nieuwe busborden voor Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Meltrain »

Ik mis overigens het zone-nummer op de halteborden.
Is dat i.v.m. de afschaffing van de strippenkaart? Dat zou niet helemaal handig zijn, want abonnementen houden wel de zone-indeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael »

Ik neem aan dat dat is omdat de strippenkaart verdwijnt
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef: Inmiddels is lijn 91 ook gedaan.
In Uden op het busstation staat nog een geel haltebord. Zijn ze wellicht vergeten.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Joshua »

Niet alleen die in Uden hoor. Er hangen er meer random tussen.

Misschien waren ze van mening dat deze nog mee konden of zo.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door huibf »

Joshua schreef:Niet alleen die in Uden hoor. Er hangen er meer random tussen.

Misschien waren ze van mening dat deze nog mee konden of zo.
volgensmij is die meest rechtse op Uden Busstation niet meer in gebruik. Dat bord wordt dus gewoon vergeten omdat er geen opdracht is gegeven om deze weg te halen... en die van Hermes blijft gewoon hangen.
Daarbij nog lang niet alles is vervangen.
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Waalwijker »

Een aantal gebieden zijn nog niet gedaan om dat ze er nog geen tijd voor hadden.
Een groot aantal haltes zijn nog niet voorzien omdat er voor die haltes een nieuw bord gemaakt moet worden ivm onjuiste informatie.

maak je geen zorgen het moet pas op 1 april 2011 klaar zijn :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Joshua schreef:Niet alleen die in Uden hoor. Er hangen er meer random tussen.

Misschien waren ze van mening dat deze nog mee konden of zo.
volgensmij is die meest rechtse op Uden Busstation niet meer in gebruik. Dat bord wordt dus gewoon vergeten omdat er geen opdracht is gegeven om deze weg te halen... en die van Hermes blijft gewoon hangen.
Daarbij nog lang niet alles is vervangen.
Dat perron van de 91 is nog steeds gewoon in gebruik links als je vanuit de bus kijkt, rechts als je op het busstation vanuit de friettent kijkt. Het meest rechts perron (vanuit de bus gezien) is altijd een uitstapperron geweest, daar zal dat gele bord gewoon blijven hangen denk ik.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Merkte vandaag op het station in Den-Bosch dat bij wisseling van de reclame op de borden, de borden niet worden vervangen. Waarschijnlijk zal het een sticker zijn, maar er stond geen reclame van het reclamebureau, maar op een 3-tal haltes hangt reclame van een of andere pizzaboer. Dat viel me op omdat ze allemaal gericht staan richting het wachtgedeelte. Aan de achterkant hangt gewoon nog de oorspronkelijke reclame. Overigens hebben ze op de foutieve bord ook de reclame opgeplakt, dus vandaar dat het me opviel dat de borden ook niet vervangen worden ;).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael »

Ook op een aantal borden in Breda hangt reclame voor een scooterbedrijf uit Oisterwijk. Dat is gewoon een sticker die over het bord is heen geplakt
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Correctie van mijn vorige bericht, had verkeerd gekeken, het was een scooterbedrijf uit Oisterwijk. Maar door de Italiaanse kleuren en naam en de rode scooter leek het op een pizzaboer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Ook op een aantal borden in Breda hangt reclame voor een scooterbedrijf uit Oisterwijk. Dat is gewoon een sticker die over het bord is heen geplakt
Ik vraag me af of dit "legaal" gebeurd of dat iemand gewoon als "piraat" zijn eigen sticker erover heen plakt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd vind ik het bedrijf wel behoorlijk dom als het een echte advertentie zou zijn. Je gaat toch niet vanuit Breda helemaal naar Oisterwijk voor een nieuwe scooter :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Geert »

fogeltje schreef:
Michael schreef:Ook op een aantal borden in Breda hangt reclame voor een scooterbedrijf uit Oisterwijk. Dat is gewoon een sticker die over het bord is heen geplakt
Ik vraag me af of dit "legaal" gebeurd of dat iemand gewoon als "piraat" zijn eigen sticker erover heen plakt.
Dan zou de dader toch wel makkelijk te vinden moeten zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:
fogeltje schreef:
Michael schreef:Ook op een aantal borden in Breda hangt reclame voor een scooterbedrijf uit Oisterwijk. Dat is gewoon een sticker die over het bord is heen geplakt
Ik vraag me af of dit "legaal" gebeurd of dat iemand gewoon als "piraat" zijn eigen sticker erover heen plakt.
Dan zou de dader toch wel makkelijk te vinden moeten zijn.
Of juist niet! Het zou ook een concurrent kunnen zijn die de scooterboer er juist bij wil lappen. Bovendien, als dat "illegaal" zou gebeuren dan vraag ik me af of dat überhaupt wel opgemerkt zou worden (naja, wellicht wel op een groot station, maar als je op haltes in een dorp ofzo doet ...)
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb die reclame nu alleen nog maar gezien in Den Bosch en niet in de omliggende dorpen (Schijndel, Sint-Michielsgestel, Sint-Oedenrode, Vlijmen, Drunen, Nieuwkuijk, Waalwijk, Den-Dungen/Maaskantje). Lijkt mij nu dat deze boer alleen maar reclame plakt op druk bezochte plaatsen, dus waarschijnlijk illegaal. Ga morgen maar eens even navragen in Den-Bosch als ik tijd heb en de Arriva Store open is.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael »

Ook in Breda zit bij enkele haltepalen reclame van die scooerboer opgeplakt
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Waalwijker »

Welke reclame erop zit is is niet zo spannend. Er is een groter probleem. Veel borden zijn bevatten onjuiste informatie of te weinig informatie. Erg slordig -o-
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Veel is wel erg overdreven, ikzelf ben er maar 3 tegengekomen in de bovengenoemde plaatsen. Tenminste 1 is zeker en de andere 2 zijn twijfelgevallen. En dat is 3 op..... 100? Maar ja er zijn ook borden die nog niet vervangen zijn, dus ze zijn nog bezig!
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Waalwijker »

Nou overdreven is het zeker niet hoor. Kijk vooral wat kritischer. Voorbeelden: Waalwijk Busstation, Nieuwkuijk De Steenenborch, Vlijmen Wolput, Den Bosch Vlijmenseweg, CS div. perrons en zeker halte J, Kaatsheuvel De Efteling, Gasthuisstraat. En dit is slechts een selectie. Het valt wel mee jaaa :roll:

Ojaa, het moet pas op 1 april 2011 klaar zijn. :@
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Wat is dan onjuist of onvolledig aan de borden?

In het SRE is nu de nieuwe trend overigens om alleen nog maar de eindbestemming op de borden te zetten, dus niet meer alle plaatsen waarlangs de lijn komt. Dat vind ik persoonlijk jammer. Vooral op een busstation moet je als onbekende dan toch weer op de haltevertrekstaten gaan kijken waar de bus overal komt terwijl je met die borden veel sneller een overzicht hebt.
"Een touringcar is geen bus"
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Waalwijker »

Koop een Dagkaart en ga zelf kijken. Het heeft niet veel nut om dat hier volledig te beschrijven :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Het is allemaal een beetje ver met de bus :D Wellicht dat ik in de zomer eens wat bustoeren onderneem en eens een kijkje ga nemen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Waalwijker schreef:Nou overdreven is het zeker niet hoor. Kijk vooral wat kritischer. Voorbeelden: Waalwijk Busstation, Nieuwkuijk De Steenenborch, Vlijmen Wolput, Den Bosch Vlijmenseweg, CS div. perrons en zeker halte J, Kaatsheuvel De Efteling, Gasthuisstraat. En dit is slechts een selectie. Het valt wel mee jaaa :roll:

Ojaa, het moet pas op 1 april 2011 klaar zijn. :@
Nou ik heb bij een paar haltes gekeken die je hebt opgenoemd en ik merkte geen fouten, voor zover ik kon zien. Tenzij je bedoeld dat de haltes nog een oude bord hebben. Maar dat geldt overigens niet voor Wolput, maar voor Tunnelweg als dat het geval is. Dus wat bedoel je dan precies?
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Waalwijker »

Was idd Tunnelweg, oude bord idd met lijn 66 daarop vermeld maar dat van die gele borden is verder niet het ergste. Kijk maar eens op Station Den Bosch halte J.

Verder heeft het niet veel zin om een beschrijving toe te voegen daardoor worden de fouten niet opgelost :wink:
Zoek zelf je voorbeelden, er zijn er genoeg als je het lijnennet uit je hoofd kent.

Ojaa ook een mooie fout zie halte Vlijmenseweg in Den Bosch stad uit.
Edit: Vlijmenseweg aangepast
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten