Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
De toeslag van de FYRA wordt niet verhoogd per 1 Juli. Zie hier.
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
NS hiiii speed is ook terug op de normale wereld en heeft het licht gezien *O*
immer kwaliteits posts
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Hoera :D! *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Tarieven Fyra worden voorlopig niet verhoogd
Tarieven Fyra worden voorlopig niet verhoogd
Geplaatst op: zondag 22 mei 2011 14:08
Laatst bijgewerkt: zondag 22 mei 2011 14:18
NS Hispeed verhoogt vanaf 1 juli niet de tarieven voor de hogesnelheidstrein Fyra. Dat blijkt uit een adviesaanvraag van het LOCOV, het landelijke overleg tussen vervoerders en reizigersorganisaties.
De afgelopen maanden waren de Fyra-tarieven bij wijze van proef verlaagd. Het resultaat van de prijsverlaging was dat het aantal reizigers in de Fyra bijna verdubbelde van 90.000 reizigers per maand tot 175.000 reizigers per maand. De lage tarieven blijven in ieder geval tot 1 januari 2012 gehandhaafd. Daarna wordt opnieuw gekeken naar de tarieven.
Lees verder
Geplaatst op: zondag 22 mei 2011 14:08
Laatst bijgewerkt: zondag 22 mei 2011 14:18
NS Hispeed verhoogt vanaf 1 juli niet de tarieven voor de hogesnelheidstrein Fyra. Dat blijkt uit een adviesaanvraag van het LOCOV, het landelijke overleg tussen vervoerders en reizigersorganisaties.
De afgelopen maanden waren de Fyra-tarieven bij wijze van proef verlaagd. Het resultaat van de prijsverlaging was dat het aantal reizigers in de Fyra bijna verdubbelde van 90.000 reizigers per maand tot 175.000 reizigers per maand. De lage tarieven blijven in ieder geval tot 1 januari 2012 gehandhaafd. Daarna wordt opnieuw gekeken naar de tarieven.
Lees verder
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Nu ben ik benieuwd of de Fyra voor NS HalloSnelheid ook winstgevend is met deze reizigerstoename?
Nu nog de storingen en vertragingen verhelpen, nieuw lelijk materieel invoeren en wellicht wordt het wat.
Nu nog de storingen en vertragingen verhelpen, nieuw lelijk materieel invoeren en wellicht wordt het wat.
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
De totale inkomsten uit de kaartverkoop zijn gedaald, maar het kan best dat HSA hoopt dat de reizigersaantallen nog verder groeien.
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Hoeveel moet er overigens per jaar voor de HSL worden betaald? En is er door de toename in het aantal reizigers een afname van het aantal reizigers in de s2100 en s2200?
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
HSA betaalt jaarlijks 160 miljoen euro aan de staat om over de HSL te mogen karren, en dan heb je natuurlijk nog alle kosten voor materieel, personeel en dergelijke.
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Als het allemaal nieuwe reizigers zijn niet, maar je kan zelf ook wel bedenken dat dat niet zo is. Het antwoord zal dus ja zijn.VIRM schreef:Hoeveel moet er overigens per jaar voor de HSL worden betaald? En is er door de toename in het aantal reizigers een afname van het aantal reizigers in de s2100 en s2200?
immer kwaliteits posts
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
De s2100 en s2200 gaan echter vanaf eind dit jaar samen een kwartierdienst bieden tussen de belangrijkste regionale stations, wat weer extra reizigers zal trekken.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Maar de verbinding Rotterdam - Schiphol is dan niet meer rechtstreeks via het oude spoor, dat kan alleen nog maar met Fyra (en de verbinding Rotterdam C - Amsterdam C wordt een stuk langzamer). Dat zal wel weer reizigers laten kiezen voor de Fyra.
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Of het aantal reizigers dat uiteindelijk voor de trein kiest flink laten dalen met alle gevolgen van dien op onder andere de A4...
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Als ze per 1-2-2012 alsnog de "verlaging afschaffen" (lees, de tarieven verviervoudigen) dan stort de hele boel alsnog in hoor.willy84 schreef:NS hiiii speed is ook terug op de normale wereld en heeft het licht gezien *O*
Geen kat betaalt een tientje EXTRA voor een trein die 4 uur stilstaat in een fucking weiland. Echt niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Ik denk zomaar dat de tarieven pas weer verhoogd worden als er 4x/uur een Fyra rijdt en met het nieuwe (snellere) materieel.
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Nou, zelfs dan ben ik niet echt bereid om 12 euro extra neer te leggen voor een retourtje Schiphol - Rotterdam als je ook nog het gewone treinkaartje 21,40 kost. Dan wordt reizen met de trein een dure grap :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Zoveel betalen ze nu alleen nog niet, de eerste 4 jaar van de exploitatie krijgt HSA nog korting (waarbij het kortingspercentage ieder jaar kleiner wordt).Geert schreef:HSA betaalt jaarlijks 160 miljoen euro aan de staat om over de HSL te mogen karren, en dan heb je natuurlijk nog alle kosten voor materieel, personeel en dergelijke.
Oftewel: volgend jaar moeten ze meer infraheffing betalen dan nu, dat gaan we vast terugzien in de tarieven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Die wordt momenteel verbreed (bij Leiden) dus ik denk dat er gewoon meer reizigers hun olieslurper op wielen wel weer terug gaan vindenGekko123 schreef:Of het aantal reizigers dat uiteindelijk voor de trein kiest flink laten dalen met alle gevolgen van dien op onder andere de A4...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Alleen dan het karakteristieke van uitbreiding van onze nationale asfaltvlaktes: files die langer zijn dan voorheen na de uitbreiding :X
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Maar als je dan de frequentie verhoogt naar 4x per uur en er een hoge toeslag tegenaan gooit, is er dan niet een enorm risico dat de hele HSA op de fles gaat?
Als we de rijtijden op het traject Amsterdam Centraal-Rotterdam Centraal vergelijken:
Fyra 0:40
s2100 1:03
s2200 1:10
Als de s2100 en de s2200 worden gecombineerd en dezelfde stops aandoen als de huidige s2200, dan gaan de reizigers er met een spectaculaire 7 minuten op achteruit.
Naar Breda is de tijdswinst echter ietsjes groter vanaf Amsterdam Centraal: 1:07 voor de Fyra ten opzichte van de 1:42 met de reguliere trein.
Nu is de vraag: in hoeverre zullen mensen voor een veel duurder kaartje de Fyra willen nemen?
Als we de rijtijden op het traject Amsterdam Centraal-Rotterdam Centraal vergelijken:
Fyra 0:40
s2100 1:03
s2200 1:10
Als de s2100 en de s2200 worden gecombineerd en dezelfde stops aandoen als de huidige s2200, dan gaan de reizigers er met een spectaculaire 7 minuten op achteruit.
Naar Breda is de tijdswinst echter ietsjes groter vanaf Amsterdam Centraal: 1:07 voor de Fyra ten opzichte van de 1:42 met de reguliere trein.
Nu is de vraag: in hoeverre zullen mensen voor een veel duurder kaartje de Fyra willen nemen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Dat is nu ook net het probleem met dat dure FYRA-pendellijntje. Een hoge toeslag betekent weinig reizigers, dus lage inkomsten. Een lage toeslag betekent meer reizigers die minder betalen, dus ook lage inkomsten. En met laag bedoel ik dan "lang niet genoeg om het dure exploitatiecontract te kunnen betalen".
Dit is dus best wel beetje een doodlopende weg op deze manier -o- (en daar is vaak over gediscussieërd hier trouwens).
Dit is dus best wel beetje een doodlopende weg op deze manier -o- (en daar is vaak over gediscussieërd hier trouwens).
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Ik wil nog even toevoegen wat ik wel vaker gemeld heb: Je hebt alleen echt reistijdwinst als je van één van de Fyra-stations reist. Anders gaat een groot gedeelte van de reistijdwinst in rook op door overstappen. Dan is de snelheid opeens geen extra geld meer waard. :X
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Nee. Maar dat is omdat dit land gewoon veel te klein is voor hogesnelheidstreinen. In Duitsland, Frankrijk en Spanje werkt het namelijk wel :Y Daar zijn de afstanden groter :)Klaasje schreef:Ik wil nog even toevoegen wat ik wel vaker gemeld heb: Je hebt alleen echt reistijdwinst als je van één van de Fyra-stations reist. Anders gaat een groot gedeelte van de reistijdwinst in rook op door overstappen. Dan is de snelheid opeens geen extra geld meer waard. :X
Toeslag Fyra
Laatst wat ik hoorde was dat je voor ICE op binnenlandse trajecten een toeslag moest betalen. We kunnen het eens uitproberen. :D [Edit Chauf21: Dit is een reactie op een bericht dat is afgesplitst.]
Overigens, aangezien de Fyra niet echt een financieel succes dreigt te worden, zijn wat van deze alternatieven realistisch? Ze gaan sowieso niet gebeuren, maar het is meer theoretisch over het HSL-traject Rotterdam-Schiphol:
1. In plaats van huidig traject een IC-verbinding met eventueel een stoptrein (als er genoeg grote plaatsen langs het traject zijn).
2. Verdubbeling spoor Hoofddorp-Leiden en Rijswijk-Schiedam Centrum.
3. Spoor aanleggen tussen Hoofddorp en Alphen aan den Rijn, waarbij er door kan worden gereden over het gewone spoor naar Rotterdam (eventueel met stop in Gouda). Het spoor Alphen-Gouda zou moeten worden aangepast, evenals het station in Gouda om een kering te voorkomen. Een verdubbeling van het spoor tussen Gouda en Schiedam Centrum, volgens sporenplan nu slechts dubbelspoor, zou dan handig zijn.
Bij nummertje 2 en 3 zou je dan naast IC-verbindingen ook de Thalys en Benelux kunnen laten rijden en wellicht ook een stoptrein als er voldoende vraag naar is. Ik heb echter geen idee of het uberhaupt mogelijk zou zien met betrekking tot bebouwing rondom de stations.
Overigens, aangezien de Fyra niet echt een financieel succes dreigt te worden, zijn wat van deze alternatieven realistisch? Ze gaan sowieso niet gebeuren, maar het is meer theoretisch over het HSL-traject Rotterdam-Schiphol:
1. In plaats van huidig traject een IC-verbinding met eventueel een stoptrein (als er genoeg grote plaatsen langs het traject zijn).
2. Verdubbeling spoor Hoofddorp-Leiden en Rijswijk-Schiedam Centrum.
3. Spoor aanleggen tussen Hoofddorp en Alphen aan den Rijn, waarbij er door kan worden gereden over het gewone spoor naar Rotterdam (eventueel met stop in Gouda). Het spoor Alphen-Gouda zou moeten worden aangepast, evenals het station in Gouda om een kering te voorkomen. Een verdubbeling van het spoor tussen Gouda en Schiedam Centrum, volgens sporenplan nu slechts dubbelspoor, zou dan handig zijn.
Bij nummertje 2 en 3 zou je dan naast IC-verbindingen ook de Thalys en Benelux kunnen laten rijden en wellicht ook een stoptrein als er voldoende vraag naar is. Ik heb echter geen idee of het uberhaupt mogelijk zou zien met betrekking tot bebouwing rondom de stations.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Wat komen er de laatste tijd toch een hoop knutselideeen voor Moordrecht Aansluiting voorbij op dit forum
Het is helemaal off-topic, maar in een van de allereerste ideeen voor de RijnGouweLijn zat een tak vanaf station Alphen aan den Rijn richting Schiphol. Deze lijn zou eerst een stadstraject rijden door Alphen en daarna naast de N207 richting Schiphol lopen. Deze plannen zijn al vrij vroeg geschrapt, alleen op de bureau's van GroenLinks leven ze nog voort. Het geld wat eventueel nodig was voor deze plannen is besteed aan het verbreden van het dijklichaam van de N207 zodat daar enkele jaren geleden busbanen op aangelegd konden worden voor buslijn 370.
Het is helemaal off-topic, maar in een van de allereerste ideeen voor de RijnGouweLijn zat een tak vanaf station Alphen aan den Rijn richting Schiphol. Deze lijn zou eerst een stadstraject rijden door Alphen en daarna naast de N207 richting Schiphol lopen. Deze plannen zijn al vrij vroeg geschrapt, alleen op de bureau's van GroenLinks leven ze nog voort. Het geld wat eventueel nodig was voor deze plannen is besteed aan het verbreden van het dijklichaam van de N207 zodat daar enkele jaren geleden busbanen op aangelegd konden worden voor buslijn 370.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Toeslag FYRA blijft gelijk na 1 Juli
Ik geloof dat de Fyra Rotterdam-Breda de meeste reistijdwinst oplevert voor de relatie Oss-Rotterdam omdat de overstap veel gunstiger uitvalt...Klaasje schreef:Ik wil nog even toevoegen wat ik wel vaker gemeld heb: Je hebt alleen echt reistijdwinst als je van één van de Fyra-stations reist. Anders gaat een groot gedeelte van de reistijdwinst in rook op door overstappen. Dan is de snelheid opeens geen extra geld meer waard. :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten