Friese bussen krijgen draadloos internet

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Geert »

Friese bussen krijgen draadloos internet
Geplaatst op: woensdag 25 mei 2011 13:11
Laatst bijgewerkt: woensdag 25 mei 2011 13:12


Dertien bussen van Conexxion in Friesland krijgen dit jaar draadloos internet. Dat meldde de provincie Friesland woensdag. Jongeren gaven in het kader van de campagne Mijn ideale bus aan dat ze graag draadloos internet in de bus willen hebben.

De provincie hoopt op deze manier meer jongeren met de bus te laten reizen. Het gaat in eerste instantie om een proef, later beslist de provincie of draadloos internet een voorwaarde wordt in de nieuwe vervoersconcessie.
Lees verder
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door find_your_spot »

Welke dertien bussen zullen dit dan worden?

De oude MAN bussen uit Utrecht, de oude MAN Caetano bussen uit Delft, enkele oude Ambassadors of de overgebleven Fryskers?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Suus »

Ik denk dat het om de Qliner naar Alkmaar gaat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door BR628 »

Bee schreef:Ik denk dat het om de Qliner naar Alkmaar gaat :)
Correct.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Klaasje »

Laat dat toevallig net de buslijn zijn waar de smerigste van alle bussen die ik ooit tegengekomen ben op rijden. (Nou zijn 2 ritten niet maatgevend natuurlijk, maar 2x dezelfde constatering... :X )
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Ik denk dat het om de Qliner naar Alkmaar gaat :)
Dan hoop ik dat Connexxion een fatsoenlijke mobiele provider uit kiest. Niet zo'n roze die niks bereikt op de afsluitdijk.
Klaasje schreef:Laat dat toevallig net de buslijn zijn waar de smerigste van alle bussen die ik ooit tegengekomen ben op rijden.
Wat betreft interieur of exterieur?

Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n smerige bus gezien als een rit op de 330 van Zwolle naar Lelystad.
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Klaasje »

Interieur. De 330 doet ook wel aardig mee op mijn eigen ranglijst ja. Bij beide buslijnen viel het me meteen op. Stof (soms echt veel!), troep, soms zelfs oud brood. Dan heb ik het dus niet over minder vervelende zaken als krantjes en ergens een keer graffiti op de achterkant van een stoel. Zo kan je gigantisch snel internet aanbieden maar als een reiziger een andere keuze heeft dan de bus.... :X
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef:Interieur. De 330 doet ook wel aardig mee op mijn eigen ranglijst ja.
De laatste keer dat ik in de 330 zat, zaten deze twee meiden met glimmende jassen achterin de bus wat smullers te eten.

Na ongeveer 10 minuten was het bakje los en maakte ze een poging dit bakje mayo tussen de stoelen voor ons te proppen.

Gelukkig kon ik het niet laten met 130 dB de hele bus te laten meegenieten door haar duidelijk te vertellen dat ze dat bakje mayo niet tussen de stoelen mag proppen. Al was het alleen al omdat het stonk.

Na mijn woeste opmerking heeft ze het bakje keurig van Kampen-Zuid tot Lelystad vast gehouden. *O*

Foto:
Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Ronald »

Van de Interliners uit het "groene-landelijke" Interliner-concept staat me ook nog bij dat deze niet al te fris overkwamen. Vooral die groen-blauwe stoelen waren na mum van tijd vies en verkleurd, en dan ook nog van die gore gordijntjes -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Meltrain »

Geniaal ook die foto van een O408 van Arriva bij het artikel. :lol:
(Had men nu echt niet kunnen bedenken dat Arriva geen Connexxion is; een foto van een Connexxion bus in Almere had in elk geval nog minder fout geweest. :roll: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Ronald »

Tsja, de pers neemt dit soort dingen nou eenmaal niet zo nauw. Een bus is een bus zullen ze wel denken...
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door VIRM »

1. Wel internet in de bus, maar hoe zit het dan met de aankomende bezuinigingen?
2. En hebben heel veel jongeren zelf niet een smartphone?
Beul van de blindegeleidelijn
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Ronald »

VIRM schreef:1. Wel internet in de bus, maar hoe zit het dan met de aankomende bezuinigingen?
Tja, het potje "exploitatie" zal een andere zijn dan het potje "innovatie en marketing". Het zal wel een kwestie van prioriteiten zijn denk ik zo.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door find_your_spot »

Mijn ervaringen van internetten in bussen en treinen via Wifi hotspots is dat het vaak niet werkt, amper sneller internet oplevert of zelfs trager werkt dan 3G.

Verder Whatsapp ik veel, en laat dat nou net via Wifi makkelijk af te luisteren zijn.
Laat mij maar lekker gebruik maken van het internet van m'n provider.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Friese bussen krijgen draadloos internet

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Mijn ervaringen van internetten in bussen en treinen via Wifi hotspots is dat het vaak niet werkt, amper sneller internet oplevert of zelfs trager werkt dan 3G.
Ja natuurlijk, hoe denk je dat de hotspot in de bus of trein aan zijn internetverbinding komt? ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten