Mag ik even kwijt #81

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door TheKnitter »

Ik heb ook een goed richtingsgevoel. En ik blijf onthouden waar ik geweest ben :Y
Vorige week nog in Den Haag in een 1 of ander klein kutstraatje midden in een woonwijk waar je 50 keer afslaan moet en 1-richtingswegen hebt geweest. Na 5 jaar wist ik nog precies waar ik zijn moest, en ging zonder kaart of navigatie er heen en in 1x goed gegaan *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Goed, Bee wil de NS mailen.

De pagina van de NS stuurt je door naar Eva als je wil mailen. Maar Eva probeert angstvallig het formulier voor je te verbergen. Uiteindelijk heb ik het er toch uit weten te krijgen.

Goed, geen vraag en geen klacht, dus ik kies voor iets anders. Dan moet je een dienst kiezen. Vier soorten kaartjes en een optie Dienstverlening onderweg. Okee, dus ik kies dat. Moet je vervolgens een onderwerp kiezen, maar informatievoorziening is natuurlijk geen onderwerp, wel Houding NS Personeel, Taakuitvoering conducteur, Vertraging, Werkzaamheden en Zitplaatscapaciteit.

Laat maar, blijkbaar staat de NS niet open voor suggesties van de klant over iets anders :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Laat maar, blijkbaar staat de NS niet open voor suggesties van de klant over iets anders :N
Misschien op de website niet, maar op 0800 8734 636 (gratis) wordt je altijd te woord gestaan!
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

Bee schreef:Goed, Bee wil de NS mailen.

De pagina van de NS stuurt je door naar Eva als je wil mailen. Maar Eva probeert angstvallig het formulier voor je te verbergen. Uiteindelijk heb ik het er toch uit weten te krijgen.

Goed, geen vraag en geen klacht, dus ik kies voor iets anders. Dan moet je een dienst kiezen. Vier soorten kaartjes en een optie Dienstverlening onderweg. Okee, dus ik kies dat. Moet je vervolgens een onderwerp kiezen, maar informatievoorziening is natuurlijk geen onderwerp, wel Houding NS Personeel, Taakuitvoering conducteur, Vertraging, Werkzaamheden en Zitplaatscapaciteit.

Laat maar, blijkbaar staat de NS niet open voor suggesties van de klant over iets anders :N
Gewoon je verhaal uittikken en duizend keer uitprinten. En er ELKE lokettist, infofiguur of whatever mee om zijn kop slaan. Het kan niet anders of SOMEHOW zal het de hogere gelederen bereiken :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Justin »

Bee schreef:Zeg Justin, waarom hebben die buitenlandse studenten eigenlijk geen OV-Chipkaart, ze weten toch wel hoe een chipkaart werkt of komen ze ze uit de rimboe?
Mijn opleiding werkt met distance learning -- zij komen om de twaalf weken naar Nederland voor één à twee weken. De rest van de studie wordt namelijk thuis of op werk gemaakt. Ondertussen zijn er natuurlijk wel deadlines.

En het gaat vooral voor het introduceren aan eerstejaars studenten.

De studenten uit mijn opleiding hebben dus geen OV-chipkaart ;-), en zullen ze zelf moeten aanschaffen namelijk. Maar op zo'n korte tijdspanne, maakt het qua kosten niet zo denderend veel voor ze uit...

Maar goed, het ging me meer over hoe ze treinkaartjes kunnen kopen... destijds met de oude webdemo was het prima te oefenen!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Wat is het weer akelig vroeg dag vandaag. :?
Caspar schreef:Ik weet natuurlijk ook niet wat voor tour je gemaakt hebt, maar meestal kan ik een fietstocht, stadswandeling of combi na terugkomst van vakantie nog wel in mijn hoofd 'terugwandelen' en als ik dan mijn foto's erbij zie weet ik nog wel op welke straathoek ze gemaakt zijn. Maar misschien heb ik daar wat aanleg voor? :D
Ben ook wel erg van landkaarten en atlassen dus dat kan ook schelen. Wist in Boekarest ook de taxichauffeur te vertellen hoe ie moest rijden naar ons hotel, hij was stomverbaasd :oops: , terwijl ik er nog nooit geweest was, en het ook nog eens snachts was. Maar had thuis in Nederland een paar keer de stadsplattegrond bekeken op tafel.
Ik heb dat ook, naast een goed richtingsgevoel kan ik op de een of andere manier meteen prima in stad of plaatsen orienteren, zelfs als ik er nog nooit ben geweest. Al van jongs af aan had ik dat: Toen we op de middelbare school een 5 daagse schoolreis naar Parijs maakten, riep ik al waar we heen moesten en op welk metrostation we moesten uit/overstappen en op welke lijn, terwijl de docenten nog vertwijfeld aan het puzzelen waren met de plattegrond. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door STF »

Ja dat heb ik dus ook!

Met het tweede jaar van de MAVO gingen we een paar dagen naar Drenthe en op een avond werden we met de bussen ergens in een bos afgezet, in groepjes ingedeeld en zie de camping maar terug te vinden. Niemand had ook maar enig idee waar we ongeveer waren en welke richting je het beste kon uitlopen, behalve ik; binnen het uur was ons groepje terug op de camping, zonder ook maar enigzins verkeerd te lopen. Mijn klasgenoten en de leraren snapten er volgens echt niets van dat wij zo snel terug waren want sommige groepjes hadden maarliefst drie uur nodig om de camping te vinden.

En nee ik kijk totaal niet naar de maan (of de zon), gebruik geen kompas of wat dan ook.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

De enige plek waar ik er soms wel moeite mee heb is in Amsterdam. Als je daar op gevoel gaat fietsen, ga je bijna altijd verkeerd. Zo fietste ik er vorige week en toen kwam ik ineens op een bouwterrein (De Stip) naast het spoor/metro terecht nabij Lelylaan station. Ik moest naar de pont richting Zaandam, en ben volgens mij wel 4x onder het spoor door gefietst al zichzaggend door Slotervaart. Verder wel eens vanaf de Overtoom naar Sloterdijk gefietst, en toen kwam ik uiteindelijk bij de Singelgrachtbrug uit :roll: Was ook niet helemaal de bedoeling.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Stefan »

Gewoon een beetje op te omgeving letten tijdens het rijden, dan kom je al een heel eind. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Wat is het weer akelig vroeg dag vandaag. :?
Caspar schreef:Ik weet natuurlijk ook niet wat voor tour je gemaakt hebt, maar meestal kan ik een fietstocht, stadswandeling of combi na terugkomst van vakantie nog wel in mijn hoofd 'terugwandelen' en als ik dan mijn foto's erbij zie weet ik nog wel op welke straathoek ze gemaakt zijn. Maar misschien heb ik daar wat aanleg voor? :D
Ben ook wel erg van landkaarten en atlassen dus dat kan ook schelen. Wist in Boekarest ook de taxichauffeur te vertellen hoe ie moest rijden naar ons hotel, hij was stomverbaasd :oops: , terwijl ik er nog nooit geweest was, en het ook nog eens snachts was. Maar had thuis in Nederland een paar keer de stadsplattegrond bekeken op tafel.
Ik heb dat ook, naast een goed richtingsgevoel kan ik op de een of andere manier meteen prima in stad of plaatsen orienteren, zelfs als ik er nog nooit ben geweest. Al van jongs af aan had ik dat: Toen we op de middelbare school een 5 daagse schoolreis naar Parijs maakten, riep ik al waar we heen moesten en op welk metrostation we moesten uit/overstappen en op welke lijn, terwijl de docenten nog vertwijfeld aan het puzzelen waren met de plattegrond. :lol:
Toch blij dat jij datv richtings gevoel hebt Dexter... zo komen die treinen tenminste nog eens waar ze moeten zijn :lol:

Waar ik alleen altijd de weg kwijtraakte dat was met de auto in Hilversum, allemaal 1-richtings verkeer en hoe je ook rijdt, welke straat je ook afslaat, je komt op een of andere vage reden altijd weer uit op je beginpunt -o- :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Ik zoek vaak in plattegronden een systeem, en laat Amsterdam ten zuiden van het IJ dat nu net wel hebben en ten noorden van het IJ niet. Zelfs in de Bijlmer is het vinden van de weg eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, je moet alleen even doorzetten, want in het begin verdwaalt iedereen daar hopeloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

In Bijlmer kan je wel makkelijker Noord-Zuid of Oost- West lopen/fietsen zonder dat het mis gaat. Als je binnen de ring in Amsterdam denkt dat je naar het Noorden fietst, blijkt na een kwartier fietsen dat je onopgemerkt een heel stuk bent afgebogen door de krommingen van het stratenpatroon/grachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Ja, alleen is het probleem van de Bijlmer dat bijna niemand alleen maar Noord-Zuid moet of Oost-West. En de nieuwe bebouwing heeft de oude paden doorbroken, daardoor heb je nu diverse paden die 2x of 3x dezelfde naam hebben, maar niet meer aaneengesloten zijn. Meest treurige is nog wel het Nellesteinpad met drie delen. Het Kelbergenpad dat ik gebruik om van mijn huis naar de Gaasperplas te fietsen bestaat ook uit twee delen :')

Het helpt trouwens ook niet dat de laagbouw in de G-buurt geen straatnamen hebben die met een G beginnen. Dat was juist de hele logica in de Bijlmer :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daantje »

Ik heb geen richtingsgevoel, kan tijdens het winkelen ook prima een winkel uitlopen in de richting waar ik net vandaan kom en me dan verbazen dat veel winkels er 2x zitten en dan ook nog met dezelfde collectie (A) Ik heb het alleen als ik ergens goed bekend ben dat ik alles wel een beetje weet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door tsov »

Ten noorden van het IJ zit Amsterdam heel logisch in elkaar. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik er ben opgegroeid (A)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Toch blij dat jij datv richtings gevoel hebt Dexter... zo komen die treinen tenminste nog eens waar ze moeten zijn :lol:
Ja en als dat richtingsgevoel of liever gezegd de trdl me ooit in de steek laat, pak ik gewoon een wisselkruk. :lol:
Caspar schreef:De enige plek waar ik er soms wel moeite mee heb is in Amsterdam. Als je daar op gevoel gaat fietsen, ga je bijna altijd verkeerd. Zo fietste ik er vorige week en toen kwam ik ineens op een bouwterrein (De Stip) naast het spoor/metro terecht nabij Lelylaan station. Ik moest naar de pont richting Zaandam, en ben volgens mij wel 4x onder het spoor door gefietst al zichzaggend door Slotervaart. Verder wel eens vanaf de Overtoom naar Sloterdijk gefietst, en toen kwam ik uiteindelijk bij de Singelgrachtbrug uit :roll: Was ook niet helemaal de bedoeling.
Nu is fietsen op gevoel of zelfs als je gewoon de bordjes volgt vaak een hele opgave, dus schaam je niet Caspar. Die rode ANWB-fietsbordjes houden in veel gevallen buiten de bebouwde kom vaak ineens op of laten je rondjes rijden. Als ik er per scooter op uit ga, volg ik ook de fietsroutes en dan wordt je dus vaak met een kluitje in het riet gestuurd. Zo heb ik ooit eens 4 uur rondjes gereden in het donker om Hoofddorp uit te komen. Ik besloot ten einde raad dan maar de blauwe 'auto'-borden te volgen en toen stond ik ineens op de oprit naar de A4! :shock: Zelfs in België is het niet zo moeilijk.
Daantje schreef:Ik heb geen richtingsgevoel, kan tijdens het winkelen ook prima een winkel uitlopen in de richting waar ik net vandaan kom en me dan verbazen dat veel winkels er 2x zitten en dan ook nog met dezelfde collectie (A)
Dat geeft helemaal niets, Daantje. U is vrouw en meer vrouwen hebben dat weleens. :mrgreen: *Duikt weg*
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Ja dat klinkt bekend van die ANWB fietsbordjes. Als je in Heerhugowaard fietst en je volgt Alkmaar op die bordjes beland je op de parkeerplaats achter de bioscoop in Heerhugowaard, waar ook de vrachtwagens voor het winkelcentrum hun ladingen lossen. Ik heb uit frutratie het nog eens helemaal opnieuw nagefietst om te kijken of ik niet ergens een bordje was vergeten, maar nee het komt echt op een doodlopend parkeerterrein achter een bios uit :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Vaak zijn er ook vandalen die de bordjes draaien, en soms weet je dan niet wat nou de goede richting is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

In België kennen ze vaak helemaal geen fietsbordjes of fietspaden, daar moet je het hier maar mee doen:

Afbeelding

En dan rij je aan de kant van een soort provinciale weg waar de auto's griezelig hard en dicht langs je rijden.

Maar sommige plaatsnamen zijn dan wel weer om te lachen. :lol:

(Van mijn scootertochtje naar Brussel in de zomer van 2005, 135 km. Heen: 5,5 uur. Terug: 3,5 uur) :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Vinny »

In België kennen ze vaak helemaal geen fietsbordjes of fietspaden, daar moet je het hier maar mee doen:
In Belgisch Limburg hebben ze het "fietsknooppuntensysteem", daar fiets je naar punt 6, en daar is dan een kaart en kun je beslissen of je naar punt 12, 56 of 92 wilt. In Wallonie heb je genummerde fietsroutes: RAVel. http://ravel.wallonie.be/opencms/opencms/fr
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Fietsknooppunten heb je in Nederland ook, bij mijn fiets die op het postkantoor zou moeten aankomen maar dat nog steeds niet is zat een kaart met daarop een kaart van de fietsknooppunten rondom Amsterdam en Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door htm_tram »

tsov schreef:Ten noorden van het IJ zit Amsterdam heel logisch in elkaar. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik er ben opgegroeid (A)
Als het ergens een doolhof is en onlogisch dan is het Amsterdam Noord wel. Deprimerend, verwarrend enz. Mischien komt het door GVB die alle lijnen door elkaar laat rijden... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door MdJ »

"Doolhof" is ook de bijnaam van de wijk de Maten in Apeldoorn, voor ieder die daar niet bekend is....xD Alles lijkt op elkaar, hofjes, paadjes, speelpleintjes, straatjes, slootjes.. Alles.
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Ik heb me vandaag een soort Mission Impossible op de hals gehaald. A.s. zaterdag is mijn wederhelft jarig en voor het cadeau moest ik een uur in de trein zitten en een half uur lopen. Aangekomen op de bestemming kreeg ik een enorme doos mee van 60x50 cm en daarmee de hele reis weer terug gemaakt. Dat was nog te doen, maar het laatste stukje op de scooter ging ik nog bijna onderuit door die grote doos die tussen mijn benen zat. Gelukkig toch ongeschonden thuisgekomen, maar de echte Mission Impossible is: Waar in huis verstop je in vredesnaam een groot pakket zonder dat het snel wordt gevonden?

Vorig jaar gaf ik ook al een dergelijk groot cadeau en dat heb ik toen gewoon op de logeerkamer gezet, wat rotzooi ervoor en er bovenop gezet en niemand die het door had. Maar dat trucje gaat dit jaar dus niet lukken. :N Ideas anyone?
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Buren? :lol:
Ik kom net van mijn balkon af waar ik een paar uurtjes in de zon onderuit gezakt heb liggen bijkleuren. Op zulke momenten kan het leven best oké zijn :D 8-)
Kon je niet per scooter ophalen? Aangezien je ook al helemaal naar Brussel bent gereden ermee? :shock:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten