelopen doordat de OVC apparatuur het niet deed, dus kon mn vriendin niet betalen. Daarbij haperde de display haperde vrij erg, dus er ging wat mis met de apparatuur.

Verder leuke busjes, maar er hangt aan het plafond vooraan een raar ding, vermoed dat het de boordcomputer is. Verder zit er een hoogteverschil in die busjes: net na het hoogteverschil heb je zeeen van ruimte voor je benen, maar verder naar achter trilt alles wel meer en ook meer lawaai.

Tenslotte de omleidingen: Syntus doet ook maar wat, niet dat er superveel keus is, maar eerst werd Stroe in z'n geheel voorbij gereden. Nu is een kruispunt af, dus wordt het centrum van Stroe aangedaan en wordt er een stuk om gereden weer naar de Wittenberg. De omleiding in Garderen voor 3 maanden (zijn tot juli bezig gok ik, weg lag vandaag helemaal open), staat ook nog altijd niet in de systemen.

En voor de liefhebbers, een fototje met leuke filter vanaf de iPhone:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Dat is het busstation in Ede-Wageningen :lol:

Waarom doet ie dat nou nooit bij de fotoquiz? :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

De Connexxion klantenservice mag toch wel hoognodig op een cursus begrijpend lezen... stuur je een algemene klachtenbrief over de vele problemen bij het reizen met een verchipt sterabonnement over de zonegrens heen (met wat voorbeeldjes waar het misgaat erbij), krijg ik als reactie een restitutieformulier toegestuurd :roll: Tja, ze zullen toch hopelijk wel in hun systemen kunnen zien dat ze die restitutie notabene al hebben uitbetaald voor driekwart van de gevallen :P
Waren ze wel razendsnel mee trouwens... had 'm afgelopen dinsdag op de post gedaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door MdJ »

webguy schreef: Buiten de spits wordt bus 107 tegenwoordig gereden met Optares ipv Ambas. Gisteren een groene (die waren toch voor Apeldoorn?), vandaag een blauwe.
Optares zijn uit de omloop 10/15/18 en rijden nu in de omlopen van lijn 11 en 17. Daardoor zijn er maar 3 busjes nodig. Die andere twee (alhoewel op lijn 11 en 17 regelmatig een blauwe rijdt) zijn voor de streek.

Aan het omloopnummer te zien (183) is het een busje die begint in Apeldoorn. Meestal zijn de keringen 108 Ede -> 107 Putten -> 107 Ede -> 108 Apeldoorn. Totaal rijden er iets van 3 optare's op die omlopen :wink: (waarvan er 1 dus ook de 109/293 rijdt)
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door webguy »

En 112 dan? Want die rijdt ook vaak met een Optare, en chauffeurs van de 107 rijden de 112 vanaf de Wittenberg en vice-versa,
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door TheKnitter »

Ik had vandaag ook van die Reizigersonderzoek miepen met zo'n Railpocket. Vroegen ze mij om mijn kaartje. Gaf ik niet. Wou ze weten waarom. "Omdat ik mijn kaart niet hoef te laten zien aan u, dat hoeft alleen maar aan een conducteur of controleteam". Vond ze niet leuk :P
Er waren gelijk meer die haar het kaartje niet lieten zien :mrgreen:
Liep ze door, komt de HC en laat ik netjes mijn kaartje zien *O*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Tja, het is een onderzoek en het is niet verplicht om daaraan mee te werken. Maar die mensen doen ook maar hun werk en als je toch een kaartje hebt, waarom zou je het niet laten zien. Is een kleine moeite toch?
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Stoer :pos: :roll:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door TheKnitter »

Ik vind het geen probleem om mijn kaartje te laten zien, maar als ze binnen komen met "Reizigersonderzoek, uw kaartje graag" kunnen ze van mij de pot op. :Y
Mag ook een stuk netter/beleefder.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

TheKnitter schreef:Ik vind het geen probleem om mijn kaartje te laten zien, maar als ze binnen komen met "Reizigersonderzoek, uw kaartje graag" kunnen ze van mij de pot op. :Y
Mag ook een stuk netter/beleefder.
Ben je dan ook zo stoer om hem niet te laten zien als er een conducteur of controleploeg binnenkomt en zegt "Controle uw kaartje graag" ?

En wat zouden ze dan anders moeten zeggen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

TheKnitter schreef:Ik had vandaag ook van die Reizigersonderzoek miepen met zo'n Railpocket. Vroegen ze mij om mijn kaartje. Gaf ik niet. Wou ze weten waarom. "Omdat ik mijn kaart niet hoef te laten zien aan u, dat hoeft alleen maar aan een conducteur of controleteam". Vond ze niet leuk :P
Er waren gelijk meer die haar het kaartje niet lieten zien :mrgreen:
Liep ze door, komt de HC en laat ik netjes mijn kaartje zien *O*
Je bent al net zoeen kansloos figuur als Find-Your-Spot.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Ennes schreef:En wat zouden ze dan anders moeten zeggen?
Zeer _O_ Weledelgestrenge _O_ Heer _O_ TheKnitter _O_ O lichtend voorbeeld voor ons allen _O_ Zou uwe hoogheid _O_ Eventueel _O_ genegen zijn _O_ Uw vervoerbewijs _O_ te tonen _O_ aan deze _O_ nederige _O_ dienaar _O_ ALSTUBLIEFT _O_

natuurlijk. Dat kan je toch zelf wel bedenken? ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door STF »

Vroeger hoefden ze niet perse je vervoersbewijs te zien, ik noemde gewoon op dat ik met een 1e klas OV jaarkaart op pad was en hoppa je was weer van het onderzoek af. :lol:
(Alsof je in de 2e klas zou gaan zitten met een 1e klas abbonement. :Y )
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Ja, maar dan nog. Ze vragen of ze even je kaartje mogen zien, niet of je je broek wil laten zakken... :')
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

*iewl*

Ik denk maar zo: ik heb zelf die statistieken nodig voor m'n onderzoeken aan de uni, dus laat het maar wel zien *O* . (Niet dat je ze krijgt, maar toch...)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:Je bent al net zoeen kansloos figuur als Find-Your-Spot.
Als je dit zo als een feit verkondigd wil ik graag dat je deze zin onderbouwt.

Anders ben je alleen maar uit om mij zoveel mogelijk imago schade te berokkenen.
Het sierde je ook al niet door geen vorm van excuses aan te bieden toen je over m'n moeder begon...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door AppleMoose »

find_your_spot schreef: Anders ben je alleen maar uit om mij zoveel mogelijk imago schade te berokkenen.
Wees niet bang, dit doe je zelf als de beste :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Fles schreef:Je bent al net zoeen kansloos figuur als Find-Your-Spot.
Als je dit zo als een feit verkondigd wil ik graag dat je deze zin onderbouwt.

Anders ben je alleen maar uit om mij zoveel mogelijk imago schade te berokkenen.
Het sierde je ook al niet door geen vorm van excuses aan te bieden toen je over m'n moeder begon...
met deze zin
Oh, dat wist ik niet. Maar goed, het is een vrij gangbare en onschuldige uitdrukking hoor.
Daarmee geeft hij duidelijk aan dat hij niets persoonlijks bedoelt, dus waarom excuses aanbieden?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Een of twee jaar geleden werd ik ook door zo'n onderzoeksdame gevraagd om mijn kaartje te laten zien. Toen ik om de reden vroeg, was het antwoord "NS weet tegenwoordig niet meer waar de reizigers zijn.". :mrgreen:

Overigens nog wat opvallends: de Burger King en de Swirl's op Leiden Centraal gaan verhuizen en zijn tot en met begin juni gesloten. Ze verhuizen naar de Super de Boer tegenover het busstation aan de Stationsweg.
1. Hebben ze niet in het kader van dat gedoe met Proefstation Leiden net niet al die winkeltjes verbouwd?
2. Zijn die twee winkeltjes niet van Servex?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik zag dat de naam van het tramhaltebord bij het voormalige station "Hofplein" veranderd is in "Heer Bokelweg".
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door robinzes »

webguy schreef:En 112 dan? Want die rijdt ook vaak met een Optare, en chauffeurs van de 107 rijden de 112 vanaf de Wittenberg en vice-versa,
Lijn 112 wordt voor 100% met Harderwijkse bussen gereden. Doordeweeks meestal Optare en in het weekend meestal Amba's ( de Optares zijn dan nodig op lijn 400 ). Doordeweeks is lijn 112 vaak gekoppelt aan lijn 111
en soms ook aan lijn 101/103.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Overigens nog wat opvallends: de Burger King en de Swirl's op Leiden Centraal gaan verhuizen en zijn tot en met begin juni gesloten. Ze verhuizen naar de Super de Boer tegenover het busstation aan de Stationsweg.
1. Hebben ze niet in het kader van dat gedoe met Proefstation Leiden net niet al die winkeltjes verbouwd?
2. Zijn die twee winkeltjes niet van Servex?
De Burger King is niet verbouwd, die zat altijd al op die plek. Swirl's is wel verhuisd, maar die is geplaatst op de plek tussen de trap en Burger King waar eerst een deel van de kluisjes stonden. De Burger King zat daar niet praktisch, de ruimte was eigenlijk veel te klein voor hun keuken. Die nieuwe locatie is wel opmerkelijk, maar dat hele blok tegenover het station heeft wel revitalisering nodig (of het moet gewoon plat), want dat heeft de uitstraling van een DDR-woonblok.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door webguy »

Dat is toch zodat internationale studenten zich er beter thuisvoelen? (deel ervan is geloof ik van de uni)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ennes »

Bee schreef:
VIRM schreef:Overigens nog wat opvallends: de Burger King en de Swirl's op Leiden Centraal gaan verhuizen en zijn tot en met begin juni gesloten. Ze verhuizen naar de Super de Boer tegenover het busstation aan de Stationsweg.
1. Hebben ze niet in het kader van dat gedoe met Proefstation Leiden net niet al die winkeltjes verbouwd?
2. Zijn die twee winkeltjes niet van Servex?
De Burger King is niet verbouwd, die zat altijd al op die plek. Swirl's is wel verhuisd, maar die is geplaatst op de plek tussen de trap en Burger King waar eerst een deel van de kluisjes stonden. De Burger King zat daar niet praktisch, de ruimte was eigenlijk veel te klein voor hun keuken. Die nieuwe locatie is wel opmerkelijk, maar dat hele blok tegenover het station heeft wel revitalisering nodig (of het moet gewoon plat), want dat heeft de uitstraling van een DDR-woonblok.
Ik had ook in de wandelgangen gehoord dat hij ook zou gaan verhuizen ivm overlast in de late uren, maarja dat is een koffietafel verhaal, dus wat daar van waar is ???
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten