Mag ik even kwijt #81

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Fietsknooppunten heb je in Nederland ook,
Zelf gebruik ik sinds kort de Fietsen app van de ANWB.

Hiermee kun je heel gemakkelijk op je iPhone van knooppunt naar knooppunt navigeren.

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Als ik aan het fietsen ben is telkens mijn telefoon bekijken juist 1 ding waar ik géén zin in heb... :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Mijn telefoon meet tijdens het fietsen de afstand die ik heb afgelegd, de route, de gemiddelde snelheid en een schatting hoeveel calorieën ik verbrand heb. Navigeren doe ik indien nodig aan de hand van de uitstekende fietsbewegwijzering :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Hoe werkt dat dan met calorieën verbranden? Ik had laatst becijferd dat ik 3290 calorieën had verbrand op mijn fietstocht, maar ik had niet extra trek ofzo toen ik thuis kwam. Sterker nog ik had alleen ontbeten met twee broodjes en onderweg een Snickers gegeten. En als je een dag later op de weegschaal gaat staan ben je ook niet ineens een kilo minder zwaar ofzo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Geen idee, maar het staat leuk in de statistieken :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

htm_tram schreef:
tsov schreef:Ten noorden van het IJ zit Amsterdam heel logisch in elkaar. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik er ben opgegroeid (A)
Als het ergens een doolhof is en onlogisch dan is het Amsterdam Noord wel. Deprimerend, verwarrend enz. Mischien komt het door GVB die alle lijnen door elkaar laat rijden... :roll:
Je kan moeilijk lijnen recht laten rijden als de wegen krom zijn. En het busnet is vanaf CS gezien best logisch. De vier lijnen bedienen elk een deel van het stadsdeel waarbij de nummering omhoog gaat tegen de klok in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Kon je niet per scooter ophalen? Aangezien je ook al helemaal naar Brussel bent gereden ermee? :shock:
Na een dienst die vanmorgen om 5:15 uur begon? Nah, toch maar niet...

Ik heb trouwens wel langere afstanden gereden dan Brussel hoor. Een rondrit door Nederland bijvoorbeeld en een ritje langs de kust. Een rit naar Parijs wil ik ook nog altijd eens maken. Maar ik was in ieder geval al een eind op weg:

Afbeelding

Dit was trouwens mijn vorige scootertje, echt een superding. 8-) Een paar maanden later werd ie gestolen. Snif. :cry:
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Wubbo »

Ik ben een paar keer van Utrecht naar familie in Voorhout gefietst. Dan merk je hoe vervelend de wegen in Nederland zijn aangelegd: het is nauwelijks mogelijk om die route niet via Alphen aan den Rijn te fietsen. En dan heb je eindelijk een mooie route gevonden (via Breukelen en Buitenkaag volgens mij), blijk je in een halve cirkel om Alphen te fietsen en zie je dus overal bordjes 'Alphen aan den Rijn 15 km'. Dat is niet heel motiverend ;-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Weet je wat een prachtige route is? Van Utrecht naar Amsterdam langs de Vecht. Echt supermooi. :Y

Ik denk dat ik er maar eens over ga dromen, want mijn wekker gaat straks weer om 3:15 uur af. Is al de tweede keer in een week tijd dat ik die vreselijke, afschuwelijke allerallerallervroegste dienst heb. :x En van al dat vroege opstaan wordt je echt niet knapper op. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Wubbo »

Check, dat is een mooi stuk. Dat heb ik gefietst op Koninginnedag 2001, toen wilde ik alleen met de trein terug en dat ging ff niet ;-)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Klaasje »

Dexter schreef:Weet je wat een prachtige route is? Van Utrecht naar Amsterdam langs de Vecht. Echt supermooi. :Y

Ik denk dat ik er maar eens over ga dromen, want mijn wekker gaat straks weer om 3:15 uur af. Is al de tweede keer in een week tijd dat ik die vreselijke, afschuwelijke allerallerallervroegste dienst heb. :x En van al dat vroege opstaan wordt je echt niet knapper op. :')
Had je buschauffeur moeten worden Dex! Lijn 120 FTW!
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:want mijn wekker gaat straks weer om 3:15 uur af.
Ah, ik ben weer wat vrolijker :D Die van mij gaat om 4:00 :lol:
En dat gelijk na je vakantie ... bah.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Kan je het niet in de berging of schuur ofzo verstoppen ofzo? Of is die opgeruimd? ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Stefan »

Klaasje schreef: Had je buschauffeur moeten worden Dex! Lijn 120 FTW!
120, wat een baggerlijn is dat. Zeker dat stuk Utrecht-Breukelen. -o- Daarna begint het wel ergens op te lijken. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ardan »

Ik ben een keer vanaf mijn ouderlijk huis in Winterswijk naar het eerste ouderlijk huis in Amsterdam gefietst, volgens de teller was het 186 kilometer en ik heb er 11 uur over gedaan (van half 10 tot half 9). Bij de eerste poging ben ik trouwens in Veenendaal gestrand, ik volgde vanaf Arnhem de fietsborden naar Utrecht, en bij De Klomp de autoborden, die rechtdoor wijzen, maar de fietsborden, die ik enkele weken later pas zag, wezen naar rechts richting Renswoude. Dus een stukje verder werd ik ineens de snelweg A12 opgestuurd met mijn fietsje :lol: Ben maar naar Veenendaal Centrum gereden, nog even op de daar staande kaart gekeken of ik richting Utrecht kon maar dat waren allemaal kruip-door-sluip-door-weggetjes. Bij de tweede poging dus wel richting Renswoude gegaan, Zeist, Utrecht door, maar toen Maarssen... toen ik een kaart zag staan, zag ik dat de fietspaden gigantisch kronkelen, maar je kunt niet over de weg logisch lopende autowegen. Na een hoop gekronkel toch bij het kanaal gekomen en naar Amsterdam gereden. Was wel een heel mooie tocht, maar ik kon daarna 3 weken mijn zadel niet meer voelen xD
Eigenlijk ken ik heel Nederland wel in grote lijnen. In de Achterhoek, het Duitse grensgebied, de grote steden en verdere omgevingen waar ik veel kom ken ik alles wel goed, ik ken de kaarten aardig uit mijn hoofd en anders volg ik bus- of tramroutes. En bij het fietsen staan er op knooppunten altijd wel kaarten van de omgeving. Ik word altijd het Wandelende Navigatiesysteem genoemd :D
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door STF »

Vorig jaar hadden we hier kampeerders die vertelden dat ze vroeger met de brommer naar Italie op vakantie gingen, mijn hemel wat een eind met zo'n sukkelgang...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Ik heb me vandaag een soort Mission Impossible op de hals gehaald. A.s. zaterdag is mijn wederhelft jarig en voor het cadeau moest ik een uur in de trein zitten en een half uur lopen. Aangekomen op de bestemming kreeg ik een enorme doos mee van 60x50 cm en daarmee de hele reis weer terug gemaakt. Dat was nog te doen, maar het laatste stukje op de scooter ging ik nog bijna onderuit door die grote doos die tussen mijn benen zat. Gelukkig toch ongeschonden thuisgekomen, maar de echte Mission Impossible is: Waar in huis verstop je in vredesnaam een groot pakket zonder dat het snel wordt gevonden?

Vorig jaar gaf ik ook al een dergelijk groot cadeau en dat heb ik toen gewoon op de logeerkamer gezet, wat rotzooi ervoor en er bovenop gezet en niemand die het door had. Maar dat trucje gaat dit jaar dus niet lukken. :N Ideas anyone?
Ik had twee jaar terug ook een dusdanig groot kado gekocht voor vriendjelief en kon het in huis ook niet verstoppen (heb ook geen rommelkamer of logeerkamer of berghok ofzo) dus heb het noodgedwongen maar twee weken op m'n werk neergezet (A) Was toch vakantietijd en m'n collega's zijn wel wat gewend van me (ik heb ooit in de pauze ook wel eens vier trays viooltjes gekocht die daar even moesten staan, of m'n tas van de wintersport die ik nog bij me had, en dat allemaal op een ziekenhuislab :p ).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daantje »

Ow, en over fietsbordjes gesproken: ik wilde vrijdag van het Sint Fransiscus Gasthuis naar Rotterdam Centrum fietsen en normaal is dat heel simpel maar het fietspad langs de doorgaande weg was afgesloten en omdat dat een 80 km weg was leek het me niet slim om over de weg te fietsen, er stond ook een ANWB-paal met 'Rotterdam Centrum 2' erop dus dat maar gevolgd. Maar dan kom je dus op een weg uit die naar Overschie gaat maar nergens een zijstraat heeft waardoor ik uiteindelijk op Kleinpolderplein uit kwam en vanaf daar óf om Blijdorp heen óf door Rotterdam West moest om in het centrum te komen. Uiteindelijk drie kwartier erover gedaan en de halve stad gezien maar ik heb wel genoeg beweging gehad :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Ardan schreef:Bij de eerste poging ben ik trouwens in Veenendaal gestrand, ik volgde vanaf Arnhem de fietsborden naar Utrecht, en bij De Klomp de autoborden, die rechtdoor wijzen, maar de fietsborden, die ik enkele weken later pas zag, wezen naar rechts richting Renswoude. Dus een stukje verder werd ik ineens de snelweg A12 opgestuurd met mijn fietsje :lol:
Ik heb daar gewoond en het is tussen De Klomp en Veenendaal een beetje raar. De goede manier om te fietsen is zo: dan kan je helemaal tot Maarn naast het spoor fietsen. Het eerste stuk rij je op een 80-weg zonder fietspad, maar er staan borden dat auto's uit moeten kijken naar fietsen. De reden dat het daar misloopt is deels denk ik dat het de provinciegrens is. Verder wel mooie route: gaat over de vesting bij de Grebbelinie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Ow, en over fietsbordjes gesproken: ik wilde vrijdag van het Sint Fransiscus Gasthuis naar Rotterdam Centrum fietsen en normaal is dat heel simpel maar het fietspad langs de doorgaande weg was afgesloten en omdat dat een 80 km weg was leek het me niet slim om over de weg te fietsen, er stond ook een ANWB-paal met 'Rotterdam Centrum 2' erop dus dat maar gevolgd. Maar dan kom je dus op een weg uit die naar Overschie gaat maar nergens een zijstraat heeft waardoor ik uiteindelijk op Kleinpolderplein uit kwam en vanaf daar óf om Blijdorp heen óf door Rotterdam West moest om in het centrum te komen. Uiteindelijk drie kwartier erover gedaan en de halve stad gezien maar ik heb wel genoeg beweging gehad :P
Je bedoeld zeker dat het fietspad langs de Schieweg is afgesloten? Dan is vanaf het Sint Fransiscus Gasthuis het handigst om via de Kleiweg, Straatweg en Bergweg te fietsen. Ja ik weet het, het is een eindje om maar dan ben je wel weer een flink eind opweg naar het centrum.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 23 mei 2011, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:k heb daar gewoond en het is tussen De Klomp en Veenendaal een beetje raar.
De Klomp en Veenendaal zijn toch twee aparte plaatsen als ik mij niet vergis?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Ow, en over fietsbordjes gesproken: ik wilde vrijdag van het Sint Fransiscus Gasthuis naar Rotterdam Centrum fietsen en normaal is dat heel simpel maar het fietspad langs de doorgaande weg was afgesloten en omdat dat een 80 km weg was leek het me niet slim om over de weg te fietsen, er stond ook een ANWB-paal met 'Rotterdam Centrum 2' erop dus dat maar gevolgd. Maar dan kom je dus op een weg uit die naar Overschie gaat maar nergens een zijstraat heeft waardoor ik uiteindelijk op Kleinpolderplein uit kwam en vanaf daar óf om Blijdorp heen óf door Rotterdam West moest om in het centrum te komen. Uiteindelijk drie kwartier erover gedaan en de halve stad gezien maar ik heb wel genoeg beweging gehad :P
Je kunt toch gewoon over het fietspad van het Kleinpolderplein fietsen, de A20 over en dan langs de Stadhoudersweg het centrum in? Of was daar ook wat afgezet :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Ja :P Het spoor gaat na Station Veenendaal-De Klomp (gelegen in kern De Klomp) verder tussen Renswoude en Veenendaal in.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Vinny »

Over afgesloten wegen gesproken: De Amstelveenseweg is ook afgesloten, en de bus richting Aalsmeer/Uithoorn rijdt nu via allerlei zijstraten naar de Beneluxbaan. Een toeristische route door het altijd enerverende Amstelveen... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door STF »

Pff het snoeien van de heg is gelukkig weer klaar, me armen zijn half uitgerekt van die zware heggenschaar. De extra kilo's zijn toch wel het nadeel van een benzinemotor maar daar tegenover staat het grote voordeel dat je nooit met meterslange verlengsnoeren in de weer hoeft.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 60 gasten