OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Dat zou dus betekenen dat de SuperdeBoer weg zou gaan en dat vind ik persoonlijk wel jammer omdat er dan geen 'normale' supermarkt met 'normale' prijzen en veel meer keuze dan bij de AH-Betaalteveel-Enrotsnelop bij het station is.
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Michael »

Super De Boer gaat sowieso verdwijnen in heel het land. Dat wordt of Jumbo of C1000 als ik het goed begrepen had. In ieder geval zeker is dat SDB verwijnt
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

@Bee: geen idee of de keuken te klein was, maar het gedeelte voor klanten kon sowieso wel wat groter worden gemaakt...

@Ennes: wat voor overlast dan? Die keren dat ik er rond half twaalf/kwart voor twaalf was, heb ik daar nooit iets van gemerkt.
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Een of twee jaar geleden werd ik ook door zo'n onderzoeksdame gevraagd om mijn kaartje te laten zien. Toen ik om de reden vroeg, was het antwoord "NS weet tegenwoordig niet meer waar de reizigers zijn.". :mrgreen:
Het is ook niet erg zinvol meer natuurlijk. Ik bedoel, wat boeit het om dat NU te willen weten? Over een paar maanden reist iedereen alleen nog maar met de OVC en dan weet je van iedereen precies wie waar wanneer is :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Dat zou dus betekenen dat de SuperdeBoer weg zou gaan en dat vind ik persoonlijk wel jammer omdat er dan geen 'normale' supermarkt met 'normale' prijzen en veel meer keuze dan bij de AH-Betaalteveel-Enrotsnelop bij het station is.
De Super de Boer bij station Leiden mis je niet. Dat is een hele vieze drukke winkel waar je altijd naast alles grijpt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Fles schreef:
VIRM schreef:Een of twee jaar geleden werd ik ook door zo'n onderzoeksdame gevraagd om mijn kaartje te laten zien. Toen ik om de reden vroeg, was het antwoord "NS weet tegenwoordig niet meer waar de reizigers zijn.". :mrgreen:
Het is ook niet erg zinvol meer natuurlijk. Ik bedoel, wat boeit het om dat NU te willen weten? Over een paar maanden reist iedereen alleen nog maar met de OVC en dan weet je van iedereen precies wie waar wanneer is :roll:
Shhhhhhhhhhh. Stil nou! Anders horen ze dat nog bij de NS!
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Bee schreef:
Dexter schreef:Dat zou dus betekenen dat de SuperdeBoer weg zou gaan en dat vind ik persoonlijk wel jammer omdat er dan geen 'normale' supermarkt met 'normale' prijzen en veel meer keuze dan bij de AH-Betaalteveel-Enrotsnelop bij het station is.
De Super de Boer bij station Leiden mis je niet. Dat is een hele vieze drukke winkel waar je altijd naast alles grijpt.
Ik ging er soms een magnetronmaaltijd halen als ik in de ongelukkige omstandigheid was om schaft in Ledn te hebben.
Vallend blad maakt rails glad.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door visgraat »

Een supermarkt tegenover het station mis je wel:
Een flesje Spa kost doorgaans 40 cent in de supermarkt en 1,60 in de Togotoko.
Een anderhalve literfles is niet te koop in de Togotoko.
Bij de supermarkt doorgaans 60 cent.
Oftewel als je bij de Togotoko anderhalve liter wilt kopen ben je 4,80 kwijt.
De literprijs is dan 8x hoger en als je een ander merk ook goed vindt zelfs 10x.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door TheKnitter »

Het liep gister niet helemaal lekker met de treinenloop rondom Ut/Ah/Zp:
- t7629 had +14 maar de CTA toonde +- 5 minuten, omroep zweeg.
Vlak achter de t7629 reed de IC t3628, maar t7629 mocht eerder weg, waardoor IC t3628 +8 klokte voor Zp, maar voor Zp binnen gereden mocht worden hadden wij nog 8 minuten stil gestaan. Dit ivm een afgesloten Lint op spoor 3 die afgerangeerd moest worden, t7629 die op spoor 2A behandeld werd, t17834 werd ook op spoor 2A behandeld. Uiteindelijk, nadat er +16 werd afgeklokt, mochten wij het station binnen. Spoor 3 werd bezet gehouden door een Lint die afgesloten was, en verder waren alle aansluitingen al weg. Te Dv waren eveneens de overstappen al weg, maar de HC schroomde niet om alsnog nieuwe overstappen te vermelden. Te Zl deed ze weer haar uiterste best om de reiziger te informeren *O*

Een nadeel was dat er kort gekeerd werd met s3600 te Zl. Hierdoor vertrok de kerende trein te Zl ook al in de plus.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef: Een anderhalve literfles is niet te koop in de Togotoko.
Bij de supermarkt doorgaans 60 cent.
Oftewel als je bij de Togotoko anderhalve liter wilt kopen ben je 4,80 kwijt.
De literprijs is dan 8x hoger en als je een ander merk ook goed vindt zelfs 10x.
Wat voor onzin zit je hier uit te kramen. In alle AH To Go winkels kun je gewoon Cola, Fanta, Sprite kopen in 1,5 liter voor 1,50 + 0,25 statiegeld.

Verder heb je ruim keuze uit allerlei dubbel frisss, dubbeldranken, taksi, chocomel in de prijzen van 0,60 cent tot 1,20 zonder statiegeld!

Dus snap niet dat je zo'n gekke berekening loopt te maken van flesjes van 0,5 liter voor 1,60 euro.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Gisteren zat ik even met een kopje koffie op een bankje in Hoorn te wachten op de omgeleide trein naar Amsterdam. In een paar minuten tijd ben ik door meerdere oude mensen aangesproken hoe en wanneer de trein naar Amsterdam ging vertrekken... Dacht bij mezelf, heb ik soms NS op mijn voorhoofd staan? :roll: Goed ik geef een mw uitleg hoe de trein rijdt (via Alkmaar) en van welk spoor en hoe lang ze er over doet, zegt mw ja maar die omroep meneer zei volgens mij wat anders :roll: Dat klopte helemaal niet want de omroep was gewoon correct, maar mw zat denk gewoon niet op te letten. Wilde bijna zeggen: vraag het dan niet aan me als je me toch niet vertrouwt...

Verder heb ik bij de Super de Boer in Leiden ook wel eens wat gehaald, 0,5 liter water voor 19 cent is toch een lekkere winstapkker tenopzichte van het station 100 meter verderop als je een kwartiertje overstaptijd hebt.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Gisteravond in de t1406 waren wat jongeren op het balkon kennelijk heel erg opgelucht dat de dag des oordeels toch niet was doorgegaan. Vanaf de bovenverdieping van de VIRM kon ik lekker meegenieten met het harde gepraat en de harde muziek. :)
De trein kwam met iets van +5 binnen op Leiden, vertrok met iets van +1 uit Schiphol en kwam helaas met +6 aan op Amsterdam Centraal. Dag aansluitende bus. -o-

Een conducteur die bij de uitgang met z'n collega's stond wilde mij best even de goede weg wijzen naar de nachtbushalte voor het Victoriahotel. Ik moest hem wel even overtuigen dat het een beter idee was dat hij meeliep. :mrgreen: Uiteindelijk maar iets van 20 minuten op de volgende bus hoeven te wachten. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Marc »

Hmm, het gaat dit weekend niet zo lekker bij de inzinkbare palen die in Maastricht staan, mede door werkzaamheden aan de John F. Kennedysingel.

Gisteren lag er een flinke plas olie of benzine bij de paal aan het Endepolsdomein (t.h.v. de overweg Alfons Ariënsstraat), vandaag lag ook aan de andere kant een spoor van olie of benzine. Hier werkte de paal wel nog.
Bij de paal aan station Randwyck was vandaag ook een vlek te vinden en hier stond de inzinkbare paal helemaal scheef. De weg was tevens met een hek afgesloten. Dit betekent dus een omleiding voor lijn 10, lijn 50 (die al een omleiding moest rijden door de afsluiting van bovengenoemde straat) en waarschijnlijk morgen ook voor lijn 4. Deze bussen moeten omrijden via Rijksweg en Oeslingerbaan naar het AZM (en voor lijn 50 verder naar het station).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Gisteren in Venlo deze leuke combi van Stadler-materieel vast kunnen leggen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Gisteren in Venlo deze leuke combi van Stadler-materieel vast kunnen leggen...
Afbeelding
Fraai _O_

Een mooi voorbeeld van een Echte Trein en een Lightrail-probeerseltje :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Inmiddels is het al driekwart jaar geleden dat de busstations bij Utrecht Centraal heringedeeld werden wegens de werkzaamheden. Werkzaamheden die die verplaatsing nodig maakten hebben er nog niet plaatsgevonden, maar sinds vandaag zijn de lijnen 19, 26, 28 en 39 weer terug naar Busstation Noord verplaatst (naar voormalige halte 12/12s) zodat er meer draairuimte op Busstation Zuid is... dat ze er nu pas achter komen dat het krap is.
Zal overigens wel te maken hebben met de DGB's die de bocht daar moeten gaan nemen: men is inmiddels vrij ver gevorderd met de nieuwe halte voor lijn 12 direct naast perron 4 waarvoor 'n nieuw doorsteekje is gemaakt.

Overigens zag ik ook dat, om een mij volstrekt onduidelijke reden, de haltes van lijn 77 gewisseld zijn. De 77 naar Bilthoven staat daardoor nu tussen de lijnen naar Nieuwegein en die naar Nieuwegein los van de rest van de lijnen die kant op :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Vanochtend reden we in de t2639 met een slakkengangetje tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam lelylaan.
"Dames en heren, we moeten even wat langzamer rijden omdat er een b-trein voor ons rijdt. Ik herhaal..."
Misschien heb ik het verkeerd verstaan, maar wat is eenD b-trein?
Volgensmij was de s3300 gewoon normaal vertrokken en de s3900 had dacht ik een lichte vertraging, maar heb voor de rest niks voorbij zien komen...
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

@VIRM: Een B-trein is een begrip dat wordt gebruikt binnen NS bij het samenstellen van de werklijnen voor het personeel. Er zijn A-treinen (Intercity's en sommige sneltreinen) en B-treinen (Stoptreinen/Sprinters en sommige sneltreinen). Elke standplaats mag/moet een bepaald percentage A- en B-treinen rijden, dit om de lusten en de lasten zo eerlijk mogelijk te verdelen. Anders zou de situatie kunnen ontstaan dat (ontzettend overdreven voorbeeld) Amsterdams personeel alleen de 'leuke' IC-treinen rijdt naar Maastricht of Groningen en Rotterdam zou worden afscheept met alleen de 'bagger'-treinen zoals de Hoekse Lijn wat niet alleen altijd hetzelfde stukje is, maar waarop ook vaak problemen zijn.

De mcn of hc van jouw trein (s2600 = A-trein) zal dus hebben bedoeld dat er nog een stopper voor jullie zat. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Dexter schreef:@VIRM: Een B-trein is een begrip dat wordt gebruikt binnen NS bij het samenstellen van de werklijnen voor het personeel. Er zijn A-treinen (Intercity's en sommige sneltreinen) en B-treinen (Stoptreinen/Sprinters en sommige sneltreinen). Elke standplaats mag/moet een bepaald percentage A- en B-treinen rijden, dit om de lusten en de lasten zo eerlijk mogelijk te verdelen. Anders zou de situatie kunnen ontstaan dat (ontzettend overdreven voorbeeld) Amsterdams personeel alleen de 'leuke' IC-treinen rijdt naar Maastricht of Groningen en Rotterdam zou worden afscheept met alleen de 'bagger'-treinen zoals de Hoekse Lijn wat niet alleen altijd hetzelfde stukje is, maar waarop ook vaak problemen zijn.

De mcn of hc van jouw trein (s2600 = A-trein) zal dus hebben bedoeld dat er nog een stopper voor jullie zat. :wink:
Dus in feite is het gewoon een rangschikking van 'preferenties'?
Als ik het goed heb, zat er alleen een s3900 voor ons, kennelijk was die dan een beetje aan het treuzelen op Lelylaan. Toen ik de machinist het hoorde omroepen had ik zelf iets van 'huh? hoor ik het nu goed?' Beetje apart om NS-jargon in een omroep te gooien dat je niet alledaags tegenkomt. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Ja hoor, tuurlijk. Die conducteur gaat even op hoge poten meelopen omdat zo'n teller iemand vindt die te belazerd is om zijn kaartje te laten zien. Neem je moeder in de maling man :lol:
Aan de andere kant, ik heb ook wel eens een zwartrijder betrapt toen ik als "Teller in de Trein" bij de NS werkte, en hij maar een stoer verhaal tegen zijn vrienden vertellen. Toen jeukten mijn handen ook om de conducteur te waarschuwen en deze persoon flink op zijn nummer te zetten. Aan de andere kant: Ik werd niet betaald om de NSB'er uit te hangen in de trein, dus ik heb het er toch maar bij laten zitten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Dus in feite is het gewoon een rangschikking van 'preferenties'?
Als ik het goed heb, zat er alleen een s3900 voor ons, kennelijk was die dan een beetje aan het treuzelen op Lelylaan. Toen ik de machinist het hoorde omroepen had ik zelf iets van 'huh? hoor ik het nu goed?' Beetje apart om NS-jargon in een omroep te gooien dat je niet alledaags tegenkomt. ;)
Nee, het is geen rangschikking van preferenties. Het is een manier om het werk zo eerlijk mogelijk te verdelen. Zie het als: "Jij wast, ik droog." Als je een hekel hebt aan afwassen en ik ook, dan doen we het dus gewoon om beurten. Zoiets.

Oh en je hebt genoeg machinisten die hardcore-vakjargon door hun omroepberichten gooien, die hebben het dan over 'defecte lijmlassen' en 'aangesproken snelschakelaars'. De meesten bedoelen het goed, ze willen slechts de reizigers zo compleet mogelijk informeren en gooien er in hun enthousiasme dus vakjargon doorheen. Maar de doorsnee-reiziger kan daar zo weinig mee. Daarom informeer ik zelf liever kort en bondig, zonder al te diep op technische achtergronden in te gaan. "Dames en heren, vanwege een defect aan het spoor..." of "Dames en heren, vanwege een defect aan onze trein..."
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 23 mei 2011, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Dexter schreef:
VIRM schreef:Dus in feite is het gewoon een rangschikking van 'preferenties'?
Als ik het goed heb, zat er alleen een s3900 voor ons, kennelijk was die dan een beetje aan het treuzelen op Lelylaan. Toen ik de machinist het hoorde omroepen had ik zelf iets van 'huh? hoor ik het nu goed?' Beetje apart om NS-jargon in een omroep te gooien dat je niet alledaags tegenkomt. ;)
Nee, het is geen rangschikking van preferenties. Het is een manier om het werk zo eerlijk mogelijk te verdelen. Zie het als: "Jij wast, ik droog." Als je een hekel hebt aan afwassen en ik ook, dan doen we het dus gewoon om beurten. Zoiets.
:lol: Duidelijk! Dankje! :) Even dan nieuwsgierig: wordt de s3900 dan als B-lijn gezien bij NS?
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Ja, want de s3900 rijdt in feite als stopper van Hfd tot Asd en is daarmee volgens de geldende afspraken een B-trein.

(Excuus, ik had trouwens mijn vorige post van hierboven nog even aangevuld met uitleg over dat vakjargon, maar je was me al voor met antwoorden!) :D
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Alles wat naar Flevoland gaat zal onder personeel wel als B-trein gezien worden?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

Ja en wat ook meetelt is of er op bepaalde lijnen veel agressie plaats heeft tegen personeel. De Flevolijn is er zo een.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten