OVer je reiservaringen in mei 2011
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Overigens hoorde ik een tijd terug van iemand van NS dat ze erg tevreden zijn over hoe het op de Flevolijn gaat in vergelijking met een aantal jaren terug.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
@Dexter: ik zou voor omroepen eerder pleiten voor een tussenweg (niet persoonlijk tegen jou bedoeld overigens). Een hele technische uitleg over het probleem is ook weer iets teveel van het goede, maar een 'defect aan het spoor' klinkt zo... algemeen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
@VIRM: Ik probeer ook wel om het probleem wat nader te definiëren hoor: Als er bv. een defect aan een bepaald onderdeel van de trein is wat begrijpelijk uit te leggen is, dan zeg ik gewoon wat er aan de hand is.
Toch zijn ook dat weer valkuilen waar je in valt als bv. de hc voor je inspringt en dit goedbedoeld wil uitleggen naar de reiziger, maar het verkeerd 'vertaald' zoals bij een collega-mcn van mij een jaartje geleden gebeurde:
De ATB-opnamespoel van zijn trein brak op een avond spontaan af kort na vertrek van Ledn. De spoel kwam onder de wielen terecht en dat was duidelijk te horen en te voelen. De mcn zette een snelremming in en liep terug om de afgebroken spoel te pakken. De hc wilde behulpzaam zijn en riep voor de reizigers om wat er gebeurd was:
"Dames en heren, wij zijn over een onderdeel van onze eigen trein heen gereden. De machinist is uitgestapt om het afgebroken onderdeel onder de trein vandaan te halen. Wij hopen onze rit spoedig te kunnen hervatten."
Je begrijpt dat er veel ongeruste hoofden uit de ramen hingen die zich afvroegen of ze hun leven nog wel zeker waren dus toen mijn collega de spoel had opgehaald en terug in zijn cabine was geklommen, riep hij zonder technische termen zelf maar om wat er precies was voorgevallen en dat het absoluut geen kwaad kon.
Dus je ziet: Teveel technische info wordt door mensen die er geen verstand van hebben al snel verkeerd geinterpreteerd.
Toch zijn ook dat weer valkuilen waar je in valt als bv. de hc voor je inspringt en dit goedbedoeld wil uitleggen naar de reiziger, maar het verkeerd 'vertaald' zoals bij een collega-mcn van mij een jaartje geleden gebeurde:
De ATB-opnamespoel van zijn trein brak op een avond spontaan af kort na vertrek van Ledn. De spoel kwam onder de wielen terecht en dat was duidelijk te horen en te voelen. De mcn zette een snelremming in en liep terug om de afgebroken spoel te pakken. De hc wilde behulpzaam zijn en riep voor de reizigers om wat er gebeurd was:
"Dames en heren, wij zijn over een onderdeel van onze eigen trein heen gereden. De machinist is uitgestapt om het afgebroken onderdeel onder de trein vandaan te halen. Wij hopen onze rit spoedig te kunnen hervatten."
Je begrijpt dat er veel ongeruste hoofden uit de ramen hingen die zich afvroegen of ze hun leven nog wel zeker waren dus toen mijn collega de spoel had opgehaald en terug in zijn cabine was geklommen, riep hij zonder technische termen zelf maar om wat er precies was voorgevallen en dat het absoluut geen kwaad kon.
Dus je ziet: Teveel technische info wordt door mensen die er geen verstand van hebben al snel verkeerd geinterpreteerd.
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 23 mei 2011, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Logisch, die denken dat er een wiel of een deur is afgevallen ofzo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Dacht even dat de rioollucht op Utrecht Centraal verholpen was, hij was in ieder geval vanmiddag niet meer te ruiken bovenaan de roltrap van spoor 11/12 in de stationshal. Maar helaas... ter hoogte van de lift op 't perron hing de afschuwelijke stank er nogsteeds...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Ik rook het ook vanmorgen vroeg, de stank was echt niet te harden. Ik was meteen wakker.
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Ja om die stank kun je niet heen. Normaal is het bij de lift altijd druk op het perron, maar sinds die lucht er hangt niet meer
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Was er vanmiddag nog best aardig gevuld hoor... maar dat kan ook wel ervaringsdeskundigheid zijn want het was de t2861 waarop ik stond te wachten en die wil nogal eens vrij ver doorrijden (zo ook vandaag, om een of andere reden wordt er meer richting de A-fase verspreid dan richting de B-fase door de reizigers: dat komt dan dus niet handig uit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Ik kon aan het begin van de avond in Zl ook ruiken dat de wekelijkse afvaltrein net voorbijreed
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Wat ik me dan wel afvraag.. Zou de 2012 editie van de s3700 ook in categorie B vallen? (Lls-Alm-Asdz-Shl-Ledn-Gvc)Dexter schreef:Ja en wat ook meetelt is of er op bepaalde lijnen veel agressie plaats heeft tegen personeel. De Flevolijn is er zo een.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Op Amsterdam Amstel stond vanmorgen een mevrouw van de NS enquêtes naar de kwaliteit van het station o.i.d. uit te delen. Had helaas geen tijd om hem in te vullen, want ik kwam 1 minuut voor vertrek van mijn trein binnen.
Die trein (4027) was overigens zoals gebruikelijk een paar minuten te laat (heb dat ding trouwens nog nooit op tijd zien vertrekken, volgens mij is 7:55 gewoon niet haalbaar, want hij vertrekt vrijwel altijd om :56 of :57, en een enkele keer nog later), maar omdat de klok op de schermen in de SLT een paar minuten achter liep, leek het voor de reizigers in de trein wel net of ie op tijd was. Handig .
Nog een verwondering: net als vorig jaar liggen er ook dit jaar ruim na Koninginnedag nog volop Koninginnedag-in-Amsterdam-foldertjes op de servicebalie van Amstel. Vorig jaar hebben ze er tot eind oktober gelegen, ben benieuwd hoelang ze het dit jaar uithouden .
Die trein (4027) was overigens zoals gebruikelijk een paar minuten te laat (heb dat ding trouwens nog nooit op tijd zien vertrekken, volgens mij is 7:55 gewoon niet haalbaar, want hij vertrekt vrijwel altijd om :56 of :57, en een enkele keer nog later), maar omdat de klok op de schermen in de SLT een paar minuten achter liep, leek het voor de reizigers in de trein wel net of ie op tijd was. Handig .
Nog een verwondering: net als vorig jaar liggen er ook dit jaar ruim na Koninginnedag nog volop Koninginnedag-in-Amsterdam-foldertjes op de servicebalie van Amstel. Vorig jaar hebben ze er tot eind oktober gelegen, ben benieuwd hoelang ze het dit jaar uithouden .
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Ach, de s4000 rijdt zo vaak met +1 of +2, niks bijzonders. :) Ik weet nog dat toen deze serie werd verSLETterd, ik hem heel vaak Tuffy heb horen gillen dat hij een vertraging van +10 had...Thomas schreef:Op Amsterdam Amstel stond vanmorgen een mevrouw van de NS enquêtes naar de kwaliteit van het station o.i.d. uit te delen. Had helaas geen tijd om hem in te vullen, want ik kwam 1 minuut voor vertrek van mijn trein binnen.
Die trein (4027) was overigens zoals gebruikelijk een paar minuten te laat (heb dat ding trouwens nog nooit op tijd zien vertrekken, volgens mij is 7:55 gewoon niet haalbaar, want hij vertrekt vrijwel altijd om :56 of :57, en een enkele keer nog later), maar omdat de klok op de schermen in de SLT een paar minuten achter liep, leek het voor de reizigers in de trein wel net of ie op tijd was. Handig .
Nog een verwondering: net als vorig jaar liggen er ook dit jaar ruim na Koninginnedag nog volop Koninginnedag-in-Amsterdam-foldertjes op de servicebalie van Amstel. Vorig jaar hebben ze er tot eind oktober gelegen, ben benieuwd hoelang ze het dit jaar uithouden .
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Sinds vandaag heeft ook Rlb afscheid moeten nemen van de CTA's en hangen er TBP's. Verder staan er reeds sinds donderdag T7's in de hal.
Verder kwam rond 13:30 voorbij Rlb, in de richting van Ddr, een VIRM (met OV-C reclame) die een SGMm-III in opzending had. :o Dat is ook geen alledaagse verschijning.
Verder kwam rond 13:30 voorbij Rlb, in de richting van Ddr, een VIRM (met OV-C reclame) die een SGMm-III in opzending had. :o Dat is ook geen alledaagse verschijning.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Tot ze op zijn natuurlijk, weggooien is zonde!Thomas schreef: Nog een verwondering: net als vorig jaar liggen er ook dit jaar ruim na Koninginnedag nog volop Koninginnedag-in-Amsterdam-foldertjes op de servicebalie van Amstel. Vorig jaar hebben ze er tot eind oktober gelegen, ben benieuwd hoelang ze het dit jaar uithouden .
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Ik heb een vraag, is de Buzzer (Dagkaart Connexxion, ook geldig bij GVU, Breng) ook voor één persoon te gebruiken, of moet je per sé met meerdere personen op een Buzzer reizen. Is er iemand die dit (zeker) weet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Ja hoor, dat mag.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Nou, top! Dankjewel!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Leuk die Connexxioncontroles hier in Almere.... De 3 man stappen in eentje loopt langs mijn zitplaats naar achter. Vervolgens begint de ander bij de rolstoelplek te controleren en komt dan ook naar achter en vraagt: Ben je al gecontroleerd? Eigenlijk had ik moeten kijken wat er zou gebeuren als ik "Ja" had gezegt...
Heb ik na al die maanden eindelijk controle, gaat het op deze manier. :') Overigens net als bij de vorige 4 keer die ik heb meegemaakt: geen zwartrijders gepakt.
Heb ik na al die maanden eindelijk controle, gaat het op deze manier. :') Overigens net als bij de vorige 4 keer die ik heb meegemaakt: geen zwartrijders gepakt.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
:D dat zou wat zijn zeg _O- Moet je iedere keer een dakloze gijzelen als je een keer een dagje de baan op wilt _O-Milco1995 schreef:Ik heb een vraag, is de Buzzer (Dagkaart Connexxion, ook geldig bij GVU, Breng) ook voor één persoon te gebruiken, of moet je per sé met meerdere personen op een Buzzer reizen. Is er iemand die dit (zeker) weet?
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
In Nijmegen hangen sinds kort Perron aanwijzers en VT7 schermen. Dan zullen de nieuwe CTA's snel volgen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Had er laatst tijdens het klantenpanel al wat over gehoord, maar vandaag daadwerkelijk kunnen zien waarvoor men de stationshal in Amersfoort aan het herindelen is: het "serviceplein" staat daar nu.
Dat bestaat uit iets van vier tot zes in een halve cirkel opgestelde zuilen met ingebouwde computer. Als ik me niet vergis was de bedoeling van dat alles dat je er kunt oefenen met de kaartautomaatdemo, e-tickets en al dat soort dingen die tegenwoordig per computer mogelijk zijn. Bovenop elke zuil staat trouwens ook nog een bord met de vertrekkende treinen, dus als reizigers nu nog gaan vragen hoe laat de trein naar Amsterdam vertrekt...
Dat bestaat uit iets van vier tot zes in een halve cirkel opgestelde zuilen met ingebouwde computer. Als ik me niet vergis was de bedoeling van dat alles dat je er kunt oefenen met de kaartautomaatdemo, e-tickets en al dat soort dingen die tegenwoordig per computer mogelijk zijn. Bovenop elke zuil staat trouwens ook nog een bord met de vertrekkende treinen, dus als reizigers nu nog gaan vragen hoe laat de trein naar Amsterdam vertrekt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Of ik het alleen maar goede ervaringen kan noemen, durf ik niet zeker te zeggen. Maar zeker zitten ze er wel tussen.
Vandaag fungeerde ik als extra fotograaf bij de Spoorwensdag, en dan Wens 23 naar de Efteling met 8 gehandicapten uit Monster (Westhonk).
's Ochtends werden hun met taxi naar Hoek van Holland Haven gebracht, alwaar ik ze opwachtte. De HC had echter zoveel haast, hij sleutelde al toen er nog een rolstoel in moest -o- .
Maar alles is goed gegaan nadat de deuren weer door de machinist van de vergrendeling gehaald waren *O*
Met de trein naar Rotterdam. Daar was het wel jammer, de Servicemedewerkers waren ons op spoor 1 'vergeten'. Gelukkig met een paar mensen lukte de overbrugging zonder brug goed, dus dat was ook weer gered. Toen ging het met heel de groep naar de goederenlift. En door naar spoor 3/4. Alles verliep volgens plan, en de Servicemedewerkers belden nog dat ze ons vergeten waren op spoor 1, en vroegen of wij er goed uit gekomen waren, niet nog in de trein zaten en dergelijke. Gelukkig was het goed gegaan. Zij kwamen gelijk naar spoor 4 toe om ons in de VIRM te helpen die ons om 10:45 naar Tilburg ging brengen. Alles paste mooi op 1 balkon, en een aantal zaten op de beneden verdieping.
De HC kwam nog langs en had alle lol er in, zo ook in de omroep te horen was bij Tilburg *O*
Toen moesten wij via het overpad naar de bus, omdat spoor 1 buiten dienst was (er waren meerdere mensen in hesjes bezig). Wederom goed geregeld, Servicemedewerkers stonden al op goede perron en dergelijke. Bus 169(?) Sneldienst Efteling stond al op ons te wachten, en door te passen en meten pasten er 3 rolstoelen en een rollator in 1 bus (zonder harmonica ding, een Ambassador 200 als ik mij niet vergis). Reis verliep ook spoedig.
Later op de middag stond er wél een bus met harmonica, maar hier kregen wij het niet voor elkaar om het bij 1 deur te plaatsen (is dat bij die soms kleiner bij de middelste deur?). Toen maar wezen tillen met de andere rolstoel, want achteraan ligt geen plank..
En te Tilburg was het even "O GOD. Gaat het goed??!!!?!??!!!??". Wij hadden trein t1960
Het betrof ICMm, dus sowieso kleinere balkons. Uiteindelijk hebben wij ons via 2 balkons gespreid, maar de HC had haast en wou de deuren al sluiten toen er nog een groep bij een ander balkon in moesten (loopbrug moest verplaatst worden).
Gelukkig ging alles goed, maar op het tweede balkon was het proppen met 2 rolstoelen (ICMm-III bij het toilet).
Het paste, maar daar hield het ook mee op -o-
Toen heeft iemand van de begeleiding maar even naar de Servicemedewerkers in Rotterdam gebeld, om te melden dat ze het beste met 2 loopbruggen klaar kunnen staan. Hierdoor waren wij met rap tempo uit de trein. Toen met de hele club naar spoor 1, waar weer uitermate goed geholpen werden. Te Hld stond er een of ander vaag gastje die niet echt zoiets hoort te doen met de plank klaar: Bood niet aan te helpen/ging niet helpen, stond met handen in de zakken en had trainingsbroek en shirt aan..
Opvallend was dat trein t1960 op spoor 12 aan kwam te Rtd, en helemaal tot puntje perron doorreed...
Vandaag fungeerde ik als extra fotograaf bij de Spoorwensdag, en dan Wens 23 naar de Efteling met 8 gehandicapten uit Monster (Westhonk).
's Ochtends werden hun met taxi naar Hoek van Holland Haven gebracht, alwaar ik ze opwachtte. De HC had echter zoveel haast, hij sleutelde al toen er nog een rolstoel in moest -o- .
Maar alles is goed gegaan nadat de deuren weer door de machinist van de vergrendeling gehaald waren *O*
Met de trein naar Rotterdam. Daar was het wel jammer, de Servicemedewerkers waren ons op spoor 1 'vergeten'. Gelukkig met een paar mensen lukte de overbrugging zonder brug goed, dus dat was ook weer gered. Toen ging het met heel de groep naar de goederenlift. En door naar spoor 3/4. Alles verliep volgens plan, en de Servicemedewerkers belden nog dat ze ons vergeten waren op spoor 1, en vroegen of wij er goed uit gekomen waren, niet nog in de trein zaten en dergelijke. Gelukkig was het goed gegaan. Zij kwamen gelijk naar spoor 4 toe om ons in de VIRM te helpen die ons om 10:45 naar Tilburg ging brengen. Alles paste mooi op 1 balkon, en een aantal zaten op de beneden verdieping.
De HC kwam nog langs en had alle lol er in, zo ook in de omroep te horen was bij Tilburg *O*
Toen moesten wij via het overpad naar de bus, omdat spoor 1 buiten dienst was (er waren meerdere mensen in hesjes bezig). Wederom goed geregeld, Servicemedewerkers stonden al op goede perron en dergelijke. Bus 169(?) Sneldienst Efteling stond al op ons te wachten, en door te passen en meten pasten er 3 rolstoelen en een rollator in 1 bus (zonder harmonica ding, een Ambassador 200 als ik mij niet vergis). Reis verliep ook spoedig.
Later op de middag stond er wél een bus met harmonica, maar hier kregen wij het niet voor elkaar om het bij 1 deur te plaatsen (is dat bij die soms kleiner bij de middelste deur?). Toen maar wezen tillen met de andere rolstoel, want achteraan ligt geen plank..
En te Tilburg was het even "O GOD. Gaat het goed??!!!?!??!!!??". Wij hadden trein t1960
Het betrof ICMm, dus sowieso kleinere balkons. Uiteindelijk hebben wij ons via 2 balkons gespreid, maar de HC had haast en wou de deuren al sluiten toen er nog een groep bij een ander balkon in moesten (loopbrug moest verplaatst worden).
Gelukkig ging alles goed, maar op het tweede balkon was het proppen met 2 rolstoelen (ICMm-III bij het toilet).
Het paste, maar daar hield het ook mee op -o-
Toen heeft iemand van de begeleiding maar even naar de Servicemedewerkers in Rotterdam gebeld, om te melden dat ze het beste met 2 loopbruggen klaar kunnen staan. Hierdoor waren wij met rap tempo uit de trein. Toen met de hele club naar spoor 1, waar weer uitermate goed geholpen werden. Te Hld stond er een of ander vaag gastje die niet echt zoiets hoort te doen met de plank klaar: Bood niet aan te helpen/ging niet helpen, stond met handen in de zakken en had trainingsbroek en shirt aan..
Opvallend was dat trein t1960 op spoor 12 aan kwam te Rtd, en helemaal tot puntje perron doorreed...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Over de nieuwe CTAs in Nijmegen: vandaag zijn op station Arnhem Velperpoort de nieuwe schermen al wel opgehangen...
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
En in Dieren zag ik ze ook hangen. Zutphen is nog helemaal leeg. Ook nog geen TB7's die alwel op de rest van de lijn Nm-Zp hangen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2011
Een duo toeristen dacht vanmorgen in Amersfoort de t5818 nog te halen door snel van perron 5 over de sporen naar perron 6 over te steken. Daar liepen echter net twee S&V'ers, dus flink wat eurotjes armer (ving wat op over een bekeuring van € 120) konden ze hun vakantie vervolgen.
Overigens wilden ze naar Berlijn ving ik op... zal wel een reisadvies met overstap in Hilversum geweest zijn waarbij ze niet door hadden dat die trein ook in Amersfoort stopt en ze dus niet terug hoefden.
Overigens wilden ze naar Berlijn ving ik op... zal wel een reisadvies met overstap in Hilversum geweest zijn waarbij ze niet door hadden dat die trein ook in Amersfoort stopt en ze dus niet terug hoefden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten