Mag ik even kwijt #81

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

Gertjan schreef:Op de 2e rit kreeg ik het gevoel dat ik moest poepen ... geen probleem,
:D En? Plakkaatverf? Sap met blokjes? :X _O-
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Justin »

Gertjan schreef:Had het er onderweg nog over met een collega dat ik dus bijna naast de trein ging poepen ... die begon er over dat er dan minstens een ijs parasolletje in moet ter decoratie :lol:
Lekker vers en warm. Wat was het resultaat? :mrgreen: *O*

Anyway, vandaag eindelijk goed geslapen. Vorige 48 uur (niet afgelopen nacht meegeteld) had ik bij elkaar maar 5 uur geslapen namelijk...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Gertjan »

Ik wist dat die lijst ging komen :lol: :P
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Net zat ik in een Virm4 en moest ook ineens plassen (nu we het toch over wc's hebben) Een wc was al de hele tijd bezet, dus even doorgelopen naar de andere. Toen ik de deur open trok reden we net een wissel door, en zag ik de inhoud van de wc pot over de rand heen klotsen daardoor. Die toilet stroomde min of meer over. Heb dus maar even een half uurtje afgezien tot ik thuis was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Net even een proefronde gedaan met mijn nieuwe fiets. Een rondje over het bedrijventerrein en rondom het park en ik merkte dat de banden nog een beetje zacht waren. Dus eenmaal thuis pak ik de fietspomp, een echte Jumbo uit Presikhaaf. Maargoed, ik draai dus het dopje van het ventiel, en huh :shock: Hebben ze een nieuw soort ventiel uitgevonden ofzo, want het is geen Hollands ventiel en ook geen Frans ventiel (dat had ik vroeger op mijn Giant fiets). Dus ik googlen, blijkt het een Schraderventiel te zijn :X Morgen maar een verloopstukje kopen bij de fietsenmaker, misschien willen ze ook nog wel de standaard erop zetten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Ja of andere binnenband kopen kan ook natuurlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Op zich is een binnenband niet zo duur nee, alleen het vervangen is nogal een kriem. En laten doen is wel weer redelijk prijzig. Een verloopstukje voor op de fietspomp is dan een eenvoudigere oplossing, volgens Wikipedia bestaan die.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Dat is net zo'n ventiel als op een autoband zit zie ik, het is dus een flink flauw verloopstukje omdat je alleen druk op het middelste pinnetje moet zetten en verder is 'ie hetzelfde.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Hmz zoiets soorgelijks zit ook op mijn mountainbike qua ventiel. Heb daar wel twee verloopventielen van liggen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Net even een proefronde gedaan met mijn nieuwe fiets. Een rondje over het bedrijventerrein en rondom het park en ik merkte dat de banden nog een beetje zacht waren. Dus eenmaal thuis pak ik de fietspomp, een echte Jumbo uit Presikhaaf. Maargoed, ik draai dus het dopje van het ventiel, en huh :shock: Hebben ze een nieuw soort ventiel uitgevonden ofzo, want het is geen Hollands ventiel en ook geen Frans ventiel (dat had ik vroeger op mijn Giant fiets). Dus ik googlen, blijkt het een Schraderventiel te zijn :X Morgen maar een verloopstukje kopen bij de fietsenmaker, misschien willen ze ook nog wel de standaard erop zetten :)
Zijn (vind ik) de meest ideale ventielen, je kan zo bij elke benzinepomp terecht om je band even op te pompen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Iemand nog tips hoe ik morgen de doktoren kan overtuigen af te zien van het afnemen van bloed?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Ennes schreef:
Bee schreef:Net even een proefronde gedaan met mijn nieuwe fiets. Een rondje over het bedrijventerrein en rondom het park en ik merkte dat de banden nog een beetje zacht waren. Dus eenmaal thuis pak ik de fietspomp, een echte Jumbo uit Presikhaaf. Maargoed, ik draai dus het dopje van het ventiel, en huh :shock: Hebben ze een nieuw soort ventiel uitgevonden ofzo, want het is geen Hollands ventiel en ook geen Frans ventiel (dat had ik vroeger op mijn Giant fiets). Dus ik googlen, blijkt het een Schraderventiel te zijn :X Morgen maar een verloopstukje kopen bij de fietsenmaker, misschien willen ze ook nog wel de standaard erop zetten :)
Zijn (vind ik) de meest ideale ventielen, je kan zo bij elke benzinepomp terecht om je band even op te pompen.
Ah, dat is handig, want er is hier letterlijk een benzinepomp om de hoek :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Iemand nog tips hoe ik morgen de doktoren kan overtuigen af te zien van het afnemen van bloed?
Nee zeggen!!!

(of doordrammen, dat kan jij best!)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door STF »

find_your_spot schreef:Iemand nog tips hoe ik morgen de doktoren kan overtuigen af te zien van het afnemen van bloed?
Stuur je toch gewoon wat van mijn bloed op, ik ben volgens alle testen toch zo gezond als een vis...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ennes »

Bee schreef:
Ennes schreef:
Bee schreef:Net even een proefronde gedaan met mijn nieuwe fiets. Een rondje over het bedrijventerrein en rondom het park en ik merkte dat de banden nog een beetje zacht waren. Dus eenmaal thuis pak ik de fietspomp, een echte Jumbo uit Presikhaaf. Maargoed, ik draai dus het dopje van het ventiel, en huh :shock: Hebben ze een nieuw soort ventiel uitgevonden ofzo, want het is geen Hollands ventiel en ook geen Frans ventiel (dat had ik vroeger op mijn Giant fiets). Dus ik googlen, blijkt het een Schraderventiel te zijn :X Morgen maar een verloopstukje kopen bij de fietsenmaker, misschien willen ze ook nog wel de standaard erop zetten :)
Zijn (vind ik) de meest ideale ventielen, je kan zo bij elke benzinepomp terecht om je band even op te pompen.
Ah, dat is handig, want er is hier letterlijk een benzinepomp om de hoek :P
Wel ff de druk wat lager zetten ;) maar werkt ideaal, zonder verloop nippeltjes, en beter op te pompen als met een normale fietspomp.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Iemand nog tips hoe ik morgen de doktoren kan overtuigen af te zien van het afnemen van bloed?
Thuisblijven :pos:

Wat is het probleem?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

In ruil voor een glaasje drinken krijg je van mij wel zo'n nippeltje :wink: Als je hem niet al morgen moet hebben...

@ FYS, als je principiële bezwaren hebt op het afstaan van bloed dan kan je dat toch gewoon weigeren. Baas over eigen lichaam nietwaar? Verder overleef je dat wel weer, zelfs als je duizelig wordt of wegtrekt knap je na een paar minuutjes wel weer op.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Ennes schreef:
find_your_spot schreef:Iemand nog tips hoe ik morgen de doktoren kan overtuigen af te zien van het afnemen van bloed?
Nee zeggen!!!

(of doordrammen, dat kan jij best!)
Een arts is geen klantenservice of conducteur hè... :lol:

Je kan er ook geen dagkaart eisen als je flauwvalt tijdens het prikken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Caspar kennende fietst hij vervolgens ook zonder problemen vanuit Hoorn naar Diemen-Zuid-Zuid toe _O_

In het Groene Hart Ziekenhuis deelden ze lolly's uit aan mensen die bloed prikten. In principe waren ze voor kinderen, maar heb er ook wel eens eentje gekregen terwijl ik toch echt 16 was :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Iemand nog tips hoe ik morgen de doktoren kan overtuigen af te zien van het afnemen van bloed?
Waarom moet er bloed afgenomen worden en waarom wil je dat niet?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:
Ennes schreef:
find_your_spot schreef:Iemand nog tips hoe ik morgen de doktoren kan overtuigen af te zien van het afnemen van bloed?
Nee zeggen!!!

(of doordrammen, dat kan jij best!)
Een arts is geen klantenservice of conducteur hè... :lol:

Je kan er ook geen dagkaart eisen als je flauwvalt tijdens het prikken...
Nee maar conducteurs zijn heel boos en luisteren helemaal niet, en dokters willen best nog wel eens luisteren hoor :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Nee zeggen!!!
(of doordrammen, dat kan jij best!)
De vorige keer zat de naald al in me arm, voordat ik boe of bah kon zeggen.
STF schreef: Stuur je toch gewoon wat van mijn bloed op, ik ben volgens alle testen toch zo gezond als een vis...
Zal je zien dat er met jouw bloed uit de test komt dat ik hartstikke ziek ben en allerlei enge ziektes heb.
Fles schreef: Wat is het probleem?
Vorige medische keuring is zonder eigen verklaring afgenomen en is daarmee illegaal gegaan.
Caspar schreef:Verder overleef je dat wel weer, zelfs als je duizelig wordt of wegtrekt knap je na een paar minuutjes wel weer op.
Bij het aftappen van bloed ga ik volledig knock-out en ben de vorige keer zelfs 3 minuten weggeweest.
Caspar schreef: Je kan er ook geen dagkaart eisen als je flauwvalt tijdens het prikken...
Een dagkaart, ineens breng je mij op ideeën. Vorige keer prikte die dokter namelijk al een keer mis. Maar nooit aan gedacht en klacht in te dienen.
Geert schreef: Waarom moet er bloed afgenomen worden en waarom wil je dat niet?
Dat is bepaald door het bedrijf dat de bloedafnames doet.
De reden dat ik het niet wil is omdat ik flauw val, weg raak en de kans dat ik binnen 2 uur weer flauw val namelijk 80% is.

De vorige keer bij het krijgen van inentingen voor China ben ik 8 minuten na het flauwvallen bij de dokter nog een keer flauw gevallen in een Schiphol Sternet bus. De paniek van de passagiers en buschauffeur was niet echt chill...

De laatste keer bij de medische keuring precies hetzelfde verhaal, na de keuring flauw gevallen op straat. Kwam gelukkig snel bij, maar voor hetzelfde geldt stik ik in mijn eigen tong.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Tsja dan moet je eerst een rustig rondje in de frisse lucht wandelen of zitten op bankje. En flauwvallen bij een arts lijkt me de beste plek die je maar kan wensen voor zo iets vervelends. Hulp staat al naast je. Of je zoekt gewoon wat afleiding door er samen met iemand heen te gaan want volgens mij is het onmogelijk dat het een lichamelijke oorzaak is datje flauwvalt. Het is iets psychisch dus de beste remedie is afleiding zoeken.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Het is iets psychisch dus de beste remedie is afleiding zoeken.
Ik snap dat het goed bedoelt is, maar zelf weet ik dat het erfelijk is overgebracht.

Wat betreft psychologisch zit ik helemaal gezond in elkaar, sterker nog bij het prikken kijk ik nooit.
Het is echt een lichamelijke reactie van mijn lichaam die een naald, wond, bloed inziet als indringers en het systeem plat gooit...

Zal jullie op de hoogte houden morgen! Tijd voor genoeg slaap dat doet vaak ook wonderen!
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef: Bij het aftappen van bloed ga ik volledig knock-out en ben de vorige keer zelfs 3 minuten weggeweest.
Dan maakt alleen dat je al ongeschikt, helaas.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten