OVer Missers in de Reisinformatie #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Klaasje »

En daar komen we (weer -o- ) een probleem in het ov tegen dat vooral ontstaan is door eilandjesdenken. Reizigers zullen ook bij een verstoring gewoon vervoerd moeten worden. Nou kan ik me er nog iets bij voorstellen dat er geen vast contract is tussen Connexxion en NS voor dit soort trajecten maar reizigers moeten gewoon goede en complete informatie kunnen krijgen. Wat is er mis met een omroep als: Reizigers die verder willen reizen naar station Krommenie-Assendelft kunnen vanaf daar, op eigen kosten, eventueel gebruik maken van de bussen van Connexxion op de lijnen X en X.
Je kan dit natuurlijk niet doen als er duizenden reizigers staan te wachten, maar als het even kan, doe het dan alsjeblieft. Het gaat ook bij andere vervoerders vaak mis op dit punt maar daar gaat het ook wel eens goed:
Na de schietpartij op de A1 bij Muiden konden de bussen van Connexxion tussen Almere en Amsterdam niet tussen Almere en Amsterdam rijden. Wel is er een mooie oplossing bedacht. Alle reizigers werden netjes opgepikt bij de haltes en werd verteld dat de bus niet naar Amsterdam maar naar station Muziekwijk zouden gaan waar ze (op eigen kosten, dat wel.) zelf hun reis konden voortzetten.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Reiziger Delft »

Irritante is dat als allleen al een klein percentage treinreizigers in reguliere bussen wordt gepropt, vaste reizigers niet meer met deze buslijnen mee kunnen. Ik heb wel eens gehad dat in Rijswijk propvolle 130's niet meer voor me stopten, omdat er een treinstremming was tussen Rijswijk en Delft. Dat werd dus lopen voor mij. -o- Ook lijn 40 (Delft-Rotterdam) kom je in de TU of Zweth niet meer in als Delft-Rotterdam eruit ligt.

Wat mij betreft wordt het dit zoveel mogelijk vermeden, om vaste busreizigers niet te dupe te laten zijn van een probleem van de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Suus »

Bovendien, in de meeste gevallen maakt de bus er een flink toeristisch uitje van als je geluk hebt :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Klaasje »

Reiziger Delft schreef:Irritante is dat als allleen al een klein percentage treinreizigers in reguliere bussen wordt gepropt, vaste reizigers niet meer met deze buslijnen mee kunnen. Ik heb wel eens gehad dat in Rijswijk propvolle 130's niet meer voor me stopten, omdat er een treinstremming was tussen Rijswijk en Delft. Dat werd dus lopen voor mij. -o- Ook lijn 40 (Delft-Rotterdam) kom je in de TU of Zweth niet meer in als Delft-Rotterdam eruit ligt.

Wat mij betreft wordt het dit zoveel mogelijk vermeden, om vaste busreizigers niet te dupe te laten zijn van een probleem van de spoorwegen.
Je moet er natuurlijk wel mee uitkijken. Maar voor dit soort korte stukjes kan het best. Zoveel reizigers zijn er nou ook weer niet op Krommenie-Assendelft. Als midden in de spits de Flevolijn eruit klapt ben je ook nergens. In de Daluren kan een substantieel deel van de treinreizigers er bij de connexxionbussen nog wel bij. Ook als het wél mogelijk is worden dit soort adviezen meestal niet gegeven.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Dexter »

@Klaasje: Je hebt gelijk wat betreft je opmerking over het eilandjes-denken in OV-land, ik zou ook graag willen dat het anders was maar helaas is dat vooralsnog een utopie. -o- De reizigers zijn de dupe en het personeel de schietschijf, want dat mag het 'blijde' nieuws brengen.

Maar zoals Bee en Reiziger Delft ook al aangeven, zitten er stevige nadelen aan alternatief vervoer per reguliere lijnbus. De reguliere bussen zijn in de meeste gevallen helemaal niet berekend op een plotselinge grote toestroom van reizigers uit een massavervoersmiddel als de trein. En even een blik gelede bussen opentrekken of de frequentie opvoeren zit er ook niet zomaar even in. Daarnaast rijden veel streekbussen vaak meanderende, ontsluitende maar tijdrovende routes.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door VIRM »

Er zijn deze week weer eens werkzaamheden tussen Hoorn en Zaandam. Het reisadvies geeft aan dat doorgaande reizigers tussen Hoorn en Zaandam omreizen via Alkmaar.

1. Er staat dus niet bij dat de s4500 om wordt geleid via Alkmaar. Aan de tekst op ns.nl zou je afleiden dat hij gewoon niet rijdt. Hierdoor maakt hij extra stops op Zaandam, Uitgeest, Castricum, Heiloo, Alkmaar, Alkmaar Noord, heerhugowaard en Obdam,
2. Er staat ook niks bij dat hij op het traject Uitgeest-Hoorn de s3400 vervangt.
3. De s4500 staat in AV richting Enkhuizen aangegeven als stoptrein en richting Amersfoort als Sneltrein. Tik je een willekeurig station in op de Zaanlijn op de AV, stopt hij er niet. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Klaasje »

Is het dan toeval dat ik net op station Parkwijk 6 bakken SGMm in één trein heb gezien? :twisted: Ze zijn niet nodig in de s3300 maar ze mogen wel kilometers maken. :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Michael »

Reiziger Delft schreef:Irritante is dat als allleen al een klein percentage treinreizigers in reguliere bussen wordt gepropt, vaste reizigers niet meer met deze buslijnen mee kunnen. Ik heb wel eens gehad dat in Rijswijk propvolle 130's niet meer voor me stopten, omdat er een treinstremming was tussen Rijswijk en Delft. Dat werd dus lopen voor mij. -o- Ook lijn 40 (Delft-Rotterdam) kom je in de TU of Zweth niet meer in als Delft-Rotterdam eruit ligt.

Wat mij betreft wordt het dit zoveel mogelijk vermeden, om vaste busreizigers niet te dupe te laten zijn van een probleem van de spoorwegen.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat bij een treinstremming tussen Bd en Tb de bussen naar Tilburg vol zaten in de bus waar ik in zat(ik moest naar Gilze) werd het ook behoorlijk dfruk. Toen zei de chauffeur op een gegeven moment dat hij niemand meer meenam zodat de vaste passagiers gewoon nog meekonden. (lijn 131 Bd --> Tb is namelijk maar een uursverbinding. En het was in de spits en dan zit ie sowieso al vrij vol met vaste passagiers)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:En daar komen we (weer -o- ) een probleem in het ov tegen dat vooral ontstaan is door eilandjesdenken. Reizigers zullen ook bij een verstoring gewoon vervoerd moeten worden. Nou kan ik me er nog iets bij voorstellen dat er geen vast contract is tussen Connexxion en NS voor dit soort trajecten maar reizigers moeten gewoon goede en complete informatie kunnen krijgen. Wat is er mis met een omroep als: Reizigers die verder willen reizen naar station Krommenie-Assendelft kunnen vanaf daar, op eigen kosten, eventueel gebruik maken van de bussen van Connexxion op de lijnen X en X.
Je kan dit natuurlijk niet doen als er duizenden reizigers staan te wachten, maar als het even kan, doe het dan alsjeblieft. Het gaat ook bij andere vervoerders vaak mis op dit punt maar daar gaat het ook wel eens goed:
Na de schietpartij op de A1 bij Muiden konden de bussen van Connexxion tussen Almere en Amsterdam niet tussen Almere en Amsterdam rijden. Wel is er een mooie oplossing bedacht. Alle reizigers werden netjes opgepikt bij de haltes en werd verteld dat de bus niet naar Amsterdam maar naar station Muziekwijk zouden gaan waar ze (op eigen kosten, dat wel.) zelf hun reis konden voortzetten.
Ben je ooit wel eens buiten geweest tijdens een stremming? als het treinpersoneel zoiets zou omroepen dan kan dat treinpersoneel in ieder geval met "The YellowCab" van het station gereden worden die worden gelyncht. plus hoe komen wij aan de informatie over streekbussen en de vertrektijden hiervan, rijden soms beperkt, stoppen vroeg enz.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Klaasje »

Er zijn nog nooit buschauffeurs gelyncht om deze reden wou je zeggen? Vaak genoeg lopen reizigers zelf naar een busstation om het daar van een chauffeur te horen. Bovendien worden reizigers doorgaans kwaad over een gebrek aan info, nu geef je info en dan zou het volgens jou nog erger zijn? :')
Tuurlijk kun je het niet weten zolang daar niets voor geregeld is. Maar waar een wil is, is een weg. Anders hadden er vandaag de dag geen treinen gereden, had jij niet bij NSR gewerkt en typte ik geen bericht op dit forum maar liep in een berenvelletje met een speer in mijn hand achter een wild zwijn aan. :|
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Vanwege werkzaamheden tussen Weert en Sittard en beperkt spoorgebruik rondom Eindhoven reed de s3500 vandaag door naar Weert en was de s800 ingekort tot 's-Hertogenbosch. Dat leverde een stel fraaie reisinfomissers op.

Allereerst Utrecht Centraal waar slechts "Let op omroepbericht" op een afwijking wees. Tuffy was daar weliswaar non-stop bezig met spoorwijzigingen, maar een omroep over het doorrijden van de s3500 heb ik niet gehoord in het kwartier overstaptijd dat ik had.

Enige tijd later in Den Bosch weer een gevalletje gebrek aan geografische kennis. Weert komt nog altijd na Eindhoven, dus zou je iets met "rijdt verder naar" verwachten. Niet dit...
Afbeelding

En in Eindhoven vond men een eindbestemming in koeienletters nog niet duidelijk genoeg blijkbaar, dus werd het er nog maar een keer extra op gezet...
Afbeelding

Later op de middag had men er trouwens een trein naar "Heerlen/Maastricht" met dezelfde vermelding eronder van gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Fles »

Ik wacht nog op het tripelspel
Weert
Rijdt niet verder dan Weert
Stopt ook in Weert
:mrgreen:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:Er zijn nog nooit buschauffeurs gelyncht om deze reden wou je zeggen? Vaak genoeg lopen reizigers zelf naar een busstation om het daar van een chauffeur te horen. Bovendien worden reizigers doorgaans kwaad over een gebrek aan info, nu geef je info en dan zou het volgens jou nog erger zijn? :')
Tuurlijk kun je het niet weten zolang daar niets voor geregeld is. Maar waar een wil is, is een weg. Anders hadden er vandaag de dag geen treinen gereden, had jij niet bij NSR gewerkt en typte ik geen bericht op dit forum maar liep in een berenvelletje met een speer in mijn hand achter een wild zwijn aan. :|
Veel reizigers worden inderdaad boos bij gebrek aan informatie, maar evenzoveel reizigers worden boos als ze bij een verstoring WEL informatie krijgen maar deze informatie niet is wat ze WILLEN horen. En het van een buschauffeur horen die werkzaam is bij "een derde" partij, is voor veel mensen toch anders als dat ditzelfde verhaal wordt verteld door die "KUT NS" die immers nooit op tijd rijdt, en nooit iets regelt, en waar altijd wel iets is.

Er zijn zelfs reizigers die geen enkel begrip kunnen opbrengen dat er net een stremming is ontstaan als gevolg van een aanrijding.

Maar misschien zijn die mensen qua gedrag helemaal niet zo ver verwijderd van het jagend achter een wild zwijn aan rennen in een berenvel.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Gister te Ah liep het 's Ochtends niet helemaal lekker..
- Er werd continu live omgeroepen "vanwege een seinstoring bij Velperpoort rijden ALLE treinen van- en naar Velperpoort met een vertraging tussen de 5 en 15 minuten." Dat op een dusdanig zacht volume dat je hoorde dat ze omriepen, maar daar hield het ook bij op..
- Tuffy wist ook voor geen ophouden, de ene spoorwijziging na de ander, zelfs al was de desbetreffende trein niet gespoorwijzigd -o-
- De IC t3129 stond eerst met +16 aangekondigd, maar later was dit al +41, maar de omroep zweeg in alle talen
- Sprinter t7629 stond om 9:30 al met +9 aangekondigd, dit was om 9:50 al +17, Tuffy en de CTA-bakken zwegen in alle talen, en de CTA gaf om 10:00 pas aan "Vertraging +- 5 minuten".
- De omroep meldde dat er van spoor 3B een extra IC naar Utrecht en Amsterdam vertrok, echter was dit de vertraagde EuroNight (De CNL was er om 9:40 nog niet). Maar daarna werd er gezegd dat je niet mocht instappen :mrgreen:

De HC die wij mee hadden in t3628 deed haar uiterste best om de reiziger te informeren, er werd omgeroepen te Zp dat alle originele aansluitingen al weg waren ivm een vertraagde Stoptrein voor ons. Volgende aansluitingen waren de aansluitingen rond 11 uur, met tijdstippen en sporen te noemen. Hetzelfde gebeurde te Dv, wat ook netjes was en gewaardeerd werd door de reizigers. Te Zl riep ze ook overstappen om, ook al was het een half uur later (originele overstappen waren al weg). Maar toen ze zag dat het Gn deel nog te Zl stond (Lw was al weg) riep ze om dat die overstap gehaald kon worden, eveneens de s9100 omdat de IC naar Gn eerst mocht vertrekken. Pluim voor deze HC *O*
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Chauf21 »

Ennes schreef:Ben je ooit wel eens buiten geweest tijdens een stremming? als het treinpersoneel zoiets zou omroepen dan kan dat treinpersoneel in ieder geval met "The YellowCab" van het station gereden worden die worden gelyncht. plus hoe komen wij aan de informatie over streekbussen en de vertrektijden hiervan, rijden soms beperkt, stoppen vroeg enz.
Je kan toch gebruikmaken van 9292OV? Eigenlijk zou die informatie gewoon al in de reisplanner van de Railpocket moeten zitten, maar dat is geloof ik niet zo (toch)?

Een echte cultuurshock zou het natuurlijk zijn als er een afdeling van de NS is die eens per jaar van een aantal geschikte stations/regio's/verbindingen de meest robuuste busalternatieven opstelt en dat ook gewoon publiceert (naar in ieder geval de medewerkers). Goed, niet alle verbindingen (Delft - Rotterdam bv.) zijn hiervoor geschikt, maar er zijn zat verbindingen waar het busvervoer op sommige tijden als prima eerste alternatief kan dienen. Zeker in de wat meer landelijke gebieden wijzigen die lijnen toch niet zo vaak. Waarom zou je daar geen gebruik van maken?

Als de reiziger weer met hoofdletter R wordt geschreven zou zoiets prima uitgewerkt kunnen worden, maar dat vereist wel een andere manier van denken.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door VIRM »

Vanochtend stond de nachttrein van Leiden Centraal naar Utrecht Centraal van 01:38 aangegeven op spoor 5. Vlak voor vertrek op stond er op spoor 4 een leeg VIRM-stel (met een personeelslid erbij, dus dat scheelde weer). Heb je spiksplinternieuwe TBP's, worden ze gewoon leeg gelaten!
Beul van de blindegeleidelijn
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door visgraat »

Er zijn nog meer fouten gemaakt bij het alternatieve reisadvies:

De intercity naar Weert sluit niet aan op de NS-bussen naar Sittard. Daardoor is de wachttijd in Weert richting Sittard 16 minuten en omgekeerd 23 minuten. De rit duurt vervolgens 46 minuten, terwijl dit volgens de routeplanner zo'n 10 minuten sneller kan. Zeker op zondag moet dat ook met een touringcar wel haalbaar zijn.
:N

Ook in de richting Roermond is het waardeloos.
Van Eindhoven naar Roermond zijn 3 reisadviezen:
- intercity met 23 minuten overstaptijd op de bus in Weert (te ruim)
- stoptrein met 2 minuten overstaptijd op de bus in Weert (te krap)
- overstappen in Blerick (erg om)
:N

Ik begrijp niet waarom ze niet de reguliere tijden in Weert hebben aangehouden, want dan sloot de bus namelijk wel aan, op z'n minst beter.
Of men had kunnen kiezen om de bustijden in Weert aan te sluiten op de vervangende trein.
Of men had kunnen kiezen elk kwartier een bus te laten rijden, ipv twee achter elkaar aan te laten rijden.

Als je bijvoorbeeld als student uit Hoensbroek komt en je moet naar Tilburg Universiteit ben je ruim 3 uur onderweg, terwijl de afstand een stuk korter is dan normaal!
Het beste reisadvies is nu: Ga niet van of naar Limburg, omdat de dienst zo slecht is!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

Reiziger Delft schreef:Irritante is dat als allleen al een klein percentage treinreizigers in reguliere bussen wordt gepropt, vaste reizigers niet meer met deze buslijnen mee kunnen. Ik heb wel eens gehad dat in Rijswijk propvolle 130's niet meer voor me stopten, omdat er een treinstremming was tussen Rijswijk en Delft. Dat werd dus lopen voor mij. -o- Ook lijn 40 (Delft-Rotterdam) kom je in de TU of Zweth niet meer in als Delft-Rotterdam eruit ligt.

Wat mij betreft wordt het dit zoveel mogelijk vermeden, om vaste busreizigers niet te dupe te laten zijn van een probleem van de spoorwegen.
Bij een storing tussen Amersfoort en Utrecht kan ik het ook wel vergeten om lijn 52 te nemen in Zeist, of lijn 50 Utrecht - Wageningen als een storing is tussen Utrecht en Driebergen-Zeist. :') Het is me meerdere malen gebeurd dat zo'n bus dan propvol zit en staat met reizigers en de haltes onderweg gewoon voorbij scheurt. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Je kan toch gebruikmaken van 9292OV?
De mobiele 9292 site heb je niks aan bij een storing, daarop kan je namelijk de trein niet uitzetten. En da's natuurlijk altijd de snelste verbinding dus geeft die planner niks anders :P (De app is daar wel weer geschikter voor)
visgraat schreef:Ik begrijp niet waarom ze niet de reguliere tijden in Weert hebben aangehouden, want dan sloot de bus namelijk wel aan, op z'n minst beter.
Dat zal door het beperkt spoorgebruik rond Eindhoven zijn. In ieder geval spoor 5 was daar buiten dienst en dan heb je in één richting al een probleem met de s1900 en s800 tegelijk. Daarnaast slechts twee sporen in dienst richting Beukenlaan, ook dan is 't niet geheel handig met die twee series.
Overigens werd in Eindhoven wel netjes een cross-platform aansluiting van de IC uit Utrecht op de sprinter naar Deurne geboden, wat dat betreft bleef het gevolg van de niet rijdende s800 dus beperkt.

@Geert: moet minstens Overvecht er ook uit liggen, anders is omreizen via Hilversum of Baarn nog sneller. (en Utrecht - Soest Zuid gevolgd door bus 70 of 74 is ook een vrij goede verbinding)

Maar de mooiste bij storingen... ooit lag Dordrecht - Dordrecht Stadspolders eruit in de spits en wilde ik de bus naar station Dordrecht nemen. Die was niet overvol maar... hij reed niet omdat Arriva 'm van de reguliere dienst af gehaald had om treinvervangend vervoer te rijden.

En owja: bij een storing tussen Utrecht en Nieuwegein (van de tram dus) is het natuurlijk ook kansloos om een bus naar 't station te nemen op de Europalaan in Utrecht...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:
Chauf21 schreef:Je kan toch gebruikmaken van 9292OV?
De mobiele 9292 site heb je niks aan bij een storing, daarop kan je namelijk de trein niet uitzetten. En da's natuurlijk altijd de snelste verbinding dus geeft die planner niks anders :P (De app is daar wel weer geschikter voor)
Dit is zoeken naar spijkers op laag water. Je kan met je mobiele telefoon namelijk gewoon naar de normale site navigeren of je kan de app gebruiken. In beide gevallen kan je reisadviezen met de trein uitzetten. Daarnaast kan je ook altijd nog bellen naar 9292 als je een reisadvies zonder trein wilt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

Punt blijft dat de capaciteit van veel streekvervoerlijnen helemaal niet berekend is op een enorme toeloop van treinreizigers en dat de effecten van een treinstoring zo een nog veel grotere invloed hebben op het ov -> ook streekbusreizigers lopen flinke vertraging op doordat ze niet meekunnen.

Conclusie: er kan maar beter geen treinstoring zijn :roll: :mrgreen:
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door visgraat »

Daniel schreef:
visgraat schreef:Ik begrijp niet waarom ze niet de reguliere tijden in Weert hebben aangehouden, want dan sloot de bus namelijk wel aan, op z'n minst beter.
Dat zal door het beperkt spoorgebruik rond Eindhoven zijn. In ieder geval spoor 5 was daar buiten dienst en dan heb je in één richting al een probleem met de s1900 en s800 tegelijk. Daarnaast slechts twee sporen in dienst richting Beukenlaan, ook dan is 't niet geheel handig met die twee series.
Overigens werd in Eindhoven wel netjes een cross-platform aansluiting van de IC uit Utrecht op de sprinter naar Deurne geboden, wat dat betreft bleef het gevolg van de niet rijdende s800 dus beperkt.
Dan hadden ze nog wel kunnen nadenken over een betere busdienst met rijtijden en aansluitingen. Of is dat niet een taak die voor de NS is weggelegd?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Wubbo »

visgraat schreef:Ik begrijp niet waarom ze niet de reguliere tijden in Weert hebben aangehouden, want dan sloot de bus namelijk wel aan, op z'n minst beter.
Of men had kunnen kiezen om de bustijden in Weert aan te sluiten op de vervangende trein.
Of men had kunnen kiezen elk kwartier een bus te laten rijden, ipv twee achter elkaar aan te laten rijden.
Neem een ding van mij aan: als treinseries ingelegd worden in plaats van andere treinseries (zoals dit weekend is gebeurd tussen Eindhoven en Weert) doen ze dat niet omdat er iemand niks te doen had, maar omdat het nodig is. In dit geval dus omdat er ook beperkingen waren op empl. Eindhoven en op Eindhoven - Boxtel. Dat vervolgens degene die de busdienstregeling maakt niet heeft gekeken naar de uitwerking van het treinverkeer is natuurlijk een misser, maar daar moet je 'm zoeken. Proberen een IC uit Eindhoven in een bus te proppen is ook niet handig, dus een kwartierbusdienst is daarom al niet handig.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ennes »

Chauf21 schreef:
Daniel schreef:
Chauf21 schreef:Je kan toch gebruikmaken van 9292OV?
De mobiele 9292 site heb je niks aan bij een storing, daarop kan je namelijk de trein niet uitzetten. En da's natuurlijk altijd de snelste verbinding dus geeft die planner niks anders :P (De app is daar wel weer geschikter voor)
Dit is zoeken naar spijkers op laag water. Je kan met je mobiele telefoon namelijk gewoon naar de normale site navigeren of je kan de app gebruiken. In beide gevallen kan je reisadviezen met de trein uitzetten. Daarnaast kan je ook altijd nog bellen naar 9292 als je een reisadvies zonder trein wilt.
Alleen jammer dat RP niet de beschikking heeft tot internet op zijn telefoon,dus dit is een optie die ook niet zou werken. Plus dat als ik in een verstoring terecht komt ik de kans niet zou krijgen om op mijn gemak alternatieve verbindingen te gaan zoeken. Het grote probleem is zeker als een verstoring net is ontstaan de tijd tussen het ontstaan en het doorkomen van enige informatie.

Helaas werkt de praktijk een stuk lastiger als men in theorie bedenkt.

Straks is het verder reizen met ander vervoer wel iets makkelijker voor een groot gedeelte van de reizigers als je alleen nog de ov-chipkaart hebt, dan kan je uitchecken op het station en verder reizen met een bus, tram of metro.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door visgraat »

ok
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten