OVer Missers in de Reisinformatie #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Dexter »

En dat is nou net wat dit forum onderscheid van bijvoorbeeld Somda. (En daarom kom ik hier ook graag.) :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ennes »

en wat valt er op te bouwen als de politiek (en de bedrijven zelf) het 2x zo hard afbreken :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Dexter schreef:En dat is nou net wat dit forum onderscheid van bijvoorbeeld Somda. (En daarom kom ik hier ook graag.) :Y
Ja ik ook, heb het hier doorgaans prima naar m'n zin :pos:

Maar om nog even ontopic te gaan: Het valt me de laatste tijd in Ede-Wageningen steeds vaker op dat de CTA van spoor 4 vaak, maar niet altijd, een uur achterloopt :?:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ennes »

wat mij ook opviel is dat er op Dtz zo'n digitale bak met 2 vakken hangt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

Dat is de 'buiten' versie. Die platte TFT-schermen zijn niet altijd goed leesbaar als ze buiten een overkapping hangen.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Dat is de 'buiten' versie. Die platte TFT-schermen zijn niet altijd goed leesbaar als ze buiten een overkapping hangen.
Die krengen zijn toch amper te lezen als je er niet vlak bij staat, neem als voorbeeld Dt sp2 plus dat de klokken zo gesitueerd zijn dat er altijd iets voorhangt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Fles schreef:Maar om nog even ontopic te gaan: Het valt me de laatste tijd in Ede-Wageningen steeds vaker op dat de CTA van spoor 4 vaak, maar niet altijd, een uur achterloopt :?:
Check, gisteravond
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Fles »

Die ja :Y Met die mooie huisvlijt-flapjes Nijmegen :D

Maar soms klopt de tijd wel toch? Of looptie altijd een uur achter? :?:

Misschien is het alleen de Utrechtse kant die gelijk loopt, en loopt de Arnhemse kant, altijd, een uur achter :idea:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Vandaag vergeten te kijken, maar misschien maar eens kijken als ik er weer langskom.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Dat is de 'buiten' versie. Die platte TFT-schermen zijn niet altijd goed leesbaar als ze buiten een overkapping hangen.
Op Amersfoort Vathorst hebben ze dan trouwens wel een foutje gemaakt... daar hangt de onder-een-overkapping-versie in de open lucht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Deze op Arnhem Velperpoort ziet er nou niet echt bepaald "beschermd" uit voor de buitenlucht zonder overkapping:
Afbeelding
(jullie merken, moet nu leuk gebruik maken van Instagram op de test-iPhone-te-leen-van-de-baas)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Justin »

TJa, op Dt staat er ook zo'n AV gewoon in de buitenlucht. De Buitenvariant zie je vaak zat op Amf... hingen ze nou ook op Ndb en... ik noem maar wat: Pt? In Zwd zijn het de gewone platte schermen..
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

Ja maar dit is weer een ander type dit is een T7. Deze hangen overal buiten, bij fietsenstallingen, (zij)ingangen etc. De TBP's die onder perronkappen hangen en uit 1 deel bestaan, die vindt je niet zo snel ergens in de open lucht. Dan heb je zo'n scherm als Ennes bedoelt, opgedeeld in twee vakken.

Wat is instagram :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Suus »

Instagram is een of andere app waardoor al je foto's eruit zien alsof je camera drie decennia in een kast gelegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door webguy »

Je kan inderdaad filters toevoegen over je foto's heen. Zijn er verschillende, maar deze vond ik geschikt omdat Arnhem Velperpoort zo vreselijk jaren 80/90 betonnen kolos is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Dexter »

Die T7/T14's daar sta je vlakbij als je ze wilt lezen, dus dan heb je ook minder last van zonlicht. De TBP's daarintegen moeten ook vanaf grote afstand leesbaar zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door TheKnitter »

Justin schreef:TJa, op Dt staat er ook zo'n AV gewoon in de buitenlucht. De Buitenvariant zie je vaak zat op Amf... hingen ze nou ook op Ndb en... ik noem maar wat: Pt? In Zwd zijn het de gewone platte schermen..
Zwijndrecht zijn de platte versies. Vandaag werd er maar eens op het dooie gemak begonnen met de CTA te vervangen te spoor 4. In het kwartier dat ik er stond hadden ze alleen wat staan kijken en zo. 3 uur Later waren ze wel gevorderd, maar ging echt Langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.
Net als in Ddr, daar schoot het ook voor geen meter op :N
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door TheKnitter »

Oja, een wat te fanatieke omroepster te Rotterdam haalde een paar dingen door elkaar heen bij de omroep over de vertraagde Fyra t938 ...

"Dames en heren, de Fyra naar Breda van 13 uur 38 vertrekt over ongeveer 30 minuten (was toen 13:33). Vanwege een defect aan de locomotief zal deze Fyra niet verder rijden dan Rotterdam Centraal. Onze excuses voor het ongemak"
Om 13:35 de omroep:
"Dames en heren, hier volgt een correctie op voorgaand bericht over de Fyra naar Breda van 13 uur 38. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving rijdt deze trein door naar Breda. Deze trein vertrekt over ongeveer 35 minuten van spoor 3A" -o-
Maar om 13:48 werd er weer iets anders gemeld:
"Dames en heren, De Fyra naar Breda van 13 uur 38 zal vandaag niet rijden. U kunt gebruik maken van de Intercity naar Breda van 13 uur 47."
En toen reed die IC net weg :')
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Justin »

TheKnitter schreef:Zwijndrecht zijn de platte versies. Vandaag werd er maar eens op het dooie gemak begonnen met de CTA te vervangen te spoor 4. In het kwartier dat ik er stond hadden ze alleen wat staan kijken en zo. 3 uur Later waren ze wel gevorderd, maar ging echt Langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.
Net als in Ddr, daar schoot het ook voor geen meter op :N
Ik stond om 8:53 op het station te wachten, en ze stonden inderdaad bij de 4 met een stuk of 6 man uitvoerig van alles te bespreken, met de TBP op de grond...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door Caspar »

@The knitter:
Ik heb echt nog niet één bericht hier op het forum van je kunnen lezen waar je iets positiefs meldt of in ieder geval geen negatieve toon uitslaat... Ja je eigen bericht over een rondleiding à 15 euro :? :roll:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #12

Bericht door TheKnitter »

Nou, nu de positieve kant van vandaag dan, speciaal voor Caspar :wink:

- Op een reis van 276 km geen enkele overstap gemist door vertraging. Aansluitingen die normaal niet bestaan zelfs gehaald *O*
- In de 276 km zelfs 7 keer gecontroleerd *O*
- De omroep in Eindhoven zijn best deed om een half uur lang alle treinen die vertrokken om te roepen :mrgreen:
Begint nog eens ergens op te lijken :Y
- Een HC die door de trein zijn serviceronde deed en aan iedereen vroeg of hij/zij nog een vraag had :D
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door VIRM »

Even iets opvallends. Gistermiddag was er weer eens wat gedoe op de Zaanlijn, dit keer vanwegen een defectie bovenleiding bij Krommenie-Assendelft, waardoor de s800 tot Zaandam reed en de s3000 werd omgeleid. Daarnaast reden er nog maar slechts 2x per uur een Sprinter tot een Wormerveer. Voor Uitgeest en verder moest men omreizen via Uitgeest. Voor Voor Krommenie-Assendelft kon er geen prognose worden gegeven.
Als je het niet zou weten, dan had je daar nog wel een poosje kunnen staan volgens de prognose. Maar er rijden gewoon bussen van Connexxion-lijndiensten tussen Zaandam en station Krommenie-Assendelft en Wormerveer en Krommenie-Assendelft. Aan dat soort omreisadviezen wordt kennelijk niet gedaan. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Even iets opvallends. Gistermiddag was er weer eens wat gedoe op de Zaanlijn, dit keer vanwegen een defectie bovenleiding bij Krommenie-Assendelft, waardoor de s800 tot Zaandam reed en de s3000 werd omgeleid. Daarnaast reden er nog maar slechts 2x per uur een Sprinter tot een Wormerveer. Voor Uitgeest en verder moest men omreizen via Uitgeest. Voor Voor Krommenie-Assendelft kon er geen prognose worden gegeven.
Als je het niet zou weten, dan had je daar nog wel een poosje kunnen staan volgens de prognose. Maar er rijden gewoon bussen van Connexxion-lijndiensten tussen Zaandam en station Krommenie-Assendelft en Wormerveer en Krommenie-Assendelft. Aan dat soort omreisadviezen wordt kennelijk niet gedaan. :)
Als er geen contract is zullen zedie adviezen ook niet geven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door VIRM »

Ennes schreef:
VIRM schreef:Even iets opvallends. Gistermiddag was er weer eens wat gedoe op de Zaanlijn, dit keer vanwegen een defectie bovenleiding bij Krommenie-Assendelft, waardoor de s800 tot Zaandam reed en de s3000 werd omgeleid. Daarnaast reden er nog maar slechts 2x per uur een Sprinter tot een Wormerveer. Voor Uitgeest en verder moest men omreizen via Uitgeest. Voor Voor Krommenie-Assendelft kon er geen prognose worden gegeven.
Als je het niet zou weten, dan had je daar nog wel een poosje kunnen staan volgens de prognose. Maar er rijden gewoon bussen van Connexxion-lijndiensten tussen Zaandam en station Krommenie-Assendelft en Wormerveer en Krommenie-Assendelft. Aan dat soort omreisadviezen wordt kennelijk niet gedaan. :)
Als er geen contract is zullen zedie adviezen ook niet geven.
Ook niet als het gewoon om reguliere Connexxion-linbussen in de concessie Zaanstreek gaan? Als een station een poos niet kan worden bediend, kan dit een hoop tijd en frustratie schelen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Dexter »

Wat Ennes bedoelt is dat er van af hangt of er contracten zijn of contact is geweest tussen NS en de betrokken busmaatschappij(-en) zodat reizigers op vertoon van hun treinkaartje met de streekbus vervoerd kunnen worden. Helaas is dat altijd een heel gedoe en verloopt dat niet zo vlot, vandaar dat er in het beginstadium veel onduidelijkheid over is en NS-ers niet (meteen) omreisadvies via reguliere buslijnen zullen geven. Voor de reizigers lijkt dit inderdaad vreemd.

Overigens hebben wij als personeel wel een Buswijzer die we in onze RP kunnen raadplegen, dus als klanten erom vragen check ik wel of er een (om-)reismogelijkheid per bus is. Maar ik geef daarover geen garanties af (het is slechts hele beknopte info, die Buswijzer) en ik zeg er wel expliciet bij dat ik niet weet of reizen met een treinkaartje is toegestaan.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten