Het grote computertopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Daar heb je helemaal gelijk in. En daarnaast los ik wel veel handson op hoor. Dan maak ik de ticket zelf wel aan als ik weer op mijn werkplek ben. Het is meestal maar een kleine moeite.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Wubbo »

Ik ben ook echt niet te beroerd om achteraf tickets te bevestigen ofzo hoor, daar gaat het me helemaal niet om. Maar ik heb niet zo veel op met het volgen van het systeem omdat het systeem nou eenmaal zo is.

Een voorbeeld: ik gebruik, met 2 collega's, een applicatie die speciaal voor ons ontwikkeld is. Het afgelopen jaar hebben we met dat ding meer dan een ton aan euro's bespaard. Hij draait nu stand-alone op een speciale laptop, en de bedoeling is dat ie op bedrijfscomputers komt te staan. De applicatie kent een piek in het gebruik: een maand van het jaar wordt ie intensief gebruikt, de andere 11 maanden incidenteel.

Nu komt het circus op gang om het op de laptops te krijgen. Dan blijkt dat het niet mogelijk is om voor 1 maand per jaar meer support te hebben dan voor de rest van het jaar (wordt niet aangeboden door ICT), dan blijkt dat het niet mogelijk is om bugfixes te doen in korte tijd (kan nu nog wel, maar past niet in het testprotocol van ICT) en het kan alleen via de standaard helpdesk, die als ze het zelf niet op kunnen lossen (wat ze bijna gegarandeerd niet kunnen met deze applicatie, want ze kennen hem niet) eerst de key-user gaan bellen om te vragen of die het weet. Die key-user zijn wij alle 3, maar die stap kan niet overgeslagen worden want die staat in het protocol.

Doe mij dan maar tieraps, contacten en ducttape hoor.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Loop je toch even naar de MediaMarkt voor een laptop en doe je alles wat netwerk gebruikt niet, en met een USB stickje gegevens overzetten? Klaar is Wubbo :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Wubbo »

1x raden waar de huidige laptop vandaan komt.... ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

De Saturn?

(Blauwe variant van de Mediamarkt :mrgreen: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Justin »

Was vandaag weer een beetje aan het zooien met m'n java applicatie voor android... had ik ergens een fout gemaakt binnen eclipse... dus ik zoeken naar de foutmelding.

Aha, ik had "CUNT" getikt i.p.v. "COUNT"... beetje banaal tikfoutje :mrgreen: :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Wat speciale applicaties betreft... hebben we er tig van op m'n werk. Zo'n beetje alle apparatuur waar een computer aan hangt heeft wel zo'n applicatie. En juist, dat zijn dus allemaal stand-alone PC's die niet aan het netwerk hangen en door onszelf beheerd worden met een reden: IT doet er niet meer aan.

Werkt perfect trouwens, dus Wubbo, denk dat het in jullie situatie ook veel praktischer is de situatie te houden zoals hij nu is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Wubbo »

Dat staat natuurlijk ook niet in het protocol van ICT, want alle applicaties dienen beheerd te worden door ICT. *zucht*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Wat speciale applicaties betreft... hebben we er tig van op m'n werk. Zo'n beetje alle apparatuur waar een computer aan hangt heeft wel zo'n applicatie. En juist, dat zijn dus allemaal stand-alone PC's die niet aan het netwerk hangen en door onszelf beheerd worden met een reden: IT doet er niet meer aan.

Werkt perfect trouwens, dus Wubbo, denk dat het in jullie situatie ook veel praktischer is de situatie te houden zoals hij nu is.
Hier is veel voor te zeggen :pos: In feite klooi je ook maar een eind raak, zolang je niet op het netwerk komt _O_
Wubbo schreef:Dat staat natuurlijk ook niet in het protocol van ICT, want alle applicaties dienen beheerd te worden door ICT. *zucht*
Jouw soort gebruikers krijgt echt een kiosk-PC, met een toetsenbord waarbij 26 toetsen het doen, en als je een spatie nodig hebt kom je maar uitleggen waarom dat voor jouw werkzaamheden nodig is :twisted: Dat door-de-berm-crossen moet gewoon zwaar afgelopen wezen :6
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Aan de andere kant wil je als IT natuurlijk ook voorkomen dat je net zo wordt als de gemeente Amsterdam: tienduizenden applicaties, onbekend wie ze gebruikt, waarom ze gebruikt worden en al helemaal geen documentatie bekend. Maar ja, als de IT wil dat applicaties door IT beheerd worden of in ieder geval deels ondersteund moet je natuurlijk ook wel een beetje flexibel kunnen zijn. IT is in principe ondergeschikt aan de business, zeker als het gaat om helpdesk en dergelijke...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Hier is veel voor te zeggen :pos: In feite klooi je ook maar een eind raak, zolang je niet op het netwerk komt _O_
Heeft ook z'n nadelen... weleens geprobeerd van Windows 95 naar 98 te upgraden op een PC zonder CD-ROM drive en met defecte floppydrive. Tja met een uit een andere standalone PC gehaalde CD-ROM drive kwamen we een eind, maar een collega heeft een oude PC van huis mee moeten nemen om daar de benodigde driver op te zetten en vervolgens de harde schijf weer aan de te upgraden PC te hangen. Uiteindelijk is 't wel gelukt...

Ook wel een beetje bizar wat er tegenwoordig allemaal software heeft... we zijn nu bezig met nieuwe ovens en volgens de brochure kan je die vanaf een computer programmeren (die dingen hadden USB of een geheugenkaartslot, weet 't even niet uit m'n hoofd)

En tja, bij de IT-afdeling op m'n werk heeft blijkbaar alles standaard als impact "Low" bij het ticket staan. Zelfs als een complete afdeling een trage netwerkverbinding heeft en een kwartier bezig is om een simpele spreadsheet op te slaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Geert schreef:Aan de andere kant wil je als IT natuurlijk ook voorkomen dat je net zo wordt als de gemeente Amsterdam: tienduizenden applicaties, onbekend wie ze gebruikt, waarom ze gebruikt worden en al helemaal geen documentatie bekend. Maar ja, als de IT wil dat applicaties door IT beheerd worden of in ieder geval deels ondersteund moet je natuurlijk ook wel een beetje flexibel kunnen zijn. IT is in principe ondergeschikt aan de business, zeker als het gaat om helpdesk en dergelijke...
Daar pak je een hele mooie. Ik heb de afgelopen periode het vak Architectuur & Infrastructuur gehad (in het kader van bedrijfsinformatiesystemen) en eerder ook al het vak Kennismanagement.

Eigenlijk is het grote probleem als volgt. Hoe meer het systeem moet kunnen, hoe groter de complexiteit en daarmee daalt vaak de flexibiliteit, omdat er meer en meer parameters zijn waarin het systeem moet voldoen. De gemeente Amsterdam is een voorbeeld waarbij er überhaupt geen centrale planning is toegepast, daar valt eigenlijk niet meer aan te beginnen, dat moet opnieuw wat erg tijdrovend en vooral duur is.

Daniel heeft een hele mooie zijtak van de architectuur te pakken die heel veel problemen kan opleveren: De legacy-applicaties. Programma's die noodzakelijk zijn om het bedrijf te kunnen laten draaien, maar die niet meer ondersteunt worden en eigenlijk vervanging nodig hebben. Wat vaak gebeurt is dat het systeem alleen tegen enorme kosten te vervangen is en dat er vaak een flinke berg lapmiddelen tegenaan wordt gegooid. Veel bedrijven zijn dan ook huiverig voor dit soort operaties. De Rabobank heeft ooit hun financiële systeem vervangen, de kosten daarvan waren werkelijk immens (denk richting 3 miljard euro...)

Een andere mogelijkheid is om over de legacy-apps een laag heen te bouwen, waardoor deze niet meer direct wordt aangesproken. Dat bied de mogelijkheid om daarna het onderliggende systemen te vervangen zonder dat de gebruiker alles moet opnieuw moet leren, maar is ook gevaarlijk omdat een nieuw systeem dan eigenlijk hetzelfde moet functioneren als een oud systeem, daar schiet je soms ook weinig mee op. Dit is wat de ING bijvoorbeeld heeft gedaan met hun Internetbankieren. De oude systemen van jaren geleden draaien nog en je krijgt het idee dat alles tegenwoordig real-time verwerkt wordt, maar in de praktijk gebeurt alles nog steeds als een batch midden in de nacht.

Een ander aspect bij de invoering van een nieuwe architectuur is vaak ook de eis dat het nieuwe systeem zich moet aanpassen naar de wensen van de gebruiker. In de praktijk gaat dat vaak fout en worden de praktijken van de gebruiker aangepast naar wat het systeem kan. En dat wil soms nog wel eens volledig mislukken. Als je bedrijf zich opeens gaan storten op SAP of Siebel zou ik je borst maar nat maken.

Tot slot: Ga eens na of je bedrijf een exit-strategie heeft voor hun informatie architectuur. Veel bedrijven voeren iets in ter vervanging van iets ouds, maar eigenlijk moet je bij de invoering ervan al denken: hoe kom ik hier weer vanaf. Bij de belastingdienst hadden ze op dat punt het licht gezien, die waren of zijn bezig met de invoer van een SAP-systeem en het hoofd had een werkgroep aangesteld om ook een exit-strategie vast te leggen. Het hoofd is echter weggepromoveerd en de werkgroep is opgeheven. Bij de volgende overgang zullen er dus geheid weer problemen ontstaan zoals we die al eerder kennen van de belastingdienst :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Tja, software managen bestaat niet ;) Leuk he, vakgebied waar je vier jaar over leert, om er achter te komen dat je dingen kan beperken en verbeteren maar uitsluiten is lastig.

Qua Daniel kan je het beste virtualiseren inderdaad, zover dat werkt: meestal kan je serieel of USB prima virtualiseren tegenwoordig. Het probleem is vooral dat het ontwikkelen van niet-consumenten electronica voor aansturingen, etc, nog 20 jaar achter loopt. PLCs, die meeste fabrieksautomatisering aansturen, die beginnen nu pas te denken over dingen die 10-15 jaar geleden al gemenengoed waren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Virtualiseren gaat niet werken... bewuste twee apparaten hebben namelijk ook nog een stuk hardware in de vorm van een werkelijk immense kaart die in een slot moet wat op recente PC's überhaupt niet meer voorkomt. En één van beide wordt ook dusdanig weinig gebruikt dat vervangen veel te duur gaat worden.

En tja, alles wat voor een lab is is duur... zo hadden we een apparaat wat nog op Windows 95 draaide wat daarvoor al een upgrade was (heb de oorspronkelijke installatiediskettes voor Windows 3.1 nog in een la aangetroffen). Dat verder upgraden zou een complete opknapbeurt voor het apparaat betekenen waarbij zo'n beetje alleen de mechanische onderdelen hetzelfde zouden blijven. Voor iets van een halve ton het complete apparaat vervangen was daar bv. al voordeliger (vooral ook omdat 't een redelijk belangrijk apparaat was).
Hoewel als je alle uren erbij optelt die ik, als kersvers supervisor van dat apparaat, erin heb moeten steken om alle instellingen te maken in de software en dergelijke dan kom je ook wel op een fors bedrag uit. (Eind januari is het geleverd, vorige week de laatste dingen afgerond...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

Vast goedkoper geweest om nieuwe apparaat te kopen dan dat jij er eindeloos mee zit te zooien. Bedrijven willen niet investeren in tools, maar soms moet je dat geld gewoon uitgeven en schiet productiviteit dan omhoog.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Geert schreef:Aan de andere kant wil je als IT natuurlijk ook voorkomen dat je net zo wordt als de gemeente Amsterdam: tienduizenden applicaties, onbekend wie ze gebruikt, waarom ze gebruikt worden en al helemaal geen documentatie bekend. Maar ja, als de IT wil dat applicaties door IT beheerd worden of in ieder geval deels ondersteund moet je natuurlijk ook wel een beetje flexibel kunnen zijn. IT is in principe ondergeschikt aan de business, zeker als het gaat om helpdesk en dergelijke...

Ehm nee.

Het is niet, echt NOOIT , IT die "wil dat IT alle applicaties ondersteunt". Het is ALTIJD de gebruikersorganisatie die maar lukraak van alles naar binnen kiepert, en vervolgens eist dat "IT dat ondersteunt".

Dat is zo bij het ministerie van LNV, dat is zo bij de Hogeschool Utrecht, de Universiteit Utrecht, de TV-Studio's van Endemol, dat is overal waar ik inmiddels gezeten heb, en dat zal overal zo zijn waar ik ooit zal zitten. En ALS er een goed beleid is kun je dat redelijk dichttimmeren door allerlei bijdehante wubbootjes zo veel mogelijk rechten te ontnemen en allerlei "managers" duidelijk te maken dat ze EERST met IT in overleg dienen te treden voordat ze te horen kunnen krijgen OF iets ondersteund gaat worden (ja, heel simpel zou je denken, maar helaas).

En als er geen goed beleid is dan ben je gewoon genaaid, want dan kan je gaan rennen voor alles wat rijmt op "knopje" of "draadje" en dan is het eind zoek. En ja, IT heeft het ALTIJD gedaan :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Zo, vandaag is begonnen met het imagen van een studentencomputer die een slak probeerde te imiteren. Bij een inspectie bleek de computer vol te staan met toolbars en allerlei vage autorunprogramma's, dus die kon wel een schoonmaakbeurtje gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Waarom konden die toolbars uberhaupt geinstalleerd worden, studenten hebben toch geen administrator-rechten mag ik hopen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ze kunnen gewoon software installeren en geinstalleerde software werkt dan direct voor alle gebruikers van die computer (maar niet op andere computers)...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Hier is veel voor te zeggen :pos: In feite klooi je ook maar een eind raak, zolang je niet op het netwerk komt _O_
Wij faciliteren dit toch. Een of andere lab-applicatie genaamd Coach is een DOS-applicatie en de upgrade naar Windows is te duur. De mensen die dit nog gebruiken kunnen iedere netwerk machine via PXE in DOS booten. Windows 95 en Windows 98 applicaties zijn ook geen probleem, dat doen we wel met een VHD.
Jouw soort gebruikers krijgt echt een kiosk-PC, met een toetsenbord waarbij 26 toetsen het doen, en als je een spatie nodig hebt kom je maar uitleggen waarom dat voor jouw werkzaamheden nodig is :twisted: Dat door-de-berm-crossen moet gewoon zwaar afgelopen wezen :6
Meh, bij ons moet de noodzaak aangetoond worden. Kunnen ze dat niet dan verwijderen we de applicatie simpelweg. Op die manier wordt het trouwens schijteenvoudig om 2000 applicaties aan te kunnen bieden (wat we dan ook doen). We hebben Windows XP machines waar je alle drie de gangbare Internet Explorer versies op kan draaien. Tegelijkertijd. Met Microsoft Java-VM zelfs. Dit alles wordt uiteraard mogelijk gemaakt door ZENworks ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ehm nee.

Het is niet, echt NOOIT , IT die "wil dat IT alle applicaties ondersteunt". Het is ALTIJD de gebruikersorganisatie die maar lukraak van alles naar binnen kiepert, en vervolgens eist dat "IT dat ondersteunt".

Dat is zo bij het ministerie van LNV, dat is zo bij de Hogeschool Utrecht, de Universiteit Utrecht, de TV-Studio's van Endemol, dat is overal waar ik inmiddels gezeten heb, en dat zal overal zo zijn waar ik ooit zal zitten. En ALS er een goed beleid is kun je dat redelijk dichttimmeren door allerlei bijdehante wubbootjes zo veel mogelijk rechten te ontnemen en allerlei "managers" duidelijk te maken dat ze EERST met IT in overleg dienen te treden voordat ze te horen kunnen krijgen OF iets ondersteund gaat worden (ja, heel simpel zou je denken, maar helaas).

En als er geen goed beleid is dan ben je gewoon genaaid, want dan kan je gaan rennen voor alles wat rijmt op "knopje" of "draadje" en dan is het eind zoek. En ja, IT heeft het ALTIJD gedaan :Y
Dat klopt opzich wel maar dat kan je wel redelijk afvangen in mijn ervaring. Het meest irritante waar wij tegenaan lopen is dat de gebruikers met een oplossing komen in plaats van een probleem.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door microshit »

Zo, eens even Fedora 15 proberen... mits VirtualBox meewerkt.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Vandaag in een recordtijd een aantal tickets kunnen sluiten *O*
- Gebruiker belt naar mij toe dat de Hotspot het niet doet :shock:
Die had ik een uur eerder nog beveiligd en getest..
- Meld dat ze 83600 moeten bellen voor een ticket, maar dat ik er nu wel aan kom
- Ticket was binnen 5 minuten al aangemaakt
- Call was 2 minuten na aanmaak ticket al afgesloten en probleem opgelost :mrgreen:
Wat bleek: Ik had alles getest, en ging de router ff opnieuw opstarten.. Maar had het kabeltje vergen er in te pluggen -o-

Verder had ik in één uur 11 tickets behandeld, waarvan 6 binnen 15 minuten na aanmaak ticket *O*

En verder waren wij nog vriendelijk vandaag: De verkoper die de vorige keer zo kwaad werd dat wij hem niet hielpen zonder call stond vandaag weer bij ons voor de deur zonder call.. Hebben hem geholpen omdat er weer een auto van 150 duizend euro verkocht werd :shock: , maar hij had de call toen direct erna aangemaakt. Hij heeft geleerd van de vorige keer *O*

En nog een leuke: Een hogere pief(behoort ergens bij de directie) belt dat zijn toner leeg is en NU een nieuwe moet hebben.. "Ja, maar van u mogen wij geen toners meer uitdelen, wij hebben ook niks op voorraad. Dit doet de vestiging nu zelf.."
Die hoger geplaatste pief ging toen zo erg uit zijn naad dat wij nu weer een voorraad toners krijgen én wij speciaal voor hem naar de winkel moesten om een toner te halen :mrgreen:
Terwijl die voorraad toners eerst veel te duur waren...

En ik heb Telfort vandaag mogen afzeiken omdat die gasten onze hotspot verbinding op een vestiging hadden afgesloten.. Maar ze hem niet wouden deblokkeren en de verbinding beëindigd zou worden.. Na 40 minuten lullen aan de telefoon werd de verbinding geactiveerd en de hotspot werkte na anderhalf uur weer *O*
Wij gingen dreigen met alle verbindingen per DIRECT op te zeggen zonder enige opzegtermijn (staan regeltjes van in het contract (A) ), en toen konden ze de verbinding in een erg rap tempo weer activeren, terwijl "dat niet mogelijk is" *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Zojuist gebeld door een collega dat het mailsysteem niet werkt. Errr. Jawel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Nieuwe monitor op mijn werk! *O*

Afbeelding

(Waren dus eerst twee van die rechter, waarvan eentje vervangen is door die grote :))
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten